(14-12-2014, 09:47 PM)meganium Έγραψε: Έτσι ισχύει και για την ΟΣΥ μόνο οι υπάλληλοι καταστημάτων μπορούν να δουλεύουν Κυριακή. Δεν χρειάζεται να αλλάξει τίποτα άλλο για να εξυπηρετηθουν και οι ίδιοι αλλά και όσοι καλώς ή κυρίως κακώς θέλουν να ψωνισουν αυτή την ημέρα.
Θα μου επιτρέψετε να λάβω θέση υπέρ της ΟΣΥ. Οι αλλαγές στη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές δεν συνοδεύτηκαν από αντίστοιχη πρόταση χρηματοδότησης της συγκοινωνιακής κάλυψης. Ερωτώ το εξής απλό : Ποιός θα πληρώσει τους εξτρά οδηγούς που απαιτούνται, για να βγεί πχ μια δρομολόγηση Σαββάτου; Δεν θα έπρεπε να υπάρχει μια πρόταση, έστω, από το Υπουργείο Ανάπτυξης; ΄Η από τις επαγγελαμτικές οργανώσεις (πχ ΕΒΕΑ; ) που μόνο να γκρινιάζουν ξέρουν;; Οι γνωστές "μισές δουλειές". Ας έβαζαν τα μεγάλα εμπορικά κέντρα (για τα οποία και γίνεται το νταβαντούρι) από 10.000 € για να λειτουργήσει η συγκοινωνία. Εφ' όσον κάτι τέτοιο δεν έγινε, κάνει και η ΟΣΥ την ...πάπια.
Το ότι μπορεί να κινητοποιήσει οδηγούς και να βγάλει έξω οχήματα, το έχει αποδείξει πάμπολλες φορες στο παρελθόν, με τα έργα του ΗΣΑΠ και του Μετρό. Οι υπηρεσίες αυτές βέβαια, χρεώθηκαν στους αντίστοιχους οργανισμούς. Σκεφθείτε ότι για να βγάλει έξω άλλα 350 λεωφορεία, που είναι περίπου η διαφορά μεταξύ προγράμματος Σαββάτου και Κυριακής, έπρεπε να πληρώσει 700 οδηγούς (δύο βάρδιες ανά όχημα) με προσαύξηση 75% λόγω Κυριακής. Δηλαδή, με μέσο καθαρό ημερομίσθιο 30 €, θα έπρεπε να πληρώσει 30 χ 1,75 = 52,50 χ 40% επιβαρύνσεις = 73,50 χ 700 = 51.540 € μόνο για μισθούς. Συν άλλα τόσα για καύσιμα, πάμε στα 100.000 €. Τί θα εισέπραττε από εισιτήρια;; Τρίχες. Εξάλλου οι περισσότεροι κυκλοφορούν με κάρτες.
Α, και για να κάνουμε μια σύγκριση με το εξωτερικό. Στο Λονδίνο, ως γνωστόν, στις 26/12 είναι το περιβόητο boxing day, όπου γίνεται Πάσχα και Χριστούγεννα μαζί στην αγορά. Και όμως, αν ανατρέξετε στο tfl.gov.uk , για την ημέρα αυτή θα υπάρχει "Sunday Service" και μάλιστα με περιορισμούς σε αρκετές γραμμές. Επίσης, υπάρχει προειδοποίηση ότι στο κεντρικό Λονδίνο οι επιβάτες θα αντιμετωπίσουν "ουρές και καθυστερήσεις". Να λοιπόν πώς το λύνουν κι εκεί το πρόβλημα.
Όλα αυτά δεν αναιρούν βέβαια την πραγματική κατάσταση που βιώσαμε χθές και θα βιώσουμε, σε χειρότερο βαθμό την άλλη Κυριακή. Οι χρόνοι Κυριακής έχουν φτιαχτεί για Κυριακές. Όχι για εργασιμες, όπως ήταν στην ουσία η χθεσινή. Υπ' όψιν ότι και οι οδηγοί ταλαιπωρήθηκαν - αμφιβάλλω αν πρόλαβε κανείς να πάει τουαλέτα με τόσες καθυστερήσεις στα δρομολόγια.