12-04-2012, 12:40 AM
Σχετικά με τις "κατσαρές" - άλλως "ασυνεχείς" βάρδιες να πούμε ένα - δυό πράγματα ακόμη:
1) Ο λόγος που εφαρμόζονται είναι για να αξιοποιούνται ορθότερα τα οχήματα και να υπάρχει στοχευμένη πύκνωση δρομολογίων το πρωϊ και το μεσημέρι. Κάτι τέτοιο δεν χρειάζεται το ΣΚ και το καλοκαίρι, οπότε και δεν τις εφαρμόζουν.
2) Με τις "κατσαρές", ένα όχημα κάθεται έξω 20 ώρες αντί για 16 (2 οκτάωρες βάρδιες) και έτσι με 5 οδηγούς κρατάς 2 οχήματα έξω από 04:30 μέχρι 00:30 (ο ένας οδηγός κάνει μισή βάρδια σε κάθε όχημα) - πράγμα πολύ σημαντικό για να βγαίνουν τα βραδυνά δρομολόγια. Χωρίς τις κατσαρές χρειάζονται περισσότεροι οδηγοί, ενώ ταυτόχρονα σπαταλώνται βάρδιες και οχήματα.
3) Το πόση αξία έχει η "κατσαρή" φαίνεται τελευταία στη δρομολόγηση Κυριακής. Καθώς δεν εφαρμόζεται η κατσαρή, βγαίνουν μόνο 8ωρες βάρδιες συνεχόμενες και έτσι τα οχήματα κάθονται έξω το πολύ 16 ώρες. Και επειδή στις περισσότερες γραμμές έκοψαν τις "διακοπές", δηλ. τα οχήματα που έβγαιναν 04:30-12:30 και μετά 17:00 - 01:00, έμειναν με δρομολόγια από 07:00 - 22:00.
Τέλος, βάσει του τελευταίου κανονισμού εργασίας, ετησίως ο οδηγός κάνει μέχρι 36 κατσαρές και η μέγιστη διάρκεια διαθεσιμότητας του οδηγού να είναι 12 ώρες. Δηλ. αν ξεκινάει το πρώτο σκέλος στις 04:30, πρέπει το πολύ στις 16:30 να τελειώσει το δεύτερο σκέλος.
Ξέρω ότι οι οδηγοί τις σιχαίνονται (δικαίως), γιατί σε αναγκάζει να ξυπνήσεις στις 3, να πάς στο Α/Σ στις 04:15, να πάρεις το όχημα αξημέρωτα, να το παραδώσεις στις 8 σε άσχετο σημείο, να βρείς τρόπο να πας σπίτι σου (αν είσαι σχετικά κοντά) ή αλλιώς να βρείς κάποια γωνιά κάπου (Α/Σ, καφενείο κλπ.) και να περιμένεις να πάει 12:30 για να παραλάβεις άλλο όχημα απ' του εξαποδώ τη μάνα και είτε να το ξαναπαραδώσεις στις 16:30, ή να το πάς μέσα στο Α/Σ.
Σπίτι σου θα πάς μετά από 14 ώρες κατανυσταγμένος.
Έλα όμως που χωρίς αυτές δεν βγαίνει το σύστημα και το βλέπουμε τα ΣΚ.
1) Ο λόγος που εφαρμόζονται είναι για να αξιοποιούνται ορθότερα τα οχήματα και να υπάρχει στοχευμένη πύκνωση δρομολογίων το πρωϊ και το μεσημέρι. Κάτι τέτοιο δεν χρειάζεται το ΣΚ και το καλοκαίρι, οπότε και δεν τις εφαρμόζουν.
2) Με τις "κατσαρές", ένα όχημα κάθεται έξω 20 ώρες αντί για 16 (2 οκτάωρες βάρδιες) και έτσι με 5 οδηγούς κρατάς 2 οχήματα έξω από 04:30 μέχρι 00:30 (ο ένας οδηγός κάνει μισή βάρδια σε κάθε όχημα) - πράγμα πολύ σημαντικό για να βγαίνουν τα βραδυνά δρομολόγια. Χωρίς τις κατσαρές χρειάζονται περισσότεροι οδηγοί, ενώ ταυτόχρονα σπαταλώνται βάρδιες και οχήματα.
3) Το πόση αξία έχει η "κατσαρή" φαίνεται τελευταία στη δρομολόγηση Κυριακής. Καθώς δεν εφαρμόζεται η κατσαρή, βγαίνουν μόνο 8ωρες βάρδιες συνεχόμενες και έτσι τα οχήματα κάθονται έξω το πολύ 16 ώρες. Και επειδή στις περισσότερες γραμμές έκοψαν τις "διακοπές", δηλ. τα οχήματα που έβγαιναν 04:30-12:30 και μετά 17:00 - 01:00, έμειναν με δρομολόγια από 07:00 - 22:00.
Τέλος, βάσει του τελευταίου κανονισμού εργασίας, ετησίως ο οδηγός κάνει μέχρι 36 κατσαρές και η μέγιστη διάρκεια διαθεσιμότητας του οδηγού να είναι 12 ώρες. Δηλ. αν ξεκινάει το πρώτο σκέλος στις 04:30, πρέπει το πολύ στις 16:30 να τελειώσει το δεύτερο σκέλος.
Ξέρω ότι οι οδηγοί τις σιχαίνονται (δικαίως), γιατί σε αναγκάζει να ξυπνήσεις στις 3, να πάς στο Α/Σ στις 04:15, να πάρεις το όχημα αξημέρωτα, να το παραδώσεις στις 8 σε άσχετο σημείο, να βρείς τρόπο να πας σπίτι σου (αν είσαι σχετικά κοντά) ή αλλιώς να βρείς κάποια γωνιά κάπου (Α/Σ, καφενείο κλπ.) και να περιμένεις να πάει 12:30 για να παραλάβεις άλλο όχημα απ' του εξαποδώ τη μάνα και είτε να το ξαναπαραδώσεις στις 16:30, ή να το πάς μέσα στο Α/Σ.
Σπίτι σου θα πάς μετά από 14 ώρες κατανυσταγμένος.
Έλα όμως που χωρίς αυτές δεν βγαίνει το σύστημα και το βλέπουμε τα ΣΚ.