Leoforeia.gr | Forum
Ονομασίες σταθμών Μέσων Σταθερής Τροχιάς - Εκτυπώσιμη Έκδοση

+- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum)
+-- Συζήτηση: Αστικές Συγκοινωνίες (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=41)
+--- Συζήτηση: Αστικές Συγκοινωνίες Αθηνών (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=13)
+---- Συζήτηση: Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑ.ΣΥ.) (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=15)
+---- Θέμα: Ονομασίες σταθμών Μέσων Σταθερής Τροχιάς (/showthread.php?tid=8866)

Σελίδες: 1 2 3


Ονομασίες σταθμών Μέσων Σταθερής Τροχιάς - N1Ellinikou - 26-07-2019

Με αφορμή το ποστ στο "Προμετωπίδες συρμών γραμμής 1", σκέφτηκα τη δημιουργία αυτού του νήματος. Ότι έχει σχέση από εδώ και στο εξής με τις ονομασίες των σταθμών (ιστορικά στοιχεία, προτάσεις, παρατηρήσεις κλπ), εδώ!

(25-07-2019, 08:25 PM)Achilleas-Lykavittos Έγραψε: Κι όμως τελικά υπήρχε! Αναφέρονταν στον σταθμό 'Ελαιώνας', ακριβώς λόγω της παρακείμενης εκκλησίας. Τουλάχιστον ως το 2006 ονομάζονταν ως 'Αγιος Σάββας'.

Τώρα γιατί ξέμεινε έτσι; Η υπόθεσή μου είναι η εξής: προφανώς ο φίλος jenesis_jnr θα είδε την προμετωπίδα σε συρμό 11ης παραλαβής, που ως γνωστόν ήρθαν ως το 2004. Συνεπώς θα περιελάμβαναν στις πινακίδες τουλάχιστον τον πρώτο σχεδιασμό επεκτάσεων του Βασικού Έργου (που κατά την περίοδο της παραλαβής των 11ης ήταν προς Αιγάλεω & προς Δουκ.Πλακεντίας στη Γραμμή 3 και Αγ.Δημήτριος & Αγ.Αντώνιος στη Γραμμή 2). Επειδή στον Ελαιώνα θα κατασκευάζονταν το αμαξοστάσιο της (τότε) ΑΜΕΛ, λογικά δεν θα μπορούσε να μην έχει προβλεφθεί η πινακίδα για εκεί.
Εξ άλλου οι αλλαγές στις ονομασίες των σταθμών, αν και καθόλου σπάνιο γεγονός διεθνώς, τουλάχιστον σε εμάς γίνονται μέχρι και τελευταία στιγμή, οπότε στις προμετωπίδες των συρμών της Γραμμής 1, που είναι αναλογικές, δεν περάστηκαν οι αλλαγές.

Πάλι καλά που ονομάστηκε 'Ελαιώνας', γιατί πήξαμε στους αγίους στο μετρό και δεν είναι πάντα κάθε Ι.Ν. ταυτισμένος με μια περιοχή (όπως ο Αγ.Δημήτριος) και στους περισσότερους, όχι μόνο στους ξένους ή τους μη "μυημένους", μπορεί να προκαλέσει σύγχυση. Ένα παράδειγμα ο Αγ.Ιωάννης στη Γραμμή 2. Θα μπορούσε να ονομαστεί Γούβα, από την περιοχή που εξυπηρετεί. Δεν είναι όπως πχ στο Περιστέρι που κρατήσαν το όνομα αυτό για μελλοντική επέκταση και ονομάσαν τον προηγούμενο Αγ.Αντώνιο. Και επιμένουν! Στην επέκταση της Γραμμής 2 στο Ίλιον πάλι βάζουν σταθμό 'Αγ.Νικόλαος', που ήδη υπάρχει άλλωστε. Ταύτιση θέλετε; Ηράκλειο στη Γραμμή 1 - Ηράκλειο και στον Προαστιακό. Νέα Ιωνία στη Γραμμή 1; Νέα Ιωνία και στην επέκταση της Γραμμής 4 μετά το Άλσος Βεΐκου... 

Μετά έχουμε τα άλλα περίεργα. 'Κεραμεικός', μόνο που είναι στο Γκάζι (εις ανάμνησιν του σταθμού που δεν τελείωσε ποτέ εκεί στο parking της Αττικό Μετρό). 'Αγία Μαρίνα', γιατί 3 Δήμοι διαφωνούσαν "έχασε η Βενετιά βελόνι". Χτυπάνε το κεφάλι τους στην Αγία Παρασκευή, αλλά στη Χαλανδρίου που τον εξορίσανε ας ονομάζεται 'Αγ.Παρασκευή'. Τουλάχιστον οι υπόλοιποι έχουν κάποια λογική, ακόμη κι αν είναι στα σύνορα περιοχών, υποδηλώνουν ποια περιοχή εξυπηρετούν κυρίως.

Άνοιξα λοιπόν έναν παλιό σχολικό μου άτλα, του 1997-8, όπου και εμφανίζεται ένας χάρτης του μετρό Αθήνας. Αξιοσημείωτα είναι τα εξής παρακάτω:

Γραμμή 2:
- ο σημερινός σταθμός "Άγιος Δημήτριος" εμφανιζόταν τότε ως "Ηλιούπολη"
- ο σημερινός σταθμός "Νέος Κόσμος" εμφανιζόταν τότε ως "Ανάλατος"
- ο σημερινός σταθμός "Συγγρού-Φιξ" εμφανιζόταν τότε ως "Νέος Κόσμος"
- ο σημερινός σταθμός "Ακρόπολη" εμφανιζόταν τότε ως "Ολυμπείον"
- ο σημερινός σταθμός "Πανεπιστήμιο" εμφανιζόταν τότε ως "Ακαδημία"
- ο σημερινός σταθμός "Μεταξουργείο" εμφανιζόταν τότε ως "Δεληγιάννη"
- ο σημερινός σταθμός "Ανθούπολη" εμφανιζόταν τότε ως "Θεμιστοκλέους". Αλλού είχα δει ότι αναγραφόταν και ως "Θηβών".

Γραμμή 3:
- ο σημερινός σταθμός "Εθνική Άμυνα" εμφανιζόταν τότε ως "Πεντάγωνο"
- ο σημερινός σταθμός "Χαλάνδρι" εμφανιζόταν τότε ως "Πλακεντίας"
- ο σημερινός σταθμός "Δουκίσσης Πλακεντίας" εμφανιζόταν τότε ως "Σταυρός"
- μεταξύ "Κεραμεικού" και "Ελαιώνα", εμφανιζόταν ένας σταθμός με όνομα "Γεωπονική"
- μεταξύ "Ελαιώνα" και "Αιγάλεω", εμφανιζόταν ένας σταθμός με όνομα "Άγιος Σάββας"

Γραμμη 1:
- εμφανίζεται τότε μελλοντική εναλλακτική σύνδεση μεταξύ των σταθμών "Φάληρο" και "Πειραιά" με νέο ενδιάμεσο σταθμό με όνομα "Λαμπράκη"


RE: Ονομασίες σταθμών Μέσων Σταθερής Τροχιάς - Larioupol - 27-07-2019

Αποψη μου ειναι οτι θα ηταν καλυτερο να ονομαζεται ο σταθμος ''Πανεπιστήμιο'' ''Ακαδημία'', μιας και πλέον τα περισσότερα τμήματα του ΕΚΠΑ βρίσκονται στου Ζωγράφου (με εξαίρεση τη Νομική που είναι στο κέντρο και το ΤΕΦΑΑ που βρίσκεται στη Δάφνη)


RE: Ονομασίες σταθμών Μέσων Σταθερής Τροχιάς - marios.ilioupoli - 27-07-2019

(27-07-2019, 06:47 PM)Larioupol Έγραψε: Αποψη μου ειναι οτι θα ηταν καλυτερο να ονομαζεται ο σταθμος ''Πανεπιστήμιο'' ''Ακαδημία'', μιας και πλέον τα περισσότερα τμήματα του ΕΚΠΑ βρίσκονται στου Ζωγράφου (με εξαίρεση τη Νομική που είναι στο κέντρο και το ΤΕΦΑΑ που βρίσκεται στη Δάφνη)

Οι σχολές έχουν φύγει πολλές δεκαετίες πριν από το κέντρο της Αθήνας (τη δεκαετία του 1960 καταγράφονται οι πρώτες ενέργειες για τη μετεγκατάσταση σχολών). Το εμβληματικό κτήριο του πρώτου Πανεπιστημίου της χώρας αλλά και των Βαλκανίων και της ευρύτερης περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου όμως είναι εκεί, στον οικοδομικό αριθμό 30 της οδού Πανεπιστημίου και είναι λειτουργικό για διοικητικούς και ειδικούς σκοπούς (ορκωμοσίες, συνέδρια, λοιπές εκδηλώσεις).


RE: Ονομασίες σταθμών Μέσων Σταθερής Τροχιάς - Larioupol - 27-07-2019

Επειδή διάβασα το ποστ του Αχιλλέα, μεν η περιοχή γύρω από τον Άγιο Ιωάννη ονομάζεται Γούβα, αλλά αυτήν την ονομασία δεν την γνωρίζει παρά μόνο κάποιος που είναι άνω των 35 ετών...δηλαδη με την ονομασία "Άγιος Ιωαννης", και τια παρακειμενες στάσεις (Δάφνη, Νέος Κόσμος) κάποιος καταλαβαίνει ευκολότερα ότι μιλάμε για τον Άγιο Ιωάννη στα όρια Δάφνης-δημου Αθηναίων.

Βέβαια έχουμε και ένα κουλό περιστατικό. Βρισκόμουν στην Πλατεία Ανεξαρτησίας στην Αργυρούπολη περιμένοντας το λεωφορείο. Και με ρωτάνε κάτι κοπέλες πως να πάνε στην Πλατεία Ανεξαρτησίας. Τους λέω "εδώ είναι αυτή η πλατεια". Και μου λένε πως δεν θέλουν αυτήν, αλλά εκείνην στην Αγία Μαρίνα. Με ρωτάνε αμέσως αν πρέπει να πάνε στο μετρό και να αλλάξουν με τη μπλε γραμμή....Θα καταλήξουμε σε λιγο καιρό να ρωτάνε στο μετρό της Δάφνης τους οδηγούς του 206 αν περνάει το λεωφορείο από....Χαϊδάρι :')


RE: Ονομασίες σταθμών Μέσων Σταθερής Τροχιάς - N1Ellinikou - 28-07-2019

(27-07-2019, 06:47 PM)Larioupol Έγραψε: Αποψη μου ειναι οτι θα ηταν καλυτερο να ονομαζεται ο σταθμος ''Πανεπιστήμιο'' ''Ακαδημία'', μιας και πλέον τα περισσότερα τμήματα του ΕΚΠΑ βρίσκονται στου Ζωγράφου (με εξαίρεση τη Νομική που είναι στο κέντρο και το ΤΕΦΑΑ που βρίσκεται στη Δάφνη)

Δεν είναι μόνο η Νομική στο κέντρο, αλλά και το Οικονομικό, το Πολιτικό, τα ΕΜΜΕ, τα Παιδαγωγικά και το Τουρκικών και Ασιατικών.

Τώρα, όσον αφορά την ονομασία, και εγώ είμαι υπέρ της ονομασίας "Ακαδημία", μιας και έτσι είναι ευρύτερα γνωστή η περιοχή.


RE: Ονομασίες σταθμών Μέσων Σταθερής Τροχιάς - pvuccino - 28-07-2019

(27-07-2019, 09:14 PM)marios.ilioupoli Έγραψε: Οι σχολές έχουν φύγει πολλές δεκαετίες πριν από το κέντρο της Αθήνας (τη δεκαετία του 1960 καταγράφονται οι πρώτες ενέργειες για τη μετεγκατάσταση σχολών). Το εμβληματικό κτήριο του πρώτου Πανεπιστημίου της χώρας αλλά και των Βαλκανίων και της ευρύτερης περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου όμως είναι εκεί, στον οικοδομικό αριθμό 30 της οδού Πανεπιστημίου και είναι λειτουργικό για διοικητικούς και ειδικούς σκοπούς (ορκωμοσίες, συνέδρια, λοιπές εκδηλώσεις).

Βασικά το πρώτο Πανεπιστήμιο της χώρας ήταν στην Πλάκα. Στο ιστορικό κτίριο μεταφέρθηκε κάποια χρόνια μετά.


RE: Ονομασίες σταθμών Μέσων Σταθερής Τροχιάς - marios.ilioupoli - 28-07-2019

(28-07-2019, 11:18 AM)pvuccino Έγραψε: Βασικά το πρώτο Πανεπιστήμιο της χώρας ήταν στην Πλάκα. Στο ιστορικό κτίριο μεταφέρθηκε κάποια χρόνια μετά.
Αναφερόμουν στο κτήριο της Πανεπιστημίου 30 που αποτελεί έδρα του ΕΚΠΑ.

Αν το πιάσουμε ιστορικά, από την αρχαιότητα ως "Ακαδημία" νοούνταν ο σημερινός χώρος της Ακαδημίας Πλάτωνος στον Κολωνό, ο οποίος και ήταν αφιερωμένος στον Ακάδημο.

Η Ακαδημία Αθηνών ιδρύθηκε μόλις το 1926, ενώ το κτήριο που την στεγάζει παραδόθηκε το 1887, αποκαλούμενο αρχικά ώς "Σιναία Ακαδημία". Τότε (ενν. το 1887) το κεντρικό κτήριο του Πανεπιστημίου Αθηνών μετρούσε ήδη 46 χρόνια λειτουργίας.


RE: Ονομασίες σταθμών Μέσων Σταθερής Τροχιάς - Achilleas-Lykavittos - 28-07-2019

Σημειώσατε "Χ". Αν επιβεβαιωθούν οι τωρινές ονομασίες για τη Γραμμή 4, θα έχουμε και σταθμό "Ακαδημία", αν και είναι αμφιλεγόμενο κατά πόσο πρέπει να έχει άλλο όνομα από το σταθμό "Πανεπιστήμιο", με τον οποίο θα υπάρχει ανταπόκριση. Στην Αθήνα έχει υιοθετηθεί μοντέλο οι σταθμοί ανταπόκρισης να έχουν το ίδιο όνομα, με αυτή την περίπτωση να αποτελεί την πρώτη εξαίρεση (θα υπάρξουν από ό,τι φαίνεται κι άλλες, όπως στο Δαχτυλίδι "Παράδεισος" & "Κηφισίας").

Σχετικά με τις ονομασίες στη Γραμμή 4, περιοριζόμενος στο κομμάτι που είναι υπό δημοπράτηση, νομίζω πως έχουν δοθεί σωστά τα ονόματα, με αυτά τα ερωτηματικά:
- Ελικώνος: προσωπικά δεν έχω πειστεί ότι θα γίνει κατ' αρχάς ο σταθμός. Πρώτον, μπήκε αργά στο σχεδιασμό και σίγουρα θα φέρει προβλήματα μαζί του. Δεύτερον θα είναι όντως σε μεγάλο βάθος και θα βρίσκεται στο μέσο μιας ανηφόρας στα όρια λειτουργίας συμβατικού μετρό μεταξύ Κυψέλης & Γαλατσίου. Ίσως δεν ήταν τυχαίο που εξ' αρχής δεν είχε προβλεφθεί. Το όνομα προέρχεται από τον παρακείμενο λόφο, αν και αρχικά είχε προταθεί η ονομασία "Πάρνηθος" και ενώ το "Ανω Κυψέλη" είχε απορριφθεί από την πρώτη στιγμή.
- Αλεξάνδρας: πολύ γενικό το όνομα, κάπως αναμενόμενο λόγω της θέσης του σταθμού που βρίσκεται πάνω σε όρια και εξυπηρετεί αρκετές περιοχές. Την "Πλατεία Αιγύπτου" που είναι δίπλα πρακτικά δεν την ξέρει κανείς, ίσως η μόνη εναλλακτική να ήταν "Πεδίο του Άρεως";
- Καισαριανή & Πανεπιστημιούπολη: Καμία διαφωνία στην ονομασία τους, απλά υποθέτω πως ο πρώτος ονομάστηκε έτσι πριν γίνει ο εξορισμός (καλώς ή κακώς θα φανεί) του σταθμου "Νήαρ Ηστ" από την Εθν.Αντιστάσεως στον εσωτερικό δρόμο της Παν/λης, πλησίον του τμήματος πληροφορικής.
- Ιλίσια: η αρχική πρόταση ήταν Άνω Ιλίσια, που πρακτικά μου φαίνεται πιο σωστή. Τα Ιλίσια κάτω από την Ούλωφ Πάλμε δεν νομίζουν ότι θα τραβούν την ανηφόρα για να φτάσουν μέχρι την Πλατεία Κύπρου, τους εξυπηρετεί περισσότερο το "Μέγαρο Μουσικής" (που πριν ονομαστεί έτσι ονομάζονταν "Ιλίσια").

Ως προς τα υπόλοιπα που ειπώθηκαν, είμαι υπέρ του "Πανεπιστήμιο", υπό την έννοια ότι η περιοχή ανέκαθεν σχετίζονταν με το ΕΚΠΑ και τους φοιτητές, με την Ακαδημία & την Εθν.Βιβλιοθήκη να αποτελούν βέβαια αναπόσπαστο τμήμα της Τριλογίας.
Σταθμοί που θα έπρεπε να αλλάξουν είναι ο "Σταθμός Λαρίσης" σε "Κεντρικός Σιδ.Σταθμός" & ο "Κεραμεικός" σε "Γκάζι" ή έστω "Βοτανικός" (από την ευρύτερη περιοχή). Ο Κεραμικός μπορεί να μην έχει την αίγλη του Θησείου ή της Ακρόπολης, αλλά ήταν πολύ σημαντικός χώρος στην αρχαία πόλη για να "χαραμίζεται" σε άλλο σημείο αυτής. Η θέση του έπρεπε να τονίζεται με ακρίβεια, ομοίως και για το Γκάζι, που αντιπροσωπεύει ένα άλλο ιστορικό κομμάτι της σύγχρονης πόλης, αυτό της βιομηχανικής παράδοσης. Συγχέονται δύο άλλοι κόσμοι, χρονικά και λειτουργικά.


RE: Ονομασίες σταθμών Μέσων Σταθερής Τροχιάς - N1Ellinikou - 28-07-2019

(28-07-2019, 01:00 PM)Achilleas-Lykavittos Έγραψε: Σημειώσατε "Χ". Αν επιβεβαιωθούν οι τωρινές ονομασίες για τη Γραμμή 4, θα έχουμε και σταθμό "Ακαδημία", αν και είναι αμφιλεγόμενο κατά πόσο πρέπει να έχει άλλο όνομα από το σταθμό "Πανεπιστήμιο", με τον οποίο θα υπάρχει ανταπόκριση. Στην Αθήνα έχει υιοθετηθεί μοντέλο οι σταθμοί ανταπόκρισης να έχουν το ίδιο όνομα, με αυτή την περίπτωση να αποτελεί την πρώτη εξαίρεση (θα υπάρξουν από ό,τι φαίνεται κι άλλες, όπως στο Δαχτυλίδι "Παράδεισος" & "Κηφισίας").

Κανονικά, από την στιγμή που οι δύο σταθμοί θα συνδέονται εσωτερικά, πρέπει να διατηρηθεί η ονομασία "Πανεπιστήμιο" και για τη γραμμή 4. 

(28-07-2019, 01:00 PM)Achilleas-Lykavittos Έγραψε: Σταθμοί που θα έπρεπε να αλλάξουν είναι ο "Σταθμός Λαρίσης" σε "Κεντρικός Σιδ.Σταθμός" & ο "Κεραμεικός" σε "Γκάζι" ή έστω "Βοτανικός" (από την ευρύτερη περιοχή). Ο Κεραμικός μπορεί να μην έχει την αίγλη του Θησείου ή της Ακρόπολης, αλλά ήταν πολύ σημαντικός χώρος στην αρχαία πόλη για να "χαραμίζεται" σε άλλο σημείο αυτής. Η θέση του έπρεπε να τονίζεται με ακρίβεια, ομοίως και για το Γκάζι, που αντιπροσωπεύει ένα άλλο ιστορικό κομμάτι της σύγχρονης πόλης, αυτό της βιομηχανικής παράδοσης. Συγχέονται δύο άλλοι κόσμοι, χρονικά και λειτουργικά.

Κατά τη γνώμη μου, κάποιοι σταθμοί θα έπρεπε να είχαν διαφορετική ονομασία. Συγκεκριμένα:

Γραμμές 1, 2 & 3 Μετρό
1. Ο σταθμός "Πειραιάς" σε "Λιμάνι Πειραιά". 
2. Ο σταθμός "Φάληρο" σε "Νέο Φάληρο". Πρέπει να υπάρχει διάκριση με το Παλαιό.
3. Ο σταθμός "Ειρήνη" σε "Ολυμπιακό Στάδιο" ή "Ο.Α.Κ.Α.".
4. Ο σταθμός "Άλιμος" σε "Τράχωνες". Πρέπει να τονισθεί η αρχαιολογική σημασία της περιοχής, ενώ ο πραγματικός Άλιμος είναι αλλού.
5. Ο "Σταθμός Λαρίσης" σε "Σιδηροδρομικός Σταθμός Αθηνών". Τα σύνορα της Ελλάδας δεν είναι πλέον στη Λάρισα...

Τράμ
1. Η στάση "Άγγελου Μεταξά" σε "Γρηγορίου Λαμπράκη"
2. Η στάση "Ζέφυρος" σε "Λεωφόρος Αλίμου".
3. Η στάση "Πάρκο Φλοίσβου" σε "Τροκαντερό"
4. Η στάση "Τροκαντερό" σε "Μαρίνα Φλοίσβου"
5. Η στάση "Τζιτζιφιές" σε "Επαμεινώνδα"
6. Η στάση "Καλλιθέα" σε "Τζιτζιφιές"
7. Η στάση "ΣΕΦ" σε "Σταθμός Νέο Φάληρο-ΣΕΦ"
8. Η στάση "Λαμπράκη" σε "Λεωφόρος Πειραιώς"
9. Η στάση "Δημαρχείο" σε "Δημοτικό Θέατρο" ή "Σταθμός Δημοτικό Θέατρο"
10. Η στάση "Αγίας Φωτεινής" σε "Πλατεία Νέας Σμύρνης"
11. Η στάση "Νέος Κόσμος" σε "Σταθμός Νέος Κόσμος"
12. Η στάση "Φιξ" σε "Σταθμός Συγγρού-Φιξ"


RE: Ονομασίες σταθμών Μέσων Σταθερής Τροχιάς - ecoj - 28-07-2019

Οι σταθμοί του μετρό Ηλιούπολη, Άλιμος, Αργυρούπολη και Ελληνικό μπορούσαν να λέγονται και 1ος Βουλιαγμένης, 2ος Βουλιαγμένης κλπ.