08-11-2011, 12:43 PM
Δύο νέα έργα που παραμένουν στάσιμα κατά τα τελευταία χρόνια επιδιώκει να προωθήσει το υπουργείο Υποδομών, με τα τέσσερα από τα πέντε υπό κατασκευή και αναβάθμιση μεγάλα οδικά έργα να παραμένουν «μπλοκαρισμένα».
Σε ποια projects φαίνεται ότι υπάρχει κινητικότητα;
Στην γραμμή 4 του Μετρό η οποία, βάσει του ρυθμιστικού σχεδίου Αθήνας-Αττικής 2021, θα αποτελείται από τις γραμμές Περισσός – Γαλάτσι – Κυψέλη – Πανεπιστήμιο – Ευαγγελισμός – Ζωγράφου – Μαρούσι – Λυκόβρυση / Εθνική Οδός Αθ.-Θεσ/νίκης, με τη διακλάδωση Ευαγγελισμός – Βύρωνας – Άνω Ηλιούπολη. Η εν λόγω γραμμή σχεδιάζεται να εξυπηρετεί και το πανεπιστημιακού συγκρότημα Ζωγράφου – Ιλισίων.
Στο πλαίσιο αυτό η Αττικό Μετρό έχει προκηρύξει γεωλογικές - γεωτεχνικές έρευνες και μελέτες για τα τμήματα «Ευαγγελισμός - Βύρωνας - Ηλιούπολη» και «Άλσος Βεΐκου – Ευαγγελισμός». Οι γεωλογικές έρευνες αποτελούν τμήμα των μελετών που απαιτούνται για τον προσδιορισμό του κατασκευαστικού αντικειμένου του έργου και ουσιαστικά μέσω αυτών εντοπίζεται τι περιέχει το υπέδαφος (π.χ. αρχαιολογικά κτίσματα, σπήλαια κτλ).
Για την υλοποίηση της συγκεκριμένης γραμμής υπολογίζεται ότι απαιτούνται κονδύλια της τάξης των 2 δισ. ευρώ και προς στιγμήν αγνοείται από πού θα εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου. Και αυτό διότι δεν είναι εντάξιμη στο τέταρτο ΚΠΣ, επειδή προηγείται η κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης και της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό στα Δυτικά Προάστια, από το Χαϊδάρι έως τον Πειραιά.
Ως αποτέλεσμα, παρά την πρόοδο που καταγράφεται σε επίπεδο μελετών, η έναρξη της κατασκευής της νέας γραμμής δεν πρέπει να αναμένεται άμεσα. Και αυτό γίνεται αντιληπτό από το γεγονός ότι για την επιλογή αναδόχου της γραμμής από το Χαϊδάρι προς τον Πειραιά προϋπολογισμού 515 εκατ. ευρώ απαιτήθηκαν περίπου τρία χρόνια λόγω ενστάσεων εταιρειών.
Άξονας Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη
Στην επιλογή της εταιρείας που θα εκπονήσει τις γεωλογικές-γεωτεχνικές μελέτες της εθνικής οδού Ελευσίνας - Υλίκης μήκους 50 χιλιομέτρων προχώρησε χθες το υπουργείο Υποδομών.
Σύμφωνα με την σχετική απόφαση της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων έργων – αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Αθήνα - Θεσ/νίκη - Ευζώνοι, η κοινοπραξία Όμιλος τεχνικών μελετών - Σωτηρόπουλος & Συνεργάτες - Γεωτεχνολογική επελέγη για την εκπόνηση των απαραίτητων για το έργο μελετών.
Η αναβάθμιση του απαρχαιωμένου οδικού άξονα Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη, Θήβα – Λιβαδειά – Αράχωβα – Ιτέα (κατά τμήματα) και Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο (κατά τμήματα) αποτελεί μακέτα τουλάχιστον από το 2006.
Είναι αξιοσημείωτο ότι το καλοκαίρι του 2010 το Υποδομών είχε εξαγγείλει ότι θα προχωρήσει στην δημοπράτησή του μέσα στο 2011, ωστόσο το έργο εκτιμώμενου προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ παραμένει έως σήμερα στα «χαρτιά».
Η σημασία του συγκεκριμένου έργου είναι μεγάλη, δεδομένου ότι θα συνδέεται με τις εθνικές οδούς Αθηνών-Πατρών και Αθηνών-Λαμίας, παρακάμπτοντας δηλαδή την κυκλοφορία από το Λεκανοπέδιο.
Το υπουργείο Υποδομών θέτει ως χρονικό ορίζοντα για την δημοπράτηση του έργου το 2012, ωστόσο κάτι τέτοιο θεωρείται ανέφικτο, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς.
Σε ποια projects φαίνεται ότι υπάρχει κινητικότητα;
Στην γραμμή 4 του Μετρό η οποία, βάσει του ρυθμιστικού σχεδίου Αθήνας-Αττικής 2021, θα αποτελείται από τις γραμμές Περισσός – Γαλάτσι – Κυψέλη – Πανεπιστήμιο – Ευαγγελισμός – Ζωγράφου – Μαρούσι – Λυκόβρυση / Εθνική Οδός Αθ.-Θεσ/νίκης, με τη διακλάδωση Ευαγγελισμός – Βύρωνας – Άνω Ηλιούπολη. Η εν λόγω γραμμή σχεδιάζεται να εξυπηρετεί και το πανεπιστημιακού συγκρότημα Ζωγράφου – Ιλισίων.
Στο πλαίσιο αυτό η Αττικό Μετρό έχει προκηρύξει γεωλογικές - γεωτεχνικές έρευνες και μελέτες για τα τμήματα «Ευαγγελισμός - Βύρωνας - Ηλιούπολη» και «Άλσος Βεΐκου – Ευαγγελισμός». Οι γεωλογικές έρευνες αποτελούν τμήμα των μελετών που απαιτούνται για τον προσδιορισμό του κατασκευαστικού αντικειμένου του έργου και ουσιαστικά μέσω αυτών εντοπίζεται τι περιέχει το υπέδαφος (π.χ. αρχαιολογικά κτίσματα, σπήλαια κτλ).
Για την υλοποίηση της συγκεκριμένης γραμμής υπολογίζεται ότι απαιτούνται κονδύλια της τάξης των 2 δισ. ευρώ και προς στιγμήν αγνοείται από πού θα εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου. Και αυτό διότι δεν είναι εντάξιμη στο τέταρτο ΚΠΣ, επειδή προηγείται η κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης και της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό στα Δυτικά Προάστια, από το Χαϊδάρι έως τον Πειραιά.
Ως αποτέλεσμα, παρά την πρόοδο που καταγράφεται σε επίπεδο μελετών, η έναρξη της κατασκευής της νέας γραμμής δεν πρέπει να αναμένεται άμεσα. Και αυτό γίνεται αντιληπτό από το γεγονός ότι για την επιλογή αναδόχου της γραμμής από το Χαϊδάρι προς τον Πειραιά προϋπολογισμού 515 εκατ. ευρώ απαιτήθηκαν περίπου τρία χρόνια λόγω ενστάσεων εταιρειών.
Άξονας Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη
Στην επιλογή της εταιρείας που θα εκπονήσει τις γεωλογικές-γεωτεχνικές μελέτες της εθνικής οδού Ελευσίνας - Υλίκης μήκους 50 χιλιομέτρων προχώρησε χθες το υπουργείο Υποδομών.
Σύμφωνα με την σχετική απόφαση της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων έργων – αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Αθήνα - Θεσ/νίκη - Ευζώνοι, η κοινοπραξία Όμιλος τεχνικών μελετών - Σωτηρόπουλος & Συνεργάτες - Γεωτεχνολογική επελέγη για την εκπόνηση των απαραίτητων για το έργο μελετών.
Η αναβάθμιση του απαρχαιωμένου οδικού άξονα Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη, Θήβα – Λιβαδειά – Αράχωβα – Ιτέα (κατά τμήματα) και Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο (κατά τμήματα) αποτελεί μακέτα τουλάχιστον από το 2006.
Είναι αξιοσημείωτο ότι το καλοκαίρι του 2010 το Υποδομών είχε εξαγγείλει ότι θα προχωρήσει στην δημοπράτησή του μέσα στο 2011, ωστόσο το έργο εκτιμώμενου προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ παραμένει έως σήμερα στα «χαρτιά».
Η σημασία του συγκεκριμένου έργου είναι μεγάλη, δεδομένου ότι θα συνδέεται με τις εθνικές οδούς Αθηνών-Πατρών και Αθηνών-Λαμίας, παρακάμπτοντας δηλαδή την κυκλοφορία από το Λεκανοπέδιο.
Το υπουργείο Υποδομών θέτει ως χρονικό ορίζοντα για την δημοπράτηση του έργου το 2012, ωστόσο κάτι τέτοιο θεωρείται ανέφικτο, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς.