23-06-2021, 04:23 PM
Να με συγχωρείτε, αλλά μάλλον έχει ξεχαστεί ότι η περσινή δρομολόγηση των γραμμών παραλίας ήδη από τα μέσα Μαιου ήταν 16 λεωφορεία στο 122/122Θ με συχνότητα 5'-10' και 9 λεωφορεία στο 171 με συχνότητα 10' σχεδόν όλη μέρα. Η δρομολόγηση αυτή τηρήθηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό (άντε να έλειπε 1 αμάξι ανά γραμμή και αυτό τον Αύγουστο με μειωμένη κίνηση) ενώ κάποιες φόρες μπήκαν και επιπλέον ενισχυτικά πέραν της κανονικής δρομολόγησης. Εξυπακούεται η δρομολόγηση έβγαινε εξ΄ολοκλήρου με αρθρωτά λεωφορεία. Το αυτό συνέβαινε και τα προηγούμενα χρόνια μέχρι το 2017 που οι γραμμές "παραλίας" δρομολογούταν από το Α/Σ Ελληνικού με υψηλα ποσοστά επάνδρωσης, συχνά και 100%, και σταθερές συχνότητες 10'-15' στη χειρότερη 20'. Τα ίδια ίσχυαν και για τα 304/5.
Η σημερινή εικόνα των ανωτέρω γραμμών τα Σαββατοκύριακα είναι για το 122 5 λεωφορεία το Σάββατο και 4 λεωφορεία την Κυριακή ανά 35'-55' με ωράριο 07:00-22:15 μάλιστα, το δε 171 6 λεωφορεία το Σάββατο ανά 15'-20' και με 5 λεωφορεία την Κυριακή ανά 15-25'. Να σημειωθεί ότι λειτουργεί και το 122Θ με 3 κατσαρές το ΣΚ τελείως ασυντόνιστα με το 122. Για όποιον γνωρίζει στοιχειώδη αριθμητική τα νούμερα λένε κάτι παραπάνω από 60% μείωση παρεχόμενης υπηρεσίας για το 122 και περίπου 40% για το 171.. Επίσης, πρέπει να αναφερθεί ότι τα ΣΚ του Ιουνίου και του πρώτου δεκαπενθήμερου του Σεπτεμβρίου οι εν λόγω γραμμές παραλίας έχουν μακράν τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση από ΟΛΕΣ τις λεωφορειακές γραμμές του Λεκανοπεδίου συμπεριλαμβανομένων 040, 608, 550, Α7 αλλά και των τρόλεϊ. Ακόμα όμως, μύθος είναι είναι η αυξημένη εισιτηριοδιαφυγή των γραμμών "παραλίας" σε σχέση με το υπόλοιπο δίκτυο αφού η συντριπτική πλειονότητα των επιβατών προέρχεται από το μετρό με πύλες, ελέγχους που και υπήρχαν και υπάρχουν, ενίοτε και στο Σταθμό Ελληνικού ενώ γελοίο είναι το επιχείρημα ότι οι εν λόγω γραμμές αφορούν μόνο τους λουόμενους οπότε δεν μας ενδιαφέρει αν θα εξυπηρετηθούν αγνοώντας ότι μιλάμε για γραμμές που την χειμερινή περίοδο, όπου λουόμενοι δεν υπάρχουν, τιγκάρουν αρθρωτά με κανονική δρομολόγηση.
Με το "νέο" καθεστώς και παραπάνω χιλιόμετρα να δινόταν στα ΚΤΕΛ η εκτέλεση θα γινόταν με 12μετρα λεωφορεία, όπως θα γίνει και τον Ιούλιο-Αύγουστο, αφού τα ΚΤΕΛ δεν διαθέτουν επαρκή αριθμό από αρθρωτά. Σίγουρα όμως το να μην γνώριζαν από τον ΟΑΣΑ ότι 1/6-30/6 και 1/9-15/9 τα 122/171/304/305 ενισχύονται και ως εκ τούτου παραλείφθηκαν από τους όρους της σύμβασης δεν ευσταθεί αφού οι εν λόγω ενισχύσεις πραγματοποιούνται εδώ και δεκαετίες, οι γραμμές που παραμένουν στην ΟΣΥ (Α1/Α2) είναι κανονικά ενισχυμένες και οι άνθρωποι των ΚΤΕΛ εκτελούν εδώ και δεκαετίες δρομολόγια στην Παραλιακή και γνωρίζουν και εκείνοι καλά την επιβατική κίνηση από Μαιο-Ιούνιο και μετά. Εδώ όμως πρέπει να αναλογιστούμε και το ηθικό του ζητήματος αφού ειδικά στο 122 (που έχει και το μεγαλύτερο πρόβλημα) υπάρχει καταφανής σύγκρουση συμφερόντων όταν αφενός το ΚΤΕΛ Αττικής λειτουργεί τα δικά του λεωφορεία προς Σαρωνίδα/Ανάβυσσο/Σούνιο και παράλληλα το 122. Είναι αυτονόητο ότι όποια δυσλειτουργία του 122, και πόσο μάλλον τέτοιας έκτασης, αντιστοιχεί σε επιπλέον επιβάτες στα πούλμαν του ΚΤΕΛ..
Τέλος, για την ΟΣΥ τα προβλήματα είναι γνωστά και όχι λίγα με την ειδοποιό διαφορά όμως ότι η διαχείριση της γίνεται σε μεγάλο βαθμό από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών. Όταν τα τελευταία χρόνια, και η σημερινή πολιτική ηγεσία και η προηγούμενη άνοιξαν ξανά τις μετατάξεις από την Ο.ΣΥ. προς άλλους φορείς του δημοσίου με συνέπεια να φύγουν εκατοντάδες οδηγοί και τεχνίτες ως πλεονάζον προσωπικό, ενώ παράλληλα προσλήψεις προς αναπλήρωση του προσωπικού που φεύγει με μετατάξεις ή συνταξιοδότηση ή παραίτηση δεν γινόταν είναι αναπόφευκτο να μην βγαίνει το συγκοινωνιακό έργο. Ξαφνικά όμως, πλέον δεν έχουν πλεονάζον προσωπικό άλλα έλλειμμα προσωπικού και με πρόφαση τον κορονοϊό φέρνουμε τα ΚΤΕΛ για να έρθουν 550 οδηγοί και τα αντίστοιχα οχήματα. Τα οποία ΚΤΕΛ σαφώς και εκτελούν το συγκοινωνιακό έργο που τους ανατέθηκε με αξιοπιστία, αφού δεν υπάρχουν εκεί "δεν προλαβαίνω να βγάλω το δρομολόγιο" ή "παω με 25 χλμ σε κεντρικούς -άδειους- δρόμους για να βγω εκτός προγράμματος και στο επόμενο - το πολύ μεθεπόμενο να γλιτώσω δρομολόγιο", "βάζω το αμάξι μέσα γιατί έχει βλάβη το ακυρωτικό της 3ης πόρτας" συμπεριφορές που στον ιδιωτικό τομέα ισοδυναμούν με απόλυση την επόμενη ενώ πλέον σε αυτές τις γραμμές δεν υπάρχει και το "λείπει βάρδια γιατί δεν έχουμε οδηγούς" καθώς και οτι δεν γίνονται απεργίες. Δεν γίνεται όμως να μην αναφέρουμε και τα προβλήματα που απ΄ ότι φαίνεται χρονίζουν άσχετα με το ποιος φταίει για το καθένα (αρρύθμιστες προμετωπίδες μετά από 7 μήνες, απουσία των οχημάτων από τις εφαρμογές πληροφόρησης επιβατικού κοινού, έλλειψη οθονών τηλεματικής οδηγού και επιβατών που είναι 100% ευθύνη των ΚΤΕΛ και όρος της σύμβασης-απευθείας ανάθεσης, έλλειμμα εξυπηρέτησης γραμμών με αυξημένη κίνηση το καλοκαίρι).
Η σημερινή εικόνα των ανωτέρω γραμμών τα Σαββατοκύριακα είναι για το 122 5 λεωφορεία το Σάββατο και 4 λεωφορεία την Κυριακή ανά 35'-55' με ωράριο 07:00-22:15 μάλιστα, το δε 171 6 λεωφορεία το Σάββατο ανά 15'-20' και με 5 λεωφορεία την Κυριακή ανά 15-25'. Να σημειωθεί ότι λειτουργεί και το 122Θ με 3 κατσαρές το ΣΚ τελείως ασυντόνιστα με το 122. Για όποιον γνωρίζει στοιχειώδη αριθμητική τα νούμερα λένε κάτι παραπάνω από 60% μείωση παρεχόμενης υπηρεσίας για το 122 και περίπου 40% για το 171.. Επίσης, πρέπει να αναφερθεί ότι τα ΣΚ του Ιουνίου και του πρώτου δεκαπενθήμερου του Σεπτεμβρίου οι εν λόγω γραμμές παραλίας έχουν μακράν τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση από ΟΛΕΣ τις λεωφορειακές γραμμές του Λεκανοπεδίου συμπεριλαμβανομένων 040, 608, 550, Α7 αλλά και των τρόλεϊ. Ακόμα όμως, μύθος είναι είναι η αυξημένη εισιτηριοδιαφυγή των γραμμών "παραλίας" σε σχέση με το υπόλοιπο δίκτυο αφού η συντριπτική πλειονότητα των επιβατών προέρχεται από το μετρό με πύλες, ελέγχους που και υπήρχαν και υπάρχουν, ενίοτε και στο Σταθμό Ελληνικού ενώ γελοίο είναι το επιχείρημα ότι οι εν λόγω γραμμές αφορούν μόνο τους λουόμενους οπότε δεν μας ενδιαφέρει αν θα εξυπηρετηθούν αγνοώντας ότι μιλάμε για γραμμές που την χειμερινή περίοδο, όπου λουόμενοι δεν υπάρχουν, τιγκάρουν αρθρωτά με κανονική δρομολόγηση.
Με το "νέο" καθεστώς και παραπάνω χιλιόμετρα να δινόταν στα ΚΤΕΛ η εκτέλεση θα γινόταν με 12μετρα λεωφορεία, όπως θα γίνει και τον Ιούλιο-Αύγουστο, αφού τα ΚΤΕΛ δεν διαθέτουν επαρκή αριθμό από αρθρωτά. Σίγουρα όμως το να μην γνώριζαν από τον ΟΑΣΑ ότι 1/6-30/6 και 1/9-15/9 τα 122/171/304/305 ενισχύονται και ως εκ τούτου παραλείφθηκαν από τους όρους της σύμβασης δεν ευσταθεί αφού οι εν λόγω ενισχύσεις πραγματοποιούνται εδώ και δεκαετίες, οι γραμμές που παραμένουν στην ΟΣΥ (Α1/Α2) είναι κανονικά ενισχυμένες και οι άνθρωποι των ΚΤΕΛ εκτελούν εδώ και δεκαετίες δρομολόγια στην Παραλιακή και γνωρίζουν και εκείνοι καλά την επιβατική κίνηση από Μαιο-Ιούνιο και μετά. Εδώ όμως πρέπει να αναλογιστούμε και το ηθικό του ζητήματος αφού ειδικά στο 122 (που έχει και το μεγαλύτερο πρόβλημα) υπάρχει καταφανής σύγκρουση συμφερόντων όταν αφενός το ΚΤΕΛ Αττικής λειτουργεί τα δικά του λεωφορεία προς Σαρωνίδα/Ανάβυσσο/Σούνιο και παράλληλα το 122. Είναι αυτονόητο ότι όποια δυσλειτουργία του 122, και πόσο μάλλον τέτοιας έκτασης, αντιστοιχεί σε επιπλέον επιβάτες στα πούλμαν του ΚΤΕΛ..
Τέλος, για την ΟΣΥ τα προβλήματα είναι γνωστά και όχι λίγα με την ειδοποιό διαφορά όμως ότι η διαχείριση της γίνεται σε μεγάλο βαθμό από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών. Όταν τα τελευταία χρόνια, και η σημερινή πολιτική ηγεσία και η προηγούμενη άνοιξαν ξανά τις μετατάξεις από την Ο.ΣΥ. προς άλλους φορείς του δημοσίου με συνέπεια να φύγουν εκατοντάδες οδηγοί και τεχνίτες ως πλεονάζον προσωπικό, ενώ παράλληλα προσλήψεις προς αναπλήρωση του προσωπικού που φεύγει με μετατάξεις ή συνταξιοδότηση ή παραίτηση δεν γινόταν είναι αναπόφευκτο να μην βγαίνει το συγκοινωνιακό έργο. Ξαφνικά όμως, πλέον δεν έχουν πλεονάζον προσωπικό άλλα έλλειμμα προσωπικού και με πρόφαση τον κορονοϊό φέρνουμε τα ΚΤΕΛ για να έρθουν 550 οδηγοί και τα αντίστοιχα οχήματα. Τα οποία ΚΤΕΛ σαφώς και εκτελούν το συγκοινωνιακό έργο που τους ανατέθηκε με αξιοπιστία, αφού δεν υπάρχουν εκεί "δεν προλαβαίνω να βγάλω το δρομολόγιο" ή "παω με 25 χλμ σε κεντρικούς -άδειους- δρόμους για να βγω εκτός προγράμματος και στο επόμενο - το πολύ μεθεπόμενο να γλιτώσω δρομολόγιο", "βάζω το αμάξι μέσα γιατί έχει βλάβη το ακυρωτικό της 3ης πόρτας" συμπεριφορές που στον ιδιωτικό τομέα ισοδυναμούν με απόλυση την επόμενη ενώ πλέον σε αυτές τις γραμμές δεν υπάρχει και το "λείπει βάρδια γιατί δεν έχουμε οδηγούς" καθώς και οτι δεν γίνονται απεργίες. Δεν γίνεται όμως να μην αναφέρουμε και τα προβλήματα που απ΄ ότι φαίνεται χρονίζουν άσχετα με το ποιος φταίει για το καθένα (αρρύθμιστες προμετωπίδες μετά από 7 μήνες, απουσία των οχημάτων από τις εφαρμογές πληροφόρησης επιβατικού κοινού, έλλειψη οθονών τηλεματικής οδηγού και επιβατών που είναι 100% ευθύνη των ΚΤΕΛ και όρος της σύμβασης-απευθείας ανάθεσης, έλλειμμα εξυπηρέτησης γραμμών με αυξημένη κίνηση το καλοκαίρι).