Αξιολόγηση Θέματος:
  • 1 Ψήφοι - 5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών των ΟΣΥ & ΚΤΕΛ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2021
Τα Citaro LE #10 και #37 του ΚΤΕΛ Κορινθίας που τα βλέπω συχνά πυκνά στο 723 και λιγότερο στο 749 είναι σε σχετικά καλή κατάσταση πάντως, αν υπολογίσει κανείς τι εστί 723.
Τα ΜΑΝ είναι τα χειρότερα ειδικά αυτο με τους θορύβους ισχυει. Επίσης σε πολλα οχήματα των ΚΤΕΛ αργούν πολύ οι πόρτες να ανοίξουν, πραγμα που καθυστερεί τα δρομολόγια.
(17-11-2021, 02:11 PM)Man Lion\s city Έγραψε: Από ότι έχω παρατηρήσει η καθαριότητα διαφέρει ανάλογα το ΚΤΕΛ οπότε δεν αφορά όλα τα οχήματα. Έχω χρησιμοποιήσει παρά πολλές φορές τα ΚΤΕΛ και παρατηρώ ότι όντως τα οχήματα του ΚΤΕΛ Αττικής και ειδικά τα MAN είναι τραγικά από άποψη καθαριότητας. Αντίθετα όμως του Θήβας και της Κορίνθου είναι πεντακάθαρα σχεδόν πάντα. Του Ευβοίας πολύ συχνά είναι βρώμικα αλλά παίζουν ρόλο και οι γραμμές που είναι δύσκολες (Τοπικά Μεσονυχίου, Καράβου). Αυτό φαίνεται και από το Κορινθίας που τα Τοπικά Ζηρινείου είναι άψογα, ενώ τα Citaro LE που είναι στο 740 πολύ πιο βρώμικα.

Κάποιες λίγες φορές που μπήκα σε γραμμές του ΚΤΕΛ Κορινθίας, κυρίως στα βόρεια προάστια (Κηφισιά και πάνω), τα Citaro ήταν σε σχετικά καλή κατάσταση και καθαρά.

Στου Αττικής δεν χρειάζεται καν να μπεις μέσα, για να καταλάβεις για τι χάρχαλα μιλάμε. Απλά κάθεσαι για λίγο έξω από το μετρό Δ. Πλακεντίας και βλέπεις ένα τρακαρισμένο MAN στο 306 (λείπουν κομμάτια πίσω δεξιά) και ένα Citaro που κάνει δυνατούς/περίεργους θορύβους στο 307. Δεν θυμάμαι κωδικούς, αλλά τα βλέπω συχνά σε αυτές τις γραμμές. Φυσικά και δεν είναι όλα του Αττικής έτσι. 

Υ.Γ. Όσο για το ότι φεύγουν 5-6 λεπτά νωρίτερα όπως λέτε, πιο πιθανό μου φαίνεται να άλλαξε η δρομολόγηση για τη συγκεκριμένη μέρα. Όπως έχουμε διαβάσει κατά καιρούς, για τις γραμμές του ΚΤΕΛ δεν υπάρχει κανείς να ενημερώσει τα δρομολόγια στην εφαρμογή.
Γίνεται λόγος (από τους υποστηρικτές των ΚΤΕΛ) ότι βελτιώθηκε η συνολική μεταφορική υπηρεσία, ότι "είδαν λεωφορείο" μετά από χρόνια στα βόρεια προάστια, ότι υπάρχει πλέον συχνό και τακτικό λεωφορείο. Καμία αντίρρηση.

Το ίδιο όμως μπορούμε να πούμε (πλέον) και για την ΟΣΥ. Από τη στιγμή που απελευθερώθηκε από γραμμές "εξοχικές", απέκτησε πιό σύγχρονα οχήμα (έστω με leasing, έστω 10ετιας) και - κυρίως - μπόρεσε να προσλάβει προσωπικό, η βελτίωση στις δικές της υπηρεσίες είναι εξίσου εμφανής.

Άρα, θα πρέπει να συγκρίνουμε την ΤΩΡΙΝΗ κατάσταση των γραμμών ΚΤΕΛ με την ΤΩΡΙΝΗ κατάσταση των γραμμών ΟΣΥ. Κι εδώ η διαφορά είναι χαώδης για τον επιβάτη. Να τα πάρουμε με τη σειρά :
Το 2019 έχουμε μια ΟΣΥ διαλυμένη, χωρίς οχήματα, χωρίς ανταλλακτικά, χωρίς οδηγούς. Η μέση ημερήσια δρομολόγηση ανέρχεται σε 750 οχήματα (μιλάμε για θερμικά λεωφορεία πάντα).

Το μεταφορικό έργο κακό. Το 2020 αποφασίζεται από την κυβέρνηση η στήριξη των αστικών συγκοινωνιών, με την μεταφορά έργου προς ιδιώτες (ΚΤΕΛ) και την ταυτόχρονη ενίσχυση της ΟΣΥ σε όλους τους τομείς. Έτσι, αποκτούν τα ΚΤΕΛ δικαίωμα να δρομολογήσουν περί τα 200 οχήματα σε γραμμές κυρίως ημιαστικές. Μέλημά τους, να βρούν κατάλληλα λεωφορεία, να τα προσαρμόσουν στις συνθήκες της Αθήνας και να εκτελούν τα δρομολόγια που αποφασίζει κεντρικά ο ΟΑΣΑ. Όλα καλά μέχρι εδώ.

Τί έκαναν τα ΚΤΕΛ; Βρήκαν οχήματα (αρχικά δανεικά από τα αστικά της επαρχίας) και στη συνέχεια έφεραν μεταχειρισμένα από χώρες της Ευρώπης. Στην αρχή είχαν το ελαφρυντικό ότι οι χρόνοι ήταν πιεστικοί και έπρεπε όπως - όπως να δρομολογηθούν λεωφορεία. Κανείς δεν έφερε αντίρρηση. Όμως, από τότε μέχρι σήμερα πέρασαν 12 μήνες. Ακόμη και σήμερα, λοιπόν, κυκλοφορούν οχήματα ΧΩΡΙΣ ρυθμισμένες προμετωπίδες, ΧΩΡΙΣ να έχει προσαρμοστεί η εξωτερική εμφάνιση (βαφή στα χρώματα της Αθήνας), ΧΩΡΙΣ να έχει βρεθεί λύση για τη μη εναρμόνιση της τηλεματικής. Φυσικά, ως ιδιώτες, επικαλούνται τα "κενά" στη σύμβαση καθώς επιδιώκουν να εκτελέσουν το ελάχιστο απαιτούμενο και να αποκομίσουν το βέλτιστο όφελος.

Τί έκανε η ΟΣΥ; Κατ' αρχήν κατάφερε και πήρε προσωπικό, το οποίο με ηλίθιο τρόπο της το στερούσαν 10 χρόνια όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις (κινητικότητες, μετατάξεις, απαγόρευση προσλήψεων κλπ., παρά το ότι ΔΕΝ ζητήθηκε κάτι τέτοιο από την τρόικα). Εν συνεχεία της έφεραν οχήματα καθώς και ανταλλακτικά για τα ιδιόκτητά της. Οχήματα που έπρεπε να έχουν φροντίσει πολλά χρόνια πρίν. Τα οχήματα leasing, ομοίως μεταχειρισμένα και πολλά είναι από τους ίδιους οργανισμούς μεταφορών με αυτούς που προμήθευσαν τα ΚΤΕΛ (πχ MVG Μονάχου). Τα οχήματα ήρθαν στην Ελλάδα, καθαρίστηκαν, βάφτηκαν στα εταιρικά χρώματα της ΟΣΥ, εξοπλίστηκαν με τις οθόνες τηλεματικής και αποπνέουν "αέρα" καινούργιου.
Αναφέρθηκα στην MVG για να συγκρίνουμε τις νταλίκες ΜΑΝ που έχει το ΚΤΕΛ Αττικής (304/5, 122, 171) με τα ΜΑΝ Α21 που έχει το Α/Σ Βοτανικού της ΟΣΥ, διότι οι MVG μας έστειλαν άριστα οχήματα με άψογη κατασκευή. Οι μεν νταλίκες, άβαφες, πολυκαιρισμένες, χωρίς καμία περαιτέρω φροντίδα. Τα ΜΑΝ της ΟΣΥ λάμπουν και δίνουν αίσθηση ότι μπαίνει σε ποιοτικό όχημα.

Στα δρομολόγια τώρα : Τα ΚΤΕΛ βγάζουν τα δρομολόγια για τα οποία πληρώνονται και τα οποία τους ορίζει ο ΟΑΣΑ. Η ΟΣΥ, με το που ενισχύθηκε, βγάζει επίσης πολύ περισσότερα δρομολόγια, γενικά χωρίς απώλειες, σε πολύ πιό δύσκολες γραμμές (άλλο 304, άλλο 608).

Συμπέρασμα : Η παρουσία των ΚΤΕΛ δεν δίνει υπεραξία στη συγκοινωνία ως τέτοια (ενώ έχει την ευκαιρία). Θα μπορούσαν να έχουν φροντίσει τα οχήματά τους, να τελειώσουν το σήριαλ με την τηλεματική, κοινώς να δώσουν μια εικόνα ανωτερότητας σε σχέση με την ΟΣΥ, ώστε σε δυο χρόνια να έχουν το επιβατικό κοινό με το μέρος τους. Η ευκαιρία δόθηκε (μην ξεχνάμε ότι δεν είναι εύπεπτη ιδέα η ιδιωτική συγκοινωνία, και η παρούσα κυβέρνηση την πέρασε χωρίς να ανοίξει ρουθούνι). Τίποτα από αυτά δεν κάνουν. Εκτελούν ξερά ένα έργο το οποίο δεν αντέχει σε σύγκριση με τη ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΟΣΥ. Μπορεί να ακούγεται ανέκδοτο, αλλά σε αρκετά αστικά ΚΤΕΛ στην επαρχία (Λαμία, Λάρισα, Κομοτηνή) οι οδηγοί φορούν στολή/γραβάτα. Ακόμη και αυτό κάνει τη διαφορά. Η εικόνα μετράει και εκεί θα μπορούσαν να ποντάρουν.

Ο επιβάτης δεν ενδιαφέρεται για τα κενά στην κάθε σύμβαση και για "εσωτερικά" ζητήματα των ΚΤΕΛ με το ΥπΜεταφορών. Ενδιαφέρεται να έχει τις ευκολίες στις οποίες εδώ και 5 χρόνια έχει μάθει. Να ανοίγει το κινητό και να βλέπει το στίγμα του λεωφορείου, να κανονίζει τους χρόνους του, να μπαίνει σε καθαρά και φροντισμένα οχήματα. Όλα αυτά προσφέρονται από την ΟΣΥ και όχι από τα ΚΤΕΛ. To σενάριο "στήσου και περίμενε, θα έρθει λεωφορείο" δεν πουλάει πλέον.
(18-11-2021, 10:02 AM)MitsosDaBest Έγραψε: Υ.Γ. Όσο για το ότι φεύγουν 5-6 λεπτά νωρίτερα όπως λέτε, πιο πιθανό μου φαίνεται να άλλαξε η δρομολόγηση για τη συγκεκριμένη μέρα. Όπως έχουμε διαβάσει κατά καιρούς, για τις γραμμές του ΚΤΕΛ δεν υπάρχει κανείς να ενημερώσει τα δρομολόγια στην εφαρμογή.
Και να αλλαξε η δρομολόγηση,όπως λες δεν ενημερώνει κανεις τα δρομολόγια στην εφαρμογη όποτε είτε αυτο έγινε είτε αλλο σημασία εχει ότι το λεωφορείο το χάνει κοσμος χωρίς ενημερωση έπειτα.
Όλα αυτά που περιγράφετε τα έχουν ζήσει στην επαρχία όλοι οι επιβάτες γιατί πολύ απλά ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΕΓΧΟΣ. Ούτε θέλουν να ελέγχονται αλλά και το ίδιο το κράτος δεν το κάνει γιατί υπάρχει αλισβερίσι χρόνια τώρα. Με τυπικές διαδικασίες πέρασαν τα οχήματα για να δρομολογηθούν στις γραμμές. Για τα ανοιγόμενα παράθυρα να είναι καλά ο Λιάπης ο οποίος γύρισε "ανάποδα" τις προδιαγραφές για να "εξυπηρετήσει" τα συμφέροντα. Δώσε και σώσε ήταν η συμφωνία. Και δεν μπορούν να κάνουν ανάθεση άνω των 2 ετών γιατί σκοντάφτει στην ΕΕ νομοθεσία..
(16-11-2021, 07:30 PM)MrVanHool Έγραψε: Στα περισσότερα από αυτά που αναφέρεσαι είναι παθογένειες που θα συναντήσεις και αλλού. 

Ας το πάμε όμως στα σημαντικά.. Η Τηλεματική έχουμε γράψει επανειλημμένα πως έχει εγκατασταθεί πλήρως από τις αρχές, συνεπώς όλα τα οχήματα ελέγχονται από το Σταθμαρχειο και από τον ΟΑΣΑ.
Το λογισμικό που επέλεξαν άλλοι (και όχι τα ΚΤΕΛ) προς εγκατάσταση, δεν έχει συγχωνευθεί με το αντίστοιχο που υπάρχει για τις γραμμές της ΟΣΥ, ώστε να υπάρχει και η οπτική αποτυπωση στην εφαρμογή του ΟΑΣΑ (κίνηση που επιφέρει ένα κόστος που δεν είναι των ΚΤΕΛ φυσικά)

Σε κανένα όχημα τα κουμπιά δεν πατιούνται μόνα τους, παρά κάτι καλόπαιδα το έχουν βρει παιχνίδι. Μετά τις πέτρες, την καθημερινή χρήση των βαλβίδων ασφαλείας, τα γκράφιτι, τις ακαθαρσίες (δεν θα γίνω περισσότερο αναλυτικός εδώ), τώρα άρχισαν να ξηλωνουν τους αριθμούς κυκλοφορίας οχημάτων (από το 57 την Κυριακή και το 49 χτες). Συνεπώς, καλό θα ήταν να πάψουν να παίζουν εις βάρος των υπόλοιπων επιβατών, γιατί οι οδηγοί - αν όντως πρόκειται για βλάβη του οχήματος - μπορεί να λάβουν εντολή να αποβιβασουν τον κόσμο και να οδηγήσουν το όχημα στο Αμαξοστάσιο για αντικατάσταση.

Τα 1,2,3,6,7,8,10,12 συμβαίνουν και σε πολλά λεωφορεία της ΟΣΥ ομοίως (είτε τα επικυρωτικα που είναι ακριβώς τα ίδια, είτε το "Δεν κάθομαι εδώ" που έχει ξηλωθει εδω και μήνες, είτε η γερμανική αίτηση στάσης στα leasing κτλ κτλ)

Τέλος, η λίστα με τις ονομασίες των γραμμών που είχε δωθει στον Παπαδάκη, ήταν βάση της σύμβασης που υπεγράφη, που ένα λάθος κάποιου από τον ΟΑΣΑ που την ειχε συντάξει, ηταν πως έχει συνενώσει το 535 με το 535Α (που έχουν μεγαλη χιλιομετρική διαφορά επίσης), συνεπώς η ονομασία της γραμμής φαινόταν ιδια (αλλά τα οχήματα γράφουν 535Α). Έχει δρομολογηθεί να λυθεί, καθώς ο ένας και μοναδικός ταμπελας δεν μπορεί να αφήσει τα οχήματα της ΟΣΥ και του ΟΑΣΘ χωρίς προμετωπίδες για να φτιάξει αυτές τις λεπτομέρειες δυστυχώς. Όταν τελειώσει με τις παραδόσεις θα διορθωθούν.

Εν τέλει λοιπόν, ειδικά εσύ ως χρήστης του 536 όπως γράφεις, τι συχνότητες είχε ο Διόνυσος πριν τα ΚΤΕΛ; Το ότι ο οδηγός μιλάει στο τηλέφωνο ή έχει δυνατά μουσική δεν παίζει κανέναν σημαντικό ρόλο, όταν βγαίνεις πλεον και κάθε 15'-20' περνάει το 536 για να πας στην δουλειά σου. Είσαι μικρός και δεν θυμάσαι καλά μάλλον, να έχει κάθε 50 λεπτά δρομολόγιο και αν και να περιμένεις στο πουθενά. Αν υπάρχει κάτι που όλοι οι επιβάτες από τα Τ.ΖΗΡ αναγνωρίζουν είναι ότι "είδαν λεωφορεία επιτέλους!" Και προσεχώς, θα υλοποιηθεί η πρόταση του ΚΤΕΛ Κορινθίας για μείωση των χρονοαποστασεων και αύξηση των δρομολογίων ακόμα και τα ΣΚ τις ώρες που παρατηρείται αυξημένη επιβατική κίνηση.
Θα προσπαθήσω να απαντήσω με καλοπροαίρετο τρόπο.

1) Σχετικά με της παθογένειες «που θα συναντήσω και άλλου».
Αν αναφέρεσαι στην ΟΣΥ τότε προφανώς και παρατηρούνται παθογένειες όπως αυτές που ανέφερα. Με βάση δικιά μου παρατήρηση όμως τα φαινόμενα αυτά ειναι (και ηταν στο 536) πιο σπάνια στην ΟΣΥ. 
Αν αναφέρεσαι γενικά τότε θα πέσω κάτω να γελαω. Έχω μπει σε λεωφορεία για πάνω από 7 συνεχόμενες μέρες  στην Βαλέτα, Βιέννη, Γενεύη, Χανλεϊ (Αγγλία), Βελιγράδι και Βερολίνο. Ούτε για δείγμα δεν είδα τέτοιες συμπεριφορές.

2) Για την τηλεματική. Συμφωνώ ότι έχουν τηλεματική. Είναι όμως λίγο αστείο να γράφω κάθε φορά αντί για τηλεματική -> Έλλειψη διασύνδεσης τον οχημάτων τον ΚΤΕΛ με την εφαρμογή εντοπισμού θέσης του ΟΑΣΑ. Ο απλός επιβάτης αυτο θεωρεί τηλεματική άσχετος του ότι η τηλεματική είναι 1002 πράγματα και αυτο είναι ένα απότοκο. Η ουσία είναι στο γλυκό. Και γλυκό ο απλός επιβάτης δεν έχει δει εδώ και μήνες.

3) Είναι λίγο απαράδεκτο να θεωρείς ότι λέω ψέματα ή ότι δεν ξέρω. Καθημερινός χρήστης είμαι και το έχω παρατηρήσει. Θα δώσω συγκεκριμένο παράδειγμα για να γίνω τελείως κατατοπιστικός. Στο όχημα είμασταν 5 άτομα (4 + εγώ). Είμαι πίσω απο όλους τους επιβάτες αφού κάθομαι στην προ τελευταία σειρά. Οι δυο κάθονται σε θέσεις που δεν έχουν κουμπιά κοντά. Η μια είναι όρθια και ο τελευταίος είναι ο μόνος κοντά σε κουμπί. Αφού σταματήσαμε χωρίς να κατέβει κανείς (δυο φορές) είχα καρφωμένο το βλέμμα μου στον ένα επιβάτη που θα μπορούσε να το πατάει. Όχι μόνο δεν πατούσε κάτι αλλά το όχημα έβγαζε αμέσως μόλις έκλειναν οι πόρτες ένδειξη αιτήματος στάσης. Εν τέλη φτάσαμε κοντά στον προορισμό μου με τους επιβάτες να ζητούν στάση λέγοντας το στον οδηγό προφορικά. Προσφέρθηκα να ρίξω μια σε όλα τα κουμπιά μήπως είναι μηχανικό μπλοκάρισμα. Δεν λύθηκε το θέμα όποτε το προβλημα ήταν στον εγκέφαλο του συστήματος στάσης. 5 στάσεις πριν κατέβω ο οδηγός έσβησε το όχημα και το ξανά άναψε με το πρόβλημα να εξαφανίζεται.

4) Δεν ανέφερα στην απάντηση μου οτι τα προβλήματα είναι αποκλειστικά τον ΚΤΕΛ. Αλλά, όπως ανέφερε και ένας φιλος, τα ΚΤΕΛ πρέπει να έχουν ως βάση την υπηρεσία της ΟΣΥ (όχι ως πρότυπο) για να πείσουν τους επιβάτες οτι είναι καλύτερα. Στο κάτω κάτω της γραφής αν γινόταν ντόρος από της φανταστικές υπηρεσίες που πρόσφερε η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ τοτε θα γινόντουσαν μονιμα και θα έπαιρναν για πολύ καιρό λεφτά. Ποιος (σε αυτό το υποθετικό σενάριο) θα σταματούσε την συνεργασία με τα ΚΤΕΛ και θα διακινδύνευαι να μας χαλάσει πάλι την συγκοινωνία; 

5) Σχετικά με της προμετωπίδες δεν έχω να απαντήσω κάτι. Πάλι θα αναφερθώ στο γλυκό. Η προμετωπίδα είναι λάθος - το γιατί δεν ενδιαφέρει τον απλό επιβάτη, τον ενδιαφέρει οτι δεν γράφει σωστά την γραμμή.

6) Το ότι είμαι «μικρός» δεν συμανει ότι δεν ξέρω τι γινόταν και θα το εκτιμουσα να μην υποτιμάς την άποψη μου επειδή θεωρίες ότι ξέρεις καλύτερα.

Ας μιλήσουμε με νούμερα.Τα 15-20 που λες είναι απλως λάθος. Η συχνότητα δεν είναι αυτή. Η μέση συχνότητα της γραμμής καθημερινές είναι 22 λεπτά. Όποτε καλύτερα να λέμε 20-25. 
Όταν ήταν στην ΟΣΥ είχαμε δρομολόγια καθημερινής με κενό που έπιανε τα 45 λεπτά ορισμένες ώρες. Όμως της ώρες αυτές δεν πέρνει σχεδόν κανείς λεωφορείο και τα οχήματα ακόμα και με τα γελοία δρομολόγια μέχρι νάρκισσο ήταν τρεις και ο κούκος από κίνηση. Τις ώρες που επρεπε είχε σταθερά δρομολόγια κάθε 20-30 λεπτά. Αλλά με την ειδοποιό διαφορά ότι είχαμε «τηλεματική». Η στάση είναι >1 χιλιόμετρο από το σπίτι μου οποτε αν πάω με τα πόδια μέχρι εκεί και δεν περάσει το όχημα είναι απλώς τραγικό. Με την ΟΣΥ έβλεπα ότι ήταν στο τέρμα και ήξερα ότι δεν θα περπατήσω τσάμπα. Αν δεν το έβλεπα στο τέρμα επερνα ταξί ή ΙΧ και πήγαινα νάρκισσο (ή ΟΤΕ που έχει και bonus 535). 
Δεν υποστηρίζω ότι έχουμε χειρότερα δρομολόγια τώρα και ουδέποτε διατύπωσα αυτό. Αυτό που υποστηρίζω είναι ότι η ποιότητα τον υπηρεσιών (κατάσταση οχημάτων, καθαριότητα, επαγκελματισμος, συνθήκες μετακίνησης) είναι στο ίδιο ή κατωτέρω επίπεδο από πριν τα ΚΤΕΛ.

————
Ορίστε η σύγκριση του σήμερα με το 2018. Προφανώς μιλάμε για άλλο κόσμο από (προγραμματισμένα) δρομολόγια.
2018:
[Εικόνα: E331-C516-4-BA4-4-F39-B977-02-ED5385-CA59.png]
2021:
[Εικόνα: 5-E3-C3991-D468-4816-B8-FF-1-ED47-E9858-EE.jpg]
(17-11-2021, 02:11 PM)Man Lion\s city Έγραψε: Από ότι έχω παρατηρήσει η καθαριότητα διαφέρει ανάλογα το ΚΤΕΛ οπότε δεν αφορά όλα τα οχήματα. Έχω χρησιμοποιήσει παρά πολλές φορές τα ΚΤΕΛ και παρατηρώ ότι όντως τα οχήματα του ΚΤΕΛ Αττικής και ειδικά τα MAN είναι τραγικά από άποψη καθαριότητας. Αντίθετα όμως του Θήβας και της Κορίνθου είναι πεντακάθαρα σχεδόν πάντα. Του Ευβοίας πολύ συχνά είναι βρώμικα αλλά παίζουν ρόλο και οι γραμμές που είναι δύσκολες (Τοπικά Μεσονυχίου, Καράβου). Αυτό φαίνεται και από το Κορινθίας που τα Τοπικά Ζηρινείου είναι άψογα, ενώ τα Citaro LE που είναι στο 740 πολύ πιο βρώμικα.
Από άποψη εσωτερικής καθαριότητας δεν είναι πάντα καθαρά τα Τ.ΖΗΡ. Σε γενικές γραμμές καθαρίζουν το όχημα συχνά (τουλάχιστον το πάτωμα) οι οδηγοί αφού υπάρχει και μια σφουγγαρίστρα σε καθε όχημα· αλλά οι υπόλοιπες επιφάνειες είναι μέτριες έως άθλιες (ακούμπησα την πορτα με το μάγουλο σε γεμάτο δρομολογιο και όταν πήγα σπίτι είχα στάμπα την σκόνη Big Grin ). Και να μην μιλήσω για το εξωτερικό που έμεινε καθαρό μόνο όσο καιρό ήταν «καινούργια» και τώρα έχει τα χάλια του.
Αντιγράφω από την σύμβαση των ΚΤΕΛ με τον ΟΑΣΑ το κομμάτι που γράφει για την τηλεματική...



"Υποχρεούται να εγκαταστήσει με δαπάνες της, κατά την έναρξη ισχύος της παρούσας Σύμβασης, σε όλα τα λεωφορεία που θα χρησιμοποιεί για την εκτέλεση του οριζόμενου, με την παρούσα Σύμβαση, συγκοινωνιακού έργου, κατάλληλο σύστημα τηλεματικής, συμβατό με τα
αντίστοιχα συστήματα τηλεματικής του ΟΑΣΑ και της Ο.ΣΥ. Α.Ε., προκειμένου να πιστοποιείται
η εκτέλεση του προγραμματισμένου έργου (γραμμές – αριθμός δρομολογίων – πρόγραμμα
δρομολογίων) και να επιμελείται με μέριμνα και δαπάνες της την συντήρηση και την αξιόπιστη
λειτουργία αυτού.
Η πλήρης λειτουργία του συστήματος τηλεματικής θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί προ της
δρομολόγησης των λεωφορείων για την εκτέλεση του ανατιθέμενου έργου. Ειδικότερα οι
βασικές προδιαγραφές του συστήματος τηλεματικής θα πρέπει να περιλαμβάνουν:
α. Πλήρη εξοπλισμό τηλεματικής απόλυτα συμβατό με αυτόν της Ο.ΣΥ. Α.Ε., ώστε να
εντάσσεται στο σύστημα παρακολούθησης και ελέγχου
β. Δυνατότητα καθημερινής ένταξης του κάθε λεωφορείου σε συγκεκριμένη γραμμή και
κεντρικής διαχείρισης των ημερήσιων μεταβολών κάθε γραμμής
γ. Εξοπλισμό ηχητικής αναγγελίας για την εξυπηρέτηση των επιβατών
δ. Εσωτερική οθόνη ενημέρωσης επιβατών και οθόνη οδηγού, με τις ίδιες λειτουργικές
δυνατότητες του υφιστάμενου συστήματος τηλεματικής της Ο.ΣΥ. Α.Ε.
Το σύστημα τηλεματικής θα είναι σε συνεχή λειτουργία καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας (24 ώρες).
Σε περίπτωση βλάβης η ΚΤΕΛ Αττικής Α.Ε. υποχρεούται να ενημερώνει χωρίς καθυστέρηση τον ΟΑΣΑ.
Αντίστοιχη πρόσβαση στο σύστημα τηλεματικής και ενημέρωση θα παρέχει και στην Ο.ΣΥ. Α.Ε.. Σε
περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο δεν υπάρχουν στοιχεία τηλεματικής, πλην όμως πιστοποιείται
η εκτέλεση του δρομολογίου από την ύπαρξη στοιχείων χρήσης ηλεκτρονικού κομίστρου ή άλλων
πρόσφορων μέσων, το προγραμματισμένο δρομολόγιο θεωρείται εκτελεσμένο.
Η εγκατάσταση του εξοπλισμού και του λογισμικού της τηλεματικής στα λεωφορεία της ΚΤΕΛ Αττικής
Α.Ε. που θα δρομολογούνται κατ’ εφαρμογή της παρούσας Σύμβασης, θα γίνεται στις εγκαταστάσεις
της Ο.ΣΥ. Α.Ε. ή όπου αλλού συμφωνηθεί με βάση πρόγραμμα που θα διαμορφώσουν από κοινού οι
συμβαλλόμενοι. Το κόστος από την εγκατάσταση, παραμετροποίηση, λειτουργία
(συμπεριλαμβανομένης της προληπτικής και της αποκαταστατικής συντήρησης, ανταλλακτικών,
αναλωσίμων και εργασίας), βαρύνει την ΚΤΕΛ Αττικής Α.Ε.."



Εγώ ως ανίδεος αυτό που διαβάζω και καταλαβαίνω είναι ότι το σύστημα πρέπει να είναι απόλυτα συμβατό με αυτό που χρησιμοποιεί η ΟΣΥ και ο ΟΑΣΑ και πρέπει να τοποθετηθεί με έξοδα των ΚΤΕΛ. Άρα αν είναι απόλυτα συμβατό, ως ανίδεος επιβάτης, αναρωτιέμαι πως γίνεται να είναι μη συμβατό με την εφαρμογή του ΟΑΣΑ; Επίσης βλέπω ότι πρέπει να εντάσσεται στο σύστημα παρακολούθησης (αυτό που βλέπουν και οι επιβάτες; ) και ελέγχου (αυτό που βλέπουν οι σταθμαρχες; ). Δεν γνωρίζω αναρωτιέμαι απλά.

Για περισσότερα οποίος θέλει βάζω και το λινκ από την σύμβαση https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.naftemporiki.gr/Asset/1655197&ved=2ahUKEwjE6836p6r0AhVxgv0HHfcqCkoQFnoECDwQAQ&usg=AOvVaw2g9qrjefxXl_5ZekxgKwJ4
Το θέμα της τηλεματικής είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα. Δεν είναι δυνατό να υπολογίσεις πότε θα έρθει το όχημα, υπάρχουν πολλές κυκλικές γραμμές με τεράστιες αποστάσεις.
Δεν υπάρχει περίπτωση να ξέρεις ακριβώς πότε θα περάσει το 504 από Πλ. Ελαίων προς Θρακομακεδόνες, το 330 από το Κίτσι, το 319 από το εκπτωτικό χωριό προς Πλακεντίας, το 740 από Κάραβο προς Ολυμπιακό Χωριό και το ίδιο για σχεδόν όλες τις γραμμές.
Τώρα αν φταίει το ΚΤΕΛ ή ο ΟΑΣΑ δεν ενδιαφέρει τον επιβάτη, ο οποίος θέλει να ξέρει πότε θα περάσει το λεωφορείο. Και το ότι θα περάσει 10 λεπτά πριν ή μετά που λένε μερικοί είναι αστείο καθώς μέσα σε ένα 20λεπτο λογικά κάποια στιγμή θα περάσει.
Όσον αφορά τα δρομολόγια είναι λίγο πιο συχνά από της ΟΣΥ, το σημαντικότερο όμως είναι ότι δεν λείπουν οχήματα, γιατί όταν έλλειπε ένα αμάξι στα Τ. Ζηρινείου για παράδειγμα, το 30λεπτο στο 536, γινόταν 60λεπτο.
Τα Σ/Κ σε καμία γραμμή δεν έγινε αύξηση δρομολογίων σε σχέση με την ΟΣΥ, και αυτό σε συνδιασμό με την έλλειψη τηλεματικής κάνει χειρότερη την υπηρεσία.
Άλλο ένα πρόβλημα που σχετίζεται με την τηλεματική είναι ότι οι γραμμές του ΚΤΕΛ είναι σε δρόμους που τα οχήματα κινούνται με μεγάλη ταχύτητα, όπως στην Λεωφόρο Νάτο, στην Θησέως στην Εκάλη, στο 122 κλπ. Αυτό σημαίνει ότι από την στιγμή που θα πας στην στάση πρέπει να είσαι όρθιος μπροστά στον δρόμο (ειδικά την νύχτα) και να κάνεις στάση στα πρώτα 2 δευτερόλεπτα αφού το δεις, για να σταματήσει, αφού πάει με 50-60 χλμ. Με την τηλεματική κάθεσαι στην στάση και σηκώνεσαι προετοιμασμένος.

Τέλος για τα οχήματα πλην του ΚΤΕΛ Αττικής που ειδικά τα MAN A37 είναι σε άθλια κατάσταση, τα υπόλοιπα είναι σε παρόμοια με της ΟΣΥ. Το πρόβλημα με τις στάσεις το έχω πετύχει και σε αρκετά Citaro LE της ΟΣΥ, μετά από κάθε στάση στο ένα δευτερόλεπτο έδειχνε ότι κάποιος πάτησε το κουμπί


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών των ΟΣΥ & ΚΤΕΛ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2024 N1Ellinikou 578 78.486 7 ώρες πριν
Τελευταία Δημοσίευση: Leon377
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών των ΟΣΥ & ΚΤΕΛ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2023 N1Ellinikou 322 102.700 28-12-2023, 08:36 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Man Lion's city
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών των ΟΣΥ & ΚΤΕΛ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2022 N1Ellinikou 158 74.765 09-12-2022, 07:25 PM
Τελευταία Δημοσίευση: MitsosDaBest
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών της ΟΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2020 Citaro 77 58.937 24-11-2020, 07:10 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Giannis
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών της ΟΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2019 N1Ellinikou 165 139.865 21-01-2020, 05:22 PM
Τελευταία Δημοσίευση: kostas260
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών της ΟΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2018 N1Ellinikou 167 143.894 29-12-2018, 03:05 PM
Τελευταία Δημοσίευση: N1Ellinikou
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών της ΟΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2017 marios.ilioupoli 117 130.124 05-12-2017, 10:39 PM
Τελευταία Δημοσίευση: marios.ilioupoli
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών της ΟΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2016 georgio 74 102.258 09-12-2016, 01:15 AM
Τελευταία Δημοσίευση: marios.ilioupoli
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών της ΟΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2015 N1Ellinikou 149 221.354 21-12-2015, 12:20 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Citaro
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών της ΟΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2014 ns_ 337 483.944 31-12-2014, 01:42 AM
Τελευταία Δημοσίευση: georgio

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 13 Επισκέπτης (ες)