05-05-2023, 01:10 PM
(04-05-2023, 10:52 PM)kostas720 Έγραψε: Το Α1 είναι αδύνατο να καταργηθεί μεσοπρόθεσμα για διάφορους λόγους :
1) Η ταχύτητα του τραμ δεν είναι επαρκής. Τις ώρες αιχμής κουτσά στραβά φτάνει παράλληλα με το Α1 στη Γλυφάδα. Τα βράδια όμως με τη λιγοστή κίνηση , το Α1 έχει πάει και έχει γυρίσει μέχρι να φτάσει Βούλα το τράμ.
2) Το πράσινο κύμα (ή όπως το λένε) , δηλαδή η απόλυτη προτεραιότητα του τραμ σε διασταυρώσεις με αυτοκίνητα , δεν έιναι ακόμα σε λειτουργία.
3) Ούτε τα δρομολόγια δεν είναι επαρκής. Παρότι είναι συχνά δεν θεωρώ ότι μπορούν να αντικαταστήσουν το Α1 (και μάλλον το Β1) αν καταργηθούν. Και τα ΣΚ είναι φίσκα με δρομολόγια στο τέταρτο (περίπου διπλάσια από του Α1).
Βέβαια όπως έχω ξαναπεί με τον τρόπο που λειτουργεί το Α1 δεν βοηθά κανέναν. Για εμένα χρειάζεται επαναφορά του εξπρές Χ1 με τις απαραίτητες μόνο στάσεις. Το τραμ μπορεί να καλύψει τις υπόλοιπες.
H ταχύτητα κίνηση δεν μπορεί να αποτελεί λόγο. Καλώς ή κακώς υπάρχει ένα απολύτως παράλληλο μέσο το οποίο κινείται ανταγωνιστικά. Μετρό και λεωφορείο παράλληλα, ναι. Διότι το μετρό πιάνει πολυ αραιά τους σταθμούς. Όχι όμως τράμ-λεωφορείο, που οι στάσεις είναι δίπλα-δίπλα. Με τη λογική αυτή, ας ξανάρθει και το "110 ΑΘΗΝΑ-Ν.ΣΜΥΡΝΗ-ΠΑΛ.ΦΑΛΗΡΟ". Η δε δικαιολογία που υπήρχε μέχρι πριν ένα έτος, ότι το τράμ δεν έμπαινε Πειραιά, τελείωσε.
Πράσινο κύμα μέσα στον αστικό ιστό του Πειραιά είναι αδύνατο να εφαρμοστεί. Πρόκειται για την πρώτη καθαρά αστική διαδρομή. Ακόμη και η γραμμή Ν.Κόσμος Ν.Σμύρνη, πορεύεται σε νησίδα. Εδώ στον Πειραιά μιλάμε για τράμ που κινείται ανάμεσα σε πεζοδρόμιο και στενές διασταυρώσεις. Μέγιστη ταχύτητα πάνω από 30 Km/h δεν γίνεται.
Ένα 9λεπτο τραμ με χωρητικότητα 180-200 άτομα, γιατί είναι "ανεπαρκές" ; Οι συρμοί τις καθημερινές κινούνται μόνο με καθήμενους.
Όταν η συγκοινωνία πάσχει χρονίως, δεν σπαταλάμε άσκοπα οχήματα. Τόσες γραμμές έχουν πρόβλημα, αλλά στην παραλία αφήνουμε το Α1 να κόβει βόλτες.