Δημοσιεύσεις: 475
Θέματα: 1
Εγγραφή: 20-11-2009
27-02-2010, 10:45 AM
(Τελευταία τροποποίηση δημοσίευσης: 27-02-2010, 10:49 AM από ELBO O405GN.)
Θα μιλήσω με συγκεκριμένο παράδειγμα: στο 405 (που το χρησιμοποιώ συχνά) καθημερινές πρωϊνά, από 9.25 επόμενη αναχώρηση 10.00!. Το δρομολόγιο των 9.45 είναι ανεκτέλεστο ακόμη και αν υπάρχει όχημα στην αφετηρία! Προ λίγων ημερών (μια από τις πολλές φορές) ήρθε μιντάκι για 405 στις 9.38, γέμισε αρκετά και ο οδηγός λέει "αναχώρηση 10.00" προκαλώντας την εύλογη διαμαρτυρία των επιβατών, πολλοί εκ των οποίων φύγανε με ταξί ή ένα εκ των 403/412/447 και μετά...περπάτημα ως Μελίσσια.
Το διάλειμμα είναι κάτι σεβαστό, για όλους τους εργαζομένους. Όμως θα πρέπει να προσαρμοστεί στις σημερινές ανάγκες! Δεν μπορεί στα διαστήματα 6-10 το πρωϊ και 2-6 το απόγευμα να υπάρχουν μεγάλα διαλείμματα, καθότι τότε μετακινείται πολύς κόσμος.
Άλλωστε, οι τοπικές ιδίως γραμμές, δεν βρίσκουν τόση κίνηση όσο οι κεντρικές και διαδημοτικές γραμμές. Αν ένα λεωφορείο φτάνει νωρίτερα στο τέρμα του, μπορεί να κάνει τμηματικά διάλειμμα.
ΕΛΒΟ-Δημιουργώντας Ελληνικά
Να χτυπηθεί ριζικά η παράνομη στάθμευση.
Η κρίση θα βοηθήσει κάπως, να "αγαπήσουμε" τις συγκοινωνίες και ιδίως το τρένο.
Δημοσιεύσεις: 1.114
Θέματα: 59
Εγγραφή: 10-10-2009
(27-02-2010, 10:45 AM)ELBO O405GN Έγραψε: Θα μιλήσω με συγκεκριμένο παράδειγμα: στο 405 (που το χρησιμοποιώ συχνά) καθημερινές πρωϊνά, από 9.25 επόμενη αναχώρηση 10.00!. Το δρομολόγιο των 9.45 είναι ανεκτέλεστο ακόμη και αν υπάρχει όχημα στην αφετηρία! Προ λίγων ημερών (μια από τις πολλές φορές) ήρθε μιντάκι για 405 στις 9.38, γέμισε αρκετά και ο οδηγός λέει "αναχώρηση 10.00" προκαλώντας την εύλογη διαμαρτυρία των επιβατών, πολλοί εκ των οποίων φύγανε με ταξί ή ένα εκ των 403/412/447 και μετά...περπάτημα ως Μελίσσια.
[...]
Για το 405 εχω ακουσει τα χειροτερα. Το χρησιμοποιουν αρκετοι συμφοιτητες μου απο τη σχολη και μου λενε πως δεν περναει, αργει κλπ κλπ... Μια φορα το εχω χρησιμοποιησει για να παω Μελισσια και οπως κοιταζα το ''βαρελακι'' στη σταση με τα ωραρια, με πλησιασε ο οδηγος και μου ειπε: ''Μη τα κοιτας αυτα ειναι πλασματικα"
Δημοσιεύσεις: 475
Θέματα: 1
Εγγραφή: 20-11-2009
Πλασματικό το ένα, ανεφάρμοστο το άλλο, άκρη δε βγάζουμε και λύση δεν δίνεται! Το θέμα είναι ότι πρέπει και μπορεί, με απλές ενέργειες να λυθεί μέρος του προβλήματος. Αν εμείς εδώ στο forum είμαστε "σχετικοί" (κατά μια έννοια) με τις συγκοινωνίες, ο απλός καθημερινός συνεπιβάτης δεν είναι. Και θα διαμαρτύρεται ή θα "ρίχνει" καταγγελίες επί δικαίων και αδίκων.
Και ναι, δεν μπορεί στα τέρματα διαφόρων γραμμών της ΕΘΕΛ να υπάρχουν οχήματα παρκαρισμένα και να περιμένεις την αναχώρηση με το κυάλι. Ανέφερα ενδεικτικά το 405 αλλά αφορά το 70% τουλάχιστον των γραμμών ΕΘΕΛ.
Αλίμονο στον επιβάτη που περιμένει σε μια τυχαία στάση με ιώβεια υπομονή. Καλύτερα 20 γραμμές ΕΘΕΛ (που λέει ο λόγος) με πυκνά δρομολόγια, παρά 200 με συχνότητες υπεραστικού! Παράγινε το κακό.
ΕΛΒΟ-Δημιουργώντας Ελληνικά
Να χτυπηθεί ριζικά η παράνομη στάθμευση.
Η κρίση θα βοηθήσει κάπως, να "αγαπήσουμε" τις συγκοινωνίες και ιδίως το τρένο.
Δημοσιεύσεις: 1.218
Θέματα: 7
Εγγραφή: 13-11-2009
28-02-2010, 12:21 AM
(Τελευταία τροποποίηση δημοσίευσης: 28-02-2010, 12:30 AM από Citaro.)
(27-02-2010, 10:45 AM)ELBO O405GN Έγραψε: Το διάλειμμα είναι κάτι σεβαστό, για όλους τους εργαζομένους. Όμως θα πρέπει να προσαρμοστεί στις σημερινές ανάγκες! Δεν μπορεί στα διαστήματα 6-10 το πρωϊ και 2-6 το απόγευμα να υπάρχουν μεγάλα διαλείμματα, καθότι τότε μετακινείται πολύς κόσμος.
Άλλωστε, οι τοπικές ιδίως γραμμές, δεν βρίσκουν τόση κίνηση όσο οι κεντρικές και διαδημοτικές γραμμές. Αν ένα λεωφορείο φτάνει νωρίτερα στο τέρμα του, μπορεί να κάνει τμηματικά διάλειμμα.
Το θέμα των διαλειμμάτων είναι αρκετά περίπλοκο. Βάσει νόμου πρέπει στο μέσον περίπου της βαρδιας να γίνει 20λεπτο διάλειμμα συνεχόμενο. Μέχρι εδώ καλά, αλλά κοιτάξτε τώρα τι γίνεται με τη δρομολόγηση ΕΘΕΛ-ΗΛΠΑΠ:
- Οι κύριες βάρδιες βγαίνουν ως εξής : α) τα πρώτα γύρω 04:30-12:30-20:30, τα επόμενα 06:00-14:00-22:00/07:00-15:00-23:00 και τα τελευταία 08:30-16:30-00:30/09:00-17:00-01:00.
- Για να βρεθεί χρόνος για διαλείμματα, πρέπει να "ανοίξει" το κύκλωμα κατά 20' . Αυτό επιτυγχάνεται είτε με αραίωση χρονοαποστάσεων, ή με επιπλέον οχήματα. Όμως, μια που κάτι τέτοιο επηρεάζει όλα τα οχήματα της γραμμής, γίνεται σε χρόνο που να "βολεύει" όλες τις βάρδιες. Δυστυχώς, το χρονικό διάστημα αυτό προσδιορίζεται το πρωί από 09:00-12:00 και το απόγευμα από 17:00-20:00. Μόνο αυτές τις ώρες αλληλοκαλύπονται οι βάρδιες.
- Παράδειγμα: Η γραμμή 333 έχει από τις 05:00 τρία οχήματα έξω με κύκλο 60' και συχνότηα ανά 20'. Οι οδηγοί πρέπει να κάνουν διάλειμμα. Άρα, α) είτε βγάζεις ακόμα ένα λεωφορείο στις 09:00, ώστε ο κύκλος να γίνει 80' και έτσι κάθε λεωφορείο να κάνει 60' διαδρομή και 20' διάλειμμα, η β) αραιώνεις τη χρονοαπόσταση, ώστε τα 3 λεωφορεία να κάνουν κύκλο 80', για να μπορέσουν με τη σειρά να κάνουν διάλειμμα. Με αυτή τη μέθοδο θα πρέπει να εφαρμόσεις από 09:00-11:30 συχνότητα 27' μέχρις ότου κάνουν όλα διάλειμμα.
Σε γραμμές με πυκνή δρομολόγηση (πχ. 608, 220, 049, 822) και πολλά οχήματα συνήθως εφαρμόζεται το β).
Σε γραμμές με λίγα οχήματα, καθως και τα Σ/Κ στις περισσότερες γραμμές, εφαρμόζεται το α)
Τώρα, αν πχ το τρίτο όχημα κάνει διάλειμμα στην αφετηρία, και το δεύτερο όχημα λείπει από το κύκλωμα (ελλείψει οδηγού/οχήματος κλπ.), τότε συμβαίνει το φαινόμενο που περιγράφετε στα πόστ, δηλ. το λεωφορείο να κάθεται στην αφετηρία, αλλά να μην έχει σειρά να εκτελέσει το επόμενο δρομολόγιο . . . Πράγμα δικαιολογημένα ακατανόητο για το μέσο επιβάτη (εξ ού και τα διάφορα του τύπου "κάθονται δύο στην αφετηρία και πίνουν καφέ κι εμείς έχουμε μισή ώρα στη στάση . . .)
Ελπίζω να ήμουν κατατοπιστικός στην προσπάθεια μου να εξηγήσω γιατί τα διαλείμματα γίνονται τις ώρες αυτές.
Δημοσιεύσεις: 1.119
Θέματα: 16
Εγγραφή: 29-09-2009
Το θεμα το συγκεκριμενο ειναι πολυ πιο περιπλοκο και δεν ειναι δυνατον να αντιμετωπισθει αποσπασματικα... Συμφωνα με τη νομοθεσια ο καθε οδηγος επιβαλλεται να κανει στη βαρδια ενα δεκαλεπτο και ενα εικοσαλεπτο διαλειμμα. Τελος. Αρμοδιοτητα του γραφειου κινησης ειναι να υποδειξει αναμεσα σε ποια προγραμματισμενα δρομολογια θα συμβει αυτο.
Για τη συχνοτητα και την ακριβεια των δρομολογιων τα πραγματα ειναι πολυ πιο μπερδεμενα. Για να βελτιωθει η αξιοπιστια πρεπει να γινουν συγκεκριμενα πραγματα και σε συγκεκριμενη σειρα...
Πρωτα πρεπει να ολοκληρωθει και να εφαρμοστει ο επανασχεδιασμος του συγκοινωνιακου χαρτη (ποσες φορες το εχετε ακουσει αυτο?)... Καθε αυτοκινητο που κινειται πρεπει να ειναι παραγωγικο (πληροτητα τουλαχιστον 30%)
Ακολουθως θα πρεπει να υπολογισθει ο πραγματικος χρονος εκτελεσης του καθε δρομολογιου σε πραγματικες συνθηκες. Με ενα 10% επιπλεον στον πραγματικο χρονο εχουμε μια αξιοπιστη βαση για τα υπολοιπα.
Υπολογισμος μετακινουμενων προσωπων ανα ωρα. Με αυτο το δεδομενο και με τη χωριτηκοτητα του καθε οχηματος καθοριζουμε τη συχνοτητα των αναχωρησεων.
Υπολογιζουμε ποσα οχηματα και ποσοι οδηγοι χρειαζονται για την εκτελεση της γραμμης σε σταθερη βαση (αν υπαρχει εντονος φορτος καποια συγκεκριμενη χρονικη στιγμη της ημερας μπαινουν ενδιαμεσα δρομολογια με επιπλεον οχηματα).
Επισης υπαρχει μονιμη εφεδρεια σε οχηματα και προσωπικο για την καλυψη καθε περιπτωσης κωλυμματος (βλαβη, ασθενεια κλπ.)
Μεχρι να γινουν ολα αυτα ειναι μαλλον ατοπη μια τετοια κουβεντα.
Φυσικα αρκει μια ανασχεση (παρανομα παρκαρισμενο αμαξι στην διαδρομη, πορεια κλπ.) για να στειλει ολοκληρο το σχεδιασμο στο διαολο, αλλα αν αρχισουν να πεφτουν μηνυσεις για παρακωλυση συγκοινωνιων τοτε θα στρωσουν ολοι (στη Θεσσαλονικη εχει γινει αυτο και μαλιστα με μεγαλη επιτυχια, οι καμπανες πεφτουν συννεφο και απο πληροφοριες κυμαινονται απο 20 ημερες μεχρι και 2 μηνες φυλακιση).
Δημοσιεύσεις: 1.218
Θέματα: 7
Εγγραφή: 13-11-2009
(01-03-2010, 01:15 AM)garvanitis Έγραψε: Συμφωνα με τη νομοθεσια ο καθε οδηγος επιβαλλεται να κανει στη βαρδια ενα δεκαλεπτο και ενα εικοσαλεπτο διαλειμμα. Τελος. Αρμοδιοτητα του γραφειου κινησης ειναι να υποδειξει αναμεσα σε ποια προγραμματισμενα δρομολογια θα συμβει αυτο.
Εξ όσων γνωρίζω, ο κανονισμός προσωπικού του ΟΑΣΑ προβλέπει μόνο ένα 20λεπτο κατά το δυνατόν στο μέσον της βάρδιας. Ίσως να βόλευς και το μοντέλο της Γερμανίας: Είτε εφαρμόζεις 30λεπτο σερί ή 2 χ 20 ή 3 χ 15' , η αντί αυτών μετά από κάθε δρομολόγιο 8 λεπτά, αρκεί ο συνολικός χρόνος ακινησίας να είναι τουλάχιστον το 1/6 της βάρδιας.
Ο κεντρικός σχεδιασμός του διαλείμματος γίνεται από τους δρομολογητές του ΟΑΣΑ. Το τοπικο σταθμαρχείο επεμβαίνει όταν γίνεται μπάχαλο το πρόγραμμα.
Πάντως, το να βγεί ένα λεωφορείο στις 04:30 και να κάνει διάλειμμα στις 11:00 είναι λάθος, καθώς ο οδηγός θα έχει ήδη 6,5 μισονυσταγμένες ώρες (και μάλιστα αιχμής) πάνω στο τιμόνι και θα έχει γίνει επικίνδυνος.
Δημοσιεύσεις: 137
Θέματα: 3
Εγγραφή: 13-10-2009
Στην Ελλάδα όλα έχουν μια λογικοφανή εξήγηση. Ακόμα κι ο πιο τεμπέλης δημόσιος υπάλληλος, που παίρνει το μισθό του χωρίς να πατάει ποτέ στη δουλειά του, κι αυτός αν ερωτηθεί θα έχει έτοιμη μια δικαιολογία να σου πει.
Οι νόμοι και οι κανονισμοί όταν δεν εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον πρέπει να ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ και να αντικαθίσταται από άλλους.
Κάθε κυβέρνηση ή διοίκηση που θα αποφασίσει να βάλει τέλος στις δικαιολογίες και τις εξηγήσεις των ΤΕΜΠΕΛΧΑΝΑΔΩΝ και να προσαρμόσει τους κανονισμούς και τους νόμους που τους αφορούν στο δημόσιο συμφέρον, θα έχει την αμέριστη συμπαράστασή μου.
Και τώρα με συγχωρείτε, πάω να αλλάξω πλευρό μην τυχόν και δω και κανένα σοβαρό όνειρο...
Δημοσιεύσεις: 1.218
Θέματα: 7
Εγγραφή: 13-11-2009
(01-03-2010, 12:51 PM)amoran Έγραψε: Στην Ελλάδα όλα έχουν μια λογικοφανή εξήγηση. Ο κανονισμός διαλειμμάτων απορρέει από κανονισμούς Ε.Ε., το ελληνικό εργατικό δίκαιο και τις διεθνώς αναγνωρισμένες εργατικές "σταθερές" (5νθήμερο, 8ωρο, διάλειμμα)
(01-03-2010, 12:51 PM)amoran Έγραψε: Ακόμα κι ο πιο τεμπέλης δημόσιος υπάλληλος, που παίρνει το μισθό του χωρίς να πατάει ποτέ στη δουλειά του, κι αυτός αν ερωτηθεί θα έχει έτοιμη μια δικαιολογία να σου πει. Αυτός θα είναι κομματόσκυλο, άρα θα τον καλύψει το κόμμα του , όποιο και να' ναι.
(01-03-2010, 12:51 PM)amoran Έγραψε: Οι νόμοι και οι κανονισμοί όταν δεν εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον πρέπει να ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ και να αντικαθίσταται από άλλους.
Κάθε κυβέρνηση ή διοίκηση που θα αποφασίσει να βάλει τέλος στις δικαιολογίες και τις εξηγήσεις των ΤΕΜΠΕΛΧΑΝΑΔΩΝ και να προσαρμόσει τους κανονισμούς και τους νόμους που τους αφορούν στο δημόσιο συμφέρον, θα έχει την αμέριστη συμπαράστασή μου.
Να γίνουν δηλαδή οι βάρδιες 12ωρες (σαν τα ταξί), χωρίς διάλειμμα και να κατεβαίνει ο οδηγός μόνο για κατούρημα, αν βέβαια βρει χρόνο. Μάλιστα . . . Και δε μου λες φίλε amoran, ξύπνησες ποτέ Κυριακή πρωι στις 03:00 για να πιάσεις τιμόνι; Πρόσεξε, όχι άλλη δουλειά , αλλά τιμόνι που μεταφέρει ζωντανά! Αν ναι, τότε σε παραδέχομαι.
Α, για να μην θεωρηθεί ότι μεροληπτώ υπέρ των οδηγών, να σημειώσω ότι είμαι ελεύθερος επαγγελματίας χωρίς στάνταρ ωράριο και χωρίς εξασφαλισμένο μισθό!
Για πάρα πολλά φταίνε οι οδηγοί (ειδικά οι παλαιότεροι και οι συνδικαλιζόμενοι) αλλά όχι να γίνονται τα εξιλαστήρια θύματα της χρόνιας ανικανότητας των διοικήσεων του ΟΑΣΑ και του Υπουργείου να προγραμματίσουν σωστά τις ανάγκες τους σε προσωπικό.
Δημοσιεύσεις: 1.119
Θέματα: 16
Εγγραφή: 29-09-2009
(01-03-2010, 12:51 PM)amoran Έγραψε: Στην Ελλάδα όλα έχουν μια λογικοφανή εξήγηση. Ακόμα κι ο πιο τεμπέλης δημόσιος υπάλληλος, που παίρνει το μισθό του χωρίς να πατάει ποτέ στη δουλειά του, κι αυτός αν ερωτηθεί θα έχει έτοιμη μια δικαιολογία να σου πει.
Οι νόμοι και οι κανονισμοί όταν δεν εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον πρέπει να ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ και να αντικαθίσταται από άλλους.
Κάθε κυβέρνηση ή διοίκηση που θα αποφασίσει να βάλει τέλος στις δικαιολογίες και τις εξηγήσεις των ΤΕΜΠΕΛΧΑΝΑΔΩΝ και να προσαρμόσει τους κανονισμούς και τους νόμους που τους αφορούν στο δημόσιο συμφέρον, θα έχει την αμέριστη συμπαράστασή μου.
Και τώρα με συγχωρείτε, πάω να αλλάξω πλευρό μην τυχόν και δω και κανένα σοβαρό όνειρο...
Οταν εχεις ενα προβλημα αναζητας την αιτια του. Αυτο ισχυει διεθνως, οχι μονο στην Ελλαδα. Δεν ειδα ποτε και σε καμια δημοσιευση σου ουτε να κανεις καποια ερευνα στα αιτια του προβληματος ουτε φυσικα να προτεινεις λυσεις... Μονο κριτικη επι των παντων καλυμμενος απο την ανωνυμια και απο ουσια φυσικα μηδεν...
Για εξηγησε μου λιγακι, ποιος ειναι αυτος ο νομος που δεν εξυπηρετει το δημοσιο συμφερον και πρεπει να καταργηθει? Ποιοι ειναι οι ΤΕΜΠΕΛΧΑΝΑΔΕΣ? Οι οδηγοι των λεωφορειων που δινουν καθε μερα αγωνα για να εξυπηρετηθεις εσυ ακομα κι οταν δεν το καταφερνουν επαρκως?
Γυρνα πλευρο και συνεχισε τον υπνο σου, αλλοι θα αποφασιζουν μια ζωη για σενα...
Δημοσιεύσεις: 644
Θέματα: 21
Εγγραφή: 13-10-2009
Χθες ανέβηκα με το 550 στην Κηφισία. Με το που φτάσαμε στον Πλάτανο κατεβήκαμε από το λεωφορείο, ανέβηκαν οι επιβάτες που περίμεναν και έφυγε για Δέλτα Φαλήρου! Μου έκανε πολύ εντύπωση γιατί μετά από τόσο οδήγημα μέσα στην κίνηση δεν έπρεπε τουλάχιστον να σηκωθεί ο οδηγός από την θέση του; Όταν πάω στην δουλειά με το αυτοκίνητο οδηγώ μικρότερη απόσταση από την κίνηση, χωρίς το άγχος της στάσης και πάλι κουράζομαι.
|