18-02-2021, 01:52 PM
(Τελευταία τροποποίηση δημοσίευσης: 18-02-2021, 01:53 PM από garvanitis. Edited 1 time in total.)
Σεντονάκι για να βάλουμε ορισμένα πράγματα στη θέση τους και να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης του τι κάνεις όταν θέλεις να κάνεις δουλειά και τι όταν θέλεις να ψάξεις δικαιολογίες...
Τα φαινόμενα αυτά είναι σπάνια για την Αττική, όχι πρωτοφανή για να μην ξέρεις πώς να τα αντιμετωπίσεις - πόσο μάλλον όταν τα περιμένεις και έχεις τον χρόνο να προετοιμαστείς! Και ευθύνες υπάρχουν τόσο στην Κυβέρνηση και την ΓΓΠΠ, όσο και στην Περιφέρεια Αττικής αλλά και στον ΟΑΣΑ και την ΟΣΥ, σε πολύ μικρότερο βέβαια βαθμό... Το να παραλύει η κυκλοφορία με πέντε πόντους χιόνι ούτε για μπράβο είναι ούτε φταίει η σπανιότητα του φαινομένου, η ανικανότητα φταίει και μόνο - πόσο μάλλον όταν υπάρχει το σχετικό know-how. Βέβαια μιλάμε για την χώρα που έχει την παγκόσμια πρωτοτυπία να απαγορεύει την κυκλοφορία στις νταλίκες στις καθαρές από χιόνια Ε.Ο. με υπουργική απόφαση παρόλο που είναι τοις πάσι γνωστό τα βαριά οχήματα καθαρίζουν το δρόμο και σπάνε τον πάγο στο οδόστρωμα με το βάρος τους οπότε τα αποτελέσματα μάλλον τα λες και αναμενόμενα.
Αλλά ας δούμε τώρα (σε πολύ γενικές γραμμές) πώς αντιμετωπίζονται αυτά τα φαινόμενα... (για την οδική κυκλοφορία, για κοπές δέντρων και αντιμετώπιση άλλων προβλημάτων από την κακοκαιρία υπάρχει ανάλογο σχέδιο αλλά δεν μας αφορά στην θεματολογία του φόρουμ)
ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΧΙΟΝΙΑ
Κάνεις μια σύσκεψη με τους συναρμόδιους φορείς για την αντιμετώπιση των καιρικών φαινομένων και χαράζεις την στρατηγική που θα ακολουθηθεί.
Ορίζεις και στήνεις το συντονιστικό σου κέντρο. Ορίζεις τους επικεφαλής και τους δίνεις τον απόλυτο έλεγχο. Δεν τους ζαλίζεις με παρεμβάσεις - ένας κάνει κουμάντο!
Καταβρέχεις με υδροφόρες με αλατόνερο τους δρόμους. Προφανώς κατά προτεραιότητα, ξεκινάς από τις κεντρικές οδικές αρτηρίες, συνεχίζεις στις δευτερεύουσες οδούς και αν έχεις χρόνο και εξοπλισμό συνεχίζεις στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο... Επαναλαμβανόμενα...
Στήνεις σε κομβικά σημεία του δικτύου σου (που τα έχεις ορίσει από πριν στην σύσκεψη που λέμε παραπάνω) τα εκχιονιστικά σου μηχανήματα (που δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα κοινό φορτηγό με ένα μαχαίρι μπροστά και μια αλατιέρα πίσω που προσαρμόζονται σε μισή ώρα). Σειρά προτεραιότητας αποχιονισμού όπως παραπάνω...
Διατηρείς μέρος (ένα σκάρτο 15-20%) του συνόλου του εξοπλισμού αποχιονισμού σου σε εφεδρεία. Θα σου χρειαστεί αργότερα... Επίσης το στήνεις σε κομβικά σημεία να είναι σε ετοιμότητα.
Δημιουργείς ευέλικτες μονάδες επέμβασης σε τοπικά προβλήματα με αγροτικά pick-up ή ακόμα και ΙΧ. Εξοπλισμένα με φτυάρια, αλάτι, VHF και λοιπό εξοπλισμό φυσικά - δεν το συζητάμε! Συνήθως επανδρώνονται από εθελοντικές ομάδες και δεν χρειάζεται να τις ψάξεις να τις βρεις, έχουν ήδη δηλώσει παρούσες από την πρώτη στιγμή.
ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ ΧΙΟΝΙΑ
Κινητοποιείς τον μηχανισμό που έχεις στήσει με βάση το σχέδιο που έχεις εκπονήσει από πριν. Τα εκχιονιστικά κινούνται βάσει του σχεδίου που έχεις εκπονήσει από πριν. Με την πρώτη νιφάδα, ο χρόνος δεν είναι σύμμαχος σου αλλά εχθρός σου. Ειδικές περιπτώσεις που δεν έχουν προβλεφθεί εντοπίζονται από τις μονάδες επέμβασης και ΑΝ χρειάζεται η εμπλοκή βαρύτερου εξοπλισμού ενημερώνεται το κέντρο διαχείρισης και πάει κάποιο όχημα από τα εφεδρικά. Το ίδιο ισχύει και σε κάποια βλάβη οχήματος (αν και θα έπρεπε να έχεις προνοήσει για την άριστη κατάσταση τους). Αφού καταφέρεις να κρατήσεις ανοιχτό το βασικό σου δίκτυο και σταθεροποιήσεις την κατάσταση περνάς στο δευτερεύον και καθαρίζεις με τα μικρά μηχανήματα και τα στενά. Στο τέλος ρίχνεις και αλάτι στα πεζοδρόμια.
Στην φάση αυτήν νομοτελειακά στην Ελλάδα έχεις να αντιμετωπίσεις ένα ακόμα πρόβλημα, τα ΜΜΕ... Κάθε λογής δημοσιογράφοι και "δημοσιογράφοι" θα βρίσκονται διαρκώς στα πόδια σου να σου κάνουν ερωτήσεις και κριτική - τους αγνοείς! Έχεις ορίσει έναν εκπρόσωπο τύπου και τους παραπέμπεις εκεί. Γελοιότητες όπως η "επίταξη" από συνεργάτιδα trash πρωινατζούς εκχιονιστικού για να χαιρετήσει την κουμπάρα της και άλλα ανάλογα γραφικά δεν έχουν θέση, είναι μάχη με το χρόνο και το χιόνι η επιχείρηση και όχι πεδίο δημοσίων σχέσεων.
ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΧΙΟΝΙΑ
Ξαναβγάζεις τις υδροφόρες με το αλατόνερο και καταβρέχεις τους δρόμους. Στα κρίσιμα σημεία που είναι πιο εκτεθειμένα στον καιρό ρίχνεις επιπλέον αλάτι, το ίδιο και στα πεζοδρόμια για την αποφυγή δημιουργίας πάγου. Επαναλαμβάνεις διαρκώς όσο χρειάζεται μέχρι να ανέβει η θερμοκρασία.
ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ - ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ-ΤΡΟΛΛΕΪ
Ανάλογο σχέδιο λειτουργίας εκπονείται από τον ΟΑΣΑ και τους εμπλεκόμενους στην συγκοινωνία φορείς (ΟΣΥ/ΚΤΕΛ). Η διαφορά εδώ είναι ότι η προετοιμασία έχει να κάνει με την διασφάλιση της κυκλοφορίας των οχημάτων ανάλογα με τις συνθήκες και το πλάνο δράσης ανάλογα με την κατάσταση των δρόμων.
ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΧΙΟΝΙΑ
Γρήγορος έλεγχος στα οχήματα και την κατάστασή τους. Αν τα λάστιχα ενός λεωφορείου έχουν γίνει φαλακρά για παράδειγμα δεν χρειάζεται να βγει εκείνη τη συγκεκριμένη μέρα στο δρόμο. Το ίδιο και ένα που έχει συχνές και επαναλαμβανόμενες βλάβες, αν μείνει στο δρόμο θα σου απασχολήσει το κινητό συνεργείο (που θα το χρειαστείς για άλλη δουλειά όπως θα δούμε παρακάτω) ενώ είναι πιθανό να ακινητοποιηθεί σε σημείο που θα εμποδίσει αργότερα την επιχείρηση αποχιονισμού.
Έλεγχος στην διαθεσιμότητα και προετοιμασία βοηθητικού εξοπλισμού ανάγκης (αλυσίδες, διαθεσιμότητα από την ΟΒΒΟ, μέσα αποχιονισμού κλπ.)
Τέλος κάτι πολύ σημαντικό που μπορεί να βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό την κυκλοφορία των οχημάτων αργότερα... Ένα μεγάλο μέρος των οδηγών της ΟΣΥ (και ακόμα μεγαλύτερο στα ΚΤΕΛ) έχουν σημαντική προϋπηρεσία σε φορτηγά και πούλμαν και έχουν γνώση και εξοικείωση με την οδήγηση σε τέτοιες καιρικές συνθήκες... Με ένα SMS στα εταιρικά τους κινητά όπου θα ζητάει η εταιρία την εθελοντική διαθεσιμότητα του οδηγού να βγάλει δρομολόγιο σε σημεία με χιόνι ή με χρήση αλυσίδων μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την δημιουργία μιας task force οδηγών που θα επιτρέψει την εκτέλεση συγκοινωνίας στα σημεία αυτά. Το όφελος μάλιστα θα είναι διπλό, και για τους μη εξοικειωμένους οδηγούς με τέτοια καιρικά φαινόμενα οδηγούς γιατί θα αποφύγουν την εκτέλεση δρομολογίου σε δύσκολα σημεία και το άγχος (ή και το ρίσκο) που συνεπάγονται αυτά.
Δημιουργία στο κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας γραμμής επικοινωνίας αποκλειστικά για τους οδηγούς των λεωφορείων και επάνδρωση αυτού με όσο το δυνατό περισσότερες θέσεις και γραμμές. (ιδανικά βέβαια αυτό θα γινόταν με την εγκατάσταση VHF στα οχήματα που εξασφαλίζει την άμεση επικοινωνία για κάθε πρόβλημα ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών αλλά πορευόμαστε με ότι έχουμε)
Δημιουργία μια ομάδα άμεσης επέμβασης σε προβληματικά σημεία χρησιμοποιώντας ότι διαθέσιμο βοηθητικό όχημα το οποίο εξοπλίζεται με βασικό εξοπλισμό αποχιονισμού (φτυάρια, σακιά αλάτι κλπ.)
Δημιουργία ιστοσελίδας ενημέρωσης επιβατών σε πραγματικό χρόνο για τα προβλήματα που θα προκύψουν στην εκτέλεση του έργου. Συνεργασία με τον ανάδοχο της τηλεματικής για ενημέρωση για τις πιθανές τροποποιήσεις της εκάστοτε γραμμής στα τερματικά στις στάσεις.
ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΧΙΟΝΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ
Το κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας είναι σε επιφυλακή και σε διαρκή επικοινωνία με τον συντονιστή της επιχείρησης αποχιονισμού. Επίσης τα πιθανά προβλήματα που αναφέρονται από τους οδηγούς στο κέντρο αντιμετωπίζονται με άμεση προτεραιότητα.
Όσο οι δρόμοι είναι ανοιχτοί η κυκλοφορία διεξάγεται κανονικά. Στα επισφαλή δρομολόγια έχουν αναλάβει οι οδηγοί που δήλωσαν ότι έχουν την γνώση και τις ικανότητες να κινηθούν στα χιόνια. Τα οχήματα άμεσης επέμβασης βρίσκονται στο δρόμο σε κομβικά σημεία. Το ίδιο και τα κινητά συνεργεία αν χρειαστεί φορτωμένα με αλυσίδες για τοποθέτηση στα λεωφορεία.
Με την πρώτη χιονόστρωση αποσύρονται άμεσα τα αρθρωτά και αντικαθίστανται από 12μετρα από το κοντινότερο αμαξοστάσιο. Αν μπορούν να επιστρέψουν πάνε στο κοντινότερο αμαξοστάσιο, αν δεν γίνεται αυτό σε κάποιο κοντινό ελεύθερο χώρο, αν παρ' ολά αυτά προλάβουν και κολλήσουν μετακινούνται στην άκρη του δρόμου και παραμένουν εκεί μέχρι την ύφεση των καιρικών φαινομένων... Οι ομάδες επέμβασης στέλνονται από το κέντρο να εκτιμήσουν την κατάσταση στα σημεία που αναφέρονται προβλήματα, αν μπορούν να αποκαταστήσουν την κυκλοφορία με ρίψη αλατιού το κάνουν, αν υπάρχει εναλλακτική πορεία κάνουν εκτροπή ή περικοπή στην γραμμή, αν το πρόβλημα είναι τοπικό και μπορεί να κινηθεί λεωφορείο με αλυσίδες αυτές μπαίνουν σε ένα όχημα το οποίο κινείται αποκλειστικά στο προβληματικό σημείο και κάνει ανταπόκριση με τα υπόλοιπα της γραμμής. Στην ακραία περίπτωση που είναι αδύνατη πλέον η κυκλοφορία διακόπτεται. Εκτροπές και διακοπές κοινοποιούνται άμεσα στο επιβατικό κοινό διαδικτυακά και στα τερματικά της τηλεματικής στις στάσεις που επηρεάζονται. Στις περιπτώσεις που αντιμετωπίζεται πρόβλημα με το εναέριο δίκτυο των τρόλεϊ αυτά συνεχίζουν με τον ντιζελοκινητήρα αν είναι εφικτό αυτό ή αντικαθίστανται με θερμικά λεωφορεία
Μετά τη λήξη των δρομολογίων και την απόσυρση των λεωφορείων η λειτουργία του κέντρου και των ειδικών ομάδων συνεχίζεται και καταγράφονται (και αντιμετωπίζονται) τα όποια προβλήματα υπάρχουν... Τα πρώτα δρομολόγια εκτελούνται ανάλογα με τις συνθήκες με βάση τα παραπάνω και όσο αυτές βελτιώνονται τόσο αποκαθίσταται σταδιακά η κανονική λειτουργία των δρομολογίων...
Τα παραπάνω σε μεγάλο βαθμό τα έκαναν τα ΚΤΕΛ και κατάφεραν να εκτελέσουν έργο... Η ΟΣΥ πάλι (αλλά και ο κρατικός μηχανισμός) απλά κατέγραψε μια ακόμη αποτυχία.
Τα φαινόμενα αυτά είναι σπάνια για την Αττική, όχι πρωτοφανή για να μην ξέρεις πώς να τα αντιμετωπίσεις - πόσο μάλλον όταν τα περιμένεις και έχεις τον χρόνο να προετοιμαστείς! Και ευθύνες υπάρχουν τόσο στην Κυβέρνηση και την ΓΓΠΠ, όσο και στην Περιφέρεια Αττικής αλλά και στον ΟΑΣΑ και την ΟΣΥ, σε πολύ μικρότερο βέβαια βαθμό... Το να παραλύει η κυκλοφορία με πέντε πόντους χιόνι ούτε για μπράβο είναι ούτε φταίει η σπανιότητα του φαινομένου, η ανικανότητα φταίει και μόνο - πόσο μάλλον όταν υπάρχει το σχετικό know-how. Βέβαια μιλάμε για την χώρα που έχει την παγκόσμια πρωτοτυπία να απαγορεύει την κυκλοφορία στις νταλίκες στις καθαρές από χιόνια Ε.Ο. με υπουργική απόφαση παρόλο που είναι τοις πάσι γνωστό τα βαριά οχήματα καθαρίζουν το δρόμο και σπάνε τον πάγο στο οδόστρωμα με το βάρος τους οπότε τα αποτελέσματα μάλλον τα λες και αναμενόμενα.
Αλλά ας δούμε τώρα (σε πολύ γενικές γραμμές) πώς αντιμετωπίζονται αυτά τα φαινόμενα... (για την οδική κυκλοφορία, για κοπές δέντρων και αντιμετώπιση άλλων προβλημάτων από την κακοκαιρία υπάρχει ανάλογο σχέδιο αλλά δεν μας αφορά στην θεματολογία του φόρουμ)
ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΧΙΟΝΙΑ
Κάνεις μια σύσκεψη με τους συναρμόδιους φορείς για την αντιμετώπιση των καιρικών φαινομένων και χαράζεις την στρατηγική που θα ακολουθηθεί.
Ορίζεις και στήνεις το συντονιστικό σου κέντρο. Ορίζεις τους επικεφαλής και τους δίνεις τον απόλυτο έλεγχο. Δεν τους ζαλίζεις με παρεμβάσεις - ένας κάνει κουμάντο!
Καταβρέχεις με υδροφόρες με αλατόνερο τους δρόμους. Προφανώς κατά προτεραιότητα, ξεκινάς από τις κεντρικές οδικές αρτηρίες, συνεχίζεις στις δευτερεύουσες οδούς και αν έχεις χρόνο και εξοπλισμό συνεχίζεις στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο... Επαναλαμβανόμενα...
Στήνεις σε κομβικά σημεία του δικτύου σου (που τα έχεις ορίσει από πριν στην σύσκεψη που λέμε παραπάνω) τα εκχιονιστικά σου μηχανήματα (που δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα κοινό φορτηγό με ένα μαχαίρι μπροστά και μια αλατιέρα πίσω που προσαρμόζονται σε μισή ώρα). Σειρά προτεραιότητας αποχιονισμού όπως παραπάνω...
Διατηρείς μέρος (ένα σκάρτο 15-20%) του συνόλου του εξοπλισμού αποχιονισμού σου σε εφεδρεία. Θα σου χρειαστεί αργότερα... Επίσης το στήνεις σε κομβικά σημεία να είναι σε ετοιμότητα.
Δημιουργείς ευέλικτες μονάδες επέμβασης σε τοπικά προβλήματα με αγροτικά pick-up ή ακόμα και ΙΧ. Εξοπλισμένα με φτυάρια, αλάτι, VHF και λοιπό εξοπλισμό φυσικά - δεν το συζητάμε! Συνήθως επανδρώνονται από εθελοντικές ομάδες και δεν χρειάζεται να τις ψάξεις να τις βρεις, έχουν ήδη δηλώσει παρούσες από την πρώτη στιγμή.
ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ ΧΙΟΝΙΑ
Κινητοποιείς τον μηχανισμό που έχεις στήσει με βάση το σχέδιο που έχεις εκπονήσει από πριν. Τα εκχιονιστικά κινούνται βάσει του σχεδίου που έχεις εκπονήσει από πριν. Με την πρώτη νιφάδα, ο χρόνος δεν είναι σύμμαχος σου αλλά εχθρός σου. Ειδικές περιπτώσεις που δεν έχουν προβλεφθεί εντοπίζονται από τις μονάδες επέμβασης και ΑΝ χρειάζεται η εμπλοκή βαρύτερου εξοπλισμού ενημερώνεται το κέντρο διαχείρισης και πάει κάποιο όχημα από τα εφεδρικά. Το ίδιο ισχύει και σε κάποια βλάβη οχήματος (αν και θα έπρεπε να έχεις προνοήσει για την άριστη κατάσταση τους). Αφού καταφέρεις να κρατήσεις ανοιχτό το βασικό σου δίκτυο και σταθεροποιήσεις την κατάσταση περνάς στο δευτερεύον και καθαρίζεις με τα μικρά μηχανήματα και τα στενά. Στο τέλος ρίχνεις και αλάτι στα πεζοδρόμια.
Στην φάση αυτήν νομοτελειακά στην Ελλάδα έχεις να αντιμετωπίσεις ένα ακόμα πρόβλημα, τα ΜΜΕ... Κάθε λογής δημοσιογράφοι και "δημοσιογράφοι" θα βρίσκονται διαρκώς στα πόδια σου να σου κάνουν ερωτήσεις και κριτική - τους αγνοείς! Έχεις ορίσει έναν εκπρόσωπο τύπου και τους παραπέμπεις εκεί. Γελοιότητες όπως η "επίταξη" από συνεργάτιδα trash πρωινατζούς εκχιονιστικού για να χαιρετήσει την κουμπάρα της και άλλα ανάλογα γραφικά δεν έχουν θέση, είναι μάχη με το χρόνο και το χιόνι η επιχείρηση και όχι πεδίο δημοσίων σχέσεων.
ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΧΙΟΝΙΑ
Ξαναβγάζεις τις υδροφόρες με το αλατόνερο και καταβρέχεις τους δρόμους. Στα κρίσιμα σημεία που είναι πιο εκτεθειμένα στον καιρό ρίχνεις επιπλέον αλάτι, το ίδιο και στα πεζοδρόμια για την αποφυγή δημιουργίας πάγου. Επαναλαμβάνεις διαρκώς όσο χρειάζεται μέχρι να ανέβει η θερμοκρασία.
ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ - ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ-ΤΡΟΛΛΕΪ
Ανάλογο σχέδιο λειτουργίας εκπονείται από τον ΟΑΣΑ και τους εμπλεκόμενους στην συγκοινωνία φορείς (ΟΣΥ/ΚΤΕΛ). Η διαφορά εδώ είναι ότι η προετοιμασία έχει να κάνει με την διασφάλιση της κυκλοφορίας των οχημάτων ανάλογα με τις συνθήκες και το πλάνο δράσης ανάλογα με την κατάσταση των δρόμων.
ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΧΙΟΝΙΑ
Γρήγορος έλεγχος στα οχήματα και την κατάστασή τους. Αν τα λάστιχα ενός λεωφορείου έχουν γίνει φαλακρά για παράδειγμα δεν χρειάζεται να βγει εκείνη τη συγκεκριμένη μέρα στο δρόμο. Το ίδιο και ένα που έχει συχνές και επαναλαμβανόμενες βλάβες, αν μείνει στο δρόμο θα σου απασχολήσει το κινητό συνεργείο (που θα το χρειαστείς για άλλη δουλειά όπως θα δούμε παρακάτω) ενώ είναι πιθανό να ακινητοποιηθεί σε σημείο που θα εμποδίσει αργότερα την επιχείρηση αποχιονισμού.
Έλεγχος στην διαθεσιμότητα και προετοιμασία βοηθητικού εξοπλισμού ανάγκης (αλυσίδες, διαθεσιμότητα από την ΟΒΒΟ, μέσα αποχιονισμού κλπ.)
Τέλος κάτι πολύ σημαντικό που μπορεί να βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό την κυκλοφορία των οχημάτων αργότερα... Ένα μεγάλο μέρος των οδηγών της ΟΣΥ (και ακόμα μεγαλύτερο στα ΚΤΕΛ) έχουν σημαντική προϋπηρεσία σε φορτηγά και πούλμαν και έχουν γνώση και εξοικείωση με την οδήγηση σε τέτοιες καιρικές συνθήκες... Με ένα SMS στα εταιρικά τους κινητά όπου θα ζητάει η εταιρία την εθελοντική διαθεσιμότητα του οδηγού να βγάλει δρομολόγιο σε σημεία με χιόνι ή με χρήση αλυσίδων μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την δημιουργία μιας task force οδηγών που θα επιτρέψει την εκτέλεση συγκοινωνίας στα σημεία αυτά. Το όφελος μάλιστα θα είναι διπλό, και για τους μη εξοικειωμένους οδηγούς με τέτοια καιρικά φαινόμενα οδηγούς γιατί θα αποφύγουν την εκτέλεση δρομολογίου σε δύσκολα σημεία και το άγχος (ή και το ρίσκο) που συνεπάγονται αυτά.
Δημιουργία στο κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας γραμμής επικοινωνίας αποκλειστικά για τους οδηγούς των λεωφορείων και επάνδρωση αυτού με όσο το δυνατό περισσότερες θέσεις και γραμμές. (ιδανικά βέβαια αυτό θα γινόταν με την εγκατάσταση VHF στα οχήματα που εξασφαλίζει την άμεση επικοινωνία για κάθε πρόβλημα ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών αλλά πορευόμαστε με ότι έχουμε)
Δημιουργία μια ομάδα άμεσης επέμβασης σε προβληματικά σημεία χρησιμοποιώντας ότι διαθέσιμο βοηθητικό όχημα το οποίο εξοπλίζεται με βασικό εξοπλισμό αποχιονισμού (φτυάρια, σακιά αλάτι κλπ.)
Δημιουργία ιστοσελίδας ενημέρωσης επιβατών σε πραγματικό χρόνο για τα προβλήματα που θα προκύψουν στην εκτέλεση του έργου. Συνεργασία με τον ανάδοχο της τηλεματικής για ενημέρωση για τις πιθανές τροποποιήσεις της εκάστοτε γραμμής στα τερματικά στις στάσεις.
ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΧΙΟΝΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ
Το κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας είναι σε επιφυλακή και σε διαρκή επικοινωνία με τον συντονιστή της επιχείρησης αποχιονισμού. Επίσης τα πιθανά προβλήματα που αναφέρονται από τους οδηγούς στο κέντρο αντιμετωπίζονται με άμεση προτεραιότητα.
Όσο οι δρόμοι είναι ανοιχτοί η κυκλοφορία διεξάγεται κανονικά. Στα επισφαλή δρομολόγια έχουν αναλάβει οι οδηγοί που δήλωσαν ότι έχουν την γνώση και τις ικανότητες να κινηθούν στα χιόνια. Τα οχήματα άμεσης επέμβασης βρίσκονται στο δρόμο σε κομβικά σημεία. Το ίδιο και τα κινητά συνεργεία αν χρειαστεί φορτωμένα με αλυσίδες για τοποθέτηση στα λεωφορεία.
Με την πρώτη χιονόστρωση αποσύρονται άμεσα τα αρθρωτά και αντικαθίστανται από 12μετρα από το κοντινότερο αμαξοστάσιο. Αν μπορούν να επιστρέψουν πάνε στο κοντινότερο αμαξοστάσιο, αν δεν γίνεται αυτό σε κάποιο κοντινό ελεύθερο χώρο, αν παρ' ολά αυτά προλάβουν και κολλήσουν μετακινούνται στην άκρη του δρόμου και παραμένουν εκεί μέχρι την ύφεση των καιρικών φαινομένων... Οι ομάδες επέμβασης στέλνονται από το κέντρο να εκτιμήσουν την κατάσταση στα σημεία που αναφέρονται προβλήματα, αν μπορούν να αποκαταστήσουν την κυκλοφορία με ρίψη αλατιού το κάνουν, αν υπάρχει εναλλακτική πορεία κάνουν εκτροπή ή περικοπή στην γραμμή, αν το πρόβλημα είναι τοπικό και μπορεί να κινηθεί λεωφορείο με αλυσίδες αυτές μπαίνουν σε ένα όχημα το οποίο κινείται αποκλειστικά στο προβληματικό σημείο και κάνει ανταπόκριση με τα υπόλοιπα της γραμμής. Στην ακραία περίπτωση που είναι αδύνατη πλέον η κυκλοφορία διακόπτεται. Εκτροπές και διακοπές κοινοποιούνται άμεσα στο επιβατικό κοινό διαδικτυακά και στα τερματικά της τηλεματικής στις στάσεις που επηρεάζονται. Στις περιπτώσεις που αντιμετωπίζεται πρόβλημα με το εναέριο δίκτυο των τρόλεϊ αυτά συνεχίζουν με τον ντιζελοκινητήρα αν είναι εφικτό αυτό ή αντικαθίστανται με θερμικά λεωφορεία
Μετά τη λήξη των δρομολογίων και την απόσυρση των λεωφορείων η λειτουργία του κέντρου και των ειδικών ομάδων συνεχίζεται και καταγράφονται (και αντιμετωπίζονται) τα όποια προβλήματα υπάρχουν... Τα πρώτα δρομολόγια εκτελούνται ανάλογα με τις συνθήκες με βάση τα παραπάνω και όσο αυτές βελτιώνονται τόσο αποκαθίσταται σταδιακά η κανονική λειτουργία των δρομολογίων...
Τα παραπάνω σε μεγάλο βαθμό τα έκαναν τα ΚΤΕΛ και κατάφεραν να εκτελέσουν έργο... Η ΟΣΥ πάλι (αλλά και ο κρατικός μηχανισμός) απλά κατέγραψε μια ακόμη αποτυχία.