29-08-2013, 02:51 PM
(29-08-2013, 02:00 AM)mercedes elbo Έγραψε: Το μοντέλο της Γερμανίας ναι μεν δίνει την δυνατότητα σε γραμμές 1 οχήματος (2 βαρδιών) να λειτουργούν με πλήρες ωράριο αλλά αραιώνει την συχνότητα μέσα στη μέρα. Ειδικά, τις Κυριακές δεν είναι ίδια η επιβατική κίνηση π.χ. στις 7 το πρωί και στις 7 το απόγευμα. Βέβαια από την άλλη το μοντέλο του ΟΑΣΑ αραιώνει την συχνότητα με τα εικοσάλεπτα διαλείμματα κάποιες ώρες με την διαφορά όμως ότι αυτές μπορούν να προσαρμοστούν ώστε να μην διαλύουν εντελώς την συχνότητα της γραμμής π.χ. τις Κυριακές τα διαλείμματα των πρωινών βαρδιών σε αρκετές γραμμές είναι γύρω στις 8-9 που δεν έχει ιδιαίτερη ζήτηση.
Αντίλογος : Η συχνότητα στις γραμμές της Αθήνας δεν είναι συνυφασμένη με την επιβατική κίνηση, αλλά αποκλειστικά με το μήκος της γραμμής και τα διαθέσιμα οχήματα. Και όπως λες, γύρω στις 8 με 9 γίνεται και διάλειμμα, οπότε αφήνουν και επιπλέον "τρύπα" στα δρομολόγια, με συνέπεια να υπάρχει χάσμα στις αναχωρήσεις ακόμη και 50 - 60 λεπτά σε βασικές γραμμές (οράτε 550).
(29-08-2013, 02:00 AM)mercedes elbo Έγραψε: Το καλύτερο θα ήταν να διατηρηθεί το μοντέλο του ΟΑΣΑ ως έχει αλλά το διάλειμμα των 20' να μην συμπεριλαμβάνεται στο οχτάωρο. Κατ' αυτόν τον τρόπο σε τοπικές γραμμές ενός οχήματος τις Κυριακές τα έξτρα 40' ίσως σημαίνουν ένα έξτρα δρομολόγιο.
Εδώ σκαλώνουμε προς το παρόν στην εργατική νομοθεσία, που επιβάλλει σε βάρδιες άνω των έξι ωρών διάλειμμα 20', το οποίο περιλαμβάνεται στο χρόνο εργασίας και είναι αμειβόμενο.
Αντίθετα στη Γερμανία τα διαλείμματα δεν αμείβονται. Γι' αυτό η οκτάωρη βάρδια στη Γερμανία γίνεται στην ουσία εννιάωρη. Σε κάθε επιχείρηση έχουν δύο διαλείμματα : ένα γύρω στις 09:00 - 09:30 (20 - 30΄) και ένα γύρω στις 12:00 - 12:30 (30 - 40') Ο χρόνος αυτός δεν είναι χρόνος εργασίας, δεν αμείβεται και επιβαρύνει το ημερήσιο ωράριο, δηλ. η οκτάωρη βάρδια δεν είναι 7 με 3, αλλά 7 με 4.
(29-08-2013, 02:00 AM)mercedes elbo Έγραψε: Επιπροσθέτως, καλό θα ήταν να μετατοπιστούν οι ώρες έναρξης/λήξης της Κυριακής στις εν λόγω γραμμές κατά τα πρότυπα των 212/402 ώστε η ώρα του τελευταίου δρομολογίου της Κυριακής να 'ναι κοντά στις άλλες μέρες.
Πολύ σωστό, αν και έτσι οι περισσότερες γραμμές δεν θα έβλεπαν λεωφορείο πριν τις 09:30.