Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ΧΩΡΙΣ ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΕΣ Λεωφορεία κίνδυνος για την δημόσια υγεία
#1

ΧΩΡΙΣ ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΕΣ: Λεωφορεία - κίνδυνος για τη δημόσια υγεία

Σε δεινή οικονομική κατάσταση βρίσκεται πλέον η ΟΣΥ ΑΕ (Οδικές Συγκοινωνίες), η οποία διαχειρίζεται τα αστικά λεωφορεία και τα τρόλεϊ της Αθήνας.
[Εικόνα: newego_LARGE_t_420_54676788_type13145.jpg]
Λεωφορεία με σκουπίδια χωρίς βραδινό καθάρισμα κυκλοφορούν περίπου 750 λεωφορεία από τέσσερα αμαξοστάσια της ΟΣΥ εξαιτίας της συνεχιζόμενης απεργίας των καθαριστριών. Αποτέλεσμα είναι πολλά λεωφορεία να ξεκινούν δρομολόγια χωρίς να έχουν καθαριστεί και αρκετοί οδηγοί να αναγκάζονται με σκούπες και λάστιχα να τα καθαρίζουν όσο μπορούν

Εκτός από τις εισπράξεις από εισιτήρια και κάρτες που έχουν κάνει «βουτιά» τους τελευταίους μήνες, εδώ και λίγες ημέρες η πλειονότητα των οδικών μέσων κινείται χωρίς τα οχήματα να έχουν καθαριστεί.
Αιτία είναι η συνεχιζόμενη απεργία των καθαριστριών σε τέσσερα μεγάλα αμαξοστάσια της ΟΣΥ, του Ελληνικού, του Βοτανικού, της Ανθούσας και των Λιοσίων. Η εργολαβική εταιρεία, η οποία έχει αναλάβει τον καθαρισμό των οχημάτων στα συγκεκριμένα αμαξοστάσια, οφείλει σημαντικό μέρος των αποδοχών τους στις καθαρίστριες παρά το γεγονός ότι, όπως έχει διαβεβαιώσει και στο παρελθόν η διοίκηση της ΟΣΥ, η ίδια έχει εξοφληθεί από την εταιρεία. Αποτέλεσμα είναι περίπου 750 λεωφορεία από τα 1.055 που βγαίνουν καθημερινά για δρομολόγια να μην καθαρίζονται τα βράδια και να ξαναβγαίνουν από τα αμαξοστάσια βρώμικα, πολλές φορές ακόμα και με τα σκουπίδια που έχουν πεταχτεί την προηγούμενη ημέρα.
Διαμαρτυρίες
Το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ έχει ήδη γίνει αποδέκτης έντονων διαμαρτυριών από πολλούς οδηγούς, πολλοί εκ των οποίων αναγκάζονται μόνοι τους με σκούπες ή με λάστιχα να καθαρίζουν όσο μπορούν τα λεωφορεία καθώς ο μόνος καθαρισμός που γίνεται είναι από τα πρωινά συνεργεία που «ξηλώνουν» το κάθε όχημα κάθε 2-3 μήνες για τον μεγάλο καθαρισμό.
Η απεργία των καθαριστριών, όπως σημειώνει το μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου Αποστόλης Κασιμέρης, κρίθηκε νόμιμη από το δικαστήριο την περασμένη Παρασκευή και θα συνεχιστεί έως και την Τετάρτη: «Οι εργαζόμενες πρέπει να εξοφληθούν και η διοίκηση της εταιρείας δεν μπορεί να επαναπαύεται στις ψευδείς βεβαιώσεις εξόφλησης που της παρέχει ο εργολάβος», τονίζει προσθέτοντας ότι «θα πρέπει να κινηθούν οι απαραίτητες διαδικασίες για να κηρυχθεί έκπτωτος και οι εργαζόμενες να πληρωθούν από την εταιρεία».

[Εικόνα: assets_LARGE_t_420_54676648_type13145.jpg]
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ, Γιώργος Αναγνωστόπουλος, αναγνωρίζει το πρόβλημα της έλλειψης καθαρισμού στα λεωφορεία και επισημαίνει ότι η εταιρεία έχει εκπληρώσει όλες τις υποχρεώσεις της απέναντι στον εργολάβο: «Εχουμε στείλει έγγραφα στην Επιθεώρηση Εργασίας προκειμένου να μας στείλουν τη δεύτερη ποινή, ώστε να κινήσουμε τις απαραίτητες διαδικασίες. Δεν είναι εύκολο βάσει των συμβολαίων να κηρυχθεί έκπτωτη μια εταιρεία. Περιμένουμε απάντηση» υπογραμμίζει στο «Εθνος».
Αυτό όμως δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η εταιρεία, η οποία και σε επίπεδο ανεφοδιασμού καυσίμων κυρίως για τα πετρελαιοκίνητα οχήματά της, βρίσκεται σε τεντωμένο σκοινί.
Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές της προς τους προμηθευτές είχαν ως αποτέλεσμα την προηγούμενη Πέμπτη τα περίπου 140 λεωφορεία από το αμαξοστάσιο του Πειραιά να μην μπορούν να ανεφοδιαστούν εκεί καθώς οι δεξαμενές ήταν άδειες και να πρέπει να κινηθούν στο αμαξοστάσιο της Πέτρου Ράλλη για να βάλουν πετρέλαιο.
Οπως επισημαίνει στο «Εθνος» ο αντιπρόεδρος του Συνδικάτου, Φώτης Νικολακόπουλος, αυτό οφείλεται και στο γεγονός ότι η εταιρεία δεν έχει υπογεγραμμένο προϋπολογισμό, όπως θα έπρεπε από την 31η Μαρτίου, με συνέπεια βάσει του νόμου να μην επιτρέπεται καμία συναλλαγή για αγορά ανταλλακτικών ή καυσίμων παρά μόνο η υπογραφή της μισθοδοσίας.

[Εικόνα: assets_LARGE_t_420_54676649_type13145.jpg]

Τις προσεχείς ημέρες, πάντως, αναμένεται συνάντηση της διοίκησης της εταιρείας με εταιρεία καυσίμων προκειμένου να αναζητηθεί λύση στο πρόβλημα.
Μειωμένες εισπράξεις
Σήμερα το μηνιαίο κόστος καυσίμων για τα λεωφορεία ανέρχεται σε περίπου 3,5 εκατομμύρια ευρώ τον μήνα και είναι δύσκολο να καλυφθεί δεδομένου ότι τα έσοδα της εταιρείας φέτος εμφανίζονται μειωμένα στο πρώτο τρίμηνο έως και κατά 30% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Η κατάργηση των «εθελοντών» ελεγκτών κομίστρου χωρίς να έχει αποφασιστεί το διάδοχο σχήμα έχει αφήσει στον έλεγχο μόνο τους 18 μόνιμους ελεγκτές που διαθέτει η ΟΣΥ για έναν στόλο περίπου 1.300 οχημάτων. Ετσι τα έσοδα στο πρώτο δίμηνο του έτους ήταν λιγότερα κατά 6,5 εκατομμύρια ευρώ, λέει ο γ.γ. των εργαζομένων, Κώστας Σιορίκης.
Η οριακή οικονομική κατάσταση της εταιρείας δεν επιτρέπει όμως και την αγορά ανταλλακτικών, λέει ο πρόεδρος των τεχνιτών, Αποστόλης Ραφτόπουλος, ο οποίος συμπληρώνει ότι η ΟΣΥ αναγκάζεται να κάνει μικρές προμήθειες σε ανταλλακτικά, πρακτική που ανεβάζει σημαντικά το κόστος.
Μαρία Λιλιοπούλου
Φωτογραφίες: Παναγι'ωτης Σαρρής


ΠΗΓΗ: ΕΘΝΟΣ
Μπορείτε να δείτε τα βίντεο μου
Υou can see my videos : στο/at TMantzas
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)