12-06-2014, 01:57 AM
Όταν ο ιδιώτης χρεώνει μια "διαδρομή" 22 ευρώ κάποιο λόγο θα έχει... Στη προκείμενη περίπτωση είναι ότι ο ιδιώτης διαθέτει ημερήσιο εισιτήριο με εκπτώσεις σε τουριστικούς προορισμούς και ένα δίκτυο γραμμών που καλύπτει όλα τα αξιοθέατα της Αθήνας. Επίσης διαθέτει οχήματα τα οποία και τραβάνε το μάτι οπτικά και σε πιο προσιτό σημείο προς αυτόν σταθμεύουν και - το κυριότερο - δεν κάνουν απλώς μεταφορά από το Α σημείο στο Β αλλά πλήρη ξενάγηση σε μεγάλο αριθμό γλωσσών. Επιπρόσθετα έχει πλήρως καταρτισμένο προσωπικό μ γνώση της τουριστικής αγοράς και ένα διεθνές brand name αναγνωρίσιμο από τον τουρίστα από οποιοδήποτε μέρος του πλανήτη.
Από την άλλη πλευρά ο ΟΑΣΑ με μηδενική πείρα στην συγκεκριμένη αγορά υπέθεσε (εσφαλμένα) ότι ο ταξιδιώτης κρουαζιέρας "τσιγγουνεύεται" τα 22 ευρώ και αισθάνεται πίεση χρόνου προκειμένου να προλάβει να επισκεφτεί την Ακρόπολη - αγνοώντας προφανώς ότι αυτή ακριβώς είναι η δουλειά των δεκάδων stuttle buses (τα υπερυψωμένα τουριστικά, ντε) που συνωστίζονται έξω από το cruise terminal μαζί με τις ολιγόωρες εκδρομές σε κοντινούς προορισμούς (Σούνιο κλπ). Ο σχεδιασμός της γραμμής είναι κυριολεκτικά "στο πόδι" και αν αναλογιστούμε ότι εργάστηκαν σε αυτόν οι "καλύτεροι" υπάλληλοι στον σχεδιασμό του δικτύου αλλά και κάποιοι "wanna be" οι οποίοι μας απειλούν ότι σκοπεύουν να ασχοληθούν επαγγελματικά με το αντικείμενο γίνεται άμεσα αντιληπτό γιατί ο σχεδιασμός του δικτύου είναι - επιεικώς - τραγικός και γιατί δεν πρέπει να αναμένεται στο άμεσο μέλλον τουλάχιστον κάποια μεταβολή. Με απλούς υπολογισμούς χρειάζεται 160 επιβάτες ημερησίως μόλις για να βγάλει τα έξοδά της η γραμμή. Τα αποτελέσματα μέχρι σήμερα μιλούν για οριακά 10. Αλλά και πώς θα μπορούσαν να είναι διαφορετικά; Για να σταθμεύσει το λεωφορείο στο cruise terminal πληρώνει στον ΟΛΠ. Αυτό το τσιγγουνεύτηκαν. Έστω τώρα ότι το έχουμε μέσα ανάμεσα στα διόροφα. Ποιος και γιατί θα προτιμήσει ένα 32θέσιο (μην ακούσω για όρθιους αν ήταν θα έπαιρναν το 040) κλειστό λεωφορείο χωρίς καμία πληροφόρηση ούτε για την ιστορία της πόλης και τα αξιοθέατά της αλλά ούτε και για τη διαδρομή; Και έστω ότι υπάρχει τέτοιο κοινό, πώς ακριβώς θα μάθει για την ύπάρξη της υπηρεσίας; Υπάρχει κάποιο info kiosk στο terminal; Και κάτι ακόμη... Οδηγοί και συνοδοί στα λεωφορεία των "τουριστικάριων" είναι πεπειραμένοι εργαζόμενοι στον τουρισμό για χρόνια. Ανάλογες υπηρεσίες ποιος θα προσφέρει στο Χ80; Ο σταθμάρχης ή ο κάθε οδηγός που τον έστειλαν να κάνει τη γραμμή και ενδεχομένως να μην γνωρίζει καν την αγγλική γλώσσα;
Άλλα πέρα από όλα αυτά υπάρχουν και άλλα σοβαρότερα θέματα. Αν η γραμμή είχε κάποιες - αμυδρές έστω - προοπτικές την ίδια στιγμή ο HATTA θα είχε καταθέσει αγωγή και αίτηση ασφαλιστικών μέτρων για υφαρπαγή έργου... Οι ΟΣΥ έχουν ως έργο την εκτέλεση των τακτικών γραμμών του δικτύου και σε καμία περίπτωση ΔΕΝ είναι τουριστικό γραφείο για να εκτελεί τέτοιο έργο. Στο εξωτερικό οι operators συγκοινωνίας συχνά αναλαμβάνουν το συγκεκριμένο έργο μέσω θυγατρικών (Madrid Vision - EMT, L' Open Tour - RATP, Original Tour - Arriva αλλά και διάφοροι που έχουν το franchise της CitySightseeing), υπάρχει μήπως OSY Tours; Φυσικά δεν εξετάζουμε καν ότι τα ιδιωτικά τουριστικά πληρώνουν τα έξοδά τους από την "τσέπη" τους και όχι από τον κρατικό προϋπολογισμό
Συνεπώς όσο κι αν προσπάθησαν κάποιοι να μας "διαφημίσουν" την γραμμή σε άλλο χώρο μέχρι και με preview (και λοιδώρησαν τις ενστάσεις μου - που επιβεβαιώνονται με τον χειρότερο τρόπο γι' αυτούς) το Χ80 είναι μια υπηρεσία που δεν έπρεπε καν να υπάρχει. Με τον τρόπο σχεδιάστηκε, αλλά και τον τρόπο που λειτουργεί δεν υπάρχει καμία απολύτως περίπτωση να μπορέσει να σταθεί ανταγωνιστικά. Ήδη έχει στοιχίσει πολλές εργατώρες για τον σχεδιασμό, καθώς επίσης και για τη λειτουργία χωρίς να παραλείπονται βέβαια τα κόστη των καυσίμων και της συντήρησης αλλά και οι ελλείψεις των τριων (ναι, προβλέπεται ΚΑΙ ΕΦΕΔΡΙΚΟ!!!) λεωφορείων από το δίκτυο... Η απορία μου εμένα πάντως είναι η εξής: Θα δώσει κανένας λόγο για το φιάσκο; Γιατί σε οποιαδήποτε σοβαρή επιχείρηση τέτοια αποτυχία ισοδυναμεί με απαίτηση παραίτησης από τη διοίκηση... Μην έχουμε αυταπάτες βέβαια στον ΟΑΣΑ σέβονται τον εργαζόμενο και καλύπτουν τις όποιες μ@λακίες του - ειδικά αν θα τις πληρώσουν άλλοι!!!
Από την άλλη πλευρά ο ΟΑΣΑ με μηδενική πείρα στην συγκεκριμένη αγορά υπέθεσε (εσφαλμένα) ότι ο ταξιδιώτης κρουαζιέρας "τσιγγουνεύεται" τα 22 ευρώ και αισθάνεται πίεση χρόνου προκειμένου να προλάβει να επισκεφτεί την Ακρόπολη - αγνοώντας προφανώς ότι αυτή ακριβώς είναι η δουλειά των δεκάδων stuttle buses (τα υπερυψωμένα τουριστικά, ντε) που συνωστίζονται έξω από το cruise terminal μαζί με τις ολιγόωρες εκδρομές σε κοντινούς προορισμούς (Σούνιο κλπ). Ο σχεδιασμός της γραμμής είναι κυριολεκτικά "στο πόδι" και αν αναλογιστούμε ότι εργάστηκαν σε αυτόν οι "καλύτεροι" υπάλληλοι στον σχεδιασμό του δικτύου αλλά και κάποιοι "wanna be" οι οποίοι μας απειλούν ότι σκοπεύουν να ασχοληθούν επαγγελματικά με το αντικείμενο γίνεται άμεσα αντιληπτό γιατί ο σχεδιασμός του δικτύου είναι - επιεικώς - τραγικός και γιατί δεν πρέπει να αναμένεται στο άμεσο μέλλον τουλάχιστον κάποια μεταβολή. Με απλούς υπολογισμούς χρειάζεται 160 επιβάτες ημερησίως μόλις για να βγάλει τα έξοδά της η γραμμή. Τα αποτελέσματα μέχρι σήμερα μιλούν για οριακά 10. Αλλά και πώς θα μπορούσαν να είναι διαφορετικά; Για να σταθμεύσει το λεωφορείο στο cruise terminal πληρώνει στον ΟΛΠ. Αυτό το τσιγγουνεύτηκαν. Έστω τώρα ότι το έχουμε μέσα ανάμεσα στα διόροφα. Ποιος και γιατί θα προτιμήσει ένα 32θέσιο (μην ακούσω για όρθιους αν ήταν θα έπαιρναν το 040) κλειστό λεωφορείο χωρίς καμία πληροφόρηση ούτε για την ιστορία της πόλης και τα αξιοθέατά της αλλά ούτε και για τη διαδρομή; Και έστω ότι υπάρχει τέτοιο κοινό, πώς ακριβώς θα μάθει για την ύπάρξη της υπηρεσίας; Υπάρχει κάποιο info kiosk στο terminal; Και κάτι ακόμη... Οδηγοί και συνοδοί στα λεωφορεία των "τουριστικάριων" είναι πεπειραμένοι εργαζόμενοι στον τουρισμό για χρόνια. Ανάλογες υπηρεσίες ποιος θα προσφέρει στο Χ80; Ο σταθμάρχης ή ο κάθε οδηγός που τον έστειλαν να κάνει τη γραμμή και ενδεχομένως να μην γνωρίζει καν την αγγλική γλώσσα;
Άλλα πέρα από όλα αυτά υπάρχουν και άλλα σοβαρότερα θέματα. Αν η γραμμή είχε κάποιες - αμυδρές έστω - προοπτικές την ίδια στιγμή ο HATTA θα είχε καταθέσει αγωγή και αίτηση ασφαλιστικών μέτρων για υφαρπαγή έργου... Οι ΟΣΥ έχουν ως έργο την εκτέλεση των τακτικών γραμμών του δικτύου και σε καμία περίπτωση ΔΕΝ είναι τουριστικό γραφείο για να εκτελεί τέτοιο έργο. Στο εξωτερικό οι operators συγκοινωνίας συχνά αναλαμβάνουν το συγκεκριμένο έργο μέσω θυγατρικών (Madrid Vision - EMT, L' Open Tour - RATP, Original Tour - Arriva αλλά και διάφοροι που έχουν το franchise της CitySightseeing), υπάρχει μήπως OSY Tours; Φυσικά δεν εξετάζουμε καν ότι τα ιδιωτικά τουριστικά πληρώνουν τα έξοδά τους από την "τσέπη" τους και όχι από τον κρατικό προϋπολογισμό
Συνεπώς όσο κι αν προσπάθησαν κάποιοι να μας "διαφημίσουν" την γραμμή σε άλλο χώρο μέχρι και με preview (και λοιδώρησαν τις ενστάσεις μου - που επιβεβαιώνονται με τον χειρότερο τρόπο γι' αυτούς) το Χ80 είναι μια υπηρεσία που δεν έπρεπε καν να υπάρχει. Με τον τρόπο σχεδιάστηκε, αλλά και τον τρόπο που λειτουργεί δεν υπάρχει καμία απολύτως περίπτωση να μπορέσει να σταθεί ανταγωνιστικά. Ήδη έχει στοιχίσει πολλές εργατώρες για τον σχεδιασμό, καθώς επίσης και για τη λειτουργία χωρίς να παραλείπονται βέβαια τα κόστη των καυσίμων και της συντήρησης αλλά και οι ελλείψεις των τριων (ναι, προβλέπεται ΚΑΙ ΕΦΕΔΡΙΚΟ!!!) λεωφορείων από το δίκτυο... Η απορία μου εμένα πάντως είναι η εξής: Θα δώσει κανένας λόγο για το φιάσκο; Γιατί σε οποιαδήποτε σοβαρή επιχείρηση τέτοια αποτυχία ισοδυναμεί με απαίτηση παραίτησης από τη διοίκηση... Μην έχουμε αυταπάτες βέβαια στον ΟΑΣΑ σέβονται τον εργαζόμενο και καλύπτουν τις όποιες μ@λακίες του - ειδικά αν θα τις πληρώσουν άλλοι!!!