Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[gothess.gr]Πρώτο "όχι" για τις αυξήσεις των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ
#1
Με το... χιλιόμετρο η τιμή του εισιτηρίου στον ΟΑΣΘ

Φωτιές ανάβει η πρόθεση του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να χωρίσει τη Θεσσαλονίκη σε τέσσερις ζώνες, προκειμένου οι αστικές συγκοινωνίες να εκτελούνται με νέο σύστημα τιμολόγησης.

Όπως αποκάλυψε ο «Α», το υπουργείο σκοπεύει η τιμολόγηση να γίνεται ανάλογα με την απόσταση που θα θέλει να διανύσει ο επιβάτης με το λεωφορείο. Το υπουργείο έχει συστήσει επιτροπή και εξετάζονται διάφορα εναλλακτικά σενάρια τα οποία δεν αφορούν μόνο στην τιμολόγηση, αλλά και στην αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών. Σε κάθε περίπτωση, οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν σε συνεννόηση με το υπουργείο Οικονομικών, καθώς σημαντικότατη παράμετρο αποτελεί η επιδότηση στην τιμή του εισιτηρίου, η οποία καλύπτεται από τον κρατικό κορβανά.

Αξιοσημείωτο πάντως είναι ότι οι σχετικές συζητήσεις, οι οποίες, κακά τα ψέματα, αφορούν την αύξηση του κόστους μετακίνησης με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, γίνονται την ώρα που μόλις προχτές ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ανακοίνωσε γενναίες μειώσεις στην τιμή των εισιτηρίων των μέσων μαζικής μεταφοράς της Αθήνας! Ενημέρωση για το ζήτημα θα ζητήσει στην Αθήνα ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης. Ο κ. Τσερμενίδης μετέχει στην επιτροπή που σύστησε το υπουργείο για το θέμα και κατέθεσε τιε απόψεις των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ τόσο για την αναδιάρθρωση των δρομολογίων, όσο και για την αναδιάρθρωση της τιμολογιακής πολιτικής. Ωστόσο, όπως λέει, αναμένει τις αποφάσεις των αρμόδιων υπουργών.

«Η επιτροπή, στην οποία μετέχω, κατέληξε σε σειρά προτάσεων. Ωστόσο, για να υλοποιηθεί το οτιδήποτε και να προχωρήσει η όποια αλλαγή, απαιτείται κοινή υπουργική απόφαση», αναφέρει ο κ. Tσερμενίδης.

Όπως σημειώνει ο κ. Τσερμενίδης, σήμερα το προσήκον κόμιστρο, δηλαδή το πραγματικό κόστος μετακίνησης κάθε επιβάτη του ΟΑΣΘ, συμπεριλαμβανομένων όσων μετακινούνται με μειωμένο εισιτήριο, είναι 1,65 ευρώ. «Υπάρχουν επιβάτες οι οποίοι διανύουν πολλά χιλιόμετρα με μόλις 0,90 ευρώ, δηλαδή με μόλις 10 λεπτά του ευρώ περισσότερα από αυτούς που μετακινούνται εντός της πόλης, ακόμα και εντός των ορίων του δήμου Θεσσαλονίκης. Αυτό δεν είναι δίκαιο. Την ίδια ώρα, το υπουργείο Οικονομικών μειώνει δραματικά την επιδότηση του εισιτηρίου. Σαφώς πρέπει να βρεθεί λύση», σημειώνει ο κ. Τσερμενίδης.

Ο ίδιος κάνει ειδική αναφορά στα μειωμένα εισιτήρια τα οποία πληρώνουν ειδικές κατηγορίες επιβατών του ΟΑΣΘ, όπως είναι οι μαθητές, οι σπουδαστές, οι φοιτητές, οι άνω των 65 ετών, οι πολύτεκνοι, κ.ά., για τους οποίους έπαψαν τα τελευταία χρόνια να καταβάλλονται τα κονδύλια.
«Η διαπραγμάτευση συνεχίζεται. Ελπίζουμε ότι θα βρεθεί η χρυσή τομή, όμως, κακά τα ψέματα, τον τελευταίο λόγο έχει το υπουργείο Οικονομικών», καταλήγει ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ.

Στα... όπλα οι δήμαρχοι, για να μπλοκάρουν την αύξηση

Επί ποδός πολέμου βρίσκονται για το θέμα οι δήμαρχοι της Θεσσαλονίκης, όπως σημειώνει ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας και δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών, Σίμος Δανιηλίδης.

«Είναι απαράδεκτο σε μία περίοδο κρίσης και φτώχειας, χωρίς συζήτηση με τους φορείς της πόλης και ειδικά με την τοπική αυτοδιοίκηση, να επιδιώκεται αύξηση στην τιμή του εισιτηρίου και μάλιστα σε κάποιες περιοχές σημαντικότατη», αναφέρει ο κ. Δανιηλίδης.

Όπως ο ίδιος λέει, το ότι κάποιοι πολίτες κατοικούν σε πιο απομακρυσμένες περιοχές δεν πρέπει να αποτελεί λόγο τιμωρίας τους, τη στιγμή μάλιστα που στην Αθήνα, πολύ σωστά, γίνονται μειώσεις στην τιμή των εισιτηρίων. «Αποτελεί τραγικό λάθος να μιλάμε έστω και υποθετικά για αυξήσεις στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ. Η Πολιτεία έχει εναλλακτικές. Μπορεί να επιλέξει να μειώσει το λειτουργικό κόστος του ΟΑΣΘ, ξεκινώντας πρώτα και καλύτερα από τις απολαβές των μεγαλομετόχων του Οργανισμού. Σημειωτέον ότι στον ΟΑΣΘ ισχύει μια... παγκόσμια πρωτοτυπία: ανεξαρτήτως του πώς πηγαίνει η επιχείρηση, ανεξαρτήτως των κοινωνικών και οικονομικών δεδομένων που επικρατούν στη χώρα, οι μεγαλομέτοχοι εισπράττουν σταθερά τα μερίσματά τους. Την ίδια ώρα, βέβαια, οι απολαβές των εργαζομένων -όσων έχουν δουλειά- έχουν μειωθεί ακόμα και κατά 50%», υπογραμμίζει ο πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ.

Καταλήγοντας ο κ. Δανιηλίδης λέει ότι το ένα και πλέον εκατομμύριο πολιτών της Θεσσαλονίκης καταταλαιπωρείται καθημερινά με την κατάσταση η οποία επικρατεί στις αστικές συγκοινωνίες. «Τη στιγμή που παγκοσμίως ενισχύονται τα μέσα μαζικής μεταφοράς και δίνονται κίνητρα για τη χρήση τους, θα είναι τραγικό λάθος και αντικίνητρο για τη χρήση των λεωφορείων η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων. Ως τοπική αυτοδιοίκηση είμαστε κάθετα αντίθετοι σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο και θα αγωνιστούμε για να μην επιτρέψουμε την εφαρμογή του», λέει χαρακτηριστικά.

ΠΗΓΗ Δήμος Νεάπολης
Πηγή που έγινε η αντιγραφή κειμένου
Απάντηση


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  [ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ] ΟΑΣΘ Αυξήσεις εισιτηρίων αντί μειώσεις δαπανών GiannisB 0 2.124 09-12-2013, 01:29 AM
Τελευταία Δημοσίευση: GiannisB

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)