Αξιολόγηση Θέματος:
  • 24 Ψήφοι - 2.67 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Στόλος λεωφορείων ΟΣΥ
Πάντως και στα Σολάρις η κατάσταση ειναι τραγική. Εχω ακούσει και έχω δεί -τουλάχιστον- 5 φορές να περνάει λεωφορείο π.χ. Χ96 απο την γειτονιά μου στην Ευαγγελίστρια/Πειραιά τόσο θορυβώδη που νομίζεις οτι περνάει κανένα ... ερπυστριοφόρο.
Απάντηση
(08-07-2016, 04:01 PM)CHRISTOS Έγραψε: Πάντως και στα Σολάρις η κατάσταση ειναι τραγική. Εχω ακούσει και έχω δεί -τουλάχιστον- 5 φορές να περνάει λεωφορείο π.χ. Χ96 απο την γειτονιά μου στην Ευαγγελίστρια/Πειραιά τόσο θορυβώδη που νομίζεις οτι περνάει κανένα ... ερπυστριοφόρο.

Υπερβολές. Από αύριο θα έχεις Ikarus στο Χ96 για να εμπεδώσεις τον όρο ηχορύπανση Tongue
Κανονίστε να μου πειράξετε το 608rifle
Απάντηση
(07-07-2016, 02:19 AM)mercedes elbo Έγραψε: Τους εργαζόμενους που απασχολούνται στις "ανακατασκευές" ούτως ή άλλως θα τους πληρώναμε οπότε δεν το βάζω στα κόστη τους. Γι' αυτό λέω ότι είναι μεγάλο πόσο τα 15.000€ μόνο για τα υλικά που χρησιμοποιούν.

Τόσο λογιστικά όσο και λογικά δεν στέκει αυτό που γράφεις όμως... Μέχρι που ξεκίνησαν οι "ανακατασκευές" έκαναν άλλες εργασίες, δεν κάθονταν να παίζουν με τις τάπες των κάρτερ και τα βαρέλια...

(07-07-2016, 02:19 AM)mercedes elbo Έγραψε: Όμως στην περίπτωση της Ο.ΣΥ. το δυνάμει "μάχιμο" όχημα είναι άχρηστο. Αυτή τη στιγμή έχει θεωρητικά ενεργά (με πινακίδες) 1820 οχήματα και η δρομολόγηση Καθημερινής Χειμερινού προβλέπει κάτι παραπάνω από 1100 οχήματα. Συν το ότι στα αμαξοστάσια υπάρχουν πολλά οχήματα, χωρίς πινακίδες, που έχουν κανιβαλλιστεί και έχουν ήδη αφαιρεθεί ανταλλακτικά που βρίσκονται έτοιμα στις αποθήκες. Δεν παραβλέπω ότι απαιτούνται επιπλέον εργατοώρες αλλά δεν υπάρχει χρηματική επιβάρυνση για την αγορά αρκετών ανταλλακτικών, ειδικά τώρα που τα έσοδα έχουν καταρρεύσει.

Το δυνάμει "μάχιμο" όχημα ποτέ δεν είναι άχρηστο. Ακόμα και το άχρηστο έχει υπολειμματική αξία, το βάρος του ως σκραπ, ενδεχομένως και την αξία κάποιων ανταλλακτικών. Επίσης η αξία κάποιων ανταλλακτικών συχνά είναι μεγαλύτερη από τις εργατώρες που απαιτούνται για την εφαρμογή τους... Το να κατεβάσεις και να ξανατοποθετήσεις έναν ΟΜ447 σε ένα Ο405Ν για παράδειγμα είναι ακριβότερο από έναν μεταχειρισμένο ανάλογο κινητήρα... Αν συνυπολογίσεις ότι οι ΟΣΥ δεν αγοράζουν μεταχειρισμένα ανταλλακτικά (ειδικά μηχανικά) αλλά επισκευάζουν τα ήδη υπάρχοντα οι εργατώρες ξεφεύγουν υπερβολικά. Σκέψου τι θέλει, να κατεβάσεις μηχανή, να την στείλεις στην ΕΒ, να λυθεί, να καθαριστεί, να αντικατασταθούν τα απαραίτητα εξαρτήματα, να μονταριστεί, να επιστρέψει και να μπει στο λεωφορείο. Επίσης από την στιγμή επίσης που το Χειμερινό Καθημερινής απαιτεί περίπου 1100 οχήματα τότε ο αριθμός των νέων που απαιτούνται είναι ελάχιστος, συνεπώς δεν υπάρχει καμία δικαιολογία να ταλαιπωρείται το προσωπικό κίνησης και το προσωπικό συντήρησης με υπέργηρα αυτοκίνητα ούτε οικονομικά στέκει...

(07-07-2016, 02:19 AM)mercedes elbo Έγραψε: Όταν έλεγα πριν απόδοση αναφερόμουν στην απόδοση των κινήτηρων των Ν2/GN που παρά τα χρόνια τους είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο. Τώρα για την εμφάνιση οχήματα γδαρμένα, τρακαρισμένα, με βαθουλώματα σχεδόν παντού στο αμάξωμα ή το μισό χρώμα να λείπει και να έχει βγει το υπόστρωμα δεν δίνουν καλή εικόνα προς τα έξω και αποτελούν δυσφήμιση για την Ο.ΣΥ.

Η απόδοση είναι ο λόγος του κόστους προς το παραγόμενο έργο και σε αυτόν τον τομέα ο ΟΜ447 έχανε κατά κράτος από τους περισσότερους ανταγωνιστές του ακόμη και στα νιάτα του... Πώς βγάζει την "απόδοση" που υποθέτεις έχεις αναρρωτηθεί; Πόσες επεμβάσεις έχουν γίνει επάνω στην μηχανή και τι στοιχίζει σε πετρέλαιο;

Όσο για τα μικροχτυπήματα, σε όλον τον πλανήτη κυκλοφορούν λεωφορεία σε ανάλογη κατάσταση, δεν είναι κάτι το τραγικό... Σαφώς και χαλάνε την εικόνα του εκάστοτε operator αλλά ειδικά στην περίπτωση των ΟΣΥ υπάρχουν σοβαρότεροι παράγοντες που την καταστρέφουν...

(07-07-2016, 02:19 AM)mercedes elbo Έγραψε: Όσο για τις ζημιές και σοβαρές δεν είναι μονοπώλιο των παλαιότερων οχημάτων του στόλου. Είναι μπόλικα Citelis και Solaris που είναι μέσα στα Α/Σ για χρόνια και πολλά είναι απίθανο να ξαναβγούν ποτέ.

Δεν υπάρχει περίπτωση να μην ξαναβγούν στην κυκλοφορία αυτά τα αυτοκίνητα στα οποία αναφέρεσαι... Τα περισσότερα από τα Citelis και τα Solaris που είναι σε μακροχρόνια ακινησία έχουν ΑΣΤΕΙΕΣ βλάβες από πλευράς κόστους, η έλλειψη των απαραίτητων ανταλλακτικών τα κρατάει μέσα.

(07-07-2016, 02:19 AM)mercedes elbo Έγραψε: Tα Solaris 18 της ΕΘΕΛ/ΟΣΥ είναι 100. Ο ΟΑΣΘ πώς κατάφερε και πήρε Citaro σε μια πολύ μικρότερη παραγγελία με τόσο χαμηλή τιμή;

Πράγματι είναι 100 αλλά δεν έχει τόση σημασία... Ο ΟΑΣΘ δεν πήρε τίποτα σε χαμηλή τιμή, αγόρασε στην τιμή της αγοράς...

(07-07-2016, 02:19 AM)mercedes elbo Έγραψε: Δεν θα τα έλεγα "τελειωμένα". Η απόδοσή των κινητήρων τους παρά τα 22 τους χρόνια και τη συντήρηση που απολαμβάνουν είναι σε αρκετά αμάξια σε πολύ καλό επίπεδο και οι επιδόσεις τους είναι σαφώς καλύτερες από αρκετά νεώτερα λεωφορεία. Επιπλέον και σε επίπεδο εξωτερικής εμφάνισης και εσωτερικού, κατά πλειοψηφία, είναι σε καλή κατάσταση.

Εδώ και πολλά χρόνια και δεν τους το έχουν πει... Η συντήρηση που "απολαμβάνουν" είναι μηδενική σχεδόν σε όλα τα αμαξοστάσια που τα έχουν... Αλλαγή λαδιών, άντε και καμιά μικροεπισκευούλα αν έχουμε τα απαραίτητα ανταλλακτικά και δεν είναι κάτι σοβαρό και όσο αντέξει...

Αναφορικά με τις επιδόσεις δε, αστικό λεωφορείο είναι δεν κάνει 400αρια σε dragster. Η δουλειά του είναι να πάει από το Α σημείο στο Β.

(07-07-2016, 02:19 AM)mercedes elbo Έγραψε: Αυτή τη στιγμή ίσως είναι ο χειρότερος τύπος λεωφορείων της Ο.ΣΥ. Σχεδόν σε όποια γραμμή και αν πάνε δημιουργούν προβλήματα καθώς οι κινητήρες τους έχουν "πεθάνει" εδώ και χρόνια. Πλέον, από τα Λιόσια βγαίνουν κάποια ελάχιστα ή και καθόλου στα Τ. Αχαρνών μόνο Καθημερινές και στην Ανθούσα όπου αναγκαστικά κυκλοφορούν περισσότερο παντού σέρνονται. Ειδικά σε κάτι 220/1 ή Τ.Χαλανδρίου (Πεντέλη ουσιαστικά) στις μεγάλες ανηφόρες κινούνται στην κυριολεξία με ταχύτητα... πεζού. Μάλιστα υπάρχουν γραμμές που δεν πηγαίνουν σχεδόν ποτέ (651/3). Ακόμα, λόγω αυτού του παράγοντα ο κλιματισμός στις παλιές γκαζιέρες τείνει να γίνει άγνωστη λέξη.Επίσης, και εδώ είναι πολλά τα οχήματα που είναι μέσα με βλάβες (αμφιβάλλω αν υπάρχουν συνολικά έστω και 100-120 διαθέσιμα σε καθημερινή βάση).

Τι θα πει είναι ο χειρότερος τύπος λεωφορείων; Φταίνε τα λεωφορεία που κακόπεσαν μήπως; Agora CNG κυκλοφορούν σε όλη την Γαλλία (και τα Heuliez ίδια είναι μηχανικά) και κανένας operator δεν έχει καμία διάθεση να τα αποσύρει...

Τα Λιόσια βγάζουν ελάχιστα απλά γιατί δεν τα χρειάζονται, καλύπτονται οι ανάγκες σχετικά άνετα με τα Citelis.

Όσο για την συμπεριφορά τους στις ανηφόρες δύο πραγματάκια... Από που κι ως που προκύπτει ότι θα πρέπει να ανεβαίνει "σφεντόνα" κάποια ανηφόρα ένα αστικό λεωφορείο; Και ποιος σας είπε ότι τα CNG είναι κατάλληλα για έντονο ανάγλυφο;

(08-07-2016, 04:01 PM)CHRISTOS Έγραψε: Πάντως και στα Σολάρις η κατάσταση ειναι τραγική. Εχω ακούσει και έχω δεί -τουλάχιστον- 5 φορές να περνάει λεωφορείο π.χ. Χ96 απο την γειτονιά μου στην Ευαγγελίστρια/Πειραιά τόσο θορυβώδη που νομίζεις οτι περνάει κανένα ... ερπυστριοφόρο.

Αν δεν έχει κάποιο θέμα με την εξάτμιση (κομμένο σπιράλ ή κάτι ανάλογο) ότι ακούς είναι απόλυτα φυσιολογικό... Κατά πάσα πιθανότητα αυτό που ακούγεται είναι η φτερωτή του βεντιλατέρ, κάτι απόλυτα φυσιολογικό...
Απάντηση
(13-07-2016, 01:03 PM)garvanitis Έγραψε: Τόσο λογιστικά όσο και λογικά δεν στέκει αυτό που γράφεις όμως... Μέχρι που ξεκίνησαν οι "ανακατασκευές" έκαναν άλλες εργασίες, δεν κάθονταν να παίζουν με τις τάπες των κάρτερ και τα βαρέλια...

Οι περισσότεροι που απασχολούνται στις "ανακατασκευές" νομίζω είναι αμαξοποιοί/βαφείς που ακόμα και αν εργαζόταν στα Α/Σ παρόμοιες εργασίες θα εκτελούσαν.

(13-07-2016, 01:03 PM)garvanitis Έγραψε: Το δυνάμει "μάχιμο" όχημα ποτέ δεν είναι άχρηστο. Ακόμα και το άχρηστο έχει υπολειμματική αξία, το βάρος του ως σκραπ, ενδεχομένως και την αξία κάποιων ανταλλακτικών. Επίσης η αξία κάποιων ανταλλακτικών συχνά είναι μεγαλύτερη από τις εργατώρες που απαιτούνται για την εφαρμογή τους... Το να κατεβάσεις και να ξανατοποθετήσεις έναν ΟΜ447 σε ένα Ο405Ν για παράδειγμα είναι ακριβότερο από έναν μεταχειρισμένο ανάλογο κινητήρα... Αν συνυπολογίσεις ότι οι ΟΣΥ δεν αγοράζουν μεταχειρισμένα ανταλλακτικά (ειδικά μηχανικά) αλλά επισκευάζουν τα ήδη υπάρχοντα οι εργατώρες ξεφεύγουν υπερβολικά. Σκέψου τι θέλει, να κατεβάσεις μηχανή, να την στείλεις στην ΕΒ, να λυθεί, να καθαριστεί, να αντικατασταθούν τα απαραίτητα εξαρτήματα, να μονταριστεί, να επιστρέψει και να μπει στο λεωφορείο. Επίσης από την στιγμή επίσης που το Χειμερινό Καθημερινής απαιτεί περίπου 1100 οχήματα τότε ο αριθμός των νέων που απαιτούνται είναι ελάχιστος, συνεπώς δεν υπάρχει καμία δικαιολογία να ταλαιπωρείται το προσωπικό κίνησης και το προσωπικό συντήρησης με υπέργηρα αυτοκίνητα ούτε οικονομικά στέκει...

Όταν έλεγα άχρηστο εννοούσα προς κυκλοφορία. Φυσικά μετά μπορεί να γλιτώσει την εταιρεία από έξοδα μέσω των όποιων "ανταλλακτικών" μπορούν να χρησιμοποιοηθούν για άλλα οχήματα (έτσι ξαναβγήκε στο δρόμο μεγάλος αριθμός N2/GN/Volvo κατά τα 2014-5) και τελικώς έσοδα από την εκποίησή του. Τέλος, αποφεύγονται τα κόστη για τέλη κυκλοφορίας και ασφάλιστρα.

Σε κάθε περίπτωση λεφτά άμεσα για νέα λεωφορεία ΔΕΝ υπάρχουν. Οπότε τα προσεχή έτη με όσα οχήματα υπάρχουν ήδη θα βγουν.

(13-07-2016, 01:03 PM)garvanitis Έγραψε: Η απόδοση είναι ο λόγος του κόστους προς το παραγόμενο έργο και σε αυτόν τον τομέα ο ΟΜ447 έχανε κατά κράτος από τους περισσότερους ανταγωνιστές του ακόμη και στα νιάτα του... Πώς βγάζει την "απόδοση" που υποθέτεις έχεις αναρρωτηθεί; Πόσες επεμβάσεις έχουν γίνει επάνω στην μηχανή και τι στοιχίζει σε πετρέλαιο;

Όσο για τα μικροχτυπήματα, σε όλον τον πλανήτη κυκλοφορούν λεωφορεία σε ανάλογη κατάσταση, δεν είναι κάτι το τραγικό... Σαφώς και χαλάνε την εικόνα του εκάστοτε operator αλλά ειδικά στην περίπτωση των ΟΣΥ υπάρχουν σοβαρότεροι παράγοντες που την καταστρέφουν...

Με τον όρο "απόδοση" εννούσα την ισχύ των κινητήρων των Ν2/GN, που παρά τα 16-17 χρόνια κυκλοφορίας τους στα περισσότερα αυτοκίνητα είναι όπως στην αρχή, και όχι αν είναι οικονομικά συμφέρουσα η λειτουργία τους, που είναι ένα άλλο θέμα.

Μόνο που το πρόβλημα δεν ήταν κάποια μικροχτυπήματα αλλά σχεδόν στο σύνολο του αμαξώματος ορισμένων οχημάτων.

(13-07-2016, 01:03 PM)garvanitis Έγραψε: Δεν υπάρχει περίπτωση να μην ξαναβγούν στην κυκλοφορία αυτά τα αυτοκίνητα στα οποία αναφέρεσαι... Τα περισσότερα από τα Citelis και τα Solaris που είναι σε μακροχρόνια ακινησία έχουν ΑΣΤΕΙΕΣ βλάβες από πλευράς κόστους, η έλλειψη των απαραίτητων ανταλλακτικών τα κρατάει μέσα.

Πώς είσαι τόσο σίγουρος ότι θα ξαναβγούν; Για παράδειγμα, το Solaris #841 της Ράλλη είναι ήδη 4 χρόνια μέσα. Ίσως αρχικά να μπήκαν μέσα με αστείες βλάβες (δεν γνωρίζω σίγουρα κατά πόσο αστείες ήταν) αλλά με τον καιρό άρχισαν να παίρνουν και άλλα ανταλλακτικά (καθώς προέκυπταν και προκύπτουν αρκετές βλάβες και στα υπόλοιπα των συγκεκριμένων τύπων) και πλέον σε αυτά τα οχήματα λείπει ότι μπορείς να φανταστείς (σε μερικά έχουν ξηλώσει ακόμα και τα ακυρωτικά... π.χ. #829).

Επίσης, για τα Citelis υπάρχουν αναφορές και εδώ μέσα για οχήματα με σοβαρές βλάβες που έχει ήδη αρχίσει ο κανιβαλλισμός. Π.χ. για το #9023 έχει αναφερθεί ότι δεν έχει κινητήρα.

(13-07-2016, 01:03 PM)garvanitis Έγραψε: Εδώ και πολλά χρόνια και δεν τους το έχουν πει... Η συντήρηση που "απολαμβάνουν" είναι μηδενική σχεδόν σε όλα τα αμαξοστάσια που τα έχουν... Αλλαγή λαδιών, άντε και καμιά μικροεπισκευούλα αν έχουμε τα απαραίτητα ανταλλακτικά και δεν είναι κάτι σοβαρό και όσο αντέξει...

Αναφορικά με τις επιδόσεις δε, αστικό λεωφορείο είναι δεν κάνει 400αρια σε dragster. Η δουλειά του είναι να πάει από το Α σημείο στο Β.

Από θέμα συντήρησης έχω παρατηρήσει ότι κάποια αμάξια τα μαζεύουν κάπως μηχανικά. Κυρίως βαψίματα κάνουν, επισκευές αμαξωμάτων και αλλαγές στις ταπετσαρίες των καθισμάτων.

Δεν λέω υπάρχουν και κάποια οχήματα που έχουν ψιλοψωφίσει. Όμως εφόσον τα περισσότερα πηγαίνουν καλά στο δρόμο, έχουν αξιοπρεπή εσωτερική και εξωτερική εικόνα και δεν δημιουργούν πολλά έξοδα θα μείνουν και άλλο.

Οι επιδόσεις χρειάζονται για να μπορεί να βγαίνει σε λογικούς χρόνους το δρομολόγιο και χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να έχει συνέχεια το γκάζι στο πάτωμα για να κινηθεί φυσιολογικά το όχημα ή σε κάποια ανηφόρα να ανέβει με άνεση.

(13-07-2016, 01:03 PM)garvanitis Έγραψε: Τι θα πει είναι ο χειρότερος τύπος λεωφορείων; Φταίνε τα λεωφορεία που κακόπεσαν μήπως; Agora CNG κυκλοφορούν σε όλη την Γαλλία (και τα Heuliez ίδια είναι μηχανικά) και κανένας operator δεν έχει καμία διάθεση να τα αποσύρει...

Τα Λιόσια βγάζουν ελάχιστα απλά γιατί δεν τα χρειάζονται, καλύπτονται οι ανάγκες σχετικά άνετα με τα Citelis.

Όσο για την συμπεριφορά τους στις ανηφόρες δύο πραγματάκια... Από που κι ως που προκύπτει ότι θα πρέπει να ανεβαίνει "σφεντόνα" κάποια ανηφόρα ένα αστικό λεωφορείο; Και ποιος σας είπε ότι τα CNG είναι κατάλληλα για έντονο ανάγλυφο;

Τουλάχιστον για τα της Αθήνας και στην κατάσταση που είναι αποτελεί μια πραγματικότητα. Επίσης, πάνω κάτω σε όλους τους τύπους οχημάτων της Ο.ΣΥ. η ίδια συντήρηση γίνεται. Όμως, αυτό το χάλι μόνο στα Renault υπάρχει.

Άμα άξιζαν θα τα έβγαζαν και στα Λιόσια. Αλλά που να τα βγάλουν και να μην δημιουργήσουν προβλήματα; Στο Α/Β11; Στο Α15; Ή μήπως στο 732;

Άλλωστε και στην Ανθούσα προσπαθούν όσο το δυνατόν να βγάζουν τα Iris και σε αρκετές γραμμές Renault δεν πάει σχεδόν ποτέ...

Δεν γίνεται μόλις "μυρίσουν" ανηφόρα να πηγαίνουν με ταχύτητες 10-15 χλμ. στην καλύτερη! Με αυτό τον τρόπο σε διαδρομές με αρκετές ανηφόρες απλά βγαίνουν εκτός προγράμματος και διαλύουν το πρόγραμμα δρομολογίων. Χώρια που επειδή κανένας δεν κάθεται να περιμένει το κάθε ψώφιο Renault που ανεβαίνει με ούτε 5 km/h σε δρόμους με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση όλη η υπόλοιπη κυκλοφορία βγαίνει στο αντίθετο ρεύμα... Φυσικά, για κλιματισμό ούτε λόγος όταν ακόμα και σε δρόμο χωρίς κλίσεις με τέρμα το γκάζι η επιταχυνσή τους είναι γελοία (σε ανηφόρα απλά δεν θα ανέβει ποτέ...)

εδώ

Δες εδώ (από το 1:45 και μετά) τι γίνεται στον Καρέα (203) στην 28ης Οκτωβρίου που δεν είναι και καμία πολύ ζόρικη ανηφόρα. Να επισημάνω ότι από την συγκεκριμένη ανηφόρα διέρχονται και τα Solaris του 212 τα οποία φτάνουν ακόμα και τα 50 χλμ χωρίς καν να χρησιμοποιήσουν το kickdown.

Η πλειοψηφία των γραμμών της Αθήνας έχουν είτε σε μικρό είτε σε μεγάλο μέρος της διαδρομής τους ανωφέρειες. Και δεν νομίζω ότι φταίει τόσο ότι είναι φυσικού αερίου. Τα Citelis στις ίδιες γραμμές μια χαρά τα καταφέρνουν και με επιδόσεις εφάμιλλες των Mercedes.

Επιπλέον, εκτός όλων των παραπάνω βγάζουν πολλές βλάβες [τα πρώτα άρχισαν να αποσύρονται στη δεκαετία (2011) και είναι ο τύπος με τα λιγότερα ενεργά οχήματα σε σχέση με τον αρχικό αριθμό αγορασθέντων (με πινακίδες: 189/295 και αν είναι λειτουργικά 100 σε καθημερινή βάση είναι ζήτημα...] και έχουν μικρή αυτονομία που δημιουργεί ανάγκες για περισσότερους ελιγμοδηγούς και κατά συνέπεια περισσότερα έξοδα...
Απάντηση
Προβληματίζομαι να πω την αλήθεια... Αν οι απαντήσεις σου έχουν να κάνουν με την εξέλιξη μιας ενδιαφέρουσας κουβέντας τότε καλώς το συνεχίζω αν το ζητούμενο είναι να μου δικαιολογήσεις τα αδικαιολόγητα και να μου αραδιάζεις πιθανά σενάρια τότε χάνω μάλλον τον χρόνο μου...

(15-07-2016, 01:53 AM)mercedes elbo Έγραψε: Οι περισσότεροι που απασχολούνται στις "ανακατασκευές" νομίζω είναι αμαξοποιοί/βαφείς που ακόμα και αν εργαζόταν στα Α/Σ παρόμοιες εργασίες θα εκτελούσαν.

Ακριβώς αυτό... Αντί να ασχολούνται με την δουλειά τους (μια επισκευή για παράδειγμα σε ένα ψιλοτρακάρισμα ενός αυτοκινήτου) σπαταλάνε τις εργατώρες τους για να αναστήσουν τα "ζόμπι"... Δεν συζητάμε πόσα από τα νεκροζώντανα μόλις βγήκαν από την ΕΒ ακόμα και στην πρώτη βδομάδα που κυκλοφόρησαν έφυγαν εκτός δρομολογίων με σοβαρότατες μηχανικές βλάβες... Κάποια από τα "ανακατασκευασμένα" έχουν ολόκληρο το driveline δανεικό από άλλα αυτοκίνητα τα οποία ήταν να περάσουν από την σχετική "περιποίηση" και απλά δεν είχε έρθει η ώρα τους... Αντί λοιπόν να πάει για "ανακατασκευή" αποσύρθηκε για να δώσει τα μηχανικά του μέρη στο φρεσκοβαμμένο που παρέδωσε το πνεύμα - με επιπλέον κόστος φυσικά...

(15-07-2016, 01:53 AM)mercedes elbo Έγραψε: Όταν έλεγα άχρηστο εννοούσα προς κυκλοφορία. Φυσικά μετά μπορεί να γλιτώσει την εταιρεία από έξοδα μέσω των όποιων "ανταλλακτικών" μπορούν να χρησιμοποιοηθούν για άλλα οχήματα (έτσι ξαναβγήκε στο δρόμο μεγάλος αριθμός N2/GN/Volvo κατά τα 2014-5) και τελικώς έσοδα από την εκποίησή του. Τέλος, αποφεύγονται τα κόστη για τέλη κυκλοφορίας και ασφάλιστρα.

Δεν υπάρχει άχρηστο αμάξι για κυκλοφορία. Υπάρχει ακατάλληλο, υπάρχει ασύμφορο για επισκευή, υπάρχει πλεονάζον αλλά σε καμία περίπτωση "άχρηστο".

Τα ανταλλακτικά που δίνουν τα κανιβαλλισμένα στοιχίζουν ακριβά στα αμαξοστάσια και ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι για να δώσουν μια μικρή (ελάχιστη) παράταση ζωής στα υπόλοιπα... Για να έχει το όποιο αποτέλεσμα ως πρακτική πρέπει ο συγκεκριμένος τύπος να είναι υπό απόσυρση, διαφορετικά είναι πεταμένα λεφτά, είτε από την απαξίωση των οχημάτων που καταστρέφονται είτε από την προμήθεια νέων ανταλλακτικών για να τεθούν στην κυκλοφορία - και πάντοτε απαιτείται διπλή (ή τετραπλή αν ξαναβγούν στο δρόμο) εργασία...

Αν υπάρχει ανάγκη να περιοριστούν τα έξοδα για ασφάλιστρα και τέλη κυκλοφορίας παραδίδεις απλά πινακίδες στα πλεονάζοντα. Δεν σημαίνει αυτό ότι είναι και "άχρηστα"...

(15-07-2016, 01:53 AM)mercedes elbo Έγραψε: Σε κάθε περίπτωση λεφτά άμεσα για νέα λεωφορεία ΔΕΝ υπάρχουν. Οπότε τα προσεχή έτη με όσα οχήματα υπάρχουν ήδη θα βγουν.

ΝΑ ΚΟΨΟΥΝ ΤΟΝ ΛΑΙΜΟ ΤΟΥΣ ΝΑ ΒΡΟΥΝ!!! Για να μαζεύουν ερείπια έχουν λεφτά... Και στην τελική ανάλυση αν δεν μπορούν να το κλείσουν το μαγαζί... Έτσι κι αλλιώς δεν παράγει έργο, κοροϊδεύει το επιβατικό κοινό!

(15-07-2016, 01:53 AM)mercedes elbo Έγραψε: Με τον όρο "απόδοση" εννούσα την ισχύ των κινητήρων των Ν2/GN, που παρά τα 16-17 χρόνια κυκλοφορίας τους στα περισσότερα αυτοκίνητα είναι όπως στην αρχή, και όχι αν είναι οικονομικά συμφέρουσα η λειτουργία τους, που είναι ένα άλλο θέμα.

Πίστεψε με, δεν έχουν καμία σχέση με το πώς ήταν στην αρχή... Με δέκα γενικές επισκευές, "ανοιχτά" πετρέλαια και πατέντες για να περάσουν ΚΤΕΟ κινούνται. Όσο για το αν είναι συμφέρουσα η λειτουργία τους, ΑΥΤΟ είναι το ΚΥΡΙΩΣ θέμα!

(15-07-2016, 01:53 AM)mercedes elbo Έγραψε: Μόνο που το πρόβλημα δεν ήταν κάποια μικροχτυπήματα αλλά σχεδόν στο σύνολο του αμαξώματος ορισμένων οχημάτων.

Δηλαδή τι; Αμάξωμα που έχει καταρρεύσει; Αυτό ΔΕΝ επισκευάζεται με ημίμετρα, είναι ασύμφορο και αν δεν γίνει σωστά η δουλειά θα ξαναβγεί στον δρόμο περισσότερο επικίνδυνο...

(15-07-2016, 01:53 AM)mercedes elbo Έγραψε: Πώς είσαι τόσο σίγουρος ότι θα ξαναβγούν; Για παράδειγμα, το Solaris #841 της Ράλλη είναι ήδη 4 χρόνια μέσα. Ίσως αρχικά να μπήκαν μέσα με αστείες βλάβες (δεν γνωρίζω σίγουρα κατά πόσο αστείες ήταν) αλλά με τον καιρό άρχισαν να παίρνουν και άλλα ανταλλακτικά (καθώς προέκυπταν και προκύπτουν αρκετές βλάβες και στα υπόλοιπα των συγκεκριμένων τύπων) και πλέον σε αυτά τα οχήματα λείπει ότι μπορείς να φανταστείς (σε μερικά έχουν ξηλώσει ακόμα και τα ακυρωτικά... π.χ. #829).

Δεν υπάρχει περίπτωση να μην ξαναβγει στο δρόμο... Όλα τα λεωφορεία της Αθήνας έχουν περάσει μεγάλα διαστήματα εκτός δρομολογίων κατά καιρούς - αυτός είναι και ο λόγος που έχουν λιγότερα χιλιόμετρα συγκριτικά με τα συνομήλικα οποιουδήποτε άλλου operator στην Ευρώπη... Και ναι, είναι συχνό φαινόμενο να "δανείζουν" ανταλλακτικά και όχι αποκλειστικό της Αθήνας, όμως μόλις έρθουν τα απαιτούμενα τίθεται άμεσα στην κυκλοφορία... Το ότι στο 4/829 έχουν ξηλώσει τα ακυρωτικά είναι αδιάφορο, αν μαζευτούν τα υπόλοιπα σε μισή ώρα έχει καινούργια... Σιγά το πρόβλημα...

(15-07-2016, 01:53 AM)mercedes elbo Έγραψε: Επίσης, για τα Citelis υπάρχουν αναφορές και εδώ μέσα για οχήματα με σοβαρές βλάβες που έχει ήδη αρχίσει ο κανιβαλλισμός. Π.χ. για το #9023 έχει αναφερθεί ότι δεν έχει κινητήρα.

Ένα ενδεχόμενο ο κινητήρας του 7/9023 να είναι στον Κοντέλλη ή στην Iveco σου πέρασε από το μυαλό; Κι εδώ στην Θεσσαλονίκη ένα Citelis που λείπει από τα δρομολόγια 19 μήνες... So what;

(15-07-2016, 01:53 AM)mercedes elbo Έγραψε: Από θέμα συντήρησης έχω παρατηρήσει ότι κάποια αμάξια τα μαζεύουν κάπως μηχανικά. Κυρίως βαψίματα κάνουν, επισκευές αμαξωμάτων και αλλαγές στις ταπετσαρίες των καθισμάτων.

Δεν λέω υπάρχουν και κάποια οχήματα που έχουν ψιλοψωφίσει. Όμως εφόσον τα περισσότερα πηγαίνουν καλά στο δρόμο, έχουν αξιοπρεπή εσωτερική και εξωτερική εικόνα και δεν δημιουργούν πολλά έξοδα θα μείνουν και άλλο.

Πώς ακριβώς έχεις παρατηρήσει το συμμάζεμα των μηχανικών μερών του; Και πώς ακριβώς το βοηθάει το βάψιμο στην δουλειά του αυτοκινήτου; Γιατί εμένα προσωπικά (και όποιον έχει κάποιες βασικές γνώσεις διαχείρισης στόλου) δεν με ενδιαφέρουν αυτά που φαίνονται αλλά αυτά που ΔΕΝ φαίνονται... Και όχι τώρα, αλλά ήδη από το 2011 Ο405Ν1 της Αθήνας που να είναι ΣΩΣΤΟ αυτοκίνητο ΔΕΝ είδα. Όλα έχουν θέματα, από ελάσσονος σημασίας μέχρι και σοβαρότατα. Και μην πάμε μακριά...Στην ελληνική επαρχία στα ΚΤΕΑΛ κυκλοφορούν δεκάδες ιδίου τύπου (και χρονολογίας) λεωφορεία, όλα αποσυρμένα εδώ και τουλάχιστον μια δεκαετία από τους operator τους στην Γερμανία, με πολλά περισσότερα χιλιόμετρα που κάνουν τα λεωφορεία της Αθήνας να "ντρέπονται" και η οποιαδήποτε σύγκριση προκαλεί ντροπή για το αυτοκίνητο που "συντηρείται" από τους φόρους μου (μας)... Με δυο κουβέντες σε μια ευθεία σύγκριση τα αθηναϊκά είναι "κοτέτσια", το ότι η επόμενη γενιά λεωφορείων (Ν2 κλπ.) είναι χειρότερη από αυτά δεν σημαίνει ότι είναι "αξιοπρεπή" - για σφαλιάρες είναι...

(15-07-2016, 01:53 AM)mercedes elbo Έγραψε: Οι επιδόσεις χρειάζονται για να μπορεί να βγαίνει σε λογικούς χρόνους το δρομολόγιο και χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να έχει συνέχεια το γκάζι στο πάτωμα για να κινηθεί φυσιολογικά το όχημα ή σε κάποια ανηφόρα να ανέβει με άνεση.

Οι χρόνοι δρομολογίων υπολογίζονται με τις δυνατότητες των αυτοκινήτων - συν μια απόκλιση προς τα πάνω για κάποια ενδεχόμενη καθυστέρηση και δεν έχουν να κάνουν με το αν είναι "γρήγορο" το λεωφορείο ή όχι. Στην τελική ανάλυση για αστικά λεωφορεία μιλάμε, σε αστικό περιβάλλον κυκλοφορούν και έχουν κίνηση, φανάρια, στάσεις, οι όποιες διαφορές σχεδόν μηδενίζονται...

Ο σχεδιασμός των δρομολογίων της ΟΣΥ βέβαια είναι εντελώς "στο πόδι" αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα...

Πάμε τώρα και στο καλύτερο...

(15-07-2016, 01:53 AM)mercedes elbo Έγραψε: Τουλάχιστον για τα της Αθήνας και στην κατάσταση που είναι αποτελεί μια πραγματικότητα. Επίσης, πάνω κάτω σε όλους τους τύπους οχημάτων της Ο.ΣΥ. η ίδια συντήρηση γίνεται. Όμως, αυτό το χάλι μόνο στα Renault υπάρχει.

Προφανώς γιατί τα CNG είναι ιδιαίτερα αυτοκίνητα και δεν μπορεί να τα αντιμετωπίζεις ως προς την συντήρηση με την επιπολαιότητα που αντιμετωπίζονται τα diesel... Δεν φταίει όμως το αυτοκίνητο γι' αυτό...

(15-07-2016, 01:53 AM)mercedes elbo Έγραψε: Άμα άξιζαν θα τα έβγαζαν και στα Λιόσια. Αλλά που να τα βγάλουν και να μην δημιουργήσουν προβλήματα; Στο Α/Β11; Στο Α15; Ή μήπως στο 732;

Δεν τα δρομολογούν γιατί δεν τα χρειάζονται... Καλύπτουν το έργο τους με τα Citelis...

(15-07-2016, 01:53 AM)mercedes elbo Έγραψε: Άλλωστε και στην Ανθούσα προσπαθούν όσο το δυνατόν να βγάζουν τα Iris και σε αρκετές γραμμές Renault δεν πάει σχεδόν ποτέ...

Το ίδιο κι εδώ... Δρομολογούνται ΟΣΑ χρειάζονται... Και για να τελειώνουμε και με κάτι ακόμα: Όλα τους είναι Irisbus, και του 2000-1 και του 2005, όπως και ότι έχει κατασκευαστεί από την Πρωτοχρονιά του 2000. Η μηχανή τους (μετά την απόσυρση της Renault από το σχήμα) είναι η μόνη τους διαφορά.

(15-07-2016, 01:53 AM)mercedes elbo Έγραψε: Δεν γίνεται μόλις "μυρίσουν" ανηφόρα να πηγαίνουν με ταχύτητες 10-15 χλμ. στην καλύτερη! Με αυτό τον τρόπο σε διαδρομές με αρκετές ανηφόρες απλά βγαίνουν εκτός προγράμματος και διαλύουν το πρόγραμμα δρομολογίων. Χώρια που επειδή κανένας δεν κάθεται να περιμένει το κάθε ψώφιο Renault που ανεβαίνει με ούτε 5 km/h σε δρόμους με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση όλη η υπόλοιπη κυκλοφορία βγαίνει στο αντίθετο ρεύμα... Φυσικά, για κλιματισμό ούτε λόγος όταν ακόμα και σε δρόμο χωρίς κλίσεις με τέρμα το γκάζι η επιταχυνσή τους είναι γελοία (σε ανηφόρα απλά δεν θα ανέβει ποτέ...)

Αν με τόσα μπορεί, με τόσα θα ανέβει... Αυτό είναι το αυτοκίνητο και έτσι συμπεριφέρεται... Τι κάνει η υπόλοιπη κυκλοφορία δεν με ενδιαφέρει στο ελάχιστο και το πρόγραμμα δρομολογίων να προσαρμοστεί στις συνθήκες κυκλοφορίας των αυτοκινήτων αυτών. Όσο για την επιτάχυνσή τους το είπαμε και παραπάνω - ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ από ένα αστικό λεωφορείο... Εδώ έκαναν συγκοινωνία τα Ikarus και τα Chavdar με πολύ υποδεέστερους κινητήρες...

(15-07-2016, 01:53 AM)mercedes elbo Έγραψε: εδώ

Δες εδώ (από το 1:45 και μετά) τι γίνεται στον Καρέα (203) στην 28ης Οκτωβρίου που δεν είναι και καμία πολύ ζόρικη ανηφόρα. Να επισημάνω ότι από την συγκεκριμένη ανηφόρα διέρχονται και τα Solaris του 212 τα οποία φτάνουν ακόμα και τα 50 χλμ χωρίς καν να χρησιμοποιήσουν το kickdown.

Η ανηφόρα είναι ζόρικη, έχει ικανή κλίση... Επίσης έχει διαρκή σταματήματα (στάσεις κλπ.). Το θέμα είναι ότι σαν να παρατηρώ ότι κάποια επέμβαση του έχουν κάνει στο σύστημα τροφοδοσίας, σαν να πηγαίνει με "κομμένα γκάζια"...

Για δες ας πούμε ως μέτρο σύγκρισης το αδερφάκι του στο Παρίσι (μεγαλύτερο σε ηλικία μάλιστα και σε επίσης κρατική εταιρία) πώς πάει...

https://www.youtube.com/watch?v=DoZoLr7euVc

(15-07-2016, 01:53 AM)mercedes elbo Έγραψε: Η πλειοψηφία των γραμμών της Αθήνας έχουν είτε σε μικρό είτε σε μεγάλο μέρος της διαδρομής τους ανωφέρειες. Και δεν νομίζω ότι φταίει τόσο ότι είναι φυσικού αερίου. Τα Citelis στις ίδιες γραμμές μια χαρά τα καταφέρνουν και με επιδόσεις εφάμιλλες των Mercedes.

Δεν είναι ίδια η τεχνολογία του 2000 με αυτή του 2010. Αλλά αν ακόμα και αν δεχτούμε τον συλλογισμό σου, φταίει το αυτοκίνητο που δεν είναι κατάλληλο για την δουλειά που καλείται να φέρει εις πέρας ή αυτοί που το επέλεξαν;

(15-07-2016, 01:53 AM)mercedes elbo Έγραψε: Επιπλέον, εκτός όλων των παραπάνω βγάζουν πολλές βλάβες [τα πρώτα άρχισαν να αποσύρονται στη δεκαετία (2011) και είναι ο τύπος με τα λιγότερα ενεργά οχήματα σε σχέση με τον αρχικό αριθμό αγορασθέντων (με πινακίδες: 189/295 και αν είναι λειτουργικά 100 σε καθημερινή βάση είναι ζήτημα...] και έχουν μικρή αυτονομία που δημιουργεί ανάγκες για περισσότερους ελιγμοδηγούς και κατά συνέπεια περισσότερα έξοδα...

Δεν υπάρχει τύπος λεωφορείου που δεν βγάζει βλάβες. Όλα βγάζουν, συχνά σοβαρότατες και ακριβές για χίλιους δυο λόγους. Για το ότι είναι ανίκανοι κάποιοι να τα κρατήσουν σε κυκλοφορία δεν φταίει το αυτοκίνητο αλλά αυτοί που το δουλεύουν (οδηγοί και τεχνίτες). Όσο για την περιορισμένη αυτονομία του, downtown αστικό είναι, δεν είναι για να τριγυρίζει στις εξοχές και τα λαγκάδια...
Απάντηση
(15-07-2016, 04:03 AM)garvanitis Έγραψε: Προβληματίζομαι να πω την αλήθεια... Αν οι απαντήσεις σου έχουν να κάνουν με την εξέλιξη μιας ενδιαφέρουσας κουβέντας τότε καλώς το συνεχίζω αν το ζητούμενο είναι να μου δικαιολογήσεις τα αδικαιολόγητα και να μου αραδιάζεις πιθανά σενάρια τότε χάνω μάλλον τον χρόνο μου...

Καταρχάς, δεν έχω καμία πρόθεση να διακαιολογήσω τις επιλογές της Ο.ΣΥ. και αν σε κάποιες περιπτώσεις φαίνεται να το κάνω είναι γιατί δεν τις θεωρώ τελείως λανθασμένες.

(15-07-2016, 04:03 AM)garvanitis Έγραψε: Ακριβώς αυτό... Αντί να ασχολούνται με την δουλειά τους (μια επισκευή για παράδειγμα σε ένα ψιλοτρακάρισμα ενός αυτοκινήτου) σπαταλάνε τις εργατώρες τους για να αναστήσουν τα "ζόμπι"... Δεν συζητάμε πόσα από τα νεκροζώντανα μόλις βγήκαν από την ΕΒ ακόμα και στην πρώτη βδομάδα που κυκλοφόρησαν έφυγαν εκτός δρομολογίων με σοβαρότατες μηχανικές βλάβες... Κάποια από τα "ανακατασκευασμένα" έχουν ολόκληρο το driveline δανεικό από άλλα αυτοκίνητα τα οποία ήταν να περάσουν από την σχετική "περιποίηση" και απλά δεν είχε έρθει η ώρα τους... Αντί λοιπόν να πάει για "ανακατασκευή" αποσύρθηκε για να δώσει τα μηχανικά του μέρη στο φρεσκοβαμμένο που παρέδωσε το πνεύμα - με επιπλέον κόστος φυσικά...

Γενικά δεν κυκλοφορούν (πλέον) πολλά οχήματα με ψιλοτρακαρίσματα. Αν και αυτό έχω παρτηρήσει ότι εξαρτάται και από τον εκάστοτε Διευθυντή του Α/Σ. Για παράδειγμα, στο Βοτανικό από τις αρχές του 2015 που άλλαξε ο Διευθυντής έπεσε πολύ συμμάζεμα σε μικρότρακαρίσματα, γδαρσίματα κλπ. στα οχήματα, τα οποία από θέμα εμφάνισης ήταν τα χειρότερα σε όλη την Ο.ΣΥ. Παρόμοιως, και στο Ελληνικό από αρχές του 2014.

Γι' αυτό βλέπω ότι πέραν όσων απασχολούνται στις ανακατασκευές υπάρχει προσωπικό στα αμαξοστάσια και επαρκεί. Απλά ίσως χρειάζεται κάποια πίεση από πάνω για να γίνει σωστά η δουλειά...

(15-07-2016, 04:03 AM)garvanitis Έγραψε: Δεν υπάρχει άχρηστο αμάξι για κυκλοφορία. Υπάρχει ακατάλληλο, υπάρχει ασύμφορο για επισκευή, υπάρχει πλεονάζον αλλά σε καμία περίπτωση "άχρηστο".

Τα ανταλλακτικά που δίνουν τα κανιβαλλισμένα στοιχίζουν ακριβά στα αμαξοστάσια και ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι για να δώσουν μια μικρή (ελάχιστη) παράταση ζωής στα υπόλοιπα... Για να έχει το όποιο αποτέλεσμα ως πρακτική πρέπει ο συγκεκριμένος τύπος να είναι υπό απόσυρση, διαφορετικά είναι πεταμένα λεφτά, είτε από την απαξίωση των οχημάτων που καταστρέφονται είτε από την προμήθεια νέων ανταλλακτικών για να τεθούν στην κυκλοφορία - και πάντοτε απαιτείται διπλή (ή τετραπλή αν ξαναβγούν στο δρόμο) εργασία...

Αν υπάρχει ανάγκη να περιοριστούν τα έξοδα για ασφάλιστρα και τέλη κυκλοφορίας παραδίδεις απλά πινακίδες στα πλεονάζοντα. Δεν σημαίνει αυτό ότι είναι και "άχρηστα"...

Τότε ας πούμε "πλεονάζον" ή/και σε κάποιες περιπτώσεις "ασύμφορο προς επισκευή". Το ίδιο λέμε με άλλες λέξεις...

(15-07-2016, 04:03 AM)garvanitis Έγραψε: ΝΑ ΚΟΨΟΥΝ ΤΟΝ ΛΑΙΜΟ ΤΟΥΣ ΝΑ ΒΡΟΥΝ!!! Για να μαζεύουν ερείπια έχουν λεφτά... Και στην τελική ανάλυση αν δεν μπορούν να το κλείσουν το μαγαζί... Έτσι κι αλλιώς δεν παράγει έργο, κοροϊδεύει το επιβατικό κοινό!

Λεφτά να βρεθούν από την ίδια την Ο.ΣΥ. δεν το θεωρώ τελείως αδύνατο με την προϋπόθεση να γίνουν οι κατάλληλες κινήσεις. Αν και πάλι έχει ήδη 90 εκατ. χρέη οπότε πρέπει να τα ξεχρεώσει πρώτα.

Όμως, ας μην εθελοτυφλούμε. Αν δεν βρεθεί με κάποιο τρόπο χρηματοδότηση από το Υπουργείο δεν πρόκειται να δούμε άμεσα διαγωνισμό για νέα λεωφορεία καθώς ελάχιστα θα γίνουν (αν γίνουν) προκειμένου να συμμαζευτούν τα οικονομικά της Ο.ΣΥ. Επίσης, δεν πρόκειται να κλείσει η Ο.ΣΥ. με την μορφή που την γνωρίζουμε (τουλάχιστον άμεσα) όσο και αν μπαίνει μέσα οικονομικά. Άλλωστε, πότε έβγαινε από μόνη της;

(15-07-2016, 04:03 AM)garvanitis Έγραψε: Πίστεψε με, δεν έχουν καμία σχέση με το πώς ήταν στην αρχή... Με δέκα γενικές επισκευές, "ανοιχτά" πετρέλαια και πατέντες για να περάσουν ΚΤΕΟ κινούνται. Όσο για το αν είναι συμφέρουσα η λειτουργία τους, ΑΥΤΟ είναι το ΚΥΡΙΩΣ θέμα!

Γενικές επισκευές σχεδόν κάθε 1,5 έτος (17:10=1,7); Κάπως υπερβολικό μου φαίνεται.

(15-07-2016, 04:03 AM)garvanitis Έγραψε: Δηλαδή τι; Αμάξωμα που έχει καταρρεύσει; Αυτό ΔΕΝ επισκευάζεται με ημίμετρα, είναι ασύμφορο και αν δεν γίνει σωστά η δουλειά θα ξαναβγεί στον δρόμο περισσότερο επικίνδυνο...

Δεν ξέρω αν υπήρχαν αυτοκίνητα που είχε καταρρεύσει το αμάξωμα. Πάντως, αμάξια σαν το #561(το πρώτο δεξιά) δεν το βλέπω καλό να κυκλοφορούν έτσι. Και τα περισσότερα αμάξια πριν πάνε για "ανακατασκευή" κάπως έτσι ήταν.

Επίσης, κοιτάζοντας τις φωτογραφίες από την ανακατασκευή της #166 (αν δεν κάνω λάθος) ειδικά στην 7η εικόνα φαίνεται να είναι τελείως σκουριασμένο το πάτωμα. Επίσης, πολλά τμήματα αμαξώματος αντικαθίστανται από καινούρια κάτι που σημαίνει ότι κάποιο πρόβλημα υπήρχε (σκουριά υποθέτω). Δεν ξέρω κατά πόσο αυτά δεν θα έπρεπε να αντικατασταθούν και να έμεναν έτσι όπως ήταν.

(15-07-2016, 04:03 AM)garvanitis Έγραψε: Δεν υπάρχει περίπτωση να μην ξαναβγει στο δρόμο... Όλα τα λεωφορεία της Αθήνας έχουν περάσει μεγάλα διαστήματα εκτός δρομολογίων κατά καιρούς - αυτός είναι και ο λόγος που έχουν λιγότερα χιλιόμετρα συγκριτικά με τα συνομήλικα οποιουδήποτε άλλου operator στην Ευρώπη... Και ναι, είναι συχνό φαινόμενο να "δανείζουν" ανταλλακτικά και όχι αποκλειστικό της Αθήνας, όμως μόλις έρθουν τα απαιτούμενα τίθεται άμεσα στην κυκλοφορία... Το ότι στο 4/829 έχουν ξηλώσει τα ακυρωτικά είναι αδιάφορο, αν μαζευτούν τα υπόλοιπα σε μισή ώρα έχει καινούργια... Σιγά το πρόβλημα...

Μην το λές. Αυτή τη στιγμή τα Solaris είναι 7ετιας και τέλη του 2013 αποσύρθηκαν 19 Irisbus CNG του 2005 (8ετίας), τα όποια όμως ήταν από αρκετά πιο πριν κανιβαλισμένα. Δύο εξ αυτών τελικά επανήλθαν στην κυκλοφορία φέτος αλλά η πλειοψηφία δεν πρόκειται να ακολουθήσει την ίδια τύχη.

Στο #829 το πρόβλημα σαφώς και δεν είναι τα ακυρωτικά. Απλά όχημα που του ξηλώσαν ως και τα ακυρωτικά (όταν απ´ όσο θυμάμαι δεν υπάρχει έλλειψη) σίγουρα δεν πρόκειται να ξαναβγεί στο δρόμο τουλάχιστον στο προσεχές μέλλον.

(15-07-2016, 04:03 AM)garvanitis Έγραψε: Ένα ενδεχόμενο ο κινητήρας του 7/9023 να είναι στον Κοντέλλη ή στην Iveco σου πέρασε από το μυαλό; Κι εδώ στην Θεσσαλονίκη ένα Citelis που λείπει από τα δρομολόγια 19 μήνες... So what;

Σύμφωνα με αυτό το πόστ δεν λείπει μόνο ο κινητήρας στο #9023 αλλά είναι και γενικά κανιβάλλισμένο, όπως και άλλα Citelis. Τον κινητήρα του το πιθανό θεωρώ είναι να τον φοράει κάποιο άλλο Citelis.

(15-07-2016, 04:03 AM)garvanitis Έγραψε: Πώς ακριβώς έχεις παρατηρήσει το συμμάζεμα των μηχανικών μερών του; Και πώς ακριβώς το βοηθάει το βάψιμο στην δουλειά του αυτοκινήτου; Γιατί εμένα προσωπικά (και όποιον έχει κάποιες βασικές γνώσεις διαχείρισης στόλου) δεν με ενδιαφέρουν αυτά που φαίνονται αλλά αυτά που ΔΕΝ φαίνονται... Και όχι τώρα, αλλά ήδη από το 2011 Ο405Ν1 της Αθήνας που να είναι ΣΩΣΤΟ αυτοκίνητο ΔΕΝ είδα. Όλα έχουν θέματα, από ελάσσονος σημασίας μέχρι και σοβαρότατα. Και μην πάμε μακριά...Στην ελληνική επαρχία στα ΚΤΕΑΛ κυκλοφορούν δεκάδες ιδίου τύπου (και χρονολογίας) λεωφορεία, όλα αποσυρμένα εδώ και τουλάχιστον μια δεκαετία από τους operator τους στην Γερμανία, με πολλά περισσότερα χιλιόμετρα που κάνουν τα λεωφορεία της Αθήνας να "ντρέπονται" και η οποιαδήποτε σύγκριση προκαλεί ντροπή για το αυτοκίνητο που "συντηρείται" από τους φόρους μου (μας)... Με δυο κουβέντες σε μια ευθεία σύγκριση τα αθηναϊκά είναι "κοτέτσια", το ότι η επόμενη γενιά λεωφορείων (Ν2 κλπ.) είναι χειρότερη από αυτά δεν σημαίνει ότι είναι "αξιοπρεπή" - για σφαλιάρες είναι...

Έχω παρατηρήσει σε ορισμένα οχήματα ότι βελτιώθηκαν αρκετά οι επιδόσεις τους, όποτε κάτι φτιάχνουν. Δεν νομίζω να άλλαξαν από μόνα τους. Το βάψιμο το κάνει απλώς πιο εμφανίσημο. Ειδικά μετά από τις διαφημίσεις γίνονται χάλια. Αλλού μένουν κόλλες και αλλού ξεκολλάει το χρώμα. Αν και δίνω κάποιες πιθανότητες να έχουν ενεργοποιήσει την ρήτρα επισκευής χρώματος και γι' αυτό να βάφονται πολλά οχήματα αρκετά συχνά μετά από διαφημίσεις, οπότε σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει κόστος.

Δεν λέω σε καμία απολύτως περίπτωση ότι όλα τα Ν1 είναι σε άψογη μηχανική κατάσταση. Σίγουρα αντιμετωπίζουν μερικά οχήματα προβλήματα στο κύκλωμα άερα, αρκετά έχουν μικρότερη ή μεγαλύτερη απώλεια ισχύος του κινητήρα, πολλά έχουν πρόβλημα με τις πόρτες και ανοιγοκλείνουν, συν τις όποιες βλάβες σε κιβώτια/κινητήρα που συμβαίνουν σε όλα τα υπόλοιπα οχήματα του στόλου και πιθανόν και άλλα (πιθανόν σοβαρότερα) θέματα που δεν γνωρίζω. Αλλά τουλάχιστον τη δουλειά τους, δηλαδή την μεταφορά των επιβατών από το Α στο Β μέρος, συνολικά (ακόμα και στα 22 έτη τους) την κάνουν σε ικανοποιητικό βαθμό.

(15-07-2016, 04:03 AM)garvanitis Έγραψε: Οι χρόνοι δρομολογίων υπολογίζονται με τις δυνατότητες των αυτοκινήτων - συν μια απόκλιση προς τα πάνω για κάποια ενδεχόμενη καθυστέρηση και δεν έχουν να κάνουν με το αν είναι "γρήγορο" το λεωφορείο ή όχι. Στην τελική ανάλυση για αστικά λεωφορεία μιλάμε, σε αστικό περιβάλλον κυκλοφορούν και έχουν κίνηση, φανάρια, στάσεις, οι όποιες διαφορές σχεδόν μηδενίζονται...

Ο σχεδιασμός των δρομολογίων της ΟΣΥ βέβαια είναι εντελώς "στο πόδι" αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα...

Όμως οι δυνατότητες των οχημάτων διαφέρουν σε μεγάλο βαθμό (ακόμα και σε οχήματα του ίδιου τύπου) και έχει διαπιστωθεί ότι υπάρχουν οχήματα που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στο πρόγραμμα δρομολογίων και βγαίνουν εκτός προγράμματος, όταν τα υπόλοιπα το ακολουθούν με άνεση. Τα Renault στις περισσότερες γραμμές, λόγω της καταστασής τους, αδυνατούν να ανταποκριθούν στο πρόγραμμα.

Για παράδειγμα, στα 220/1 ο χρόνος διαδρομής της Καθημερινές είναι 60' (συχνότητα 6' με 10 οχήματα) και τα Iris του 2005 όπως και τα Citelis δεν αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα. Όμως, όταν μπαίνουν Renault ο χρόνος διαδρομής πολλές φορές γίνεται οριακός και με την παραμικρή καθυστέρηση κάπου στο δρόμο βγαίνει εκτός προγράμματος. Συνεπώς, για να μην υπάρχουν τέτοια φαινόμενα θα έπρεπε ο χρόνος διαδρομής να πάει στα 66' με προσθήκη ενός επιπλέον οχήματος για να βγει το ίδιο πρόγραμμα δρομολογίων (δυνατότητα αραίωσης δρομολογίων δεν υπάρχει καθώς ήδη είναι οριακά η γραμμή από θέμα πληροτήτων). Έτσι όμως θα δημιουργόταν επιπλέον έξοδα (2 επιπλέον μεροκάματα οδηγών), χώρια τον εκνευρισμό των επιβατών αφού βλέπουν το όχημα να ανεβαίνει στην μίση διαδρομή, που είναι φουλ ανηφόρα, με ταχύτητα... σαλιγκαριού!

Στα περί χρόνων διαδρομής σε γενικές γραμμές συμφωνώ. Υπάρχουν αρκετά λάθη που άμα διορθωνόταν θα μπορούσε να απελευθερωθεί σημαντικός αριθμός βαρδιών.

(15-07-2016, 04:03 AM)garvanitis Έγραψε: Προφανώς γιατί τα CNG είναι ιδιαίτερα αυτοκίνητα και δεν μπορεί να τα αντιμετωπίζεις ως προς την συντήρηση με την επιπολαιότητα που αντιμετωπίζονται τα diesel... Δεν φταίει όμως το αυτοκίνητο γι' αυτό...

Άμα ένα όχημα για να λειτουργήσει σωστά θέλει σημαντικά χρηματικά ποσά δεν συμφέρει.

Λ.χ. ανέφερες πιο πάνω ότι τα Ν2 θα έπρεπε να είχαν περάσει ανακατασκευή το 2008 (στην 8ετια) που έχει κόστος περί τα 35.000-40.000€. Οχτώ χρόνια μετά (16ετια), χωρίς να έχει γίνει η ανακατασκευή που λες η πλειοψηφία των οχημάτων είναι ακόμα εδώ και δουλεύουν κανονικά και δεν νομίζω να έχουν ξοδευτεί τόσα χρήματα ανά όχημα έστω και με απώλεια περίπου 40 οχημάτων, τα οποία όμως δεν χρειαζόταν για την Ο.ΣΥ.

(15-07-2016, 04:03 AM)garvanitis Έγραψε: Δεν τα δρομολογούν γιατί δεν τα χρειάζονται... Καλύπτουν το έργο τους με τα Citelis...

Και στο ΑΜ ΒΟΤ έχουν Ν1 και Ν2 αλλά Κυριακές θα δεις και Ν1 σε γραμμές του Γ' Κυκλώματος που είναι προγραμματισμένα με Ν2, όπου άνετα θα μπορούσαν να βγαίνουν μόνο Ν2.Τις Καιημερινές τα Ν1 πάνε σε όλες τις γραμμές του Α/Σ! Ακόμα, και στην Ράλλη που έχουν Volvo και Solaris βλέπεις Volvo σε γραμμές των Solaris ακόμα και Κυριακές, όπου επίσης πλην Α/Β10 θα μπορούσαν να βγαίνουν μόνο Solaris.

Στα Άνω Λιόσια Renault θα δεις Renault μόνο στα Τ.Αχαρνών και μόνο Καθημερινές. Δεν σου κάνει εντύπωση που κανένας οδηγός δεν ζητάει Renault τις Καθημερινές σε κάποια άλλη γραμμή του Α/Σ (εκτός των Τ.ΑΧΑ) ή τα ΣΚ σε καμία απολύτως γραμμη;

Άμα τα Renault δεν αντιμετώπιζαν τα προβλήματα που έχω προαναφέρει θα τα βγάζαν έξω, έστω και λίγα σε καθημερινή βάση.

(15-07-2016, 04:03 AM)garvanitis Έγραψε: Το ίδιο κι εδώ... Δρομολογούνται ΟΣΑ χρειάζονται... Και για να τελειώνουμε και με κάτι ακόμα: Όλα τους είναι Irisbus, και του 2000-1 και του 2005, όπως και ότι έχει κατασκευαστεί από την Πρωτοχρονιά του 2000. Η μηχανή τους (μετά την απόσυρση της Renault από το σχήμα) είναι η μόνη τους διαφορά.

Γνωρίζω ότι στην πραγματικότητα είναι Irisbus. Απλά για να τα ξεχωρίζουμε από τα Iris CNG του 2005 τα αναφέρουμε ως Renault. Άλλωστε και σε άλλους τύπους οχημάτων λεωφορεία με επίσημο όνομα "σόμπες", "τσιμεντόλιθοι", "μαούνες" κλπ. δεν υπάρχουν.

(15-07-2016, 04:03 AM)garvanitis Έγραψε: Αν με τόσα μπορεί, με τόσα θα ανέβει... Αυτό είναι το αυτοκίνητο και έτσι συμπεριφέρεται... Τι κάνει η υπόλοιπη κυκλοφορία δεν με ενδιαφέρει στο ελάχιστο και το πρόγραμμα δρομολογίων να προσαρμοστεί στις συνθήκες κυκλοφορίας των αυτοκινήτων αυτών. Όσο για την επιτάχυνσή τους το είπαμε και παραπάνω - ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ από ένα αστικό λεωφορείο... Εδώ έκαναν συγκοινωνία τα Ikarus και τα Chavdar με πολύ υποδεέστερους κινητήρες...

Δεν είναι λογική αυτή. Και κάποτε οι άνθρωποι μετακινούταν με γαϊδουράκια...

Επίπλεον, δεν βλέπω να λες τίποτα για το A/C. Δηλαδή είναι πολυτέλεια εν έτει 2016 να κυκλοφορούν οι περισσότερες παλίες γκαζιέρες χωρίς κλιματισμό, όχι γιατί δεν λειτουργεί, αλλά γιατί άμα τον ανοίξει ο οδηγός θα ολοκληρωθεί του χρόνου το δρομολόγιο;

(15-07-2016, 04:03 AM)garvanitis Έγραψε: Η ανηφόρα είναι ζόρικη, έχει ικανή κλίση... Επίσης έχει διαρκή σταματήματα (στάσεις κλπ.). Το θέμα είναι ότι σαν να παρατηρώ ότι κάποια επέμβαση του έχουν κάνει στο σύστημα τροφοδοσίας, σαν να πηγαίνει με "κομμένα γκάζια"...

Για δες ας πούμε ως μέτρο σύγκρισης το αδερφάκι του στο Παρίσι (μεγαλύτερο σε ηλικία μάλιστα και σε επίσης κρατική εταιρία) πώς πάει...

https://www.youtube.com/watch?v=DoZoLr7euVc

Έχει κλίση αλλά υπάρχουν και άλλες με μεγαλύτερες, φερειπείν το τέλος της Εθνικής Αντιστάσεως στα 220/1 όπου οι ταχύτητες είναι ακόμα πιο μικρές... Δεν ξέρω αν έχουν πειράξει τίποτα αλλά τα περισσότερα έτσι πάνε εδώ και καμιά 5ετια...

Υπερελάχιστα Αθηναϊκά είναι αυτά που πάνε σαν το αδερφάκι του στο Παρίσι.

Δεν ξέρω κατά πόσο ισχύει το lifespan 10ετίας (το έχω δει γραμμένο και εδώ και σε άλλους χώρους από αρκετά άτομα) αλλά οι κινητήρες στα περισσότερα οχήματα μέχρι τα 10 χρόνια κράτησαν...

(15-07-2016, 04:03 AM)garvanitis Έγραψε: Δεν είναι ίδια η τεχνολογία του 2000 με αυτή του 2010. Αλλά αν ακόμα και αν δεχτούμε τον συλλογισμό σου, φταίει το αυτοκίνητο που δεν είναι κατάλληλο για την δουλειά που καλείται να φέρει εις πέρας ή αυτοί που το επέλεξαν;

Φυσικά το δεύτερο. Βέβαια, κάποτε την έκαναν σωστά τη δουλειά τους απλά δεν κράτησαν αρκετά.

(15-07-2016, 04:03 AM)garvanitis Έγραψε: Δεν υπάρχει τύπος λεωφορείου που δεν βγάζει βλάβες. Όλα βγάζουν, συχνά σοβαρότατες και ακριβές για χίλιους δυο λόγους. Για το ότι είναι ανίκανοι κάποιοι να τα κρατήσουν σε κυκλοφορία δεν φταίει το αυτοκίνητο αλλά αυτοί που το δουλεύουν (οδηγοί και τεχνίτες). Όσο για την περιορισμένη αυτονομία του, downtown αστικό είναι, δεν είναι για να τριγυρίζει στις εξοχές και τα λαγκάδια...

Δεν διαφωνούμε στο ότι όλα βγάζουν βλάβες. Αλλά αυτή την, τόσο μικρή, αναλογία λειτουργικών/αγορασθέντων μόνο τα Renault την έχουν, άντε ίσως και τα Volvo.

Για τα περί αυτονομίας το θέμα δεν είναι μόνο οι "εξοχές" και τα "λαγκάδια" αλλά και οι εντός αστικού ιστού γραμμές όπου και εκεί συνήθως αδυνατούν να βγάλουν 2 8ωρες βάρδιες.
Απάντηση
Τα παρακάτω οχήματα είναι κανιβαλισμένα στο Α/Σ Π. Ράλλη:
Solaris 18: 888, 873, 913, 841, 843, 838, 829, 876
N2: 692, 687, 691
Απάντηση
(21-07-2016, 08:25 PM)N1Ellinikou Έγραψε: Τα παρακάτω οχήματα είναι κανιβαλισμένα στο Α/Σ Π. Ράλλη:
Solaris 18: 888, 873, 913, 841, 843, 838, 829, 876
N2: 692, 687, 691

Το #888 κυκλοφορούσε έως αρχές Μαΐου. Κιόλας το κανιβαλίσανε;

Από τα Ν2 τα #687 και #691 έχουν παραδώσει πινακίδες, όπως και τα #676, #690 κ.α. και κανιβαλίζονται, ενώ το #692 τουλάχιστον μέχρι τα μέσα Μαΐου κυκλοφορούσε.
Απάντηση
Το #888 ηταν δρομολογημένο στο Χ96 χθες!
Απάντηση
Από την εφαρμογή της τηλεματικής φαίνεται ότι μετά από καιρό η Volvara #222 ξαναβγήκε στους δρόμους καθώς σήμερα είναι δρομολογημενη στο Β9.
Απάντηση


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  Στόλος λεωφορείων ΚΤΕΛ MrVanHool 139 69.307 15-03-2024, 12:15 AM
Τελευταία Δημοσίευση: patrinos

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)