22-06-2021, 11:04 AM
(22-06-2021, 12:01 AM)Larioupol Έγραψε: Αν ήταν το θέμα μόνο για όσους πηγαίνουν στις παραλίες θα συμφωνούσα απόλυτα. Στην χειρότερη αν θέλουν τόσο πολύ να πάνε όλοι Βουλιαγμένη και Βάρκιζα για μπάνιο αντί να πάνε Άλιμο ή Γλυφάδα ε ας πάρουν ταξί ή αυτοκίνητο. Αλλά υπάρχουν πάρα πολύ επιβάτες που χρειάζεται να πάνε σε αυτά τα μέρη λόγω εργασίας (ένα άτομο από αυτά είμαι εγώ για παράδειγμα). Οι υπόλοιποι που δεν έχουμε αυτοκίνητο αλλα αναγκαστικά πρέπει να πάμε εκεί και έχει 40λεπτα λεωφορεία τα οποία γεμίζουν από την αφετηρία (με αποτέλεσμα πολλές φορές να μην μπορούμε να μπούμε καν) τί να κάνουμε? Να δώσουμε όλο το ημερομίσθιο που θα παίρναμε σε ταξί?
Όπως είχα αναφέρει ξανά σε πολύ πρόσφατο διάλογο για το εν λόγω ζήτημα, ο διαχωρισμός επιβατών σε "επιθυμητούς" και "ανεπιθύμητους" είναι τουλάχιστον επικίνδυνος. Το επιβατικό κοινό σε όλες τις γραμμές είναι ετερόκλητο - όπως και οι δραστηριότητες του καθενός. Άλλος πάει για δουλειά/σπουδές με τα ΜΜΜ, άλλος για βόλτα/ψώνια, άλλος για διασκέδαση.
Η χαρτογράφηση των αναγκών κάθε συγκοινωνιακής γραμμής περιλαμβάνει όλες τις χρήσεις. Η παραλιακή ζώνη της Αττικής έχει αυξημένη ζήτηση εδώ και δεκαετίες. Δεν είναι σημερινό το φαινόμενο και δεν είναι ξένο προς τις συνολικές συνήθειες των κατοίκων του λεκανοπεδίου. Η ενίσχυση των δρομολογίων της παραλίας δεν γινόταν 01/07- 31/08, αλλά ήδη από 01/06 κάθε έτους, αφού ο Ιούνιος είναι ο κατ' εξοχήν μήνας που γεμίζουν οι αθηναϊκές θάλασσες. Τον Ιούλιο, και πολύ περισσότερο τον Αύγουστο, η ζήτηση εξισορροπείται καθώς ο πληθυσμός φεύγει σταδιακά για θερινές διακοπές.
Αυτό λοιπόν που επί δημόσιας ΟΣΥ/ΕΘΕΛ ήταν αυτονόητο επί δεκαετίες, δηλαδή η στοχευμένη ενίσχυση γραμμών παραλίας από 01/06 (εν ανάγκη και με αποσπάσεις οχημάτων μέσα στη μέρα), τώρα επί ΚΤΕΛ δεν προβλέφθηκε στη σύμβαση παραχώρησης. Αυτό θα σου πεί το ΚΤΕΛ (και όσοι υποστηρίζουν την ανάθεση). Ο ΟΑΣΑ θα πεί ότι "ζητήσαμε στοχευμένη ενίσχυση" αλλά το ΚΤΕΛ έχει συγκεκριμένη δυναμική και δεν μπορεί να βγάλει οχήματα, αν δεν αναπροσαρμόσει γενικά τα δρομολόγια. Κοινώς, τα όποια εξτρά οχήματα αναμένονται τον Ιούλιο στα 122,171,304/5 θα προέλθουν από περικοπή βαρδιών σε άλλες γραμμές τους, η δε κατάσταση αυτή θα διατηρηθεί για όσο διάστημα κρατήσουν τα ΚΤΕΛ αυτές τις γραμμές.
Αυτή είναι η νέα αντίληψη για τη συγκοινωνία και με αυτή θα ζήσουμε.