13-05-2020, 07:14 PM
(12-05-2020, 08:02 PM)mercedes elbo Έγραψε: Δεν σ αμφισβητώ ότι μέτραγες 785-800 αμάξια ταυτόχρονα από την τηλεματική αλλά στην πραγματικότητα ήταν κάπου 870-880 αμάξια. Πάντα κάποια δεν φαίνονται λόγω κολλήματος της εφαρμογής ενώ οι κατσαρές μπόρει να ναι μολις έχουν σχολάσει και κατευθύνονται προς Α/Σ οπότε και δεν φαίνονται όπως και αμάξια που βγαίνουν κατά τις 10 το πρωί αν λειπει η κατσαρή πριν. Σημειωτέον βέβαια δεν υπάρχει πλήρης διάθεση οδηγών αφού ακόμα χορηγούνται άδειες ειδικού σκοπού.
Όσο για το Θερινό Ι όντως σε αρκετές γραμμές παρέχει καλύτερη δρομολόγηση ειδικά πρωί και απόγευμα. Αλλά είναι και ανάλογα ποιες γραμμές κοιτάς. Παράδειγμα στα Ζωγραφιώτικα (220/1, 235, 608) έχει πιο στρωτές δρομολογήσεις και με ενισχυτικά μάλιστα σε Ιλίσια και 608. Αν πας όμως παραδίπλα στον Βύρωνα το 214 σήμερα το μεσημέρι δούλευε με 20λεπτα ενώ στο χειμερινό δουλεύει ανά 10' ή το 211 ανά 30' ενώ είναι ανά 20' κανονικά.
Το μεγάλο πρόβλημα στο Χειμερινό είναι η προκλητική αδιαφορία των ΟΑΣΑ/ΟΣΥ που εδώ και χρόνια αρνούνται να προσαρμόσουν τις δρομολογήσεις στις διαθέσιμες βάρδιες. Αν επιτέλους έκαναν ένα ξεκαθάρισμα όπως έγινε στα τρόλει θα βελτιωνόταν σαφώς το παρεχόμενο συγκοινωνιακό έργο.
Η δρομολόγηση Χειμερινό/Θερινό έχει μια μεγάλη και ουσιώδη διαφορά : τις "κατσαρες". Με αυτές στο χειμερινό μπορείς να βγάλεις το ίδιο όχημα επί 20 ώρες έξω και να το βάλεις να δουλέψει στην πρωϊνή αιχμή. Αντίθετα, στα θερινά προγράμματα, για λόγους που μου διαφεύγουν , οι "κατσαρές" δεν υφίστανται.
Το πρόβλημα τώρα είναι το εξής : στο Θερινό, για να πετύχεις να κάνεις διαλείμματα στις γραμμές, πρέπει να βγάλεις αλληλοεπικαλυπτόμενα λεωφορεία. Δηλαδή, ενα όχημα 04:30 - 12:30, ενα όχημα 05:00 - 21:00, ένα όχημα 09:00 - 01:00 και το πρωϊνό όχημα ξανά 16:30 - 00:30. Έτσι, υπάρχουν ώρες (09:00 - 12:00 και 17:00 - 20:00) που έχεις παραπανω οχήματα έξω απ' ότι απαιτεί η δρομολόγηση, όμως μονο έτσι βγαίνουν διαλείμματα.
Με τον τρόπο αυτό έχεις την ίδια συχνότητα από τις 05:00 μέχρι τις 24:00 αλλά δεν εξυπηρετείς τις αιχμές.
Στο χειμερινό πάλι, με τις "κατσαρές" μπορείς να βγάλεις οχήματα το πρωϊ και το μεσημέρι, αλλά τα στερείς από τις υπόλοιπες ώρες. Κι έτσι καταλήγεις να έχεις υπερδρομολόγηση μεταξύ 06:30 - 08:00 και 13:30- 15:30, αλλά τις υπόλοιπες ώρες χαλάει πολύ η εξυπηρέτηση, διότι δεν υπάρχουν πλεον αρκετοί οδηγοί.
Αν λάβουμε μάλιστα υπ' όψιν ότι η "μεσημεριανή αιχμή" έχει πάψει να υφίσταται προ πολλού, πιστεύω ότι ήρθε η ωρα να δούμε μηπως η δρομολόγηση "Θερινό Ι", με αλλαγμένους βεβαια χρόνους, είναι καλύτερη για την πόλη
