12-09-2017, 04:21 PM
Πηγή
Περισσότερο καιρό απ’ ότι αρχικά είχε προγραμματιστεί αναμένεται να διαρκέσει η διαδικασία μετάβασης στο ηλεκτρονικό εισιτήριο. Αντίθετα με όσα γράφονται και ακούγονται, η όλη διαδικασία δεν θα είναι υπόθεση λίγων εβδομάδων αλλά αρκετών μηνών.
Κύριο αίτιο δεν είναι τόσο τα μέχρι στιγμής προβλήματα (αυτά άλλωστε έχουν επιφέρει ως σήμερα καθυστέρηση 9 μηνών σε σχέση με το αρχικό χρονοδιάγραμμα) αλλά η πολυπλοκότητα του όλου εγχειρήματος. Παρόλο που οι δηλώσεις στελεχών των συγκοινωνιών και μελών της κυβέρνησης αφήνουν να εννοηθεί πως η μετάβαση από το χάρτινο στο ηλεκτρονικό εισιτήριο θα είναι τόσο απλή όσο το γύρισμα ενός διακόπτη, η πραγματικότητα διαφέρει κατά πολύ.
Καθόλου τυχαίο δεν είναι πως οι προβλέψεις για το πότε θα γίνουν πραγματικότητα επί μέρους κομμάτια της μετάβασης (π.χ. η έκδοση των ATH.ENA CARD), αλλά και για το πότε θα ολοκληρωθεί η μετάβαση έχουν διαψευσθεί.
Καταρχάς η όλη διαδικασία θα είναι χρονοβόρα εφόσον μιλάμε για έκδοση πολλών δεκάδων χιλιάδων καρτών από τα εκδοτήρια. Παρόλο που θα υπάρχει η δυνατότητα πραγματοποίησης αιτήσεων μέσω διαδικτύου, σίγουρα πολλοί θα επιλέξουν να να κάνουν όλη τη διαδικασία σε κάποιο εκδοτήριο εισιτηρίων ώστε να έχουν καλύτερη ενημέρωση. Όλοι όμως ανεξαιρέτως θα χρειαστεί να περάσουν έστω και μία φορά από εκδοτήριο προκειμένου να παραλάβουν την κάρτα τους. Φυσικά αυτό αποκλείεται να συμβεί μέσα σε λίγες ημέρες.
Στη συνέχεια, ένα μεγάλο στοίχημα είναι να πειστεί το επιβατικό κοινό να χρησιμοποιήσει από μόνο του τα νέα εισιτήρια ώστε να μειωθεί ο χρόνος που απαιτείται για τη μετάβαση. Οι προσφορές είναι χρήσιμες ωστόσο θα πρέπει να υπάρξει μία πιο συντονισμένη και εντατική προσπάθεια ενημέρωσης σχετικά με το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Σε αντίθετη περίπτωση, ο ΟΑΣΑ θα αναγκασθεί να σταματήσει την πώληση των παλιών εισιτηρίων ενώ ακόμα πολλοί επιβάτες τα χρησιμοποιούν και δεν έχουν ενημέρωση για τα νέα εισιτήρια.
Είναι προφανές πως διάφορα ημίμετρα όπως το κλείσιμο των μισών πυλών στους σταθμούς του Μετρό προκειμένου να εξοικειωθεί το επιβατικό κοινό όταν ακόμα η χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα δεν θα βοηθήσουν στην ομαλή μετάβαση.
Πότε όμως προβλέπεται ότι η μετάβαση θα έχει ολοκληρωθεί; Σίγουρα όχι πριν το 2018. Ο ΟΑΣΑ έχει πρετοιμαστεί για τη συνέχιση της χρήσης των παλιών εισιτηρίων και καρτών ως το τέλος του 2017 και τις αρχές του επόμενου χρόνου, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορεί να υπάρξει και άλλη παράταση. Πρόσφατα ο ΟΑΣΑ ενέκρινε πίστωση ύψους 15.000 ευρώ για την εκτύπωση δελτίων καρτών απεριορίστων διαδρομών και κουπονιών για τους τελευταίους τρεις μήνες της χρονιάς, καθώς και πίστωση ύψους 122.000 ευρώ για προμήθεια χαρτιού ασφαλείας και εκτύπωση χάρτινων εισιτηρίων και κουπονιών. Τα παλιά εισιτήρια και κάρτες δεν θα πάνε πουθενά μέσα στο επόμενο διάστημα.
Εν αναμονή λοιπόν του σχεδίου μετάβασης στο ηλεκτρονικό εισιτήριο (το οποίο, αν υπάρχει, κανείς δεν έχει δει) το Athens Transport θα συνεχίσει να ενημερώνει έγκαιρα όταν υπάρχουν εξελίξεις, κρατώντας πάντα μικρό καλάθι όταν ακούγονται εξωπραγματικές προβλέψεις.
Περισσότερο καιρό απ’ ότι αρχικά είχε προγραμματιστεί αναμένεται να διαρκέσει η διαδικασία μετάβασης στο ηλεκτρονικό εισιτήριο. Αντίθετα με όσα γράφονται και ακούγονται, η όλη διαδικασία δεν θα είναι υπόθεση λίγων εβδομάδων αλλά αρκετών μηνών.
Κύριο αίτιο δεν είναι τόσο τα μέχρι στιγμής προβλήματα (αυτά άλλωστε έχουν επιφέρει ως σήμερα καθυστέρηση 9 μηνών σε σχέση με το αρχικό χρονοδιάγραμμα) αλλά η πολυπλοκότητα του όλου εγχειρήματος. Παρόλο που οι δηλώσεις στελεχών των συγκοινωνιών και μελών της κυβέρνησης αφήνουν να εννοηθεί πως η μετάβαση από το χάρτινο στο ηλεκτρονικό εισιτήριο θα είναι τόσο απλή όσο το γύρισμα ενός διακόπτη, η πραγματικότητα διαφέρει κατά πολύ.
Καθόλου τυχαίο δεν είναι πως οι προβλέψεις για το πότε θα γίνουν πραγματικότητα επί μέρους κομμάτια της μετάβασης (π.χ. η έκδοση των ATH.ENA CARD), αλλά και για το πότε θα ολοκληρωθεί η μετάβαση έχουν διαψευσθεί.
Καταρχάς η όλη διαδικασία θα είναι χρονοβόρα εφόσον μιλάμε για έκδοση πολλών δεκάδων χιλιάδων καρτών από τα εκδοτήρια. Παρόλο που θα υπάρχει η δυνατότητα πραγματοποίησης αιτήσεων μέσω διαδικτύου, σίγουρα πολλοί θα επιλέξουν να να κάνουν όλη τη διαδικασία σε κάποιο εκδοτήριο εισιτηρίων ώστε να έχουν καλύτερη ενημέρωση. Όλοι όμως ανεξαιρέτως θα χρειαστεί να περάσουν έστω και μία φορά από εκδοτήριο προκειμένου να παραλάβουν την κάρτα τους. Φυσικά αυτό αποκλείεται να συμβεί μέσα σε λίγες ημέρες.
Στη συνέχεια, ένα μεγάλο στοίχημα είναι να πειστεί το επιβατικό κοινό να χρησιμοποιήσει από μόνο του τα νέα εισιτήρια ώστε να μειωθεί ο χρόνος που απαιτείται για τη μετάβαση. Οι προσφορές είναι χρήσιμες ωστόσο θα πρέπει να υπάρξει μία πιο συντονισμένη και εντατική προσπάθεια ενημέρωσης σχετικά με το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Σε αντίθετη περίπτωση, ο ΟΑΣΑ θα αναγκασθεί να σταματήσει την πώληση των παλιών εισιτηρίων ενώ ακόμα πολλοί επιβάτες τα χρησιμοποιούν και δεν έχουν ενημέρωση για τα νέα εισιτήρια.
Είναι προφανές πως διάφορα ημίμετρα όπως το κλείσιμο των μισών πυλών στους σταθμούς του Μετρό προκειμένου να εξοικειωθεί το επιβατικό κοινό όταν ακόμα η χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα δεν θα βοηθήσουν στην ομαλή μετάβαση.
Πότε όμως προβλέπεται ότι η μετάβαση θα έχει ολοκληρωθεί; Σίγουρα όχι πριν το 2018. Ο ΟΑΣΑ έχει πρετοιμαστεί για τη συνέχιση της χρήσης των παλιών εισιτηρίων και καρτών ως το τέλος του 2017 και τις αρχές του επόμενου χρόνου, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορεί να υπάρξει και άλλη παράταση. Πρόσφατα ο ΟΑΣΑ ενέκρινε πίστωση ύψους 15.000 ευρώ για την εκτύπωση δελτίων καρτών απεριορίστων διαδρομών και κουπονιών για τους τελευταίους τρεις μήνες της χρονιάς, καθώς και πίστωση ύψους 122.000 ευρώ για προμήθεια χαρτιού ασφαλείας και εκτύπωση χάρτινων εισιτηρίων και κουπονιών. Τα παλιά εισιτήρια και κάρτες δεν θα πάνε πουθενά μέσα στο επόμενο διάστημα.
Εν αναμονή λοιπόν του σχεδίου μετάβασης στο ηλεκτρονικό εισιτήριο (το οποίο, αν υπάρχει, κανείς δεν έχει δει) το Athens Transport θα συνεχίσει να ενημερώνει έγκαιρα όταν υπάρχουν εξελίξεις, κρατώντας πάντα μικρό καλάθι όταν ακούγονται εξωπραγματικές προβλέψεις.