Αξιολόγηση Θέματος:
  • 2 Ψήφοι - 1.5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών ΣΤΑΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα
Ευχαριστούμε για το αναλυτικό σου ρεπορτάζ. Ενδιαφέρον αυτό με τα 418, ίσως έπρεπε να γίνει και σε άλλες γραμμές (πχ 409, 416). Για το Χ95 νομίζω θα μπορούσε να γίνει κάποια εξαίρεση σε αυτή την έκτακτη συγκυρία ιδίως αφού η ειδική γραμμή δεν εξυπηρετούσε με 2 δρομολόγια την ώρα και 12μετρα οχήματα.
Απάντηση
(15-01-2025, 05:37 PM)Crabman Έγραψε: Ευχαριστούμε για το αναλυτικό σου ρεπορτάζ. Ενδιαφέρον αυτό με τα 418, ίσως έπρεπε να γίνει και σε άλλες γραμμές (πχ 409, 416). Για το Χ95 νομίζω θα μπορούσε να γίνει κάποια εξαίρεση σε αυτή την έκτακτη συγκυρία ιδίως αφού η ειδική γραμμή δεν εξυπηρετούσε με 2 δρομολόγια την ώρα και 12μετρα οχήματα.
Είναι και ότι το 418 είναι Βοτανικό. Πρέπει να είναι άλλος σταθμάρχης που το αποφάσισε
Απάντηση
Κάτι πρέπει να γίνει άμεσα με την καθημερινή παρουσία επαιτών, πωλητών χαρτομάντηλων/στυλό και μουσικών και στις τρείς γραμμές του μετρό... Η κατάσταση είναι από πολύ ενοχλητική ως πολύ επικίνδυνη... Για αρχή. θα πρέπει να μειωθεί δραστικά ο χρόνος που μένουν ανοιχτές οι μπάρες. Δεν πρέπει να είναι παραπάνω από 1-2 δευτερόλεπτα.
Απάντηση
(16-02-2025, 03:51 PM)Mycenae Έγραψε: Κάτι πρέπει να γίνει άμεσα με την καθημερινή παρουσία επαιτών, πωλητών χαρτομάντηλων/στυλό και μουσικών και στις τρείς γραμμές του μετρό... Η κατάσταση είναι από πολύ ενοχλητική ως πολύ επικίνδυνη... Για αρχή. θα πρέπει να μειωθεί δραστικά ο χρόνος που μένουν ανοιχτές οι μπάρες. Δεν πρέπει να είναι παραπάνω από 1-2 δευτερόλεπτα.
Μια φορά είχα πετύχει 50ρη πωλητή χαρτομάντιλων και παιδάκι με ακορντεόν να έρχονται αντίθετα εντός συρμού και πήγε να πέσει ξύλο (και οι δύο Ρομά)
Απάντηση
(16-02-2025, 03:51 PM)Mycenae Έγραψε: Κάτι πρέπει να γίνει άμεσα με την καθημερινή παρουσία επαιτών, πωλητών χαρτομάντηλων/στυλό και μουσικών και στις τρείς γραμμές του μετρό... Η κατάσταση είναι από πολύ ενοχλητική ως πολύ επικίνδυνη... Για αρχή. θα πρέπει να μειωθεί δραστικά ο χρόνος που μένουν ανοιχτές οι μπάρες. Δεν πρέπει να είναι παραπάνω από 1-2 δευτερόλεπτα.
Αυτό με τις μπάρες δεν είναι καλή ιδέα γιατί τέτοια άτομα πιθανόν να χτυπήσουν κανέναν πάνω στον πανικό να περάσουν από πίσω του.
Απάντηση
Τον τελευταίο καιρό έχουμε καθημερινά αρκετές βραδυπορίες και μεγάλες καθυστερήσεις στους σταθμούς στη γραμμή 1 του ΗΣΑΠ. Μάλιστα έχουν αρχίσει να έχουν πρόβλημα οι πόρτες και των συρμών που ήρθαν από το μετρό...
Απάντηση
(16-02-2025, 05:31 PM)ecoj Έγραψε: Αυτό με τις μπάρες δεν είναι καλή ιδέα γιατί τέτοια άτομα πιθανόν να χτυπήσουν κανέναν πάνω στον πανικό να περάσουν από πίσω του.
Παρά πολύ σωστά.
Απάντηση
Σήμερα είχε 19.00 συναυλία για τα Τέμπη στο Σύνταγμα η οποία δεν μάζεψε πολύ κόσμο, δεν έκλεισαν δρόμοι και μετά δεν έγιναν φασαρίες

Οι σταθμοί Πανεπιστήμιο και Σύνταγμα έκλεισαν στις 17.30. Μάλιστα ήμουν ο τελευταίος που βγήκε στο Πανεπιστήμιο 17.27 είχαν κλείσει ήδη τις δύο επί της Πανεπιστημίου και είχαν αφήσει μόνο την Κοραής μισάνοιχτη και υπάλληλος μου έκανε νόημα να τρέξω λες και χανόταν ο κόσμος
17.45 στο Σύνταγμα δεν είχαν στήσει ούτε την σκηνή στο μεταξύ

23.45 φτάνω σταθμό Πανεπιστήμιο με 224. Σταθμός κλειστός
Ωραίοι
Απάντηση
(12-03-2025, 03:58 PM)213GOUDI Έγραψε: Παρά πολύ σωστά.

Δίκιο έχετε. Βέβαια έχω δεί να περνάνε 6 άτομα "τρενάκι" από τις μπάρες, όχι τη μεγάλη που είναι για βαλίτσες, αλλά την την κανονική...
Απάντηση
Γίνεται συζήτηση για 24ωρη λειτουργία του μετρό τα Σάββατα (νύχτα από Σάββατο προς Κυριακή) και αναμένεται και η μελέτη βιωσιμότητητας από την ΣΤΑΣΥ. Πάμε να δούμε κάποια βασικά στοιχεία του αν μπορεί να πραγματοποιηθεί κάτι τέτοιο:

  • Σταθμάρχες: Έχουν 24ωρη παρουσία σε όλο το δίκτυο οπότε δεν χρειάζονται αλλαγές.
  • Προσωπικό Ασφαλείας ΣΤΑΣΥ (κίτρινα γιλέκα): Υπότίθεται έχουν επίσης 24ωρη παρουσία και μάλιστα ενισχυμένη, οπότε δεν χρειάζονται αλλαγές.
  • Εκδότες Κομίστρων: Τέτοιες ώρες γενικά δεν λειτουργούν εκδοτήρια οπότε δεν χρειάζονται εκδότες ούτε τις ώρες 02:00-05:30 (τα περισσότερα εκδοτήρια δεν λειτουργούν καν τα ΣΚ)
  • Προωπικό των Κ.Ε.Λ. (Κέντρα Ελέγχου Λειτουργίας): Σίγουρα θα υπάρχει ένας μικρός αριθμός σε 24ωρη βάση, μπορεί να ενισχυθεί εφόσον χρειάζεται.
  • Συντήρηση δικτύου: Δεν νομίζω ότι γίνεται ιδιαίτερη συντήρηση το 2ωρο περίπου (ώρες 3-5) τα ξημερώματα της Κυριακής που το δίκτυο είναι χωρίς ρεύμα. Τουλάχιστον όχι κάτι που να μην μπορεί να γίνει τα υπόλοιπα 6 βράδια (με τα 5 να έχουν περισσότερες ώρες διαθέσιμες και να μην χρειάζονται έξτρα μεροκάμματα λόγω Κυριακής).
  • Συνωστισμός: Ο συνωστισμός τις ώρες 12-7 θα είναι λιγότερος λόγω κατανομής του ίδιου ή συγκροτημένα περισσότερου κόσμου σε πολύ μεγαλύτερο έυρος χρόνου (δεν θα τρέχουν όλοι να χρησιμοποιήσουν τους 2 τελευταίους και τους 2 πρώτους συρμούς). 
  • Καθαρισμός Σταθμών: Μπορεί να γίνεται παράλληλα με την λειτουργία όπως γίνεται τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας. Ο αραιός συνωστισμός που ανέφερα παραπάνω θα διευκολύνει αυτή την παράλληλη δραστηριότητα. 
  • Ανεφοδιασμός ΑΜΕΚ: Δεν διαρκεί χρόνο, δεν απενεργοποιεί τα μηχανήματα, δεν γίνεται σε όλα τα μηχανήματα ταυτόχρονα, άρα δεν επηρεάζει κάπου.
  • Τρέχουσες Συχνότητες Γραμμών: 
  1. Γραμμή 1: Σάββατο 23:30 - 01:00 ανά 15' και Κυριακή 05:00 - 05:30 ανά 15' 00".
  2. Γραμμή 2: Σάββατο 00:20 - 02:00 ανά 15' και Κυριακή 05:30 - 07:00 ανά 12' 30".
  3. Γραμμή 3: Σάββατο 00:20 - 02:00 ανά 15' και Κυριακή 05:30 - 07:00 ανά 10' 00".
  • Σχέσεις Συρμών - Συχνοτήτων:
  1. Γραμμή 1: Με 4 συρμούς ανά 27',  με 5 συρμούς ανά 22',  με 6 συρμούς ανά 18'. 
  2. Γραμμή 2: Με 3 συρμούς ανά 23',  με 4 συρμούς ανά 17',  με 5 συρμούς ανά 14'. 
  3. Γραμμή 3: Με 4 συρμούς ανά 24',  με 5 συρμούς ανά 19',  με 6 συρμούς ανά 16'.
* Οι τιμές έχουν στρογγυλοποιηθεί προς τα πάνω για πρακτική εφαρμογή.
* Οι χρόνοι διαδρομής και οι συχνότητες προέρχονται από το https://stasy.gr/δρομολόγια/
* Έχει υπολογιστεί ο επιπλέον ολιγόλεπτος χρόνος στο άκρο κάθε γραμμής.

* Οι συχνότητες είναι ανά κατεύθυνση.

Συνεπώς, απαιτούνται 11-15 (4-5 Γ1, 3-4 Γ2, 4-5 Γ3) συρμοί αναλόγως τις συχνότητες που θα επιλεχθούν και οι αντίστοιχοι ηλεκτροδηγοί. Μάλιστα οι μεταμεσονύχτιες ώρες είναι οι "καλύτερες" για την δρομολόγηση των συρμών πρώτης γενιάς που δεν διαθέτουν κλιματισμό, ώστε να μπορούν οι υπόλοιποι να συντηρούνται σωστά για να μην "ψήνεται" το επιβατικό κοινό από την ζέστη κατά την διάρκεια της ημέρας.

Συμπερασματικά, η 24ωρη λειτουργία του μετρό το βράδυ Σαββάτου προς Κυριακή φαίνεται τεχνικά εφικτή, καθώς δεν απαιτούνται ουσιώδεις αλλαγές σε κρίσιμους τομείς όπως η παρουσία σταθμαρχών, η ασφάλεια, η συντήρηση, ο καθαρισμός ή η γενικότερη λειτουργία των σταθμών.
Η κάλυψη των συρμών μπορεί να επιτευχθεί με ρεαλιστικό αριθμό οχημάτων και ηλεκτροδηγών, ενώ η χαμηλότερη ζήτηση των μεταμεσονύκτιων ωρών προσφέρει ευελιξία στη διαχείριση του στόλου, ακόμα και ευκαιρίες για στρατηγική χρήση παλαιότερων συρμών.

Βεβαίως, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το επιπλέον κόστος που αφορά κυρίως τη μισθοδοσία των ηλεκτροδηγών και την κατανάλωση ρεύματος, ιδιαίτερα αν αποφασιστεί πυκνότερη συχνότητα δρομολογίων π.χ. γύρω στο 15λεπτο (αν και κάτι τέτοιο δεν φαίνεται αναγκαίο). Ωστόσο οι πρόσφατες προσλήψεις στην ΣΤΑΣΥ (νομίζω σε όλους τους κλάδους) μπορούν να συμβάλουν στην κάλυψη του πρόσθετου προσωπικού, μειώνοντας την πίεση για υπερωρίες ή έκτακτες βάρδιες.

Η απόφαση για την υλοποίηση, επομένως, δεν φαίνεται να σκοντάφτει σε τεχνικά ή οργανωτικά εμπόδια, αλλά περισσότερο σε ζητήματα πολιτικής βούλησης, κόστους-οφέλους και προτεραιοτήτων. Αν η μελέτη βιωσιμότητας κινηθεί στην ίδια γραμμή, η πιλοτική εφαρμογή του μέτρου θα μπορούσε να ξεκινήσει π.χ. από την Κυριακή 15 Ιουνίου, το 1ο ΣΚ μετά το κλείσιμο των σχολείων και αρκετών σχολών- αποτελώντας ένα σημαντικό βήμα προς μια πιο λειτουργική και σύγχρονη δημόσια αστική συγκοινωνία της ελληνικής πρωτεύουσας.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 2 Επισκέπτης (ες)