20-04-2019, 09:27 PM
(20-04-2019, 09:02 PM)garvanitis Έγραψε: Οι συνθήκες στα λεωφορεία της Αθήνας το 1993 με σήμερα είναι σχεδόν ίδιες. Το ίδιο και στα λεωφορεία του υπόλοιπου πλανήτη, ειδικά τις ώρες αιχμής. Και μιλάμε για πόλεις με πολύ πιο δύσκολες συνθήκες από την Αθήνα ή την Θεσσαλονίκη που μπροστά τους μοιάζουν με παιδική χαρά (ναι, δεν είστε/είμαστε κάτι το ιδιαίτερο, κακομαθημένοι που αρνούνται να προσαμοστούν στους κανόνες μόνο και τίποτα παραπάνω!). Για κανέναν απολύτως λόγο πλην της γαϊδουριάς επιβατών ΚΑΙ εργαζόμενων δεν είναι ανεφάρμοστο το μέτρο. Αν ο επιβάτης επιμένει να στέκεται μπροστά στην πόρτα ενώ πίσω είναι άδειο θα φροντίσουν οι υπόλοιποι (με όχι απαραίτητα ευγενικό τρόπο) να του το επισημάνουν. Καθυστερήσεις ΔΕΝ υπάρχουν με low floor λεωφορείο και ηλεκτρονικό εισιτήριο ο μέσος χρόνος επιβίβασης του κάθε ατόμου είναι μόλις 2 δευτερόλεπτα. Σε λιγότερο από λεπτό έχεις επιβιβάσει 20 άτομα (λιγότερο απ' όσο κρατάει ένα φανάρι) και σε τρία και κάτι λεπτά έχεις τιγκάρει ένα 12μετρο λεωφορείο. Και για να μην το κουράζουμε... Η συγκοινωνία μιας πόλης είναι ο καθρέφτης της κοινωνίας της...
Όσο για τους οδηγούς... Δεν υπάρχουν πιο κακομαθημένοι και αντιδραστικοί επαγγελματίες οδηγοί από τους οδηγούς της Αθήνας πουθενά - στην Ευρώπη τουλάχιστον. Ο λόγος είναι απλός, έχουν την πολυτέλεια να κάνουν ότι θέλουν χωρίς να δίνουν λογαριασμό σε κανέναν και χωρίς να έχουν να αγχώνονται για τίποτα - απόλυτη ασυδοσία! Κοψ' τους το αυτό και να δεις για πότε εφαρμόζονται τα πάντα... Η απόλυση είναι έσχατο μέσο, με 20 μέρες αργία μια χαρά το καταλαβαίνει ο καθένας... Και μη φαντάζεσαι ότι θα περάσουν όλοι πειθαρχικό, μετά τις πρώτες πέντε-δέκα καμπάνες όλοι θα στρώσουν!
Όσο για το 845 (και το κάθε 845) η απάντηση είναι απλή. Όταν το λεωφορείο φτάνει στην στάση ανοίγει ΟΛΕΣ τις πόρτες. Αν ο τζαμπατζής πάει να μπει από πίσω είναι θέμα δικό του καθώς και ότι πιθανώς πάθει από την πόρτα (που δεν θα τον τραυματίσει, όλα έχουν βαλβίδες αναστροφής). Χώρια που με έναν πολύ απλό μηχανισμό με ελάχιστο που έχουν ΟΛΑ τα λεωφορεία στο εξωτερικό ο οδηγός δεν έχει να ασχοληθεί με τίποτα που να αφορά τις πόρτες αποβίβασης. Απλά τις απελευθερώνει και πατάς ένα κουμπάκι για να ανοίξει και να παραμείνει ανοιχτή όσο κατεβαίνει ο κόσμος, μετά κλείνει μόνη της. Λύσεις βλέπεις υπάρχουν για κάθε φτηνή δικαιολογία...
Η γαϊδουριά επιβατών και κάποιων οδηγών βέβαια είναι μία πραγματικότητα με την οποία πρέπει να πορευτείς.
Αυτά που γράφεις για τους οδηγούς είναι απόλυτη ισοπέδωση. Το ότι κάποιοι από αυτούς είναι κακοί επαγγελματίες το δέχομαι αλλά οι περισσότεροι δεν νομίζω να είναι έτσι. Και ξαναλέω ότι στην αρχή αρκετοί (οι περισσότεροι) έκαναν αυτό που τους ζήτησε η εταιρία και προσπάθησαν να το εφαρμόσουν και το πράγμα δεν δούλεψε και δεν είναι καν η πρώτη απόπειρα εφαρμογής του μέτρου. Δηλαδή μιλάμε για ένα μέτρο που έχει γίνει προσπάθεια να εφαρμοστεί χωρίς επιτυχία τουλάχιστον δύο φορές και όχι για κάποιο μέτρο που δεν εφαρμόστηκε ποτέ και απλά αρνούμαστε αν το προσπαθήσουμε γιατί έτσι γουστάρουμε.
Ε χαίρω πολύ αυτό πάνω κάτω γινόταν και τώρα που σημαίνει ότι πρακτικά πάμε σε μερική εφαρμογή. Βέβαια σε περίπτωση τραυματισμού κανενός θα πάρει ο διάολος τον οδηγό χωρίς να φταίει σε τίποτα. Εδώ οδηγός είχε βρει άσχημα τον μπελά του γιατί δεν επέτρεψε την επιβίβαση καροτσιού με άτομο με κινητικά προβλήματα καθώς υπήρχε ήδη ένα μέσα και κανονικά απαγορεύεται δεύτερο καρότσι.
