Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών της ΟΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2014
Όταν ο ιδιώτης χρεώνει μια "διαδρομή" 22 ευρώ κάποιο λόγο θα έχει... Στη προκείμενη περίπτωση είναι ότι ο ιδιώτης διαθέτει ημερήσιο εισιτήριο με εκπτώσεις σε τουριστικούς προορισμούς και ένα δίκτυο γραμμών που καλύπτει όλα τα αξιοθέατα της Αθήνας. Επίσης διαθέτει οχήματα τα οποία και τραβάνε το μάτι οπτικά και σε πιο προσιτό σημείο προς αυτόν σταθμεύουν και - το κυριότερο - δεν κάνουν απλώς μεταφορά από το Α σημείο στο Β αλλά πλήρη ξενάγηση σε μεγάλο αριθμό γλωσσών. Επιπρόσθετα έχει πλήρως καταρτισμένο προσωπικό μ γνώση της τουριστικής αγοράς και ένα διεθνές brand name αναγνωρίσιμο από τον τουρίστα από οποιοδήποτε μέρος του πλανήτη.

Από την άλλη πλευρά ο ΟΑΣΑ με μηδενική πείρα στην συγκεκριμένη αγορά υπέθεσε (εσφαλμένα) ότι ο ταξιδιώτης κρουαζιέρας "τσιγγουνεύεται" τα 22 ευρώ και αισθάνεται πίεση χρόνου προκειμένου να προλάβει να επισκεφτεί την Ακρόπολη - αγνοώντας προφανώς ότι αυτή ακριβώς είναι η δουλειά των δεκάδων stuttle buses (τα υπερυψωμένα τουριστικά, ντε) που συνωστίζονται έξω από το cruise terminal μαζί με τις ολιγόωρες εκδρομές σε κοντινούς προορισμούς (Σούνιο κλπ). Ο σχεδιασμός της γραμμής είναι κυριολεκτικά "στο πόδι" και αν αναλογιστούμε ότι εργάστηκαν σε αυτόν οι "καλύτεροι" υπάλληλοι στον σχεδιασμό του δικτύου αλλά και κάποιοι "wanna be" οι οποίοι μας απειλούν ότι σκοπεύουν να ασχοληθούν επαγγελματικά με το αντικείμενο γίνεται άμεσα αντιληπτό γιατί ο σχεδιασμός του δικτύου είναι - επιεικώς - τραγικός και γιατί δεν πρέπει να αναμένεται στο άμεσο μέλλον τουλάχιστον κάποια μεταβολή. Με απλούς υπολογισμούς χρειάζεται 160 επιβάτες ημερησίως μόλις για να βγάλει τα έξοδά της η γραμμή. Τα αποτελέσματα μέχρι σήμερα μιλούν για οριακά 10. Αλλά και πώς θα μπορούσαν να είναι διαφορετικά; Για να σταθμεύσει το λεωφορείο στο cruise terminal πληρώνει στον ΟΛΠ. Αυτό το τσιγγουνεύτηκαν. Έστω τώρα ότι το έχουμε μέσα ανάμεσα στα διόροφα. Ποιος και γιατί θα προτιμήσει ένα 32θέσιο (μην ακούσω για όρθιους αν ήταν θα έπαιρναν το 040) κλειστό λεωφορείο χωρίς καμία πληροφόρηση ούτε για την ιστορία της πόλης και τα αξιοθέατά της αλλά ούτε και για τη διαδρομή; Και έστω ότι υπάρχει τέτοιο κοινό, πώς ακριβώς θα μάθει για την ύπάρξη της υπηρεσίας; Υπάρχει κάποιο info kiosk στο terminal; Και κάτι ακόμη... Οδηγοί και συνοδοί στα λεωφορεία των "τουριστικάριων" είναι πεπειραμένοι εργαζόμενοι στον τουρισμό για χρόνια. Ανάλογες υπηρεσίες ποιος θα προσφέρει στο Χ80; Ο σταθμάρχης ή ο κάθε οδηγός που τον έστειλαν να κάνει τη γραμμή και ενδεχομένως να μην γνωρίζει καν την αγγλική γλώσσα;

Άλλα πέρα από όλα αυτά υπάρχουν και άλλα σοβαρότερα θέματα. Αν η γραμμή είχε κάποιες - αμυδρές έστω - προοπτικές την ίδια στιγμή ο HATTA θα είχε καταθέσει αγωγή και αίτηση ασφαλιστικών μέτρων για υφαρπαγή έργου... Οι ΟΣΥ έχουν ως έργο την εκτέλεση των τακτικών γραμμών του δικτύου και σε καμία περίπτωση ΔΕΝ είναι τουριστικό γραφείο για να εκτελεί τέτοιο έργο. Στο εξωτερικό οι operators συγκοινωνίας συχνά αναλαμβάνουν το συγκεκριμένο έργο μέσω θυγατρικών (Madrid Vision - EMT, L' Open Tour - RATP, Original Tour - Arriva αλλά και διάφοροι που έχουν το franchise της CitySightseeing), υπάρχει μήπως OSY Tours; Φυσικά δεν εξετάζουμε καν ότι τα ιδιωτικά τουριστικά πληρώνουν τα έξοδά τους από την "τσέπη" τους και όχι από τον κρατικό προϋπολογισμό

Συνεπώς όσο κι αν προσπάθησαν κάποιοι να μας "διαφημίσουν" την γραμμή σε άλλο χώρο μέχρι και με preview (και λοιδώρησαν τις ενστάσεις μου - που επιβεβαιώνονται με τον χειρότερο τρόπο γι' αυτούς) το Χ80 είναι μια υπηρεσία που δεν έπρεπε καν να υπάρχει. Με τον τρόπο σχεδιάστηκε, αλλά και τον τρόπο που λειτουργεί δεν υπάρχει καμία απολύτως περίπτωση να μπορέσει να σταθεί ανταγωνιστικά. Ήδη έχει στοιχίσει πολλές εργατώρες για τον σχεδιασμό, καθώς επίσης και για τη λειτουργία χωρίς να παραλείπονται βέβαια τα κόστη των καυσίμων και της συντήρησης αλλά και οι ελλείψεις των τριων (ναι, προβλέπεται ΚΑΙ ΕΦΕΔΡΙΚΟ!!!) λεωφορείων από το δίκτυο... Η απορία μου εμένα πάντως είναι η εξής: Θα δώσει κανένας λόγο για το φιάσκο; Γιατί σε οποιαδήποτε σοβαρή επιχείρηση τέτοια αποτυχία ισοδυναμεί με απαίτηση παραίτησης από τη διοίκηση... Μην έχουμε αυταπάτες βέβαια στον ΟΑΣΑ σέβονται τον εργαζόμενο και καλύπτουν τις όποιες μ@λακίες του - ειδικά αν θα τις πληρώσουν άλλοι!!!
(12-06-2014, 12:55 AM)marios.ilioupoli Έγραψε: Δυσκολεύτηκες! Όταν ο ιδιώτης χρεώνει για την ίδια διαδρομή 22€, γιατί το δημόσιο να μη φερθεί έξυπνα και με φθηνότερο εισιτήριο να εξυπηρετεί τους τουρίστες; Δυστυχώς ο όλος χειρισμός, μέχρι στιγμής, είναι λανθασμένος...
  • Μηδενική προώθηση,
  • Χρήση λάθος οχημάτων (δε διαφέρουν σε κάτι από τα υπόλοιπα του δικτύου του ΟΑΣΑ),
  • Χρήση λάθος στύλων στάσεων (οι συνηθισμένοι -πλέον- πορτοκαλομπλέ),
  • Λάθος ωράρια και κυρίως,
  • Λάθος θέση αφετηρίας (δε μπορείς να τη βάζεις αφετηρία παρέα με τις άλλες γραμμές της Ξαβέρη και ν' αφήνεις του ιδιώτες να λύνουν και να δένουν μέσα στο σταθμό Κρουαζιέρας).

Δε διαφωνώ με τα παραπάνω.

Όμως, το να κάνει ο δημόσιος τομέας ανταγωνισμό στον ιδιωτικό είναι τουλάχιστον άδικο. Και αυτό επειδή το δημόσιο έχει πάντα το αβαντάζ της χρηματοδότησης. Εαν φερ' ειπείν ο ιδιώτης κατεβάσει το εισιτήριο στα 5€, τότε σε λιγότερο από μια εβδομάδα θα το έχει κλείσει το μαγαζί (εκτός και αν ο ιδιώτης σε βάλει σε κάνα παλιό Nissan Vanette που θα το οδηγεί πακιστανός, τότε ίσως τα 5€ να βγάζουν κέρδος!). Για να κοστίζει το εισιτήριο αυτό 22€ -δε λέω, ποσό καθόλου χαμηλό στις μέρες μας- πάει να πει πως με αυτό το κόστος καλύπτονται τα έξοδα της εταιρίας (καύσιμα, συντήρηση οχημάτων, μισθοί εργαζομένων, εξοπλισμός όπως πχ ιματισμός οδηγών, υλικό θέσης, οπτικοακουστικά συστήματα εντός του οχήματος κλπ) ενώ παράλληλα υπάρχει και ένα σεβαστό κέρδος. Αυτή τη τιμή έχει καθιερώσει η αγορά με το αόρατο χέρι της. Άλλωστε, η υπηρεσία αυτή με το κόστος αυτό απευθύνεται σε κοινό διαφορετικό, το οποίο έχει υπολογίσει πως θα ξοδέψει κάποια χρήματα για τη περιήγησή του.

Από την άλλη μεριά, ΟΑΣΑ και ΟΣΥ δεν θα κάτσουν να τα υπολογίσουν αυτά, μιας και η χρηματοδότηση, μήνας μπει μήνας βγει, είναι εξασφαλισμένη. Δε ξέρω ποιος (αρρωστημένος) νους έδωσε το πράσινο φως να υλοποιηθεί η απόφαση περί ίδρυσης του Χ80, πάντως σίγουρα δεν έκατσε να σκεφτεί ποιο είναι το πραγματικό κόστος ενός τέτοιου εγχειρήματος. Πράγμα παράλογο κιόλας, αν σκεφτεί κανείς ότι μιλάμε για τον ΟΑΣΑ, μια κατά τον νόμο Ανώνυμη Εταιρία, η οποία έχει χαρακτήρα εμπορικό, άρα και σκοπό κερδοσκοπικό. Βέβαια, μιλάμε για μια ''κατά τα χαρτιά ΑΕ'', μιας και τον πραγματικό έλεγχο έχει το ελληνικό δημόσιο.
Λεωφορειακή γραμμή 250
Σχετικά με την παράτασης λειτουργίας της λεωφορειακής γραμμής 250 έως
τις 8/8/2014, ο ΟΑΣΑ ενέκρινε το αίτημά μας και ανέλαβε ο ΟΣΥ τα περαιτέρω.
Να ρωτήσω κάτι χωρίς να ξέρω τι έχει συμβεί βέβαια γιατί δεν βάζουν τα διοροφα λεωφορεία?
(12-06-2014, 11:28 PM)meganium Έγραψε: Να ρωτήσω κάτι χωρίς να ξέρω τι έχει συμβεί βέβαια γιατί δεν βάζουν τα διοροφα λεωφορεία?

Γιατί, νομοθετικά, η ΟΣΥ δε μπορεί να παρέχει τουριστικές υπηρεσίες, άρα δε μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτά τα οχήματα.
(12-06-2014, 11:28 PM)meganium Έγραψε: Να ρωτήσω κάτι χωρίς να ξέρω τι έχει συμβεί βέβαια γιατί δεν βάζουν τα διοροφα λεωφορεία?

Είχε γίνει και διαγωνισμός πρόσφατα για την ενοικίαση των 3 από τα 4 και ίσως τελικά νοικιάστηκαν για το 6μηνο. Εκτός αυτού όπως προαναφέρθηκε δεν έχει σχέση η Ο.ΣΥ. με την παροχή τουριστικών υπηρεσιών.

Υ.Γ. Εκτός από τα υπόλοιπα αρνητικά ξεχάσαμε και το γεγονός ότι το Χ80 πάει από Γρ. Λαμπράκη/Τζαβέλλα αντί για Μικρολίμανο που πάνε τα κόκκινα τουριστικά. Φαίνεται έχουν μεγαλύτερο τουριστικό ενδιαφέρον τα κτίρια της Τζαβέλλα. Tongue
(12-06-2014, 11:28 PM)meganium Έγραψε: Να ρωτήσω κάτι χωρίς να ξέρω τι έχει συμβεί βέβαια γιατί δεν βάζουν τα διοροφα λεωφορεία?

Γιατί τα λεωφορεία δεν πληρούν τις προδιαγραφές κυκλοφορίας. Η ταξινόμησή τους είναι ως "Δ.Χ. Αστικά" ειδικού τύπου και είναι ήδη σκανδαλώδες το γεγονός ότι πήραν πινακίδες...

(13-06-2014, 12:01 AM)mercedes elbo Έγραψε: Είχε γίνει και διαγωνισμός πρόσφατα για την ενοικίαση των 3 από τα 4 και ίσως τελικά νοικιάστηκαν για το 6μηνο. Εκτός αυτού όπως προαναφέρθηκε δεν έχει σχέση η Ο.ΣΥ. με την παροχή τουριστικών υπηρεσιών.

Ο διαγωνισμός αφορούσε και στα τέσσερα οχήματα. Κανένα δεν ναυλώθηκε και κανένα δεν πρόκειται ποτέ να ναυλωθεί - τουλάχιστον στην Ελλάδα... Ποιος τουριστικός operator θα ναυλώσει ένα λεωφορείο που ΔΕΝ μπορεί να χρησιμοποιήσει;
(13-06-2014, 12:04 AM)garvanitis Έγραψε: Ο διαγωνισμός αφορούσε και στα τέσσερα οχήματα. Κανένα δεν ναυλώθηκε και κανένα δεν πρόκειται ποτέ να ναυλωθεί - τουλάχιστον στην Ελλάδα... Ποιος τουριστικός operator θα ναυλώσει ένα λεωφορείο που ΔΕΝ μπορεί να χρησιμοποιήσει;

https://diavgeia.gov.gr/decision/view/%C...%9D%CE%A57
https://diavgeia.gov.gr/decision/view/%C...E%91%CE%A9
https://diavgeia.gov.gr/decision/view/%C...E%A6%CE%94
(13-06-2014, 12:16 AM)mercedes elbo Έγραψε: https://diavgeia.gov.gr/decision/view/%C...%9D%CE%A57
https://diavgeia.gov.gr/decision/view/%C...E%91%CE%A9
https://diavgeia.gov.gr/decision/view/%C...E%A6%CE%94

Βλέπεις εσύ σε κάποιο από τα έγγραφα που παραθέτεις κάποια σύμβαση μίσθωσης;
(13-06-2014, 01:01 AM)garvanitis Έγραψε: Βλέπεις εσύ σε κάποιο από τα έγγραφα που παραθέτεις κάποια σύμβαση μίσθωσης;

Σύμβαση μίσθωσης όχι. Κυρίως τα παράθεσα για το γεγονός ότι ο διαγωνισμός είναι για 3 από τα 4. Όμως, για να αναφέρεται Συγκρότηση Επιτροπής Αξιολόγησης προσφορών δεν σημαίνει ότι έχουν κατατεθεί προσφορές από κάποιους;


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών των ΟΣΥ & ΚΤΕΛ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2024 N1Ellinikou 592 80.034 2 ώρες πριν
Τελευταία Δημοσίευση: Leon377
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών των ΟΣΥ & ΚΤΕΛ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2023 N1Ellinikou 322 103.442 28-12-2023, 08:36 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Man Lion's city
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών των ΟΣΥ & ΚΤΕΛ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2022 N1Ellinikou 158 75.152 09-12-2022, 07:25 PM
Τελευταία Δημοσίευση: MitsosDaBest
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών των ΟΣΥ & ΚΤΕΛ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2021 N1Ellinikou 337 218.059 23-12-2021, 11:04 PM
Τελευταία Δημοσίευση: ecoj
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών της ΟΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2020 Citaro 77 59.019 24-11-2020, 07:10 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Giannis
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών της ΟΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2019 N1Ellinikou 165 140.083 21-01-2020, 05:22 PM
Τελευταία Δημοσίευση: kostas260
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών της ΟΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2018 N1Ellinikou 167 144.062 29-12-2018, 03:05 PM
Τελευταία Δημοσίευση: N1Ellinikou
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών της ΟΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2017 marios.ilioupoli 117 130.411 05-12-2017, 10:39 PM
Τελευταία Δημοσίευση: marios.ilioupoli
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών της ΟΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2016 georgio 74 102.341 09-12-2016, 01:15 AM
Τελευταία Δημοσίευση: marios.ilioupoli
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών της ΟΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2015 N1Ellinikou 149 221.631 21-12-2015, 12:20 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Citaro

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 2 Επισκέπτης (ες)