12-03-2012, 04:14 PM
Το πρόβλημα που αναφέρει ο φίλος notis είναι χαρακτηριστικό της αδυναμίας προσαρμογής των επίγειων μέσων μεταφοράς σε στοιχειωδώς ευρωπαϊκό τρόπο λειτουργίας.
Έγιναν περικοπές στα δρομολόγια, αλλά τα (λίγα) οχήματα που άφησαν, ούτε καν μπήκαν στον κόπο να τα συντονίσουν.
Η αιτία είναι τόσο απλή, όσο και παράλογη :
- Δρομολογούνται σε μεγάλους άξονες γραμμές με διαφορετική συχνότητα η κάθε μία.
- Καθώς έχουν διαφορετικό μήκος διαδρομής, έχουν και διαφορετικούς χρόνους πραγματοποίησης του δρομολογίου τους.
- Τα οχήματα προσθαφαιρούνται όχι με κριτήρια επιβατικής κίνησης, αλλά καθαρά με οριζόντιας λογικής προσαρμογές (εκεί που είχε πέντε, άσε τέσσερα).
- Αποτέλεσμα είναι αυτό που βίωσε ο φίλος μας και βλέπουμε καθημερινά.
Το παράδειγμα της Κηφισίας είναι το πλέον τρανταχτό. Καθώς και οι τρείς γραμμές έχουν κοινό τέρμα, θα μπορούσαν με μία απλούστατη τροποποίηση να συντονιστούν τα δρομολόγια, ως εξής :
Την Κυριακή, το Α7 έχει 5 οχήματα με χρόνο διαδρομής 50' + 50' = 100', δηλ. συχνότητα 100/5 = 20'
Το 550 έχει πέντε οχήματα με χρόνο διαδρομής 70' + 70' = 140', δηλ. συχνότητα 140/5 = 28' (την οποία την κάνουν 30 / 30 / 30/ 25 / 25)
Το Χ14 έχει τρία οχήματα με χρόνο διαδρομής 50' + 50' = 100' , δηλ. συχνότητα 100/3 = 33,3' (την οποία την κάνουν 35 / 35 / 30).
Αναγκαστικά, καθώς οι συχνότητες είναι διαφορετικές, θα τύχει να συμπέσουν διελεύσεις.
Οι λύσεις είναι οι εξής τρείς :
1) Ενοποίηση των δρομολογίων Χ14/Α7 ανά 25', με εναλλάξ αναχώρηση ανά 12,5 από Κηφισιά και αναχώρηση από Αθήνα κατά τέτοιο τρόπο, ώστε στην Πλ. Αμπελοκήπων να διέρχονται εναλλάξ ανά 12,5'. Αυτή η λύση θέλει 8 οχήματα. Κατά συνέπεια το 550 που έχει πέντε οχήματα εξαιρείται και παραμένει με τα δικά του δρομολόγια. Αν μη τι άλλο όμως θα έχεις το πολύ αναμονή 12,5' και όχι 20'.
2) Ενοποίηση των δρομολογίων του 550/Χ14 ανά 30' με εναλλάξ αναχώρηση από Κηφισιά στα 15' και από τις αφετηρίες (Φάληρο/Σύνταγμα) κατά τρόπο ώστε να διέρχονται εναλλάξ στα 15' από την πρώτη κοινή στάση (Ιλίσια). Αυτή η λύση θέλει 9 οχήματα.
Συνεπώς μένουν άλλα τέσσερα για το Α7, το οποίο θα γίνει 25λεπτο.
3) Η ιδανική : Δρομολόγηση όλων των γραμμών ανά 25' , ώστε να επιτυγχάνεται εναλλάξ 8λεπτο. Αυτή η λύση θέλει τέσσερα οχήματα στο Α7, τέσσερα στο Χ14 και 6 στο 550, δηλ. ένα λεωφορείο παραπάνω.
Και αν η τρίτη λύση σκοντάφτει στη μη διαθεσιμότητα οδηγών, οι άλλες δύο γιατί δεν ...επινοούνται ;;
Έγιναν περικοπές στα δρομολόγια, αλλά τα (λίγα) οχήματα που άφησαν, ούτε καν μπήκαν στον κόπο να τα συντονίσουν.
Η αιτία είναι τόσο απλή, όσο και παράλογη :
- Δρομολογούνται σε μεγάλους άξονες γραμμές με διαφορετική συχνότητα η κάθε μία.
- Καθώς έχουν διαφορετικό μήκος διαδρομής, έχουν και διαφορετικούς χρόνους πραγματοποίησης του δρομολογίου τους.
- Τα οχήματα προσθαφαιρούνται όχι με κριτήρια επιβατικής κίνησης, αλλά καθαρά με οριζόντιας λογικής προσαρμογές (εκεί που είχε πέντε, άσε τέσσερα).
- Αποτέλεσμα είναι αυτό που βίωσε ο φίλος μας και βλέπουμε καθημερινά.
Το παράδειγμα της Κηφισίας είναι το πλέον τρανταχτό. Καθώς και οι τρείς γραμμές έχουν κοινό τέρμα, θα μπορούσαν με μία απλούστατη τροποποίηση να συντονιστούν τα δρομολόγια, ως εξής :
Την Κυριακή, το Α7 έχει 5 οχήματα με χρόνο διαδρομής 50' + 50' = 100', δηλ. συχνότητα 100/5 = 20'
Το 550 έχει πέντε οχήματα με χρόνο διαδρομής 70' + 70' = 140', δηλ. συχνότητα 140/5 = 28' (την οποία την κάνουν 30 / 30 / 30/ 25 / 25)
Το Χ14 έχει τρία οχήματα με χρόνο διαδρομής 50' + 50' = 100' , δηλ. συχνότητα 100/3 = 33,3' (την οποία την κάνουν 35 / 35 / 30).
Αναγκαστικά, καθώς οι συχνότητες είναι διαφορετικές, θα τύχει να συμπέσουν διελεύσεις.
Οι λύσεις είναι οι εξής τρείς :
1) Ενοποίηση των δρομολογίων Χ14/Α7 ανά 25', με εναλλάξ αναχώρηση ανά 12,5 από Κηφισιά και αναχώρηση από Αθήνα κατά τέτοιο τρόπο, ώστε στην Πλ. Αμπελοκήπων να διέρχονται εναλλάξ ανά 12,5'. Αυτή η λύση θέλει 8 οχήματα. Κατά συνέπεια το 550 που έχει πέντε οχήματα εξαιρείται και παραμένει με τα δικά του δρομολόγια. Αν μη τι άλλο όμως θα έχεις το πολύ αναμονή 12,5' και όχι 20'.
2) Ενοποίηση των δρομολογίων του 550/Χ14 ανά 30' με εναλλάξ αναχώρηση από Κηφισιά στα 15' και από τις αφετηρίες (Φάληρο/Σύνταγμα) κατά τρόπο ώστε να διέρχονται εναλλάξ στα 15' από την πρώτη κοινή στάση (Ιλίσια). Αυτή η λύση θέλει 9 οχήματα.
Συνεπώς μένουν άλλα τέσσερα για το Α7, το οποίο θα γίνει 25λεπτο.
3) Η ιδανική : Δρομολόγηση όλων των γραμμών ανά 25' , ώστε να επιτυγχάνεται εναλλάξ 8λεπτο. Αυτή η λύση θέλει τέσσερα οχήματα στο Α7, τέσσερα στο Χ14 και 6 στο 550, δηλ. ένα λεωφορείο παραπάνω.
Και αν η τρίτη λύση σκοντάφτει στη μη διαθεσιμότητα οδηγών, οι άλλες δύο γιατί δεν ...επινοούνται ;;