05-03-2015, 05:38 AM
(04-03-2015, 03:18 PM)Citaro Έγραψε: Περιστρέφετε την κουβέντα γύρω από την - αναμφισβήτητη - ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού για ένα χψ χρονικό διάστημα πριν και μετά από έναν αποκλεισμό του κέντρου, αλλά ξεχνάτε δύο βασικά πράγματα :Ελπιζω πως θα ειναι η τελευταια φορα που θα απαντησω στο εν λογω θεμα, διοτι δεν εχει σημασια πλεον.. Τα συμπερασματα εχουν βγει και λεμε τα ιδια με αλλα λογια.. Παμε απο την αρχη παλι και ενα-ενα σε οσα ανεφερες..
1. Κατά τη διάρκεια του αποκλεισμού, γιατί να μην δικαιούνται οι επιβάτες μιας διακεντρικής γραμμής να φτάσουν στον πλησιέστερο σταθμό του μετρό, με ανεκτές χρονοαποστάσεις οχημάτων; Ή, γιατί να μην γνωρίζουν εκ των προτέρων από ποιά στάση και μετά θα έχει σύνδεση και ποιές στάσεις δεν θα έχουν σύνδεση; Ένα διακεντρικό όχημα (ας πάρουμε το 054 του παραδείγματος) δεν έχει πρωταρχικό στόχο να εξυπηρετήσει το κέντρο (σε ώρα πορείας) ούτε έχει στόχο να φτάσει το δυνατόν ανώδυνα από το Βύρωνα στον Περισσό.
Αυτό που πρέπει να κάνει είναι να εξυπηρετήσει τους επιβάτες του Βύρωνα μέχρι τον Ευαγγελισμό, καθώς και αυτούς του Περισσού μέχρι τη Βικτώρια με τις ίδιες χρονοαποστάσεις που ισχύουν στο πρόγραμμα (δηλ. ανά 15-20'), ώστε οι επιβάτες να μπορέσουν να μετακινηθούν. Δεν μας ενδιαφέρει αν θα κάνουν μια μετεπιβίβαση παραπάνω, αρκεί να φτάσουν εκεί που θέλουν.
Με το σημερινό μοτίβο το μόνο που ενδιαφέρει τους διαχειριστές του στόλου (σταθμάρχες, επόπτες) είναι να φτάσει το λεωφορείο από το ένα σημείο στο άλλο μέσα στα χρονικά όρια που έχει από το πρόγραμμα δρομολόγησης, κι ας πάει άδειο, κι ας πάει μέσω ... Τουρκοβουνίων. Ποιός επιβάτης εξυπηρετείται έτσι; Πόσοι επιβάτες πάνε από Βύρωνα στον Περισσό ή από Ζωγράφου στην Κολιάτσου ή στο Γαλάτσι; Ελάχιστοι. Αυτοί όμως που θέλουν να φτάσουν σπίτι τους , δεν ξέρουν σε ποιά στάση να σταθούν (στον Ευαγγελισμό; στο Χίλτον; στην Ούλεν; στη Ριζάρη και - κυρίως - δεν ξέρουν ΑΝ θα έρθει λεωφορείο και ...από πού θα έρθει.
2.Ούτως ή άλλως, και μετά τον αποκλεισμό, επί μία ή μιάμιση ώρα δεν "τσουλάει" το σύστημα. Απλούστατα γιατί τα πρώτα οχήματα, μόλις ξεκολλήσουν θα φύγουν και θα εκτελέσουν δρομολόγια, αλλά μετά τί; Θα φτάσουν στα τέρματά τους σε άλλες ώρες από τις προβλεπόμενες και θα πρέπει να "στρώσουν". Πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να φτάσουν δύο - τρία οχήματα στο τέρμα και να μη φεύγει κανένα για κάμποση ώρα, μέχρι να "πιάσουν" το δρομολόγιό τους. Για ελάτε να δείτε μια βόλτα την αφετηρία των Άνω Ιλισίων ή του Νεκροταφείου Ζωγράφου, μετά από πορεία και θα καταλάβετε.
Υπό την έννοια αυτή, δεν ταλαιπωρείται το επιβατικό κοινό;; Τί να την κάνω τη διακεντρική που θα αναχωρήσει μετά από μισή ώρα (και δεν τη χρειάζεται παρά μόνο ένα 20% του επιβατικού κοινού) ενώ το 80% του επιβατικού κοινού που θέλει να φτάσει στο κέντρο ή στο μετρό (ή αντίστοιχα να ξεκολλήσει από το σημείο μετεπιβίβασης και να φτάσει σπίτι του) θα μπορούσε να έχει μια συγκοινωνία ανά δεκάλεπτο από/μέχρι τον επόμενο σταθμό μετρό και να κάνει τη δουλειά του;
Τέλος, δεν υπάρχει σημείο αναστροφής πλέον, που να μη συνδέεται με ΜΣΤ. Είτε Ευαγγελισμός, είτε Συγγρού/Φίξ, είτε Καλλιρόης (σταθμός Ακρόπολη), είτε ΟΤΕ - Βικτώρια, παντού υπάρχει μετρό σε απόσταση περπατήματος. Και δεν ξέρω κανέναν επιβάτης (εκτός από τους κλασικούς διαμαρτυρόμενους) που προτιμάει να κάθεται ακινητοποιημένος στη Σόλωνος επί μισή ώρα, η ακόμη να περιμένει επί ματαίω στην Ακαδημίας επί μισή ώρα και να μην προτιμήσει να πάρει μετρό να φτάσει εκεί που θέλει)
Αρχικως, αν παρακολουθουσες την συζητηση, θα διαβαζες πως εχω πει πως με τις υπαρχουσες υποδομες δεν μπορουμε να περιμενουμε κατι καλυτερο, και εσυ μιλας για ενημερωση των επιβατων για την εξελιξη της πορειας?! Που ουτε ο ιδιος ο σταθμαρχης ή η ΚΔΕ δεν ειναι ενημεροι!!
Στο παραδειγμα μου, αν διαβασες ξανα τι εχω γραψει, αναφερθηκα στην Λεωφ.Αλεξανδρας.. Ξερεις, Πατησιων (ΟΤΕ Π.Αρεως/Βικτωρια), αριστερα Λ.Αλεξανδρας, κτλ κτλ, Ευαγγελισμος, συνεχεια προς Βυρωνα και αντιστροφως για Περισσο. Ποιοι επιβατες λοιπον, δεν εξυπηρετηθηκαν με 15'-20' δρομολογια στο κομματι Περιφερεια-Στ.Μετρο?!
Στο δευτερο σημειο, ΠΑΛΙ οπως ανεφερθηκε πανω, οι περισσοτερες πορειες επηρεαζουν την καθοδο, οποτε το προβλημα θα παρουσιαστει σε 2-3 οχηματα, ακρως αναμενομενο.. Σε περιπτωση διακοπης κυκλοφοριας στην Βασ.Σοφιας (και στα δυο ρευματα), μιλαμε για τα οχηματα που ηταν ηδη στο κεντρο, τα οποια δεν γλιτωναν ετσι κι αλλιως, τα υπολοιπα απο Αλεξανδρας). Παλι οκ!
Το "θα φτασουν σε ωρες οχι τις κανονικες και θα πρεπει παλι να στρωσουν" απανταει αυτοματα στο δρομολογιο, που εχοντας κανει Τοπικο ειναι στο Τερμα αντι στην Αφετηρια και ολα μαζι αντιστροφως! Γνωριζω πολυ καλα τι γινεται στα Τερματα (οχι των Ιλισιων, δεν αποτελουν "δυσκολη" διακεντρικη), αλλα ακομα καλυτερα τι γινεται οταν ειναι τα δρομολογια Τοπικα. Αστο καλυτερα.. Σιγουρα παντως 2-3 οχηματα , που ειπες, να καθονται στο Τερμα ΓΙΑ ΝΑ στρωσουν στο επομενο δρομολογιο αποκλειεται να γινεται, εκτος και αν φτασουν 2 ωρες καθυστερημενα! Στα 15-40 λεπτα που θα φτασουν καθυστερημενα (τα οχηματα που επιασε η πορεια στο κεντρο) θα φορτωσουν απο τον δρομο η θα πανε κενα στην ΑΦ/ΤΕ και τα της Αλεξανδρας στην ωρα τους!
Συγκοινωνια ανα 10', δεν γινεται να εχουν, γιατι ΕΧΕΙ ΠΟΡΕΙΑ!!! Εδω τα τρολευ, που εχουν συστημα Τηλεματικης που ενημερωνονται και τροποποιουνται και βγαινεις στην Πατησιων και κοιτας με το κυαλι.. Θα τηρηθει, οσο γινεται, το υπαρχον προγραμμα δρομολογησης!
Στο τελος λοιπον, δεν μπορω να καταλαβω που αποσκοπει το συμπερασμα αυτο (εκτος και το απαντησα παραπανω με τον επαναληπτικο προσδιορισμο χαραξης του περιφερειακου δρομολογιου των διακεντρικων γραμμων). Παντως, δεν αδειαζουν κιολας.. Ειναι αρκετοι που θα παραμεινουν μεσα (μεχρι και ορθιοι, ανα περιπτωση), η που θα περιμενουν καρτερικα σαν λαοθαλασσα στην Ακαδημιας, τα πρωτα λεωφορεια.
Τελος (δικο μου αυτο), θα παρακαλουσα στο πλαισιο του διαλογου που κανουμε να απαντατε σε ΟΛΑ τα θεματα που θετω (οπως η αδυναμια ελεγχου και συντονισμου της καταστασης 40 οχηματων απο εναν ανθρωπο, παραλληλα με την δημιουργια νεας δρομολογησης και του παραρτηματος του 11185, και η αδυναμια υπαρξης μονο Τοπικων Δρομολογιων με το κεντρο ανοιχτο, ειτε προληπτικα, ειτε για να στρωσουν σε ευρος ανω της μιας ωρας, για τον ανυπαρκτο ελεγχο και προγραμματισμο των αναχωρησεων των Τοπικων Δρομολογιων κτλ κτλ) και οχι επιλεκτικα, σε ο,τι (νομιζετε πως) σας συμφερει. Διοτι, αν το κανετε, ισως και να συμφωνουσαμε εξ'αρχης.
ΟΤΑΝ ΟΙ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΜΑΣ ΓΙΝΟΥΝ ΛΟΝΔΙΝΟΥ, ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΩΣ, ΟΣΟ ΕΙΝΑΙ ΟΥΓΚΑΝΤΑΣ... Γινεται ο,τι καλυτερο μπορει να γινει!
Μετά από κάποια χρόνια..
Και όπως λέει και η Ελένη, για όσους δεν με ξέρετε : ''Την άποψή μου, στα ίσια εγώ την λέω.. ''
Και όπως λέει και η Ελένη, για όσους δεν με ξέρετε : ''Την άποψή μου, στα ίσια εγώ την λέω.. ''