16-07-2024, 01:13 PM
(16-07-2024, 12:40 PM)420 Peiraias - Agia Paraskevi Έγραψε: Το πρόβλημα της ΟΣΥ είναι λοιπόν οι 15 νταλίκες του 122 και του 171 που έχουν τινάξει τον προγραμματισμό στον αέρα;; Στην παρομοίωση με το ελβετικό ρολόι θα συμφωνήσω, με τη διευκρίνιση ότι φαίνονται να λείπουν μερικά γρανάζια και γι αυτό έχει γραμμές-«κορμούς» με 40λεπτη συχνότητα, τοπικά που περνάνε ανά δίωρο, και τρόλει-φαντάσματα (και τα τρόλει στην ΟΣΥ ανήκουν, αν και φαίνεται να το έχει ξεχάσει η εταιρία). Δε μπορεί να είναι για όλα η δικαιολογία «δε βρίσκουμε προσωπικό». Κι άλλες συγκοινωνιακές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην εύρεση προσωπικού, όμως παρέχουν συγκοινωνία με αξιοπρεπείς συχνότητες που δεν απευθύνεται μόνο σε αυτούς που κυριολεκτικά δεν έχουν άλλη επιλογή. Όσον αφορά το μισθολογικό, οι μισθοί είναι όντως χαμηλοί, αλλά αυτό δεν αφορά μόνο τους οδηγούς ή μόνο τη συγκοινωνία. Δυστυχώς η έλλειψη πόρων στη μεταμνημονιακή Ελλάδα αφορά όλους.
H OΣΥ δεν έχει το αυτεξούσιο και αυτό είναι το πρόβλημα κάθε δημόσιου νομικού προσώπου. Το αν θα πάρει προσωπικό, τί προσωπικό και πόσο θα αμείβεται, το κανονίζει το Υπουργείο με τους εκάστοτε πολιτικούς προϊσταμένους του.
Και τολμώ να πώ ότι ναι, δεν φταίει μόνο η έλλειψη προκήρυξης θέσεων. Τόσους οδηγούς ξέρω, όλοι το ίδιο μου μεταφέρουν : προσέλαβαν 250 άτομα το 2021 - 22, τους εκπαίδευσαν και στο τέλος τα 3/4 έφυγαν. Γιατί;;
Οι αμοιβές είναι γενικά χαμηλές στην Ελλάδα όμως υπάρχουν πολλοί κλάδοι που δίνουν ευκαιρίες. Γι' αυτό στάθηκα στο παράδειγμα της Wolt και του efood. 2,80€ η παραγγελία. Βγαίνεις όσο θέλεις, όποτε θέλεις και δουλεύεις όσο αντέχεις και όσο μπορείς. Στην ΟΣΥ μπαίνεις με 850€ και μαζί με τα ρεπό και τα νυχτερινά, ζήτημα να ξεπεράσεις τα 1050 - 1100 €. Αν πάλι πας by the book με πενθήμερο (που δεν θα σε αφήσουν αλλά λέμε τώρα), θα μείνεις με 900-950€. Ποιός να έρθει και γιατί να έρθει, όταν μάλιστα δεν μπορεί να κάνει δεύτερη δουλειά λόγω των ακατάστατων ωραρίων;
Φτάσαμε από το ένα άκρο στο άλλο. Να πληρώσουμε υπηρεσίες δεν θέλουμε, αλλά όταν λείπουν πάλι δεν μας αρέσει. Την δεκαπενταετία 1995 - 2010 δεν υπήρχε γραμμή που να μην περνούσε λεωφορείο το πολύ στο μισάωρο (και αυτό Κυριακή πρωί). Τότε, πώς υπήρχαν οδηγοί και οχήματα;