14-06-2024, 04:54 PM
(14-06-2024, 03:00 PM)ecoj Έγραψε: Άρα αυτό εξηγεί γιατί εφαρμόστηκε το ειδικό πρόγραμμα από τις εκλογές χτες αλλά επανήλθε το (λέμε τώρα) χειμερινό σήμερα.
Oι "κατσαρές" βάρδιες (διακεκομμένες) πρέπει γενικά να αναθεωρηθούν και ίσως να καταργηθούν. Είναι μεγάλη επιβάρυνση για τους οδηγούς (ξυπνάς στις 03:00, πας αμαξοστάσιο στις 04:15, βγάζεις όχημα, σχολάς κάπου στην Αθήνα στις 08:30, πας σπίτι στις 09:30, ξαναφεύγεις στις 11:30, ξαναπιάνεις στις 12:15 για να σχολάσεις κάπου Αθήνα στις 16:15 και να γυρίσεις σπίτι διαλυμένος μετά από 14 ώρες.
Μπορεί να γίνει πλέον (με τις αλλαγές στην εργατική νομοθεσία) διευθέτηση του εβδομαδιαίου χρόνου εργασίας έτσι, ώστε να δημιουργηθούν 6ωρες και 9 ωρες βάρδιες, μαζί με τις 8ωρες.
Θα μπορούσε να έχει ένα όχημα 8ωρη + 6ωρη + 6ωρη (όπως ήδη γίνεται σε αρκετές γραμμές τις Κυριακές) ώστε να μένει έξω από τις 04:30 έως τις 00:30, επίσης θα μπορούσαν να δίνουν δύο 9ωρες βάρδιες ώστε να κάθονται οχήματα έξω 18ώρες και να μην δημιουργούνται ανάγκες για δρομολογήσεις οχημάτων για μικρά χρονικά διαστήματα (πχ αρκετές κατσαρές βγαίνουν στις 05:00, κάνουν δύο δρομολόγια και στις 08:30 ξαναμπαίνουν μέσα).
Όλα αυτά χωρίς να αλλάξει το γενικό εβδομαδιαίο ωράριο των 37,5 ωρών. Πχ μπορείς να δώσεις σε έναν οδηγό δύο 8ωρες, μια 9ωρη και δύο 6ωρες. Άλλωστε, οι κατσαρές είχαν αρχικό σκοπό να ενισχύουν τη δρομολόγηση στις ώρες αιχμής (06:00 - 09:00 και 13:30 -16:30) όμως αυτές πλέον έχουν αλλάξει. Δεν υπάρχει "ωρα αιχμής" πλέον κατά κυριολεξία. Είναι τόσο λίγα τα οχήματα και τόσο πολυποίκιλες οι μετακινήσεις, που στην ουσία από το πρώτο μέχρι το τελευταίο δρομολόγιο, γεμάτα πάνε - γεμάτα γυρίζουν.
Επίσης, συγκριτικά με το χειμερινό, το ΘΕΡΙΝΟ Ι (που βγήκε χθές) που δεν έχει "κατσαρές" έχει πολύ καλύτερη δρομολόγηση στην απογευματινή βάρδια (17:00 - 19:00) καθώς συμπίπτουν οι διακοπές (το ένα όχημα σχολάει 19:30 ενώ το άλλο έχει πιάσει από τις 16:30). Ακριβώς αυτό το χρονικό διάστημα πάσχει πολύ η συγκοινωνία, στο 17:00 - 19:00 που έχει μετατοπιστεί ο απογευματινός όγκος των μετακινήσεων. Εκεί που έχει πρόβλημα το Θερινό Ι, είναι η πρωϊνή βάρδια γιατί κανένα όχημα δεν μπορεί να μείνει έξω πάνω από 16 ώρες κι έτσι μετατοπίζονται πολλές εξαγωγές από τα αμαξοστάσια προς τις 08:30 και μετά.