23-10-2024, 05:05 PM
(23-10-2024, 03:51 PM)Man Lion\s city Έγραψε: Δεν έχει σχέση η έλλειψη οδηγών, γιατί δεν στεκόμαστε στο πρόβλημα ότι μια γραμμή έχει 10/13, που είναι μεγάλο πρόβλημα, αλλά διαφορετικό. Σε αυτή την περίπτωση ο σταθμάρχης που αρχίζει την υπηρεσία του το πρωί, αλλάζει τις ώρες με βάση τα οχήματα που λείπουν ώστε να μην υπάρχουν τεράστια κενά. Πχ αν λείπει το όχημα των 07:30 ενώ έχει 07:00-07:15-07:30-07:45, το κάνει 07:00-07:20-07:40. Έπειτα αφού έχει φτιαχτεί από τον σταθμάρχη ένα νέο πρόγραμμα δρομολογίων περιλαμβάνοντας 10 οχήματα αντί 13, ο σταθμάρχης ελέγχει αν τηρούνται. Αν υπάρχει καθυστέρηση λόγω κίνησης έχει την επιλογή να το στείλει κενό ώστε να προλάβει το επόμενο δρομολόγιο. Πχ αν έχει 13:00/ΑΦ, 14:00/ΤΕ, 15:00/ΑΦ και φτάσει 14:13 στο ΤΕ, ενώ το επόμενο είναι στην ώρα του (14:15), σίγουρα σχεδόν θα το στείλει κενό ώστε να προλάβει στην Αφετηρία να είναι στις 15:00.
Το θέμα τίθεται γιατί κάποιοι τα στέλνουν κενά ακόμα και με 6 λεπτά καθυστέρηση όπως χθες 421 (16:15-16:30-16:50 δρομολόγια, και 16:36 έφυγε κενό αντί να φύγει απλά με +6), ενώ κάποιοι άλλοι όπως χθες στο Β9 που είχε 21 λεπτά καθυστέρηση (18:21 αντί 18:00, με το επόμενο 18:25), τα διώχνουν με κόσμο. Υπάρχει κάποια ξεκάθαρη οδηγία για το πότε φεύγει κενό, έτσι ώστε σε περίπτωση που φυσικά οι επιβάτες γνωρίζουν τα καρτελάκια, να ξέρουμε αν θα φύγει;
Υπάρχει άλλη αντιμετώπιση ανάλογα με την εκτιμώμενη κίνηση στο δρόμο, την συνέχεια της βάρδιας (πχ επίκειται διάλειμμα ή αλλαγή οδηγόυ) και την ικανότητα του επόμενου οχήματος, να σηκώσει τον κόσμο που περιμένει στις στάσεις.
Ίσως αυτό να εξηγεί τις διαφορές. Και στο 608 υπάρχουν πάρα πολλά τέτοια, απλά εκεί δεν φαίνεται τόσο πολύ καθώς η γραμμή είναι με 20/24 οχήματα minimum και δεν δημιουργούνται τεράστια κενά.
Στις κυκλικές, τα πράγματα είναι πιό απλά. Όταν μαζέψει ένα όχημα τόση καθυστέρηση, ώστε να πλησιάζει η ώρα του επόμενου δρομολογίου, απλά κάθεται στο τέρμα και περιμένει. Το εξοργιστικό βέβαια είναι, ότι δεν αλλάζουν οι πίνακες δρομολόγησης. Παρατηρώ πχ το 235 τα Σάββατα. Μέχρι το 2010 είχε 60' διαδρομή. Με την κρίση έγιναν 55' , κάποια στιγμή στα βαθιά τα χάλια (2013-2015) έδιναν 50' και μετά το 2018-19 ξαναέγιναν 55'.
Όμως, ειδικά μετά την καραντίνα, τα δρομολόγια από τις 11:00 το πρωί και μετά, δεν βγαίνουν. Έτσι, έχουμε ΚΑΘΕ Σάββατο το φαινόμενο, να μαζεύουν καθυστέρηση και τα τρία οχήματα που είναι έξω, και γύρω στις 14:00 - 15:00 να κάθονται στην αφετηρία με τη σειρά, ώστε να ξαναβρούν το δρομολόγιό τους. Εννοείται ότι ενδιάμεσα κυκλοφορούν τελείως ακανόνιστα. Πχ. αντί για 12:05, 12:25, 12:40, 13:00, έχουμε 12:05, 12:35, 12:40, 13:10, 13:40, 13:45 κλπ.
Κοινώς, ενώ η κίνηση έχει επανέλθει σε επίπεδα προ του 2010, εν τούτοις οι χρόνοι διαδρομής παρέμειναν σε εποχές .. μνημονίων.