Αξιολόγηση Θέματος:
  • 1 Ψήφοι - 5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών των ΟΣΥ & ΚΤΕΛ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2021
(22-06-2021, 11:04 AM)Citaro Έγραψε: Όπως είχα αναφέρει ξανά σε πολύ πρόσφατο διάλογο για το εν λόγω ζήτημα, ο διαχωρισμός επιβατών σε "επιθυμητούς" και "ανεπιθύμητους" είναι τουλάχιστον επικίνδυνος. Το επιβατικό κοινό σε όλες τις γραμμές είναι ετερόκλητο - όπως και οι δραστηριότητες του καθενός. Άλλος πάει για δουλειά/σπουδές με τα ΜΜΜ, άλλος για βόλτα/ψώνια, άλλος για διασκέδαση.

Η χαρτογράφηση των αναγκών κάθε συγκοινωνιακής γραμμής περιλαμβάνει όλες τις χρήσεις. Η παραλιακή ζώνη της Αττικής έχει αυξημένη ζήτηση εδώ και δεκαετίες. Δεν είναι σημερινό το φαινόμενο και δεν είναι ξένο προς τις συνολικές συνήθειες των κατοίκων του λεκανοπεδίου. Η ενίσχυση των δρομολογίων της παραλίας δεν γινόταν 01/07- 31/08, αλλά ήδη από 01/06 κάθε έτους, αφού ο Ιούνιος είναι ο κατ' εξοχήν μήνας που γεμίζουν οι αθηναϊκές θάλασσες. Τον Ιούλιο, και πολύ περισσότερο τον Αύγουστο, η ζήτηση εξισορροπείται καθώς ο πληθυσμός φεύγει σταδιακά για θερινές διακοπές. 

Αυτό λοιπόν που επί δημόσιας ΟΣΥ/ΕΘΕΛ ήταν αυτονόητο επί δεκαετίες, δηλαδή η στοχευμένη ενίσχυση γραμμών παραλίας από 01/06 (εν ανάγκη και με αποσπάσεις οχημάτων μέσα στη μέρα), τώρα επί ΚΤΕΛ δεν προβλέφθηκε στη σύμβαση παραχώρησης. Αυτό θα σου πεί το ΚΤΕΛ (και όσοι υποστηρίζουν την ανάθεση). Ο ΟΑΣΑ θα πεί ότι "ζητήσαμε στοχευμένη ενίσχυση" αλλά το ΚΤΕΛ έχει συγκεκριμένη δυναμική και δεν μπορεί να βγάλει οχήματα, αν δεν αναπροσαρμόσει γενικά τα δρομολόγια. Κοινώς, τα όποια εξτρά οχήματα αναμένονται τον Ιούλιο στα 122,171,304/5 θα προέλθουν από περικοπή βαρδιών σε άλλες γραμμές τους, η δε κατάσταση αυτή θα διατηρηθεί για όσο διάστημα κρατήσουν τα ΚΤΕΛ αυτές τις γραμμές.

Αυτή είναι η νέα αντίληψη για τη συγκοινωνία και με αυτή θα ζήσουμε.
Πάμε να τα πούμε επιγραμματικα μια τελευταία φορά, γιατί φαίνεται πως είτε δεν μπορείτε, είτε δεν θέλετε να καταλάβετε κάποια πράγματα.

Τα ΚΤΕΛ φυσικά και θα ήθελαν να κάνουν παραπάνω δρομολόγια (παραπάνω χιλιόμετρα -> παραπάνω αποζημίωση) και προσωπικά έχω δηλώσει και εγγράφως την διαθεσιμότητα μας στην οποιαδήποτε ανάγκη του Οργανισμού.

Ο ΟΑΣΑ δεν θα "κατηγορήσει" τα ΚΤΕΛ διότι εκείνος είναι που δεν θέλει να αυξήσει τα δρομολόγια, φυσικά επειδή θα είναι εκτεθειμένος σε μια εκτός σύμβασης επιπλέον ανάθεση έργου. Αν το έκανε , θα λέγατε "αύξησαν τα δρομολόγια για να κονονησουν από το παράθυρο τα ΚΤΕΛ".

Η νέα αντίληψη για την συγκοινωνία που πρέπει να συνηθίσετε είναι η πίστη τήρηση του προγράμματος δρομολόγησης, όπως αυτό προέρχεται από τον ΟΑΣΑ, χωρίς παρεμβάσεις από συνδικαλιστές και λογής δημόσιους υπαλλήλους κατά τα πρότυπα που είχαμε από τον αποκλειστικό φορέα εξυπηρέτησης (βλέπε ΟΣΥ).
Μετά από κάποια χρόνια..
Και όπως λέει και η Ελένη, για όσους δεν με ξέρετε : ''Την άποψή μου, στα ίσια εγώ την λέω.. ''
(22-06-2021, 11:07 PM)MrVanHool Έγραψε: Πάμε να τα πούμε επιγραμματικα μια τελευταία φορά, γιατί φαίνεται πως είτε δεν μπορείτε, είτε δεν θέλετε να καταλάβετε κάποια πράγματα.

Τα ΚΤΕΛ φυσικά και θα ήθελαν να κάνουν παραπάνω δρομολόγια (παραπάνω χιλιόμετρα -> παραπάνω αποζημίωση) και προσωπικά έχω δηλώσει και εγγράφως την διαθεσιμότητα μας στην οποιαδήποτε ανάγκη του Οργανισμού.

Ο ΟΑΣΑ δεν θα "κατηγορήσει" τα ΚΤΕΛ διότι εκείνος είναι που δεν θέλει να αυξήσει τα δρομολόγια, φυσικά επειδή θα είναι εκτεθειμένος σε μια εκτός σύμβασης επιπλέον ανάθεση έργου. Αν το έκανε , θα λέγατε "αύξησαν τα δρομολόγια για να κονονησουν από το παράθυρο τα ΚΤΕΛ".

Η νέα αντίληψη για την συγκοινωνία που πρέπει να συνηθίσετε είναι η πίστη τήρηση του προγράμματος δρομολόγησης, όπως αυτό προέρχεται από τον ΟΑΣΑ, χωρίς παρεμβάσεις από συνδικαλιστές και λογής δημόσιους υπαλλήλους κατά τα πρότυπα που είχαμε από τον αποκλειστικό φορέα εξυπηρέτησης (βλέπε ΟΣΥ).
Ξαναλεω, ο σκοπός της σύμβασης με το ΚΤΕΛ είναι η μείωση του συνωστισμού λόγω της πανδημίας. Εφόσον δεν επιτυγχάνεται αυτος ο σκοπός το πρέπον είναι να γίνουν παραπάνω δρομολόγια.
(23-06-2021, 12:20 AM)oasagr123 Έγραψε: Ξαναλεω, ο σκοπός της σύμβασης με το ΚΤΕΛ είναι η μείωση του συνωστισμού λόγω της πανδημίας. Εφόσον δεν επιτυγχάνεται αυτος ο σκοπός το πρέπον είναι να γίνουν παραπάνω δρομολόγια.
Τώρα πες μου σε παρακαλώ ειλικρινά, κάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις τι γράφει ο Δημήτρης ή πραγματικά δεν καταλαβαίνεις;
(22-06-2021, 11:04 AM)Citaro Έγραψε: Όπως είχα αναφέρει ξανά σε πολύ πρόσφατο διάλογο για το εν λόγω ζήτημα, ο διαχωρισμός επιβατών σε "επιθυμητούς" και "ανεπιθύμητους" είναι τουλάχιστον επικίνδυνος. Το επιβατικό κοινό σε όλες τις γραμμές είναι ετερόκλητο - όπως και οι δραστηριότητες του καθενός. Άλλος πάει για δουλειά/σπουδές με τα ΜΜΜ, άλλος για βόλτα/ψώνια, άλλος για διασκέδαση.

Η χαρτογράφηση των αναγκών κάθε συγκοινωνιακής γραμμής περιλαμβάνει όλες τις χρήσεις. Η παραλιακή ζώνη της Αττικής έχει αυξημένη ζήτηση εδώ και δεκαετίες. Δεν είναι σημερινό το φαινόμενο και δεν είναι ξένο προς τις συνολικές συνήθειες των κατοίκων του λεκανοπεδίου. Η ενίσχυση των δρομολογίων της παραλίας δεν γινόταν 01/07- 31/08, αλλά ήδη από 01/06 κάθε έτους, αφού ο Ιούνιος είναι ο κατ' εξοχήν μήνας που γεμίζουν οι αθηναϊκές θάλασσες. Τον Ιούλιο, και πολύ περισσότερο τον Αύγουστο, η ζήτηση εξισορροπείται καθώς ο πληθυσμός φεύγει σταδιακά για θερινές διακοπές. 

Αυτό λοιπόν που επί δημόσιας ΟΣΥ/ΕΘΕΛ ήταν αυτονόητο επί δεκαετίες, δηλαδή η στοχευμένη ενίσχυση γραμμών παραλίας από 01/06 (εν ανάγκη και με αποσπάσεις οχημάτων μέσα στη μέρα), τώρα επί ΚΤΕΛ δεν προβλέφθηκε στη σύμβαση παραχώρησης. Αυτό θα σου πεί το ΚΤΕΛ (και όσοι υποστηρίζουν την ανάθεση). Ο ΟΑΣΑ θα πεί ότι "ζητήσαμε στοχευμένη ενίσχυση" αλλά το ΚΤΕΛ έχει συγκεκριμένη δυναμική και δεν μπορεί να βγάλει οχήματα, αν δεν αναπροσαρμόσει γενικά τα δρομολόγια. Κοινώς, τα όποια εξτρά οχήματα αναμένονται τον Ιούλιο στα 122,171,304/5 θα προέλθουν από περικοπή βαρδιών σε άλλες γραμμές τους, η δε κατάσταση αυτή θα διατηρηθεί για όσο διάστημα κρατήσουν τα ΚΤΕΛ αυτές τις γραμμές.

Αυτή είναι η νέα αντίληψη για τη συγκοινωνία και με αυτή θα ζήσουμε.
Προφανώς έχει ξεχαστεί το γεγονός ότι η δημόσια συγκοινωνία μέχρι πριν από λίγους μήνες αδυνατούσε να βγάλει δρομολόγια ακόμη και σε βασικές γραμμές. Για ποιο λόγο να πιστέψω ότι αν είχαν παραμείνει τα πράγματα έτσι θα υπήρχε η δυνατότητα να εκτελούνται συχνά δρομολόγια στις γραμμές της παραλίας; Όταν το 608 έβγαινε 20λεπτα και το Α7 30-40λεπτο τι θα γινόταν εκεί; Που θα βρίσκονταν τα έξτρα οχήματα; Από ποιες γραμμές θα γίνονταν περικοπές και αποσπάσεις; Αν υπάρχει λάθος σχεδιασμός στα δρομολόγια είναι λάθος του δημοσίου φορέα και θα πρέπει να βρει τρόπο να το διορθώσει.
Την παλιά αντίληψη για τη συγκοινωνία την είδαμε και τη ζήσαμε.
Να με συγχωρείτε, αλλά μάλλον έχει ξεχαστεί ότι η περσινή δρομολόγηση των γραμμών παραλίας ήδη από τα μέσα Μαιου ήταν 16 λεωφορεία στο 122/122Θ με συχνότητα 5'-10' και 9 λεωφορεία στο 171 με συχνότητα 10' σχεδόν όλη μέρα. Η δρομολόγηση αυτή τηρήθηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό (άντε να έλειπε 1 αμάξι ανά γραμμή και αυτό τον Αύγουστο με μειωμένη κίνηση) ενώ κάποιες φόρες μπήκαν και επιπλέον ενισχυτικά πέραν της κανονικής δρομολόγησης. Εξυπακούεται η δρομολόγηση έβγαινε εξ΄ολοκλήρου με αρθρωτά λεωφορεία. Το αυτό συνέβαινε και τα προηγούμενα χρόνια μέχρι το 2017 που οι γραμμές "παραλίας" δρομολογούταν από το Α/Σ Ελληνικού με υψηλα ποσοστά επάνδρωσης, συχνά και 100%, και σταθερές συχνότητες 10'-15' στη χειρότερη 20'. Τα ίδια ίσχυαν και για τα 304/5.


Η σημερινή εικόνα των ανωτέρω γραμμών τα Σαββατοκύριακα είναι για το 122 5 λεωφορεία το Σάββατο και 4 λεωφορεία την Κυριακή ανά 35'-55' με ωράριο 07:00-22:15 μάλιστα, το δε 171 6 λεωφορεία το Σάββατο ανά 15'-20' και με 5 λεωφορεία την Κυριακή ανά 15-25'. Να σημειωθεί ότι λειτουργεί και το 122Θ με 3 κατσαρές το ΣΚ τελείως ασυντόνιστα με το 122. Για όποιον γνωρίζει στοιχειώδη αριθμητική τα νούμερα λένε κάτι παραπάνω από 60% μείωση παρεχόμενης υπηρεσίας για το 122 και περίπου 40% για το 171.. Επίσης, πρέπει να αναφερθεί ότι τα ΣΚ του Ιουνίου και του πρώτου δεκαπενθήμερου του Σεπτεμβρίου οι εν λόγω γραμμές παραλίας έχουν μακράν τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση από ΟΛΕΣ τις λεωφορειακές γραμμές του Λεκανοπεδίου συμπεριλαμβανομένων 040, 608, 550, Α7 αλλά και των τρόλεϊ. Ακόμα όμως, μύθος είναι είναι η αυξημένη εισιτηριοδιαφυγή των γραμμών "παραλίας" σε σχέση με το υπόλοιπο δίκτυο αφού η συντριπτική πλειονότητα των επιβατών προέρχεται από το μετρό με πύλες, ελέγχους που και υπήρχαν και υπάρχουν, ενίοτε και στο Σταθμό Ελληνικού ενώ γελοίο είναι το επιχείρημα ότι οι εν λόγω γραμμές αφορούν μόνο τους λουόμενους οπότε δεν μας ενδιαφέρει αν θα εξυπηρετηθούν αγνοώντας ότι μιλάμε για γραμμές που την χειμερινή περίοδο, όπου λουόμενοι δεν υπάρχουν, τιγκάρουν αρθρωτά με κανονική δρομολόγηση.

Με το "νέο" καθεστώς και παραπάνω χιλιόμετρα να δινόταν στα ΚΤΕΛ η εκτέλεση θα γινόταν με 12μετρα λεωφορεία, όπως θα γίνει και τον Ιούλιο-Αύγουστο, αφού τα ΚΤΕΛ δεν διαθέτουν επαρκή αριθμό από αρθρωτά. Σίγουρα όμως το να μην γνώριζαν από τον ΟΑΣΑ ότι 1/6-30/6 και 1/9-15/9 τα 122/171/304/305 ενισχύονται και ως εκ τούτου παραλείφθηκαν από τους όρους της σύμβασης δεν ευσταθεί αφού οι εν λόγω ενισχύσεις πραγματοποιούνται εδώ και δεκαετίες, οι γραμμές που παραμένουν στην ΟΣΥ (Α1/Α2) είναι κανονικά ενισχυμένες και οι άνθρωποι των ΚΤΕΛ εκτελούν εδώ και δεκαετίες δρομολόγια στην Παραλιακή και γνωρίζουν και εκείνοι καλά την επιβατική κίνηση από Μαιο-Ιούνιο και μετά. Εδώ όμως πρέπει να αναλογιστούμε και το ηθικό του ζητήματος αφού ειδικά στο 122 (που έχει και το μεγαλύτερο πρόβλημα) υπάρχει καταφανής σύγκρουση συμφερόντων όταν αφενός το ΚΤΕΛ Αττικής λειτουργεί τα δικά του λεωφορεία προς Σαρωνίδα/Ανάβυσσο/Σούνιο και παράλληλα το 122. Είναι αυτονόητο ότι όποια δυσλειτουργία του 122, και πόσο μάλλον τέτοιας έκτασης, αντιστοιχεί σε επιπλέον επιβάτες στα πούλμαν του ΚΤΕΛ..

Τέλος, για την ΟΣΥ τα προβλήματα είναι γνωστά και όχι λίγα με την ειδοποιό διαφορά όμως ότι η διαχείριση της γίνεται σε μεγάλο βαθμό από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών. Όταν τα τελευταία χρόνια, και η σημερινή πολιτική ηγεσία και η προηγούμενη άνοιξαν ξανά τις μετατάξεις από την Ο.ΣΥ. προς άλλους φορείς του δημοσίου με συνέπεια να φύγουν εκατοντάδες οδηγοί και τεχνίτες ως πλεονάζον προσωπικό, ενώ παράλληλα προσλήψεις προς αναπλήρωση του προσωπικού που φεύγει με μετατάξεις ή συνταξιοδότηση ή παραίτηση δεν γινόταν είναι αναπόφευκτο να μην βγαίνει το συγκοινωνιακό έργο. Ξαφνικά όμως, πλέον δεν έχουν πλεονάζον προσωπικό άλλα έλλειμμα προσωπικού και με πρόφαση τον κορονοϊό φέρνουμε τα ΚΤΕΛ για να έρθουν 550 οδηγοί και τα αντίστοιχα οχήματα. Τα οποία ΚΤΕΛ σαφώς και εκτελούν το συγκοινωνιακό έργο που τους ανατέθηκε με αξιοπιστία, αφού δεν υπάρχουν εκεί "δεν προλαβαίνω να βγάλω το δρομολόγιο" ή "παω με 25 χλμ σε κεντρικούς -άδειους- δρόμους για να βγω εκτός προγράμματος και στο επόμενο - το πολύ μεθεπόμενο να γλιτώσω δρομολόγιο", "βάζω το αμάξι μέσα γιατί έχει βλάβη το ακυρωτικό της 3ης πόρτας" συμπεριφορές που στον ιδιωτικό τομέα ισοδυναμούν με απόλυση την επόμενη ενώ πλέον σε αυτές τις γραμμές δεν υπάρχει και το "λείπει βάρδια γιατί δεν έχουμε οδηγούς" καθώς και οτι δεν γίνονται απεργίες. Δεν γίνεται όμως να μην αναφέρουμε και τα προβλήματα που απ΄ ότι φαίνεται χρονίζουν άσχετα με το ποιος φταίει για το καθένα (αρρύθμιστες προμετωπίδες μετά από 7 μήνες, απουσία των οχημάτων από τις εφαρμογές πληροφόρησης επιβατικού κοινού, έλλειψη οθονών τηλεματικής οδηγού και επιβατών που είναι 100% ευθύνη των ΚΤΕΛ και όρος της σύμβασης-απευθείας ανάθεσης, έλλειμμα εξυπηρέτησης γραμμών με αυξημένη κίνηση το καλοκαίρι).
(23-06-2021, 04:23 PM)mercedes elbo Έγραψε: Να με συγχωρείτε, αλλά μάλλον έχει ξεχαστεί ότι η περσινή δρομολόγηση των γραμμών παραλίας ήδη από τα μέσα Μαιου ήταν 16 λεωφορεία στο 122/122Θ με συχνότητα 5'-10' και 9 λεωφορεία στο 171 με συχνότητα 10' σχεδόν όλη μέρα. Η δρομολόγηση αυτή τηρήθηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό (άντε να έλειπε 1 αμάξι ανά γραμμή και αυτό τον Αύγουστο με μειωμένη κίνηση) ενώ κάποιες φόρες μπήκαν και επιπλέον ενισχυτικά πέραν της κανονικής δρομολόγησης. Εξυπακούεται η δρομολόγηση έβγαινε εξ΄ολοκλήρου με αρθρωτά λεωφορεία. Το αυτό συνέβαινε και τα προηγούμενα χρόνια μέχρι το 2017 που οι γραμμές "παραλίας" δρομολογούταν από το Α/Σ Ελληνικού με υψηλα ποσοστά επάνδρωσης, συχνά και 100%, και σταθερές συχνότητες 10'-15' στη χειρότερη 20'. Τα ίδια ίσχυαν και για τα 304/5.


Η σημερινή εικόνα των ανωτέρω γραμμών τα Σαββατοκύριακα είναι για το 122 5 λεωφορεία το Σάββατο και 4 λεωφορεία την Κυριακή ανά 35'-55' με ωράριο 07:00-22:15 μάλιστα, το δε 171 6 λεωφορεία το Σάββατο ανά 15'-20' και με 5 λεωφορεία την Κυριακή ανά 15-25'. Να σημειωθεί ότι λειτουργεί και το 122Θ με 3 κατσαρές το ΣΚ τελείως ασυντόνιστα με το 122. Για όποιον γνωρίζει στοιχειώδη αριθμητική τα νούμερα λένε κάτι παραπάνω από 60% μείωση παρεχόμενης υπηρεσίας για το 122 και περίπου 40% για το 171.. Επίσης, πρέπει να αναφερθεί ότι τα ΣΚ του Ιουνίου και του πρώτου δεκαπενθήμερου του Σεπτεμβρίου οι εν λόγω γραμμές παραλίας έχουν μακράν τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση από ΟΛΕΣ τις λεωφορειακές γραμμές του Λεκανοπεδίου συμπεριλαμβανομένων 040, 608, 550, Α7 αλλά και των τρόλεϊ. Ακόμα όμως, μύθος είναι είναι η αυξημένη εισιτηριοδιαφυγή των γραμμών "παραλίας" σε σχέση με το υπόλοιπο δίκτυο αφού η συντριπτική πλειονότητα των επιβατών προέρχεται από το μετρό με πύλες, ελέγχους που και υπήρχαν και υπάρχουν, ενίοτε και στο Σταθμό Ελληνικού ενώ γελοίο είναι το επιχείρημα ότι οι εν λόγω γραμμές αφορούν μόνο τους λουόμενους οπότε δεν μας ενδιαφέρει αν θα εξυπηρετηθούν αγνοώντας ότι μιλάμε για γραμμές που την χειμερινή περίοδο, όπου λουόμενοι δεν υπάρχουν, τιγκάρουν αρθρωτά με κανονική δρομολόγηση.

Με το "νέο" καθεστώς και παραπάνω χιλιόμετρα να δινόταν στα ΚΤΕΛ η εκτέλεση θα γινόταν με 12μετρα λεωφορεία, όπως θα γίνει και τον Ιούλιο-Αύγουστο, αφού τα ΚΤΕΛ δεν διαθέτουν επαρκή αριθμό από αρθρωτά. 
Συμφωνώ απόλυτα με τα παραπάνω και πραγματικά εύχομαι από 1/7 η κατάσταση να είναι όπως πέρυσι και τα δρομολόγια να είναι πλέον αξιοπρεπή και ας μην είναι ολα τα οχήματα αρθρωτά . Όσον αφορά την επιβατική κίνηση, στις γραμμες 122,122Θ,171,304,305 αλλά και στις 115,117,140(το 140 στο κομματι της παραλιακής) και Α1 που φορτώνεται και με επιβάτες πλοίων από/προς Πειραιά , προφανώς και είναι πολλές φορες μεγαλύτερη από τα 608,040,550…(στο 122 οι πόρτες δεν κλείνουν και ανεβάζει 15-20 άτομα σε κάθε στάση, δεν μιλαω για Στ.Ελληνικού που εκεί τα άτομα είναι εκατοντάδες) και όλη την διάρκεια της μέρας τα οχήματα είναι γεμάτα ακόμα και με 5λεπτη συχνότητα.
(23-06-2021, 04:23 PM)mercedes elbo Έγραψε: Να με συγχωρείτε, αλλά μάλλον έχει ξεχαστεί ότι η περσινή δρομολόγηση των γραμμών παραλίας ήδη από τα μέσα Μαιου ήταν 16 λεωφορεία στο 122/122Θ με συχνότητα 5'-10' και 9 λεωφορεία στο 171 με συχνότητα 10' σχεδόν όλη μέρα. Η δρομολόγηση αυτή τηρήθηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό (άντε να έλειπε 1 αμάξι ανά γραμμή και αυτό τον Αύγουστο με μειωμένη κίνηση) ενώ κάποιες φόρες μπήκαν και επιπλέον ενισχυτικά πέραν της κανονικής δρομολόγησης. Εξυπακούεται η δρομολόγηση έβγαινε εξ΄ολοκλήρου με αρθρωτά λεωφορεία. Το αυτό συνέβαινε και τα προηγούμενα χρόνια μέχρι το 2017 που οι γραμμές "παραλίας" δρομολογούταν από το Α/Σ Ελληνικού με υψηλα ποσοστά επάνδρωσης, συχνά και 100%, και σταθερές συχνότητες 10'-15' στη χειρότερη 20'. Τα ίδια ίσχυαν και για τα 304/5.


Η σημερινή εικόνα των ανωτέρω γραμμών τα Σαββατοκύριακα είναι για το 122 5 λεωφορεία το Σάββατο και 4 λεωφορεία την Κυριακή ανά 35'-55' με ωράριο 07:00-22:15 μάλιστα, το δε 171 6 λεωφορεία το Σάββατο ανά 15'-20' και με 5 λεωφορεία την Κυριακή ανά 15-25'. Να σημειωθεί ότι λειτουργεί και το 122Θ με 3 κατσαρές το ΣΚ τελείως ασυντόνιστα με το 122. Για όποιον γνωρίζει στοιχειώδη αριθμητική τα νούμερα λένε κάτι παραπάνω από 60% μείωση παρεχόμενης υπηρεσίας για το 122 και περίπου 40% για το 171.. Επίσης, πρέπει να αναφερθεί ότι τα ΣΚ του Ιουνίου και του πρώτου δεκαπενθήμερου του Σεπτεμβρίου οι εν λόγω γραμμές παραλίας έχουν μακράν τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση από ΟΛΕΣ τις λεωφορειακές γραμμές του Λεκανοπεδίου συμπεριλαμβανομένων 040, 608, 550, Α7 αλλά και των τρόλεϊ. Ακόμα όμως, μύθος είναι είναι η αυξημένη εισιτηριοδιαφυγή των γραμμών "παραλίας" σε σχέση με το υπόλοιπο δίκτυο αφού η συντριπτική πλειονότητα των επιβατών προέρχεται από το μετρό με πύλες, ελέγχους που και υπήρχαν και υπάρχουν, ενίοτε και στο Σταθμό Ελληνικού ενώ γελοίο είναι το επιχείρημα ότι οι εν λόγω γραμμές αφορούν μόνο τους λουόμενους οπότε δεν μας ενδιαφέρει αν θα εξυπηρετηθούν αγνοώντας ότι μιλάμε για γραμμές που την χειμερινή περίοδο, όπου λουόμενοι δεν υπάρχουν, τιγκάρουν αρθρωτά με κανονική δρομολόγηση.

Με το "νέο" καθεστώς και παραπάνω χιλιόμετρα να δινόταν στα ΚΤΕΛ η εκτέλεση θα γινόταν με 12μετρα λεωφορεία, όπως θα γίνει και τον Ιούλιο-Αύγουστο, αφού τα ΚΤΕΛ δεν διαθέτουν επαρκή αριθμό από αρθρωτά. Σίγουρα όμως το να μην γνώριζαν από τον ΟΑΣΑ ότι 1/6-30/6 και 1/9-15/9 τα 122/171/304/305 ενισχύονται και ως εκ τούτου παραλείφθηκαν από τους όρους της σύμβασης δεν ευσταθεί αφού οι εν λόγω ενισχύσεις πραγματοποιούνται εδώ και δεκαετίες, οι γραμμές που παραμένουν στην ΟΣΥ (Α1/Α2) είναι κανονικά ενισχυμένες και οι άνθρωποι των ΚΤΕΛ εκτελούν εδώ και δεκαετίες δρομολόγια στην Παραλιακή και γνωρίζουν και εκείνοι καλά την επιβατική κίνηση από Μαιο-Ιούνιο και μετά. Εδώ όμως πρέπει να αναλογιστούμε και το ηθικό του ζητήματος αφού ειδικά στο 122 (που έχει και το μεγαλύτερο πρόβλημα) υπάρχει καταφανής σύγκρουση συμφερόντων όταν αφενός το ΚΤΕΛ Αττικής λειτουργεί τα δικά του λεωφορεία προς Σαρωνίδα/Ανάβυσσο/Σούνιο και παράλληλα το 122. Είναι αυτονόητο ότι όποια δυσλειτουργία του 122, και πόσο μάλλον τέτοιας έκτασης, αντιστοιχεί σε επιπλέον επιβάτες στα πούλμαν του ΚΤΕΛ..

Τέλος, για την ΟΣΥ τα προβλήματα είναι γνωστά και όχι λίγα με την ειδοποιό διαφορά όμως ότι η διαχείριση της γίνεται σε μεγάλο βαθμό από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών. Όταν τα τελευταία χρόνια, και η σημερινή πολιτική ηγεσία και η προηγούμενη άνοιξαν ξανά τις μετατάξεις από την Ο.ΣΥ. προς άλλους φορείς του δημοσίου με συνέπεια να φύγουν εκατοντάδες οδηγοί και τεχνίτες ως πλεονάζον προσωπικό, ενώ παράλληλα προσλήψεις προς αναπλήρωση του προσωπικού που φεύγει με μετατάξεις ή συνταξιοδότηση ή παραίτηση δεν γινόταν είναι αναπόφευκτο να μην βγαίνει το συγκοινωνιακό έργο. Ξαφνικά όμως, πλέον δεν έχουν πλεονάζον προσωπικό άλλα έλλειμμα προσωπικού και με πρόφαση τον κορονοϊό φέρνουμε τα ΚΤΕΛ για να έρθουν 550 οδηγοί και τα αντίστοιχα οχήματα. Τα οποία ΚΤΕΛ σαφώς και εκτελούν το συγκοινωνιακό έργο που τους ανατέθηκε με αξιοπιστία, αφού δεν υπάρχουν εκεί "δεν προλαβαίνω να βγάλω το δρομολόγιο" ή "παω με 25 χλμ σε κεντρικούς -άδειους- δρόμους για να βγω εκτός προγράμματος και στο επόμενο - το πολύ μεθεπόμενο να γλιτώσω δρομολόγιο", "βάζω το αμάξι μέσα γιατί έχει βλάβη το ακυρωτικό της 3ης πόρτας" συμπεριφορές που στον ιδιωτικό τομέα ισοδυναμούν με απόλυση την επόμενη ενώ πλέον σε αυτές τις γραμμές δεν υπάρχει και το "λείπει βάρδια γιατί δεν έχουμε οδηγούς" καθώς και οτι δεν γίνονται απεργίες. Δεν γίνεται όμως να μην αναφέρουμε και τα προβλήματα που απ΄ ότι φαίνεται χρονίζουν άσχετα με το ποιος φταίει για το καθένα (αρρύθμιστες προμετωπίδες μετά από 7 μήνες, απουσία των οχημάτων από τις εφαρμογές πληροφόρησης επιβατικού κοινού, έλλειψη οθονών τηλεματικής οδηγού και επιβατών που είναι 100% ευθύνη των ΚΤΕΛ και όρος της σύμβασης-απευθείας ανάθεσης, έλλειμμα εξυπηρέτησης γραμμών με αυξημένη κίνηση το καλοκαίρι).
Τίποτα δεν έχει ξεχαστεί... Αντίθετα επειδή δόξα τω Θεώ έχουμε όλοι καλή μνήμη θυμόμαστε καλά ότι όλα τα οχήματα αυτά που αναφέρεις που επάνδρωναν τις παραλίες ήταν κομμένα από τα ήδη κομμένα δρομολόγια των υπολοίπων γραμμών που έπαιρναν αρθρωτά. Κάτι το οποίο άλλωστε γινόταν ακόμα χειρότερο με τα "ενισχυτικά" τα οποία δεν ήταν τίποτα άλλο από δρομολογημένα και κομμένα οχήματα άλλων γραμμών. Και φυσικά επειδή δεν αυξανόταν με κάποιο "μαγικό" τρόπο ο διαθέσιμος στόλος της ΟΣΥ τα καλοκαίρια (το ακριβώς αντίθετο συνέβαινε και συμβαίνει, μειώνεται δραματικά σε ποσοστό άνω του 20% για μια σειρά από λόγους) ρημαζόταν το δίκτυο για να κάνει η OSY Tours ημερήσιες εκδρομές στις παραλίες (δωρεάν μάλιστα).

Για την συχνότητα των δρομολογίων έχουμε ήδη αναφέρει ότι (στους σοβαρούς οργανισμούς τουλάχιστον) είναι ανάλογη των επικυρώσεων. Δεν χτυπάς λοιπόν το εισιτήριο στο λεωφορείο (που δέχομαι ότι το έβγαλες στο μετρό), δεν υπάρχεις ως επιβάτης. Τελεία! Την στιγμή λοιπόν που ακόμα και τα τιγκαρισμένα λεωφορεία φαίνεται να έχουν πληρότητες της τάξης του 10-15% η μόλις 40% "μείωση" των διαθέσιμων θέσεων είναι μια χαρά - θα έπρεπε να είναι μεγαλύτερη. Δεν συζητάμε φυσικά ότι το τζαμπατζιλίκι - ειδικά σε τέτοιες γραμμές με δυσκολία ελέγχου τόσο του κομίστρου όσο και του πλήθους - είναι στάση ζωής και όχι ανάγκη, ο καθένας από τους επιβαίνοντες στο λεωφορείο θα κάνει κατά μέσο όρο κατανάλωση 15-20€ στην θάλασσα.

Διαθεσιμότητα λεωφορείων κάθε τύπου υπάρχει ανά πάσα ώρα και στιγμή σε σχεδόν ανεξάντλητο αριθμό. Τώρα που μιλάμε είναι διαθέσιμα για άμεση παράδοση είτε για μίσθωση είτε για αγορά 35 αρθρωτά λεωφορεία, με ένα τηλέφωνο και μόνο είναι έτοιμα για κυκλοφορία. Για τη δε κίνηση τους το ΚΤΕΛ Αττικής μπορεί να βρει οδηγούς "χθες"! Ο ΟΑΣΑ όμως τα θέλει τα έξτρα αυτά δρομολόγια; Κάνε τις απαραίτητες ενέργειες εσύ για νέα σύμβαση ενίσχυσης των συγκεκριμένων γραμμών και στα δρομολογεί το ΚΤΕΛ την ίδια στιγμή. Στο τζάμπα όμως (σχήμα λόγου, με λεφτά του φορολογούμενου) όπως ήξερες μέχρι τώρα "ούτε η μαμά στον μπαμπά".

Το ΚΤΕΛ Αττικής έχει δύο δρομολόγια ημερησίως στο παραλιακό μέτωπο... Ηθικό θέμα δεν υπάρχει φυσικά και είναι αστεία η όποια αναφορά σε κάτι τέτοιο (ή μάλλον υπάρχει μιας και ο ΟΑΣΑ μαζί με την ΕΘΕΛ/ΟΣΥ είναι αυτή που του υπέκλεψε έργο και μάλιστα εκτελώντας το επιδοτούμενα δημιουργώντας αθέμιτο ανταγωνισμό). Πάντως προσωπικά αν είχα σκοπό να πάω παραλία με λεωφορείο πολύ εύκολα θα προτιμούσα το κλιματιζόμενο πούλμαν με την άνετη θέση μου έναντι του να είμαι όρθιος και στριμωγμένος σε ένα αστικό λεωφορείο - όχι απλά ως τζαμπατζής αλλά ακόμα και να με πλήρωναν!

Τα προβλήματα τέλος της ΟΣΥ σαφώς και είναι γνωστά από χρόνια. Και λύσεις έχουν προταθεί, κάποιες έχουν υλοποιηθεί (και βέβαια για κάθε μία από αυτές κάποιοι έχουν "ανακαλύψει" δέκα προβλήματα) κάποιες προωθούνται και κάποιες έχουν απορριφθεί από τους "ειδήμονες" αν μιλάμε για τα επιμέρους. Το μεγάλο πρόβλημα της εταιρίας όμως είναι ότι με το μοντέλο λειτουργίας της (διαχρονικά από το 1977 μέχρι σήμερα) είναι νομοτελειακή η τελική κατάρρευσή της... Ο λογαριασμός απλά ανεβαίνει συν τω χρόνω. Ούτε η έλλειψη προσωπικού είναι το πρόβλημα, ούτε η ηλικία του στόλου, ούτε η έλλειψη χρηματοδότησης ούτε τίποτα απ' όλα αυτά. Στην τελική τα ΚΤΕΛ το έργο που πήραν το ξεκίνησαν από το μηδέν κυριολεκτικά. Όσο για τα "προβλήματα" των γραμμών των ΚΤΕΛ, έχουν απαντηθεί διεξοδικότατα, τόσο αυτά που αναφέρεις όσο και πολλά άλλα (βλ. πόρτες, παράθυρα, παντζούρια κλπ.), αν θέλεις όμως τα πάμε μια ακόμα φορά (ανεξαρτήτως ευθύνης του οποιουδήποτε):

Τα "χαρτιά" υπάρχουν παντού σε κάθε συγκοινωνιακό φορέα για δεκάδες λόγους και κάνουν ακριβώς αυτό που κάνει η προμετωπίδα, ενημερώνουν τον αναμένοντα επιβάτη για τον προορισμό του οχήματος... Ακόμα και στην ΕΑΣ/ΕΘΕΛ χρησιμοποιήθηκαν κατά κόρον σε δεκάδες περιπτώσεις - μία εκ των οποίων δεν ήταν άλλη από τον νταλκά των ημερών, τα ενισχυτικά στις παραλίες!

Η μη αναγραφή του χρόνου άφιξης των οχημάτων στις εφαρμογές του ΟΑΣΑ έχει ως απάντηση στην ερώτηση "πότε έρχεται το λεωφορείο" την εξής απλή: ΣΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ ΑΚΡΙΒΩΣ! Άντε +/- 5 λεπτά. Αν βγεις στη στάση την ώρα αναχώρησης του (ή πέντε λεπτά νωρίτερα αν είσαι στις πρώτες στάσεις) δεν υπάρχει περίπτωση να το χάσεις.

Οι οθόνες ενημέρωσης των επιβατών και του οδηγού (που στην κάθε περίπτωση είναι παντελώς άχρηστη) ΔΕΝ είναι υποχρεωτικές από την σύμβαση και δεν αφορούν καν το σύστημα της τηλεματικής.

Η συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση του δικτύου είναι ακριβώς αυτή που καθορίστηκε από τον αναθέτοντα φορέα και τηρείται στον απόλυτο βαθμό...
(23-06-2021, 06:16 PM)garvanitis Έγραψε: Η μη αναγραφή του χρόνου άφιξης των οχημάτων στις εφαρμογές του ΟΑΣΑ έχει ως απάντηση στην ερώτηση "πότε έρχεται το λεωφορείο" την εξής απλή: ΣΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ ΑΚΡΙΒΩΣ! Άντε +/- 5 λεπτά. Αν βγεις στη στάση την ώρα αναχώρησης του (ή πέντε λεπτά νωρίτερα αν είσαι στις πρώτες στάσεις) δεν υπάρχει περίπτωση να το χάσεις.

Οι οθόνες ενημέρωσης των επιβατών και του οδηγού (που στην κάθε περίπτωση είναι παντελώς άχρηστη) ΔΕΝ είναι υποχρεωτικές από την σύμβαση και δεν αφορούν καν το σύστημα της τηλεματικής.

Η συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση του δικτύου είναι ακριβώς αυτή που καθορίστηκε από τον αναθέτοντα φορέα και τηρείται στον απόλυτο βαθμό...
Όλες οι λειτουργίες (οθόνη ενημέρωσης, χρόνος άφιξης και θέση οχήματος στην εφαρμογή, ηχητική αναγγελία) δεν είναι σε καμία περίπτωση άχρηστες. Κάποια παραδείγματα: Μη γνωρίζοντας τον ακριβή χρόνο άφιξης χάνονται μετεπιβιβάσεις και γενικά ταλαιπωρούνται οι επιβάτες , ειδικά στις κυκλικές γραμμές που ο υπολογισμός πότε θα έρθει το λεωφορείο είναι ακόμα πιο δύσκολος. Αυτό που είπες ότι αν βγεις στην στάση την ώρα αναχώρησης δεν πρόκειται να το χάσεις , λυπάμαι αλλά ισχύει μόνο για την αφετηρία/τέρμα και 2-3 στάσεις μετά. 1 λεπτο είναι αρκετό για να χάσεις το λεωφορείο(πχ κάποιος υπολογίζει μόνος τους οτι το λεωφορείο θα φτάσει στην Χ στάση σε 45 λεπτά, το λεωφορείο φτάνει σε 43-44 λεπτά και έτσι το χάνει). Η ηχητική αναγγελία επίσης πολύ χρήσιμη γιατί κάποιος με προβλήματα όρασης μπορεί να μην βλέπει καλά που πρέπει να κατέβει ή και την νύχτα σε σημεία χωρίς καλό φωτισμό οποιοσδήποτε μπορεί να μπερδευτεί. Τελος, όλα αυτά πριν λίγα χρόνια ήταν αναβάθμιση των συγκοινωνιών, τώρα όμως με την έλλειψη τους από εναν μεγαλο αριθμό γραμμών υποβαθμίζουμε τις συγκοινωνίες και πάμε πίσω. Επιπλέον, πολλές «έξυπνες στάσεις» έχουν αχρηστευθεί ενώ δόθηκαν πολλά χρήματα για την εγκατάσταση τους.
(23-06-2021, 06:37 PM)oasagr123 Έγραψε: Όλες οι λειτουργίες (οθόνη ενημέρωσης, χρόνος άφιξης και θέση οχήματος στην εφαρμογή, ηχητική αναγγελία) δεν είναι σε καμία περίπτωση άχρηστες. Κάποια παραδείγματα: Μη γνωρίζοντας τον ακριβή χρόνο άφιξης χάνονται μετεπιβιβάσεις και γενικά ταλαιπωρούνται οι επιβάτες , ειδικά στις κυκλικές γραμμές που ο υπολογισμός πότε θα έρθει το λεωφορείο είναι ακόμα πιο δύσκολος. Αυτό που είπες ότι αν βγεις στην στάση την ώρα αναχώρησης δεν πρόκειται να το χάσεις , λυπάμαι αλλά ισχύει μόνο για την αφετηρία/τέρμα και 2-3 στάσεις μετά. 1 λεπτο είναι αρκετό για να χάσεις το λεωφορείο(πχ κάποιος υπολογίζει μόνος τους οτι το λεωφορείο θα φτάσει στην Χ στάση σε 45 λεπτά, το λεωφορείο φτάνει σε 43-44 λεπτά και έτσι το χάνει). Η ηχητική αναγγελία επίσης πολύ χρήσιμη γιατί κάποιος με προβλήματα όρασης μπορεί να μην βλέπει καλά που πρέπει να κατέβει ή και την νύχτα σε σημεία χωρίς καλό φωτισμό οποιοσδήποτε μπορεί να μπερδευτεί. Τελος, όλα αυτά πριν λίγα χρόνια ήταν αναβάθμιση των συγκοινωνιών, τώρα όμως με την έλλειψη τους από εναν μεγαλο αριθμό γραμμών υποβαθμίζουμε τις συγκοινωνίες και πάμε πίσω. Επιπλέον, πολλές «έξυπνες στάσεις» έχουν αχρηστευθεί ενώ δόθηκαν πολλά χρήματα για την εγκατάσταση τους.
Αν υπολογίζεις ότι το λεωφορείο θα έρθει σε 45 λεπτά, περάσει σε 44 και το χάσεις καλά να πάθεις! Αν όμως βγεις στη στάση στα 40 λεπτά από την αναχώρηση του (ή ακόμα καλύτερα στα 35) δεν υπάρχει περίπτωση να το χάσεις. Η ηχητική αναγγελία δεν έχει να κάνει με τις οθόνες αλλά με το PA του οχήματος. Τέλος συγκοινωνίες αναβαθμίζονται με την αξιοπιστία τους (το κύριο ποιοτικό κριτήριο) και όχι με τα παρελκόμενα τους.
(23-06-2021, 06:41 PM)garvanitis Έγραψε: Αν υπολογίζεις ότι το λεωφορείο θα έρθει σε 45 λεπτά, περάσει σε 44 και το χάσεις καλά να πάθεις! Αν όμως βγεις στη στάση στα 40 λεπτά από την αναχώρηση του (ή ακόμα καλύτερα στα 35) δεν υπάρχει περίπτωση να το χάσεις. Η ηχητική αναγγελία δεν έχει να κάνει με τις οθόνες αλλά με το PA του οχήματος. Τέλος συγκοινωνίες αναβαθμίζονται με την αξιοπιστία τους (το κύριο ποιοτικό κριτήριο) και όχι με τα παρελκόμενα τους.
Ναι ομως αν βλέπεις από την εφαρμογή σε πόση ωρα θα περάσει και εχεις κάποια δουλειά εκείνη την στιγμή, μπορείς να βγεις στην στάση και 2’ πριν χωρίς να το χάσεις.


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών των ΟΣΥ & ΚΤΕΛ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2024 N1Ellinikou 578 78.488 8 ώρες πριν
Τελευταία Δημοσίευση: Leon377
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών των ΟΣΥ & ΚΤΕΛ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2023 N1Ellinikou 322 102.700 28-12-2023, 08:36 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Man Lion's city
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών των ΟΣΥ & ΚΤΕΛ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2022 N1Ellinikou 158 74.765 09-12-2022, 07:25 PM
Τελευταία Δημοσίευση: MitsosDaBest
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών της ΟΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2020 Citaro 77 58.937 24-11-2020, 07:10 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Giannis
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών της ΟΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2019 N1Ellinikou 165 139.865 21-01-2020, 05:22 PM
Τελευταία Δημοσίευση: kostas260
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών της ΟΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2018 N1Ellinikou 167 143.894 29-12-2018, 03:05 PM
Τελευταία Δημοσίευση: N1Ellinikou
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών της ΟΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2017 marios.ilioupoli 117 130.125 05-12-2017, 10:39 PM
Τελευταία Δημοσίευση: marios.ilioupoli
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών της ΟΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2016 georgio 74 102.260 09-12-2016, 01:15 AM
Τελευταία Δημοσίευση: marios.ilioupoli
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών της ΟΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2015 N1Ellinikou 149 221.354 21-12-2015, 12:20 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Citaro
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών της ΟΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2014 ns_ 337 483.946 31-12-2014, 01:42 AM
Τελευταία Δημοσίευση: georgio

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 10 Επισκέπτης (ες)