Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Λεωφορειακές Γραμμές ΚΤΕΛ
#42
(14-12-2013, 02:36 AM)ns_ Έγραψε: Στο ίδιο αυτό φύλλο της 14/8/1931 του Ελευθέρου Βήματος, υπάρχει το εξής ανακοινωθέν του Υπουργείου Συγκοινωνίας της εποχής, που μας δίνει σημαντικές πληροφορίες για τις λειτουργούσες τότε λεωφορειακές γραμμές ("πλην Κηφισιάς και Γλυφάδος") και την δυναμικότητα εκάστης αυτών σε οχήματα:

"ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ

Κατ' απόφασιν του Υπουργού της Συγκοινωνίας υπ' αριθ. 68610 ε.ε. [Σ.Σ.: σημαίνει "ενεστώτος έτους"] η εις ιδιωτικά λεωφορεία νέου τύπου δύναμις η ορισθείσα υπό του Τ. Π. Ι. Λ. [???] αυξάνεται καθοριζομένου του ολικού αριθμού, εν εκάστη των κάτωθι λεωφορειακών γραμμών, ως εξής:

1) της Γραμμής Αθηνών Κοκκινιάς εν συνόλω 18
2) >> >> >> Ζωγράφου >> 7
3) >> >> >> Αγ. Παρασκευής >> 13
4) >> >> >> Κυνοσάργους >> 10
5) >> >> >> Δουργούτη >> 10
6) >> >> >> Γηροκομείου >> 8
7) >> >> >> Αγ. Σάββα >> 10
8) >> >> >> Σφαγείων >> 15
9) >> >> >> Αγ. Ιωάννου >> 10
10) >> >> >> Γεφύρας Λιοσίων >> 13
11) >> >> >> Ν. Ιωνίας >> 30
12) >> >> >> Καισαριανής >> 10
13) >> >> >> Αδριανουπόλεως >> 5
14) >> >> >> Υμηττού >> 6
15) >> >> >> Σχολ. Χωροφυλακής >> 3
16) >> >> >> Κουπονίων >> 3
17) >> >> >> Περιστερίου >> 22

[...]

Διά τας λοιπάς γραμμές πλην των γραμμών Κηφισιάς και Γλυφάδος ορίζεται ως όριον δυνάμεως λεωφορείων το εξής:

1) της Γραμμής Αθηνών Ν. Σμύρνης εν συνόλω 15
2) >> >> >> Ηλιουπόλεως >> 6
3) >> >> >> Γούβας >> 9
4) >> >> >> Πολυγώνου >> 10
5) >> >> >> Γ' Σεπτεμβρίου >> 15
6) >> >> >> Κ. Πετραλώνων >> 3
7) >> >> >> Μενιδίου >> 4
8) >> >> >> Ν. Φιλαδελφείας >> 20
9) >> >> Πειραιώς Ν. Κοκκινιάς >> 30
10) >> >> >> Ταμπουρίων >> 28
11) >> >> >> Αγ. Διονυσίου >> 21
12) >> >> >> Καλλιπόλεως >> 4
13) >> >> >> Π. Κοκκινιάς >> 5

[...]"

Οι "κεκορεσμένες" γραμμές (δι' αποφάσεως του Υπουργού Συγκοινωνίας) τω καιρώ εκείνω, ήταν σαν να λέμε τώρα ότι δεν μπορούν να δοθούν άλλες άδειες ταξί τώρα. Δηλ. για κάθε γραμμή υπήρχε ένας μέγιστος, διοικητικά καθοριζόμενος, αριθμός λεωφορείων γι' αυτήν. Ήταν σημαντικό για τους λεωφορειούχους μιας γραμμής να κηρύσσεται "κεκορεσμένη", διότι δεν θα μπορούσαν να μπουν νέοι λεωφορειούχοι στη γραμμή αυτή και να τους μειώσουν τον αριθμό διαδρομών που έκαναν, τον κόσμο που έπαιρναν, και συνεπώς τα έσοδά τους.

Βρήκα και άλλη απόφαση κηρύξεως γραμμών ως "κεκορεσμένων" του ιδίου έτους (1931, μόλις 4 μήνες αργότερα), από το Ελ. Βήμα της 10/12/1931. Επειδή αναφέρεται σε γραμμές Αθηνών, Πειραιώς και Περιχώρων έχει περισσότερες γραμμές από την προηγούμενη. (Με bold βάζω τις γραμμές που δεν αναφέρονταν στην απόφαση του Αυγούστου 1931)

ΓΡΑΜΜΗ / ΜΕΓΙΣΤΟΣ ΑΡ. ΛΕΩΦ. / (ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΣ ΜΕΓ. ΑΡ. ΛΕΩΦ.)
* Αθηνών-Κοκκινιάς 19 (18)
* Ζωγράφου 9 (7)
* Αγ. Παρασκευής 17 (13)
* Δουργούτη 12 (10)
* Κυνοσάργους 12 (10)
* Γηροκομείου 12 (8)
* Σφαγείων 17 (15)
* Πυριτιδοποιείου 12
* Αγ. Ιωάννου 12 (10)
* Καισαριανής 12 (10)
* Γεφύρας 16 (13)
* Περιστερίου 22 (22)
* Σχολής Χωροφυλακής 4 (3)
* Υμηττού 7 (6)
* Αδριανουπόλεως 6 (5)
* Πολυγώνου 10 (10)
* Νέας Ιωνίας 10 (30) [Σ.Σ.: ένας από τους δύο αριθμός είναι λογικά τυπογραφικό λάθος...]
* Γούβας 10 (9)
* Κουπονίων 4 (3)
* Ηλιουπόλεως 5 (6)
* Κάτω Πετραλώνων 6 (3)
* Λιοπεσίου 3
* Μενιδίου 6 (4)
* Γενναδίου Βιβλιοθήκης 7 [?!?]
* Λυκοβρύσεως 3
* Αγίας Ζώνης 8
* Γαλατσίου 3
* Ψυχικού 9
* Γκίζη (sic) 7
* Βουρλοποτάμου 6
* Προφήτου Ηλία 4
* Ασπροπύργου 4
* Εκάλης 3
* Σπάτων 4
* Μπραχαμίου 2
* Κυψέλης 5
* Νεκροταφείου 4 [?!?]
* Πειραιώς-Ταμπουρίων 32 (28)
* Πειραιώς-Παλ. Κοκκινιάς 7 (5)
* Πειραιώς-Νέας Κοκκινιάς 33 (30)
* Πειραιώς-Αγίου Διονυσίου και Αναστάσεως 25 (21)
* Πειραιώς-Καλλιπόλεως 4 (4)
* Πειραιώς-Φρεαττύδος 5
* Πειραιώς-Χατζηκυριακείου 7
* Πειραιώς-Γλυκών Νερών 5 [?]
* Πειραιώς-Ελευσίνος 7
* Πειραιώς-Γλυφάδος 9
* Νέας Σμύρνης 15 (15) τύπου 20 θέσεων
* Γ' Σεπτεμβρίου 15 (15) τύπου 20 θέσεων
* Νέας Φιλαδελφείας 20 (20) τύπου 40 θέσεων
* Κηφισσίας 50 τύπου 24 θέσεων
* Αθηνών-Γλυφάδος 35 τύπου 24 θέσεων κλειστά και 20 θέσεων ανοικτά (!)
* Αθηνών-Ελευσίνος 6 τύπου 20 θέσεων
* Βύρωνος 7 τύπου 40 θέσεων

Η γραμμή του Αγίου Σάββα (10 λεωφορεία στην απόφαση του Αυγ. 1931) δεν αναφέρεται.
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
RE: Λεωφορειακές Γραμμές ΚΤΕΛ - από ns_ - 15-12-2013, 10:45 PM

Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  Παλιές λεωφορειακές γραμμές - Διαδρομές, συχνότητες κλπ magirus deutz 227 189.625 09-02-2024, 07:38 AM
Τελευταία Δημοσίευση: pvuccino
  Λεωφορειακές Γραμμές ανα ΣΕΠ aliance 4 13.788 01-06-2017, 05:34 PM
Τελευταία Δημοσίευση: pvuccino
  Λεωφορειακές γραμμές Ηλιούπολης marios.ilioupoli 2 7.484 02-07-2013, 01:48 PM
Τελευταία Δημοσίευση: marios.ilioupoli

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 3 Επισκέπτης (ες)