05-10-2016, 10:00 AM
(05-10-2016, 12:40 AM)marios.ilioupoli Έγραψε: Η περίοδος που οι φοιτητές του ΕΚΠΑ "καταριούνται" την ώρα και τη στιγμή που οι σχολές τους έπρεπε να βρίσκονται σε μία τοποθεσία που δεν εξυπηρετείται απευθείας από ΜΣΤ, αλλά χρειάζεται επίγεια ΜΜΜ, και οι μόνιμοι κάτοικοι Ζωγράφου "καταριούνται" την ώρα και τη στιγμή που χτίστηκε η Πανεπιστημιούπολη στα όρια της πόλης τους (αν και αρκετοί από αυτούς τρίβουν τα χέρια τους από τα λεφτά που εξασφαλίζουν από ενοίκια φοιτητών), ξεκίνησε!
Αγαπητέ Μάριε,
ως πρώην φοιτητής και από το 1996 μόνιμος κάτοικος Ζωγράφου, θα έλεγα ότι η κατάσταση είναι πρόβλημα για όλους (ακόμη και γι αυτούς που εισπράττουν κάποιο μίσθωμα από διαμέρισμα, όπου δεν βλέπω κάτι το μεμπτό).
Η υπερπλήρωση των λεωφορείων δεν εμφανίζεται μόνο τις πρωϊνές ώρες προσέλευσης, αλλά και τις απογευματινές κατά την αποχώρηση. Και ενώ το πρωϊ για μας τους Ζωγραφιώτες είναι σχετικά μικρό το κακό, γιατί κινούμαστε αντίρροπα, το απόγευμα έχουμε μέγιστο πρόβλημα γιατί δεν μπορούμε να πάμε πουθενά, ειδικά με παιδιά, γιατί δεν χωράμε στα λεωφορεία.
Κερδισμένος δεν είναι κανένας. Και ο κάτοικος που παίρνει το λεωφορείο από την 6η Ιλισίων για να κατεβεί στην 7η, το κάνει επειδή οι ανηφόρες στην περιοχή μας είναι ατελείωτες και δεν περπατιούνται. Και η γιαγιά που πήγε στο ΙΚΑ να γράψει φάρμακα, έχει δικαίωμα να πάει σπίτι της.
Η λύση δεν μπορεί να δοθεί από τον ΟΑΣΑ. Η συνολική (προγραμματισμένη) χωρητικότητα των γραμμών 220/1, 235, 250, 608 για το ζώρικο "χρονοκάναλο" 8:15 - 9:15 από Ευαγγελισμό για Ζωγράφου είναι :
600 επιβάτες στο 220/1 (8 χ 75)
520 επιβάτες στο 250 (4 χ 130)
1300 στο 608 (10 χ 130)
425 στο 235 (5 χ 85)
δηλαδή σύνολο 2.845 επιβάτες. Ακόμη και να βάλεις τα λεωφορεία που κυκλοφορούσαν επιπλέον το 2010 προ μνημονίου (3 οχήματα στο 235, 2 στο 220/1, 2 στο 608 και άλλα 2 στο 250) θα φτάσεις σε μια χωρητικότητα περίπου στους 3.600 επιβάτες σύνολο.
Η ζήτηση όμως είναι περί τους 5.000 - 6.000 φοιτητές ταυτόχρονα, ειδικά τις πρώτες βδομάδες λειτουργίας των σχολών, άρα και πάλι, όσα λεωφορεία και να βάλεις, θα έχεις το ίδιο φαινόμενο.
Τέτοια νούμερα δεν μπορεί να εξυπηρετήσει ο ΟΑΣΑ με την κατάσταση που επικρατεί, ούτε και μπορεί να έχει εφεδρία οχήματα για μία - δύο ώρες.
Το μόνο που - ίσως - θα μπορούσε να γίνει, θα ήταν να μπαίνουν τα λεωφορεία της Καισαριανής (224) από την πύλη Καισαριανής και να φέρονουν βόλτα τις σχολές, πριν πάνε στο τέρμα για κάποιο χρονικό διάστημα (08:00 - 11:00). Αυτό σημαίνει όμως επιπλέον 12' στο δρομολόγιο και ένα όχημα επιπλέον.
Το πρόβλημα θα λυνόταν εαν οι σχολές έβαζαν κλιμακωτά την έναρξη των μαθημάτων και όχι όλες μαζί στις 09:15. Θα μπορούσε η σχολή θετικών επιστημών να ξεκινάει στο :45, η Φιλοσοφική στο :15, όπως επίσης κάποια τμήματα να αρχίζουν μαθήματα στις 10 ή στις 11, ώστε να μην υπάρχει αυτή η μαζικότητα στη ζήτηση.