09-04-2021, 03:48 PM
(Τελευταία τροποποίηση δημοσίευσης: 09-04-2021, 04:37 PM από garvanitis. Edited 3 times in total.)
(09-04-2021, 01:24 PM)mercedes elbo Έγραψε: Η απάντηση αυτή, ειδικά η πρώτη παράγραφος, είναι το λιγότερο ντροπή να γράφεται δημόσια. Η δημόσια υγεία στο μέτρο του δυνατού είναι πάνω από όλα και η συγκοινωνία είναι δημόσιο αγαθό που σε μια τόσο δύσκολη στιγμή ούτε για αστείο δεν πρέπει να αναφέρεται η διακοπή της.Η συζήτηση αυτή δεν έχει κανένα νόημα από την αρχή της... Επιχειρηματολογία που αγγίζει τα όρια του αστείου που καταδεικνύει με απόλυτη σαφήνεια την παντελή άγνοια του αντικειμένου στην οποία επιχειρούμε να απαντήσουμε με σοβαρό αντίλογο και πολλή προσπάθεια να αποφύγουμε το αρμόζον ύφος και να διατηρήσουμε μια κοσμιότητα...
Για το πώς υπολογίζονται οι ανοιγόμενες επιφάνειες των παραθύρων και τι προσμετράται μισά πράγματα έγραψες, για την ακρίβεια δεν ήξερες καν αν πιάνεται το τμήμα πάνω από τις πόρτες, που δεν προσμετράται. Για όποιον ενδιαφέρεται η νομοθεσία που καθορίζει τις προδιαγραφές των αστικών λεωφορείων στην Ελλάδα είναι η Υπουργική Απόφαση 37492/1795/2003 - ΦΕΚ Β/922/4-7-2003 και είναι δημόσια προσβάσιμη στο internet. Όποιος θέλει μπορεί να διαβάσει την παράγραφο 2.17 του άρθρου 2 και θα του λυθούν όλες οι απορίες. Σε κάθε περίπτωση η συνολική ανοιγόμενη επιφάνεια στα leasing είναι κάτω από 17%, γνωστό είναι σε όλους, και ήταν από τους βασικούς λόγους που αρχικά κόπηκε η σύμβαση από το Ε.Σ., κάποια δεν είχαν καν και στη Θεσσαλονική με ίδιες προδιαγραφές στο διαγωνισμό πολλά κυκλοφορούν χωρίς κανένα ανοιγόμενο παράθυρο. Άλλο αν υπάρχουν πολιτικές πιέσεις και η ανεξαρτησία των ελεγκτικών θεσμών έχει πάει περίπατο.
Αδιάφορο μου είναι ποιος ανέβασε τη φωτογραφία και το βίντεο, η ουσία είναι αυτά που απεικονίζονται και στη μία περίπτωση με το μάτι φαίνεται προχειροδουλειά στην άλλη φαίνεται με απλή πίεση να μπαίνει μέσα το τζάμι.. Επιπλέον, διαχρονικά έχουμε δει την ποιότητα των εργασιών που γίνονται από αναδόχους σε έργα όπου ιδιοκτήτης είναι το ελληνικό δημόσιο..
Οι αντιπροτάσεις είναι γνωστές και έχουν ξαναδιατυπωθεί. Με λιγότερα από τα σημερινά λεφτά θα μπορούσαν να φέρουν τεχνικό προσωπικό και ανταλλακτικά για να ξαναβγούν στο δρόμο αρκετά Citelis, Solaris, Agora που κάθονται μέσα καθώς και οδηγούς για τρόλεϊ που εξυπηρετούν μερικές από τις βαρύτερες γραμμές της Αθήνας και δεκάδες κάθονται μέσα καθημερινά ενώ είναι σε πλήρη λειτουργική κατάσταση και κινούνται εκ περιτροπής. Αυτοκίνητα πλήρως εξοπλισμένα με λειτουργικό εξοπλισμό τηλεματικής/ηλ. εισιτηρίου που δεν θέλουν ούτε 1 ευρώ για μεταφορές εξοπλισμού, επαρκή ανοιγόμενα παράθυρα και 3 πόρτες ώστε να επιτυγχάνεται ο μικρότερος δυνατός συνωστισμός σε είσοδο/έξοδο. Ο δρόμος αυτός όμως δεν έχει δόξα και φιέστες (διπλές μάλιστα και την Τετάρτη και σήμερα), ούτε πανηγυρικές δηλώσεις σε (μπουκωμένα από χρήμα) ΜΜΕ ούτε και λεφτά για ημετέρους. Και εννοείται ο διαγωνισμός για νέα λεωφορεία έπρεπε ήδη να έχει προκηρυχθεί, μην πιάσουμε το ιστορικό δηλώσεων των αρμοδίων του υπουργείου επί του θέματος..
Εδώ όμως από την πολύ την ενίσχυση και τα 1300 (!!) οχήματα που κυκλοφορούν πλέον στην Αθήνα (από τα 850 βέβαια, ξεσκισμένου Θερινού ΙΙ με εκλογικές άδειες) φτάσαμε σήμερα να έχουμε προγραμματισμένο κενό 2 ώρες και 20 λεπτά στη μεσημεριανή αιχμή στο 10 (14:50-17:10). Πού, σε νταλικογραμμή...
Τα συμπεράσματα έχουν βγει από όλες τις πλευρές και αρχίζουμε και λέμε τα ίδια με άλλα λόγια.. Δεν έχει πλέον νόημα η συνέχιση της συζήτησης.
Πάμε λοιπόν, παράγραφο-παράγραφο...
Ντροπή στην πραγματικότητα λοιπόν... Η δημόσια υγεία είναι πάνω απ' όλα! Ειδικά σε περιόδους πανδημίας... Η συγκοινωνία (που είναι παρεχόμενη υπηρεσία και όχι δημόσιο αγαθό) είναι δευτερεύουσα σε σχέση με την υγεία, αν λοιπόν χρειαστεί να διακοπεί η λειτουργία της οφείλει να γίνει άμεσα. Ο μόνος λόγος που δεν έχει συμβεί αυτό είναι η (κατά πολύ) περιορισμένη ζήτηση (λόγω του περιορισμού των μετακινήσεων και της τηλεργασίας στην συντριπτική πλειοψηφία των δρομολογίων.
Η υπουργική απόφαση που καθορίζει τις προδιαγραφές των λεωφορείων υπάρχει, οι τροποποιήσεις και οι επτά (7) ερμηνευτικές εγκύκλιοι που έχουν πάει στα μηχανολογικά από τότε (και μέχρι στιγμής) μπορείς να μου πεις που βρίσκονται στο διαδίκτυο; Ξέρεις για παράδειγμα (έτσι, για να μάθεις και κάτι ακόμα) ότι όλα τα ανοιγόμενα παράθυρα πλην του οδηγού πρέπει ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ να είναι ανακλινόμενα και όχι συρόμενα; Ξέρεις τι προσμετράται στον υπολογισμό του 17% και τι εξαιρείται; Πώς να τα ξέρεις, έχεις ταξινομήσει ποτέ σου λεωφορείο; Προφανώς όχι... Έχεις έστω συζητήσει με κάποιον που να το έχει κάνει; Επίσης προφανώς όχι...
Πάμε και στις συνδικαλιστικές φωτογραφίες τώρα... Κακοτεχνία προσωπικά δεν βλέπω, αν βλέπεις εσύ θα σε παρακαλούσα να μου την εξηγήσεις (και να την τεκμηριώσεις τεχνικά). Από την άλλη δεν μπορείς να ξεχωρίσεις ένα τζάμι από μία λαμαρίνα βέβαια, τι τεκμηριωμένη εξήγηση να δώσεις...
Η ποιότητα των έργων για λογαριασμό του Δημοσίου είναι αυτή ακριβώς που ορίζεται στις προδιαγραφές... Αν τώρα το Δημόσιο είναι ανίκανο να τις θέσει σωστά καθώς και να συντηρήσει τις υποδομές του είναι άλλη ιστορία. Μην το πάμε μακριά, μια βόλτα στην Εθνική Αθηνών-Θεσσαλονίκης... Το μόνο τμήμα του δρόμου το οποίο είναι σαν βομβαρδισμένο είναι το Κλειδί-Θεσσαλονίκη - το μόνο το οποίο δεν το διαχειρίζεται ιδιώτης δηλαδή...
Πάμε και στις αντιπροτάσεις τώρα... Την εξής μία δηλαδή... Την αγορά (ξανά) ανταλλακτικών για να συμμαζευτούν τα ρημάδια (τα οποία ήρθαν ολοκαίνουργια αλλά κατάντησαν έτσι). Τα λεωφορεία της ΕΘΕΛ έχουν πληρωθεί άλλες τρεις φορές το κόστος τους σε ανταλλακτικά για να καταλήξουν ρημάδια. Είναι λοιπόν ήδη ασύμφορα προς επισκευή. Οι βλάβες των οχημάτων σε μακροχρόνια ακινησία είναι σοβαρές και ακριβές ενώ και μόνο το γεγονός ότι υπάρχουν δεκάδες αυτοκίνητα που έχουν περάσει μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους στα αμαξοστάσια παρά στο δρόμο λέει τα πάντα για την ικανότητας της ΟΣΥ να τα συντηρήσει... Με το leasing λοιπόν το μόνο που έχεις είναι καύσιμα και μισθοδοσία. Άλλος φροντίζει για το αξιόμαχο του στόλου, αυτός που έχει την ικανότητα να το διασφαλίσει. Και φυσικά αυτό που χρειάζεσαι για να έχεις καλό επίπεδο συγκοινωνίας δεν είναι λεωφορεία με δέκα πόρτες και σαράντα ανοιγόμενα παράθυρα αλλά συνέπεια και αξιοπιστία. Ούτε για τις φιέστες γίνονται λοιπόν όλα αυτά ούτε τίποτα ανάλογο... Και στην τελική ανάλυση αν το ζητούμενο ήταν το να βάλουν χέρι στο δημόσιο χρήμα τι καλύτερο από το να κάνουν διαρκείς διαγωνισμούς για αγορά ανταλλακτικών για τα ερείπια που δεν συμμαζεύονται με τίποτα...
Στην ημερήσια δρομολόγηση βγαίνουν σκάρτα 900 οχήματα (λεωφορεία και τρόλεϊ) από την ΟΣΥ συν αυτά των ΚΤΕΛ. Τα μπες-βγες στα αμαξοστάσια για βλάβες (ή "βλάβες" δεν υπολογίζονται στην δρομολόγηση ανεξάρτητα αν τα προσθέτουν για να δείχνουν μεγαλύτερο έργο). Όσο για το 10 ας βάλουν θερμικά, δεν βλέπω τι έχουν να κάνουν σχετικά τα leasing οχήματα εκτός από το ότι προσωπικά εκεί ακριβώς θα έβαζα τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν σήμερα... Μήπως αν κάπου πρέπει να αναζητήσεις την ευθύνη είναι στο γεγονός ότι η ΟΣΥ ανήκει στο Δημόσιο (ένα ΚΤΕΛ για παράδειγμα ακόμα και αν είχε για κάποιο λόγο έλλειψη οχημάτων θα είχε φέρει από όπου μπορούσε να βρει - όπως και έγινε τον Οκτώβριο άλλωστε), ή για να σου το πάω ένα βήμα παραπέρα το ότι ο ΗΛΠΑΠ συνεχίζει να παριστάνει το γαλατικό χωριό μέσα στην ΟΣΥ;
Επίσης να σε ενημερώσω ότι διαγωνισμός για λεωφορεία έγινε, προσέφυγαν έναντι αυτού οι προσωρινοί ανάδοχοι και τον ακύρωσε η (διορισμένη από την ίδια κυβέρνηση που τον προκήρυξε) ΑΕΠΠ.
Σαφώς και έχουν βγει τα όποια συμπεράσματα. Όσοι έχουν πραγματικό ενδιαφέρον για τα συγκοινωνιακά δρώμενα δεν έχουν παρά να είναι ευχαριστημένοι με αύξηση κατά 20% του στόλου της ΟΣΥ και τον αντίκτυπο που θα έχει αυτή στο παραγόμενο έργο... Κάποιοι άλλοι πάλι θα κάθονται να μετράνε πόρτες, παράθυρα, παντζούρια ενίοτε χαρίζοντας μας άφθονο γέλιο με την ημιμάθεια τους. Άλλωστε το περιμέναμε από την αρχή αυτό...