Αξιολόγηση Θέματος:
  • 2 Ψήφοι - 3 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Σύστημα τηλεματικής στις Ο.ΣΥ.
(04-07-2016, 04:34 PM)marios.ilioupoli Έγραψε: Μόνο σ' εμένα φαίνεται παράλογο το ότι ο ΟΑΣΑ αποφασίζει ενεργοποίηση ρήτρας την ώρα που η ΟΣΥ ακόμα χρησιμοποιεί μερικώς το σύστημα της τηλεματικής με δική της ευθύνη; Ούτε καρτελάκια φαίνεται να έχουν περάσει στο σύστημα (διαφορετικά δε θα είχαμε οχήματα με τηλεματική να κυκλοφορούν σαν "φαντάσματα" και δε μπορώ να κατηγορήσω 100% τους οδηγούς), ούτε καν χρησιμοποιούν την ενδοεπικοινωνία και τα μηνύματα για περιπτώσεις ανάγκης.

Άρα το πρόβλημά μας αυτή τη στιγμή ποιο είναι; Το αν ο ανάδοχος έχει εγκαταστήσει όλο τον εξοπλισμό ή έχει αφήσει 100-150 οχήματα χωρίς; Ή το ότι ο ίδιος ο ενδιαφερόμενος υποχρησιμοποιεί την υποδομή;

ΥΓ: Off-topic, αλλά ο ΟΑΣΑ βρίσκεται πλέον σε τέτοια αδράνεια, που δε μπήκε στη διαδικασία να τυπώσει νέα προγράμματα δρομολογίων για τους μήνες Ιούλιο-Αύγουστο και να τα βάλει στα τύμπανα στις αφετηρίες και στα τέρματα. Ή μήπως θεωρούν ότι όλοι οι επιβάτες έχουν κατεβάσει την εφαρμογή, η οποία μάλιστα δεν είναι διαθέσιμη σε ορισμένες παλαιότερες εκδόσεις Android.

Τα καρτελάκια είναι περασμένα εξαρχής. Τα λεωφορεία που κυκλοφορούν σαν "φαντάσματα" είναι πρόβλημα του εξοπλισμού και κατ' επέκταση του αναδόχου.

Επισης, τα οχήματα χωρίς τηλεματική σαφώς και δημιουργούν πρόβλημα. Ακόμα και στις περιπτώσεις που υπάρχει μεγάλη διαθεσιμότητα οχημάτων άμα κάποιο όχημα έχει διαφήμιση αναγκαστικά πρέπει να κυκλοφορεί και ας μην έχει τηλεματική. Π.χ. Τα #224, #225, #226, #227 του Ελληνικού έχουν όλα πάνω διαφημίσεις. (Αν και ειδικά το #224 που έχει το Rethink Athens σχεδόν καμιά 3ετια απορώ ποιος πληρώνει τόσα χρόνια για κάτι που έχει ακυρωθεί... Παρομοίως και τα Newsbeast στα Ν1 #111, #117, #118, #123 και Ν2 #586, #636 που είναι κοντά 2,5 χρόνια πάνω στα οχήματα.)

Επί τη ευκαιρία γράφω τον τρόπο που μπορούμε να δούμε τα καρτελάκια μέσα από το site της Τηλεματικής, με έλεγχο αντικειμένου. Στον Firefox, που χρησιμοποιώ εγώ, η διαδικασία είναι η εξής: Δεξί κλίκ -> Έλεγχος αντικειμένου -> Μετάβαση στην καρτέλα Network στο "παράθυρο" που ανοίγει. Εκεί κάνουμε επιλογή γραμμής από το μενού και αφού σταδιακά "φορτώνουν" τα αρχεία βρίσκουμε το /apl/?act=getSchedLines&p1=205&p2=86&p3=(τετραψήφιος αριθμός γραμμής). Στο μικρότερο "παράθυρο" που ανοίγει πάμε στην καρτέλα Response όπου υπάρχει μια λίστα με όλα τα δρομολόγια. Η πρώτη λίστα είναι για τα δρομολόγια από Τέρμα ενώ η δεύτερη για τα δρομολόγια από Αφετηρία. Ανοίγοντας κάθε "δρομολόγιο" αυτά που μας ενδιαφέρουν είναι ο sds_code ο οποίος είναι ο αριθμός του κάθε οχήματος και παρακάτω τα δρομολόγια όπου αναφέρονται ο χρόνος έναρξης του δρομολογίου καθώς και ο χρόνος λήξης του για κάθε κατεύθυνση. Στην περίπτωση που θέλουμε να κάνουμε το ίδιο για τα δρομολόγια Σαββάτου και Κυριακής πατάμε πάνω στο "ΘΕΡΙΝΟ 1 ΣΑΒΒΑΤΟ" και στο "ΘΕΡΙΝΟ 1 ΚΥΡΙΑΚΗ" αντίστοιχα όπου σχεδόν άμεσα "φορτώνει" το αντίστοιχο "/apl/?act=getSchedLines&p1=205&p2=86&p3=(τετραψήφιος αριθμός γραμμής)" αρχείο και στη συνέχεια ακολουθούμε την ίδια ακριβώς διαδικασία.
Απάντηση
Καλό θα ήταν όμως να μπορούσε αφού πλέον γίνεται ηλεκτρονικά ο έλεγχος των οχημάτων να αναγράφονται με κάποιο τρόπο τα δρομολόγια που θα γίνουν πραγματικά κάθε μέρα.

Ειδικά σε γραμμές όπως το 306,307 αλλά και άλλες που δεν γίνονται ούτε τα μισά δρομολόγια θα ήταν πολύ χρήσιμο κάτι τέτοιο.

Αλήθεια ήθελα να ρωτήσω στην mobile εφαρμογή πότε έχουν σκοπό να περάσουν τα δρομολόγια (ή μήπως δεν τα δείχνει σε εμένα)?
Απάντηση
(05-07-2016, 02:33 PM)mercedes elbo Έγραψε: Τα καρτελάκια είναι περασμένα εξαρχής. Τα λεωφορεία που κυκλοφορούν σαν "φαντάσματα" είναι πρόβλημα του εξοπλισμού και κατ' επέκταση του αναδόχου.

Υπάρχει δηλαδή οδηγός που περνώντας τα στοιχεία του στην οθόνη παίρνει τα δρομολόγια, χωρίς να χρειάζεται να αλλάζει μόνο του κάθε φορά τη γραμμή στην τηλεματική, μαζί με όλα τα υπόλοιπα; Έχεις πληροφορηθεί κάτι τέτοιο;
Απάντηση
(05-07-2016, 04:30 PM)marios.ilioupoli Έγραψε: Υπάρχει δηλαδή οδηγός που περνώντας τα στοιχεία του στην οθόνη παίρνει τα δρομολόγια, χωρίς να χρειάζεται να αλλάζει μόνο του κάθε φορά τη γραμμή στην τηλεματική, μαζί με όλα τα υπόλοιπα; Έχεις πληροφορηθεί κάτι τέτοιο;
Δεν νομιζω, με τα καρτελακια γινεται ακομα η δουλεια. Τις προαλλες σε μια GN στο 237 ειχε περασμενα δρομολογια του 122! ?
Απάντηση
(05-07-2016, 04:30 PM)marios.ilioupoli Έγραψε: Υπάρχει δηλαδή οδηγός που περνώντας τα στοιχεία του στην οθόνη παίρνει τα δρομολόγια, χωρίς να χρειάζεται να αλλάζει μόνο του κάθε φορά τη γραμμή στην τηλεματική, μαζί με όλα τα υπόλοιπα; Έχεις πληροφορηθεί κάτι τέτοιο;

Όταν αναφερόμουν πιο πάνω για τα καρτελάκια εννούσα για το site και την εφαρμογή που σου λέει το επόμενο δρομολόγιο. Το να περνάει ο οδηγός τα στοιχεία του στο όχημα και να του βγάζει τη βαρδιά του προϋποθέτει να ενοποιηθεί η Τηλεματική με το Compass (που βγάζει τις βάρδιες κάθε οδηγού), που δεν νομίζω να γίνει.

(05-07-2016, 05:26 PM)georgio Έγραψε: Δεν νομιζω, με τα καρτελακια γινεται ακομα η δουλεια. Τις προαλλες σε μια GN στο 237 ειχε περασμενα δρομολογια του 122! ?

Προς το παρόν κανονικά είναι παντού με τα καρτελάκια. Όταν λες είχε περασμένα δρομολόγια του 122 τα είχε κανονικά με το πρόγραμμα από κάθε καρτελάκι;
Απάντηση
(05-07-2016, 08:14 PM)mercedes elbo Έγραψε: Όταν αναφερόμουν πιο πάνω για τα καρτελάκια εννούσα για το site και την εφαρμογή που σου λέει το επόμενο δρομολόγιο. Το να περνάει ο οδηγός τα στοιχεία του στο όχημα και να του βγάζει τη βαρδιά του προϋποθέτει να ενοποιηθεί η Τηλεματική με το Compass (που βγάζει τις βάρδιες κάθε οδηγού), που δεν νομίζω να γίνει.


Προς το παρόν κανονικά είναι παντού με τα καρτελάκια. Όταν λες είχε περασμένα δρομολόγια του 122 τα είχε κανονικά με το πρόγραμμα από κάθε καρτελάκι;
Ειχε τη βάρδια του συγκεκριμενου οχηματος στο 122 που προφανως θα ηταν μια προηγούμενη μέρα.
Αυτο που λες με τα καρτελακια θα περαστουν όλα καποια στιγμη και το ρολογακι που εχει στην οθονη του οδηγου αν ειναι μπροστα απ το λεωφορειο θα σημαινει οτι εχεις αργησει αν ειναι πίσω απ το λεωφορειο( της οθονης) θα σημαινει ότι εισαι εντος του χρόνου
Απάντηση
(05-07-2016, 08:14 PM)mercedes elbo Έγραψε: Όταν αναφερόμουν πιο πάνω για τα καρτελάκια εννούσα για το site και την εφαρμογή που σου λέει το επόμενο δρομολόγιο. Το να περνάει ο οδηγός τα στοιχεία του στο όχημα και να του βγάζει τη βαρδιά του προϋποθέτει να ενοποιηθεί η Τηλεματική με το Compass (που βγάζει τις βάρδιες κάθε οδηγού), που δεν νομίζω να γίνει.

Μα δεν έχω ανάγκη να τα χαζεύω τα καρτελάκια εγώ, εσύ και οι υπόλοιποι που γράφουμε εδώ μέσα, που προφανώς ακόμα και βλέποντας τους πίνακες δρομολογίων και γνωρίζοντας -έστω και στο περίπου- τον χρόνο διαδρομής της κάθε γραμμής βλέπουμε πολλές φορές με το μάτι πως περίπου μοιράζονται οι βάρδιες (κυρίως τώρα το καλοκαίρι, που μειώνεται ο αριθμός των δρομολογούμενων οχημάτων ανά γραμμή). Το θέμα είναι να δεις μία τηλεματική που θα λειτουργεί στο 100% των -περιορισμένων- δυνατοτήτων της. Και αυτό δεν το έχω δει και δε μπορώ να κατηγορήσω απόλυτα τον ανάδοχο για αυτό.

Λες ότι δε νομίζεις να γίνει ποτέ μετάφορά, ενοποίηση ή όπως αλλιώς θέλει να το πει κάποιος, των στοιχείων του Compass με την τηλεματική. Μα τότε γιατί έβαλαν τον ανάδοχο να τυπώσει εγχειρίδιο χρήσης που μέσα εξηγούσε στους οδηγούς το πως θα μπορούν να ελέγχουν το "καρτελάκι" από την οθόνη της τηλεματικής και σε τι χρησιμεύει το εικονιδιάκι του λεωφορείου με το ρολόι από πάνω (για προειδοποίηση σχετικά με προπορία/βραδυπορία), που σχολίαζε προηγουμένως και ο georgio;

Και επαναλαμβάνω και εμμένω και σε αυτό που πρόσφατα επισημάνθηκε, μεταξύ άλλων, από blog των εργαζομένων στα ΜΜΜ, ότι δε χρησιμοποιείται ούτε το εργαλείο της επικοινωνίας οδηγού - Κέντρου Διαχείρισης. Αν και εδώ έχει αποτύχει ο ανάδοχος, τότε νομίζω πως η διοίκηση του ΟΑΣΑ και των ΟΣΥ διαχειρίζονται ένα πράγμα που είναι απλά κάτι πιο αληθινό από τα δεδομένα του Google Maps ή των app που κυκλοφορούσαν και προέβαλαν ενδεικτικούς χρόνους άφιξης, βάσει μετρήσεων των χρηστών και μόνο. Ούτε εργαλείο για καλύτερη διαχείριση του στόλου από πλευράς δρομολόγησης (δε συζητάμε το γεγονός ότι είναι κάτι που λειτουργεί μεμονωμένα μέσα στο λεωφορείο, χωρίς να "συνεργάζεται" με τα υπόλοιπα συστήματα όπως η προμετωπίδα, το τωρινό ακυρώτικό ή την οθόνη διαχείρισης των νέων μηχανημάτων για την υλοποίηση του ΑΣΣΚ, που τοποθετείται δειλά δειλά σε λεωφορεία και τρόλεϊ) και βεβαίως ούτε καν για ορθή πληροφόρηση των επιβατών, αφού ούτε η ένδειξη του χρόνου διέλευσης του επόμενου οχήματος δε μπορεί να προβληθεί αν δεν ξεκινήσει το λεωφορείο από την αφετηρία, λειτουργία η οποία είναι σημαντική για περιπτώσεις σαν κι αυτές που επεσήμανε ο meganium σε παραπάνω σχόλιο.
Απάντηση
Να προσθέσω κι εγώ σε αυτά που πολύ ορθά αναφέρετε (και έχω επισημάνει και σε δικά μου σχόλια) :

Ο επιβάτης πλέον δεν είναι ένα άβουλο όν. Ρωτάει, ψάχνει, ενημερώνεται. Πολύς κόσμος έχει κατεβάσει, απ' ότι βλέπω, την εφαραμογή της τηλεματικής στο κινητό του, και προσπαθεί να τη χρησιμοποιήσει. Και επειδή είναι ανυποψίαστοι οι περισσότεροι, δεν γνωρίζουν τις ατέλειές της.
Σε αντίθεση με μας τους πέντε - δέκα που το ψάχνουμε από hobby, οι υπόλοιποι δεν μπορούν να καταλάβουν γιατί κυκλοφορούν οχήματα χωρίς να τα πιάνει το GPS, δεν μπορούν να ξέρουν ότι η ένδειξη στη στάση είναι ενδεχομένως λάθος γιατί κυκλοφορεί και άλλο όχημα 'τυφλό" ενδιάμεσα.
Παρατηρώ στην Ακαδημίας κάθε απόγευμα το ιδιο σκηνικό : ένδειξη στην τηλεματική για άφιξη του 220 σε 3 λεπτά, και καταφτάνει σε 3 λεπτά το ...221. Και αρχίζουν οι ερωτήσεις στον οδηγό, ο οποίος είτε αδιαφορεί, είτε απαντά ορθά - κοφτά "εγώ 221 δρομολόγιο έχω, που να ξέρω τί γράφει στη στάση, ό,τι γράφει το λεωφορείο" . Το ότι έχει κάνει λάθος χειρισμό ο οδηγός, το προσπερνάμε...
Άλλο φαινόμενο, να μην κλείνουν την τηλεματική τα σχολασμένα οχήματα. Σχολάει το 608 στου Ζωγράφου, παίρνει την κατηφόρα για να φύγει και εμφανίζεται στη στάση κανονικά. Στη χειρότερη περίπτωση εμπιστεύεσαι την ένδειξη, αφήνεις να περάσει το 235 μπροστά σου γιατί θέλεις το 608, και ώ του θαύματος δεν έρχεται ποτέ γιατί απλά ...σχόλασε.
Επόμενο σκηνικό : θέλει μια κοπέλα να πάρει το 235 από την Λεωφ. Παπάγου για να πάει σπίτι της και να μην ανεβεί τη βασανιστική ανηφόρα. Η ένδειξη στην τηλεματική στη στάση είναι σε ... 30 λεπτά ! Απογοητεύεται και ξεκινάει με τα πόδια. Με το που κάνει δέκα βήματα, ακούει από πίσω το λεωφορείο να έρχεται και τρέχει πάλι προς τη στάση βρίζοντας. Ρωτάει τον οδηγό "μα καλά, αφού στη στάση λέει σε 30 λεπτά, πώς και ήρθε;; Δεν έχει τηλεματική το όχημα κοπελιά μου, δεν το δείχνει η στάση."

Τέτοια σκηνικά έχουμε κάθε μέρα. Εγω κι εσεις που ξέρουμε, θα ανοίξουμε την εφαρμογή και θα καταλάβουμε τί παίζει. Αν πχ δώ μόνο δύο οχήματα στο 235 ενώ έπρεπε να είναι τρία, παρακολουθώ πώς κινούνται. Αν κινούνται με ρυθμό :00, :20, :00, :20, καταλαβαίνω ότι προφανώς κυκλοφορεί και το τρίτο όχημα, αφού υπάρχει κενό. Αν όμως κυκλοφορούν με ρυθμό : 00,:30 , τότε λείπει βάρδια και έχουν τροποποιήσει τα δρομολόγια.
Είναι αντιληπτό, πιστεύω, ότι ο μέσος επιβάτης δεν μπορεί να κάνει αυτό το πράγμα γιατί δεν έχει και τη σχετική γνώση για το πώς λειτουργεί η δρομολόγηση.
Απάντηση
(06-07-2016, 01:10 AM)marios.ilioupoli Έγραψε: Μα δεν έχω ανάγκη να τα χαζεύω τα καρτελάκια εγώ, εσύ και οι υπόλοιποι που γράφουμε εδώ μέσα, που προφανώς ακόμα και βλέποντας τους πίνακες δρομολογίων και γνωρίζοντας -έστω και στο περίπου- τον χρόνο διαδρομής της κάθε γραμμής βλέπουμε πολλές φορές με το μάτι πως περίπου μοιράζονται οι βάρδιες (κυρίως τώρα το καλοκαίρι, που μειώνεται ο αριθμός των δρομολογούμενων οχημάτων ανά γραμμή). Το θέμα είναι να δεις μία τηλεματική που θα λειτουργεί στο 100% των -περιορισμένων- δυνατοτήτων της. Και αυτό δεν το έχω δει και δε μπορώ να κατηγορήσω απόλυτα τον ανάδοχο για αυτό.

Λες ότι δε νομίζεις να γίνει ποτέ μετάφορά, ενοποίηση ή όπως αλλιώς θέλει να το πει κάποιος, των στοιχείων του Compass με την τηλεματική. Μα τότε γιατί έβαλαν τον ανάδοχο να τυπώσει εγχειρίδιο χρήσης που μέσα εξηγούσε στους οδηγούς το πως θα μπορούν να ελέγχουν το "καρτελάκι" από την οθόνη της τηλεματικής και σε τι χρησιμεύει το εικονιδιάκι του λεωφορείου με το ρολόι από πάνω (για προειδοποίηση σχετικά με προπορία/βραδυπορία), που σχολίαζε προηγουμένως και ο georgio;

Και επαναλαμβάνω και εμμένω και σε αυτό που πρόσφατα επισημάνθηκε, μεταξύ άλλων, από blog των εργαζομένων στα ΜΜΜ, ότι δε χρησιμοποιείται ούτε το εργαλείο της επικοινωνίας οδηγού - Κέντρου Διαχείρισης. Αν και εδώ έχει αποτύχει ο ανάδοχος, τότε νομίζω πως η διοίκηση του ΟΑΣΑ και των ΟΣΥ διαχειρίζονται ένα πράγμα που είναι απλά κάτι πιο αληθινό από τα δεδομένα του Google Maps ή των app που κυκλοφορούσαν και προέβαλαν ενδεικτικούς χρόνους άφιξης, βάσει μετρήσεων των χρηστών και μόνο. Ούτε εργαλείο για καλύτερη διαχείριση του στόλου από πλευράς δρομολόγησης (δε συζητάμε το γεγονός ότι είναι κάτι που λειτουργεί μεμονωμένα μέσα στο λεωφορείο, χωρίς να "συνεργάζεται" με τα υπόλοιπα συστήματα όπως η προμετωπίδα, το τωρινό ακυρώτικό ή την οθόνη διαχείρισης των νέων μηχανημάτων για την υλοποίηση του ΑΣΣΚ, που τοποθετείται δειλά δειλά σε λεωφορεία και τρόλεϊ) και βεβαίως ούτε καν για ορθή πληροφόρηση των επιβατών, αφού ούτε η ένδειξη του χρόνου διέλευσης του επόμενου οχήματος δε μπορεί να προβληθεί αν δεν ξεκινήσει το λεωφορείο από την αφετηρία, λειτουργία η οποία είναι σημαντική για περιπτώσεις σαν κι αυτές που επεσήμανε ο meganium σε παραπάνω σχόλιο.

Δεν διαφωνώ. Εμείς, γενικά μπορούμε να διακρίνουμε τον αριθμό οχημάτων/βαρδιών κάθε δρομολόγησης (έστω και στο περίπου). Αν και πάλι το θεωρώ χρήσιμο σε περιπτώσεις συγκροτημάτων (Τ.Ζηρινείου, Τ. Γλυφάδας κλπ) που δεν είναι εύκολο να εξάγεις τον αριθμό των δρομολογούμενων οχημάτων ή γενικότερα σε γραμμές με πολλά οχήματα που μπλέκονται στα διαλείμματα. Άλλωστε αρκετές φορές έχουν διατυπωθεί ερωτήματα εδώ (και από εμένα) για δρομολογήσεις αρκετών γραμμών.

Όντως, δεν το θυμόμουν ότι υπάρχει τέτοια πρόβλεψη. Σε κάθε περίπτωση όμως, αν δεν μπει σε όλα τα οχήματα τηλεματική και το κυριότερο αν δεν δουλέψει απροβλημάτιστα κάτι τέτοιο δεν μπορεί να εφαρμοστεί. Δεν γίνεται να ξέρει όποιος δουλεύει στο Γρ. Κίνησης αν στο κάθε αμάξι θα δουλέψει σήμερα η τηλεματική σωστά ώστε να μην δώσει χαρτάκι στον οδηγό.

Οι ευθύνες είναι μοιρασμένες ανάμεσα σε ανάδοχο και ΟΑΣΑ. Ο πρώτος γιατί 6 μήνες μετά από την προβλεπόμενη ημερομηνία παράδοσης δεν έχει ολοκληρώσει το έργο και σε πολλές περιπτώσεις ο εξοπλισμός που τοποθέτησε είναι προβληματικός και ο δεύτερος γιατί αποδέχτηκε ένα ημιτελές έργο στις 21 Μαρτίου (λογικά ασκήθηκαν πιέσεις από τον ανάδοχο για να μην είναι μεγάλη η απώλεια της αμοιβής του) και επειδή έβγαλε την ακατανόητη απόφαση της αποθήκευσης υλικού 144 οχημάτων. Βέβαια τις τελευταίες μέρες έχει εγκατασταθεί τηλεματική σε πολλά Ν1 του Αγ. Δημητρίου οπότε θεωρώ ότι πάρθηκε πίσω η συγκεκριμένη απόφαση (aliance επιβεβαίωσε αν γνωρίζεις κάτι).

Συμφωνώ απόλυτα σε αυτά που αναφέρονται στον Τρολλεατζή. Τώρα για τα υπόλοιπα συστήματα δεν γνωρίζω κατά πόσο είναι συμβατά όλα μεταξύ τους, οπότε δεν μπορώ να πάρω θέση. Τώρα για την ένδειξη του επόμενου δρομολογίου γίνεται εξαρχής στην εφαρμογή για κινητές συσκευές αν και θα έπρεπε να επεκταθεί άμεσα και στις οθόνες των στάσεων. Αρκεί βέβαια κάθε γραμμή να δρομολογείται όπως προβλέπει ο προγραμματισμός ή να γίνεται αυτό που λέει ο meganium στις περιπτώσεις που λείπει όχημα ή τύχει κάποια βλάβη.
Απάντηση
Όντως στο Μπραχαμι μπηκε τηλεματικη στα 331/333/334
Απάντηση


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  Σύστημα τηλεματικής στα ΚΤΕΛ panos1b 25 6.405 11-04-2024, 08:48 PM
Τελευταία Δημοσίευση: kostas720

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 14 Επισκέπτης (ες)