15-07-2014, 02:15 PM
(15-07-2014, 11:50 AM)nikos1991 Έγραψε: Στο χειμερινό πρόγραμμα, ημέρα και ώρα αιχμής έχει μετρηθεί από τον υποφαινόμενο το Άνω Γαλάτσι - Γουδή 48' και το Τάυρος - Γουδή 42'. Αν δώσει 55' στο 622 και 50' στο 815 για να βγαίνουν άνετα, τότε έχεις κερδίσει 2 οχήματα χωρίς να επιβαρυνθεί το επιβατικό κοινό. Πάμε στο πρόβλημα αυτού του σχεδίου και τη λύση του. Αν φέγει το 622 στις 10:00 από το Γουδή και από Γαλάτσι στις 10:55 συμπίπτει με το το 815 που έφυγε από το Γουδί στις 10:10 και από τον Ταύρο στις 11:00. Η λύση για να μη σχηματίζουν τραινάκι στην Ακαδημία είναι να δίνονται 10' διαλείμματα στον Ταύρο (ΑΣ Ράλλη βασικά) στους οδηγούς αντί των διαλειμμάτων στο Γουδή, οπότε και αυτοί θα είναι ευχαριστημένοι και τα 622-815 θα συντονιστούν για 1η φορά.
Δεν είναι τόσο απλό να μεταφέρεις τα διαλείμματα στο άλλο άκρο των γραμμών (Ταύρος/Άνω Γαλάτσι). Τα διαλείμματα, για να βγούν, θέλουν μια συγκεκριμένη τεχνική δρομολόγησης - υπερκάλυψη οχημάτων.
Σε συγκρότημα γραμμών αυτό γίνεται στο σημείο όπου αυτά συγκεντρώνονται (Γουδί). Πώς γίνεται το διάλειμμα : Πχ. έχεις έξω 13 λεωφορεία (τόσα είναι στη γραμμή σε ώρα αιχμής) που έχουν συχνότητα κάθε 10'. Μειώνεις τη συχνότητα σε 11', και ο κύκλος κάθε οχήματος γίνεται 13χ 11 = 144'. Στη συνέχεια, εναλλάσσεις την σειρά αναχώρησης των οχημάτων. Πχ. το όχημα 2 (με κύκλο 144 - 11 = 132') προσπερνάει το όχημα 1 (με κύκλο 144 + 11 = 155') και έτσι το όχημα 1 κάνει διάλειμμα 25' (τουλάχιστον 20 απαιτεί ο νόμος). Στην επόμενη άφιξη των οχημάτων στην αφετηρία τους, γίνεται το αντίστροφο (το όχημα 1 αναχωρεί πριν το όχημα 2, το οποίο κάνει το διάλειμμά του). Το σκηνικό αυτό θέλει περίπου 3 ώρες να ολοκληρωθεί. Στη συνέχεια επανέρχεται ο κανονικός ρυθμός δρομολόγησης (10') .
Αν τώρα μεταφέρεις το σημείο διαλειμμάτων στο άλλο άκρο των γραμμών, δεν θα υπάρχουν όλα τα οχήματα και έτσι δεν μπορεί να γίνει εναλλαγή. Πχ. στο Άνω Γαλάτσι θα έρθουν τα 1, 3 , 5 και στον Ταύρο τα 2, 4, 6. Αυτό γιατί οι αναχωρήσεις είναι ανά 22' και αν αφαιρέσεις από τον κύκλο (144') τα 22', τότε το ένα όχημα θα πρέπει να εκτελέσει δρομολόγιο στα 121', ενώ το άλλο στα 166'.