26-07-2019, 12:18 AM
(Τελευταία τροποποίηση δημοσίευσης: 26-07-2019, 12:22 AM από N1Ellinikou. Edited 2 times in total.)
Με αφορμή το ποστ στο "Προμετωπίδες συρμών γραμμής 1", σκέφτηκα τη δημιουργία αυτού του νήματος. Ότι έχει σχέση από εδώ και στο εξής με τις ονομασίες των σταθμών (ιστορικά στοιχεία, προτάσεις, παρατηρήσεις κλπ), εδώ!
Άνοιξα λοιπόν έναν παλιό σχολικό μου άτλα, του 1997-8, όπου και εμφανίζεται ένας χάρτης του μετρό Αθήνας. Αξιοσημείωτα είναι τα εξής παρακάτω:
Γραμμή 2:
- ο σημερινός σταθμός "Άγιος Δημήτριος" εμφανιζόταν τότε ως "Ηλιούπολη"
- ο σημερινός σταθμός "Νέος Κόσμος" εμφανιζόταν τότε ως "Ανάλατος"
- ο σημερινός σταθμός "Συγγρού-Φιξ" εμφανιζόταν τότε ως "Νέος Κόσμος"
- ο σημερινός σταθμός "Ακρόπολη" εμφανιζόταν τότε ως "Ολυμπείον"
- ο σημερινός σταθμός "Πανεπιστήμιο" εμφανιζόταν τότε ως "Ακαδημία"
- ο σημερινός σταθμός "Μεταξουργείο" εμφανιζόταν τότε ως "Δεληγιάννη"
- ο σημερινός σταθμός "Ανθούπολη" εμφανιζόταν τότε ως "Θεμιστοκλέους". Αλλού είχα δει ότι αναγραφόταν και ως "Θηβών".
Γραμμή 3:
- ο σημερινός σταθμός "Εθνική Άμυνα" εμφανιζόταν τότε ως "Πεντάγωνο"
- ο σημερινός σταθμός "Χαλάνδρι" εμφανιζόταν τότε ως "Πλακεντίας"
- ο σημερινός σταθμός "Δουκίσσης Πλακεντίας" εμφανιζόταν τότε ως "Σταυρός"
- μεταξύ "Κεραμεικού" και "Ελαιώνα", εμφανιζόταν ένας σταθμός με όνομα "Γεωπονική"
- μεταξύ "Ελαιώνα" και "Αιγάλεω", εμφανιζόταν ένας σταθμός με όνομα "Άγιος Σάββας"
Γραμμη 1:
- εμφανίζεται τότε μελλοντική εναλλακτική σύνδεση μεταξύ των σταθμών "Φάληρο" και "Πειραιά" με νέο ενδιάμεσο σταθμό με όνομα "Λαμπράκη"
(25-07-2019, 08:25 PM)Achilleas-Lykavittos Έγραψε: Κι όμως τελικά υπήρχε! Αναφέρονταν στον σταθμό 'Ελαιώνας', ακριβώς λόγω της παρακείμενης εκκλησίας. Τουλάχιστον ως το 2006 ονομάζονταν ως 'Αγιος Σάββας'.
Τώρα γιατί ξέμεινε έτσι; Η υπόθεσή μου είναι η εξής: προφανώς ο φίλος jenesis_jnr θα είδε την προμετωπίδα σε συρμό 11ης παραλαβής, που ως γνωστόν ήρθαν ως το 2004. Συνεπώς θα περιελάμβαναν στις πινακίδες τουλάχιστον τον πρώτο σχεδιασμό επεκτάσεων του Βασικού Έργου (που κατά την περίοδο της παραλαβής των 11ης ήταν προς Αιγάλεω & προς Δουκ.Πλακεντίας στη Γραμμή 3 και Αγ.Δημήτριος & Αγ.Αντώνιος στη Γραμμή 2). Επειδή στον Ελαιώνα θα κατασκευάζονταν το αμαξοστάσιο της (τότε) ΑΜΕΛ, λογικά δεν θα μπορούσε να μην έχει προβλεφθεί η πινακίδα για εκεί.
Εξ άλλου οι αλλαγές στις ονομασίες των σταθμών, αν και καθόλου σπάνιο γεγονός διεθνώς, τουλάχιστον σε εμάς γίνονται μέχρι και τελευταία στιγμή, οπότε στις προμετωπίδες των συρμών της Γραμμής 1, που είναι αναλογικές, δεν περάστηκαν οι αλλαγές.
Πάλι καλά που ονομάστηκε 'Ελαιώνας', γιατί πήξαμε στους αγίους στο μετρό και δεν είναι πάντα κάθε Ι.Ν. ταυτισμένος με μια περιοχή (όπως ο Αγ.Δημήτριος) και στους περισσότερους, όχι μόνο στους ξένους ή τους μη "μυημένους", μπορεί να προκαλέσει σύγχυση. Ένα παράδειγμα ο Αγ.Ιωάννης στη Γραμμή 2. Θα μπορούσε να ονομαστεί Γούβα, από την περιοχή που εξυπηρετεί. Δεν είναι όπως πχ στο Περιστέρι που κρατήσαν το όνομα αυτό για μελλοντική επέκταση και ονομάσαν τον προηγούμενο Αγ.Αντώνιο. Και επιμένουν! Στην επέκταση της Γραμμής 2 στο Ίλιον πάλι βάζουν σταθμό 'Αγ.Νικόλαος', που ήδη υπάρχει άλλωστε. Ταύτιση θέλετε; Ηράκλειο στη Γραμμή 1 - Ηράκλειο και στον Προαστιακό. Νέα Ιωνία στη Γραμμή 1; Νέα Ιωνία και στην επέκταση της Γραμμής 4 μετά το Άλσος Βεΐκου...
Μετά έχουμε τα άλλα περίεργα. 'Κεραμεικός', μόνο που είναι στο Γκάζι (εις ανάμνησιν του σταθμού που δεν τελείωσε ποτέ εκεί στο parking της Αττικό Μετρό). 'Αγία Μαρίνα', γιατί 3 Δήμοι διαφωνούσαν "έχασε η Βενετιά βελόνι". Χτυπάνε το κεφάλι τους στην Αγία Παρασκευή, αλλά στη Χαλανδρίου που τον εξορίσανε ας ονομάζεται 'Αγ.Παρασκευή'. Τουλάχιστον οι υπόλοιποι έχουν κάποια λογική, ακόμη κι αν είναι στα σύνορα περιοχών, υποδηλώνουν ποια περιοχή εξυπηρετούν κυρίως.
Άνοιξα λοιπόν έναν παλιό σχολικό μου άτλα, του 1997-8, όπου και εμφανίζεται ένας χάρτης του μετρό Αθήνας. Αξιοσημείωτα είναι τα εξής παρακάτω:
Γραμμή 2:
- ο σημερινός σταθμός "Άγιος Δημήτριος" εμφανιζόταν τότε ως "Ηλιούπολη"
- ο σημερινός σταθμός "Νέος Κόσμος" εμφανιζόταν τότε ως "Ανάλατος"
- ο σημερινός σταθμός "Συγγρού-Φιξ" εμφανιζόταν τότε ως "Νέος Κόσμος"
- ο σημερινός σταθμός "Ακρόπολη" εμφανιζόταν τότε ως "Ολυμπείον"
- ο σημερινός σταθμός "Πανεπιστήμιο" εμφανιζόταν τότε ως "Ακαδημία"
- ο σημερινός σταθμός "Μεταξουργείο" εμφανιζόταν τότε ως "Δεληγιάννη"
- ο σημερινός σταθμός "Ανθούπολη" εμφανιζόταν τότε ως "Θεμιστοκλέους". Αλλού είχα δει ότι αναγραφόταν και ως "Θηβών".
Γραμμή 3:
- ο σημερινός σταθμός "Εθνική Άμυνα" εμφανιζόταν τότε ως "Πεντάγωνο"
- ο σημερινός σταθμός "Χαλάνδρι" εμφανιζόταν τότε ως "Πλακεντίας"
- ο σημερινός σταθμός "Δουκίσσης Πλακεντίας" εμφανιζόταν τότε ως "Σταυρός"
- μεταξύ "Κεραμεικού" και "Ελαιώνα", εμφανιζόταν ένας σταθμός με όνομα "Γεωπονική"
- μεταξύ "Ελαιώνα" και "Αιγάλεω", εμφανιζόταν ένας σταθμός με όνομα "Άγιος Σάββας"
Γραμμη 1:
- εμφανίζεται τότε μελλοντική εναλλακτική σύνδεση μεταξύ των σταθμών "Φάληρο" και "Πειραιά" με νέο ενδιάμεσο σταθμό με όνομα "Λαμπράκη"