10-02-2020, 11:09 AM
Kαταμέτρηση της τραγικής κατάστασης σήμερα , 10/02/2020 από την τηλεματική :
Ώρες 09:15 - 09:45 κυκλοφορούσαν συνολικά 782 λεωφορεία και 115 τρόλλεϋ.
Σε ώρα αιχμής! Σε σχέση με το ήδη αραιό πρόγραμμα δρομολόγησης, είδα με απλή σύγκριση, ότι σχεδόν σε όλες τις γραμμές έλειπαν οχήματα. Στα τρόλλεϋ είναι μόνιμη κατάσταση, καθώς και άλλες μέρες που έχω κάνει καταμέτρηση, τα οχήματα που βγαίνουν έξω είναι περίπου 110 - 115. Ποτέ παραπάνω.
Στα λεωφορεία και ειδικά σε δευτερεύουσες γραμμές, η δρομολόγηση γίνεται - ως επί το πλείστον - με ένα όχημα (748, 821, 407, 309, 416, 418, 444, 324) ενώ σε άλλες που αποτελούν βασική συγκοινωνία, με δύο οχήματα (πχ 021, 610, 891, 892, 829, 112). Γενικά, αν εξαιρέσει κανείς κάποιες πολύ βασικές γραμμές, δεν υπάρχει γραμμή που να βγάζει σήμερα συχνότητα αιχμής καλύτερη από 20λεπτο ...
Δεν αρκούν οι εξαγγελίες για αγορές οχημάτων ... με 900 οχήματα σε ένα λεκανοπέδιο 4 εκ. κατοίκων, δεν γίνεται συγκοινωνία. Και γι' αυτό δεν φταίει η έλλειψη λεωφορείων και τρόλλεϋ. Ειδικά τα τελευταία, δεν έχουν τις φθορές των θερμικών λεωφορείων και δεν είναι δυνατόν να ... κάθονται 240 από τα 360 οχήματα μέσα. Κανένα από τα τρόλλεϋ δεν έχει πιάσει το ωφέλιμο της ζωής του (στα ηλεκτροκίνητα είναι τουλάχιστον 25 έτη) και, όταν κυκλοφορούν ακόμη θερμικά Ν1 του 1993, δεν μπορεί να ισχυριστεί κανείς ότι τα τρόλλεϋ Νeoplan και VanHool του 1998 ... πάλιωσαν.
Πρέπει επειγόντως να γίνει μια σωστή καταγραφή των οχημάτων και να καθοριστούν άμεσα οι ανάγκες σε οδηγούς, τεχνικούς και ανταλλακτικά. Ας βγεί έξω ο στόλος που κάθεται παροπλισμένος και - στη συνέχεια - βλέπουμε για τις επόμενες ανάγκες σε τροχαίο υλικο.
Άν έβγαιναν έξω άλλα 130 τρόλλεϋ, τότε θα μπορούσαν να σηκώσουν αυτά όλο το βάρος των κεντρικών αξόνων (Λένορμαν, Πατησίων, Βασ. Σοφίας, Αλεξάνδρας) και να απεμπλακούν τα λεωφορεία από τη συνεξυπηρέτηση. Η λύση είναι στο πιάτο. Οδηγούς θέλει. Ούτε νέα οχήματα ούτε τίποτα.
Ώρες 09:15 - 09:45 κυκλοφορούσαν συνολικά 782 λεωφορεία και 115 τρόλλεϋ.
Σε ώρα αιχμής! Σε σχέση με το ήδη αραιό πρόγραμμα δρομολόγησης, είδα με απλή σύγκριση, ότι σχεδόν σε όλες τις γραμμές έλειπαν οχήματα. Στα τρόλλεϋ είναι μόνιμη κατάσταση, καθώς και άλλες μέρες που έχω κάνει καταμέτρηση, τα οχήματα που βγαίνουν έξω είναι περίπου 110 - 115. Ποτέ παραπάνω.
Στα λεωφορεία και ειδικά σε δευτερεύουσες γραμμές, η δρομολόγηση γίνεται - ως επί το πλείστον - με ένα όχημα (748, 821, 407, 309, 416, 418, 444, 324) ενώ σε άλλες που αποτελούν βασική συγκοινωνία, με δύο οχήματα (πχ 021, 610, 891, 892, 829, 112). Γενικά, αν εξαιρέσει κανείς κάποιες πολύ βασικές γραμμές, δεν υπάρχει γραμμή που να βγάζει σήμερα συχνότητα αιχμής καλύτερη από 20λεπτο ...
Δεν αρκούν οι εξαγγελίες για αγορές οχημάτων ... με 900 οχήματα σε ένα λεκανοπέδιο 4 εκ. κατοίκων, δεν γίνεται συγκοινωνία. Και γι' αυτό δεν φταίει η έλλειψη λεωφορείων και τρόλλεϋ. Ειδικά τα τελευταία, δεν έχουν τις φθορές των θερμικών λεωφορείων και δεν είναι δυνατόν να ... κάθονται 240 από τα 360 οχήματα μέσα. Κανένα από τα τρόλλεϋ δεν έχει πιάσει το ωφέλιμο της ζωής του (στα ηλεκτροκίνητα είναι τουλάχιστον 25 έτη) και, όταν κυκλοφορούν ακόμη θερμικά Ν1 του 1993, δεν μπορεί να ισχυριστεί κανείς ότι τα τρόλλεϋ Νeoplan και VanHool του 1998 ... πάλιωσαν.
Πρέπει επειγόντως να γίνει μια σωστή καταγραφή των οχημάτων και να καθοριστούν άμεσα οι ανάγκες σε οδηγούς, τεχνικούς και ανταλλακτικά. Ας βγεί έξω ο στόλος που κάθεται παροπλισμένος και - στη συνέχεια - βλέπουμε για τις επόμενες ανάγκες σε τροχαίο υλικο.
Άν έβγαιναν έξω άλλα 130 τρόλλεϋ, τότε θα μπορούσαν να σηκώσουν αυτά όλο το βάρος των κεντρικών αξόνων (Λένορμαν, Πατησίων, Βασ. Σοφίας, Αλεξάνδρας) και να απεμπλακούν τα λεωφορεία από τη συνεξυπηρέτηση. Η λύση είναι στο πιάτο. Οδηγούς θέλει. Ούτε νέα οχήματα ούτε τίποτα.