15-07-2014, 11:47 PM
(15-07-2014, 02:15 PM)Citaro Έγραψε: Δεν είναι τόσο απλό να μεταφέρεις τα διαλείμματα στο άλλο άκρο των γραμμών (Ταύρος/Άνω Γαλάτσι). Τα διαλείμματα, για να βγούν, θέλουν μια συγκεκριμένη τεχνική δρομολόγησης - υπερκάλυψη οχημάτων.
Σε συγκρότημα γραμμών αυτό γίνεται στο σημείο όπου αυτά συγκεντρώνονται (Γουδί). Πώς γίνεται το διάλειμμα : Πχ. έχεις έξω 13 λεωφορεία (τόσα είναι στη γραμμή σε ώρα αιχμής) που έχουν συχνότητα κάθε 10'. Μειώνεις τη συχνότητα σε 11', και ο κύκλος κάθε οχήματος γίνεται 13χ 11 = 144'. Στη συνέχεια, εναλλάσσεις την σειρά αναχώρησης των οχημάτων. Πχ. το όχημα 2 (με κύκλο 144 - 11 = 132') προσπερνάει το όχημα 1 (με κύκλο 144 + 11 = 155') και έτσι το όχημα 1 κάνει διάλειμμα 25' (τουλάχιστον 20 απαιτεί ο νόμος). Στην επόμενη άφιξη των οχημάτων στην αφετηρία τους, γίνεται το αντίστροφο (το όχημα 1 αναχωρεί πριν το όχημα 2, το οποίο κάνει το διάλειμμά του). Το σκηνικό αυτό θέλει περίπου 3 ώρες να ολοκληρωθεί. Στη συνέχεια επανέρχεται ο κανονικός ρυθμός δρομολόγησης (10') .
Αν τώρα μεταφέρεις το σημείο διαλειμμάτων στο άλλο άκρο των γραμμών, δεν θα υπάρχουν όλα τα οχήματα και έτσι δεν μπορεί να γίνει εναλλαγή. Πχ. στο Άνω Γαλάτσι θα έρθουν τα 1, 3 , 5 και στον Ταύρο τα 2, 4, 6. Αυτό γιατί οι αναχωρήσεις είναι ανά 22' και αν αφαιρέσεις από τον κύκλο (144') τα 22', τότε το ένα όχημα θα πρέπει να εκτελέσει δρομολόγιο στα 121', ενώ το άλλο στα 166'.
Στο 622/815 όμως δεν αραιώνει η συχνότητα στα 11'. Παραμένει στα 10' (μάλιστα από Γουδή γύρω στις 3 έχει ανά 7'-8': 14:45 - 14:53 - 15:00 - 15:08 - 15:15) και προστίθεται ένα ακόμη όχημα.
Έτσι είναι τα 622/815 στο διάστημα 12:00-15:00 περίπου:
12:10 815 Τ
13:15 622 Α
14:20 622 Τ
12:20 622 Τ
13:25 815 Α
14:30 815 Τ
12:30 815 Τ
13:35 622 Α
14:40 622 Τ
12:40 622 Τ
13:45 815 Α
14:50 815 Τ
12:50 815 Τ
13:55 622 Α
15:00 622 Τ
16:05 815 Α
14:05 815 Α
11:55 622 Α
13:00 622 Τ
14:25 815 Α
15:30 815 Τ
16:30 815 Α
13:10 815 Τ
14:15 622 Α
15:20 622 Τ
12:15 622 Α
13:20 622 Τ
14:45 815 Α
12:25 815 Α
13:30 815 Τ
14:35 622 Α
15:40 622 Τ
12:35 622 Α
13:40 622 Τ
14:53 622 Α
16:05 622 Τ
12:45 815 Α
13:50 815 Τ
15:00 815 Α
12:55 622 Α
14:00 622 Τ
15:08 622 Α
13:05 815 Α
14:10 815 Τ
15:15 815 Α
(15-07-2014, 07:10 PM)ELBO O405GN Έγραψε: Πρέπει να ανασχεδιαστούν πολλές γραμμές, καθώς λόγω της μείωσης του κυκλοφοριακού φόρτου, έχουν συντομεύσει αισθητά τον χρόνο κάλυψης της διαδρομής τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι γραμμές που θέλανε μεγάλο χρόνο διαδρομής (όπως πχ Α2, 608, Ε22, 550) πλέον - σε τμήματα διαδρομών τους - συγκρίνονται χρονικά με τοπικές!
Ενδεικτικά αναφέρω χρόνους διαδρομών σε κάποιες από τις γραμμές που χρησιμοποιώ συχνά:
608 > τμήμα Κολιάτσου-Άλσος Βεϊκου & αντίστροφα, κατά μέσο όρο 15-20 λεπτά στις ώρες 9-11 πρωϊ και 6-8 βράδυ.
608 > τμήμα Ακαδημία-Κολιάτσου & αντίστροφα, κατα μέσο όρο 20λεπτο ενώ στα τελευταία βραδυνά έχουμε φτάσει το ρεκόρ των 9(!) λεπτών.
Α2 > τμήμα Σύνταγμα-Πλατεία Γλυφάδας, μεταξύ 30 και 40 λεπτών, στις ώρες 9-12 πρωί καθώς και βράδυ (από 7 και μετά).
550 > τμήμα Τροκαντερό-Πινακοθήκη, μεταξύ 18-30 λεπτών, κυρίως στις ώρες 9-11 πρωϊ και 8-12 βράδυ.
Όταν ένας οδηγός αστικού λεωφορείου, βρεθεί σε συνθήκες που επιτρέπουν αυξημένη ταχύτητα, είναι αναμενόμενο να τρέξει λίγο παραπάνω, Αφενώς μεν, διότι είναι εύλογο να θέλει να φτάσει λίγο νωρίτερα στο τέρμα και αφετέρου να εξυπηρετήσει αρτιότερα το επιβατικό κοινό που επιλέγει τη συγκοινωνία και θέλει να φτάνει γρηγορότερα στον εκάστοτε προορισμό.
Eιδικότερα για το Α2 τις ώρες που ανέφερες στο Χειμερινό του δίνει του 70'. Γι' αυτό και πολλές φορές κάθονται στη Βούλα 2-3 GN του Α2 ακόμα και αν δεν έχουν διάλειμμα.
(15-07-2014, 07:43 PM)marios.ilioupoli Έγραψε: Oh really? Από πότε είναι λογικό το να παραβιάζει κάποιος το νόμο; Γιατί εύλογο είναι ότι και στις 4:00 τα ξημερώματα, αν δεις άδεια τη Βουλιαγμένης, θα πατήσεις το γκάζι. Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι είναι και νόμιμο και βεβαίως ασφαλές.
Το επιβατικό κοινό μπορεί να θέλει να φτάσει πιο σύντομα στον προορισμό του, αλλά θέλει να φτάσει με λεωφορείο και όχι με νεκροφόρα και εντός φερέτρου.
Το να πάει πιο γρήγορα ένα λεωφορείο επειδή του το επιτρέπουν οι κυκλοφοριακές συνθήκες δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι παράνομο και μη ασφαλές.
Π.χ. στα Α2, 550 που ανέφερε ο ELBO O405GN γιατί να μην πάει ο οδηγός με 60 km/h ή και με 70 km/h (εφόσον δεν έχει ορθίους σ' αυτή την περίπτωση) στην Παραλιακή ή στην Συγγρού όπου τα όρια ταχύτητας είναι 70-80 χλμ;