Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Λεωφορειακές Γραμμές ΚΤΕΛ
#22
(03-12-2013, 09:57 PM)pvuccino Έγραψε: Επιτέλους!!! Έμαθα ποια είναι η Πλατ.Κύπρου!! Big Grin (είχα αρχίσει να πιστεύω ότι μ' αυτή την απορία θα πέθαινα... Tongue ) Πάντως όχι να πω ότι σας τα' πα έτσι;; Ο μπάτλερ ήταν τελικά ο δολοφόνος!! Big Grin Εκείνο που με προβληματίζει είναι ότι λέει: "η γραμμή Ηλ.Σταθ.Καλλιθέας-Μπραχαμίου-Πλατ.Κύπρου!"

Εἰχες δίκιο τελικά... Δεν πήγαινε το μυαλό μου ότι από Πλ. Κύπρου θα μετονομαζόταν (πότε άραγε; ) σε πλατεία Κολοκτρώνη (και όχι λ.χ. Εθνικής Αντιστάσεως...), τη στιγμή μάλιστα που το 1981 η Βασ. Σοφίας στη Δάφνη έγινε Εθνάρχου Μακαρίου...

Η πλατεία αυτή λοιπόν:
* Επισήμως είναι Πλατεία Κολοκοτρώνη
* Επισήμως ήταν Πλατεία Κύπρου ή Πλατεία Ηρώων Κύπρου (βλ. παρακάτω...)
* Στην κοινή χρήση είναι η Πλατεία Καλογήρων
* Αλλά μετά το Μετρό, λόγω του σταθμού ΔΑΦΝΗ λέγεται και απλά Πλατεία Δάφνης

Πολλά ονόματα (5!) για μια πλατεία...! Smile

Ψάχνοντας για τη μετονομασία της Πλατείας Καλογήρων από Κύπρου σε Κολοκοτρώνη, βρήκα κατ' αρχάς μιαν άλλη μετονομασία, ενδιαφέρουσα, και απρόσμενη:

"Με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Δάφνης μετονομάζεται η κεντρική Πλατεία του Δήμου, που η χούντα την είχε ονομάσει "21ης Απριλίου", σε "Πλατεία Ηρώων Πολυτεχνείου". [Πηγή: "Ριζοσπάστης", 29/6/1975]

Όσον αφορά την "Πλατεία Κύπρου" η ονομασία αυτή ήταν ακόμα εν χρήσει το 1979 (σε φοβερό άρθρο, πάλι του Ριζοσπάστη, που έχει τις διαδρομές και στάσεις των γραμμών των Μετρό, "Σεπόλια-Πλ. Κύπρου" α' προτεραιότητας, και "Αιγάλεω-Σταυρός" β' προτεραιότητας, με ελάχιστες αποκλίσεις από την τελική χάραξη 20 χρόνια αργότερα!)

Όμως, οι μετονομασίες στη Δάφνη, έχουν μεγάλη ιστορία... Π.χ. το 1963 "[κ]ατόπιν αποφάσεως του Δημοτικού Συμβουλίου Δάφνης μετονομάζονται οι πλατείες Άνω Δάφνης και Δημαρχείου σε Πλατεία Κωστή Παλαμά, η πρώτη, και σε Πλατεία Θ. Κολοκοτρώνη η δεύτερη" [Πηγή: "Το Βήμα", 6/4/1963]

(δηλ. ενώ τώρα λέγεται Πλ. Κολοκοτρώνη η Καλογήρων, από το 1963 και μέχρι μάλλον το 1967 Πλ. Κολοκοτρώνη λεγόταν η ... Πλατεία Δημαρχείου!)

Κατόπιν αυτής της (ημιτελούς εισέτι) "πλατειολογίας" να και ένα πολύ σημαντικό λεωφορειακά, δηλ. *πότε* επεκτάθηκε η γραμμή στην Πλ. Κύπρου (απάντηση: το 1965):

"Μικρές ειδήσεις από τους δήμους της Πρωτευούσης

[...]

ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ: Πραγματοποιήθηκαν οι επεκτάσεις των λεωφορειακών γραμμών Καλλιθέας-Νέας Σμύρνης, Λουτρών και Άνω Νέας Σμύρνης. Έτσι, τα λεωφορεία της Άνω Ν. Σμύρνης τερματίζουν στη συμβολή των οδών Τατούλων-Χαλδείας [Σ.Σ.: εκπληκτικό! ούτε στη Σκατζουράκη ούτε στην Πλ. Ανοίξεως!] Τα λεωφορεία της γραμμής Λουτρών επεξετάθησαν από τις οδούς Πέτρας, Διγενή Ακρίτα και Αιγαίου μέχρι της πλατείας Ηρώων Κύπρου [Σ.Σ.: και όχι απλά Κύπρου (!)] του Δήμου Δάφνης." [Πηγή: "Το Βήμα", 6/5/1965]

(03-12-2013, 09:57 PM)pvuccino Έγραψε: Εκείνο που με προβληματίζει είναι ότι λέει: "η γραμμή Ηλ.Σταθ.Καλλιθέας-Μπραχαμίου-Πλατ.Κύπρου!" Το Μπραχάμι που κολλάει;; Huh

Strictly speaking:

* Το 1,5 οικοδομικό τετράγωνο επί της Ευξείνου Πόντου από Καλλικρατείας μέχρι μόλις πριν από τη στάση Καλαμών είναι σύνορα Ν. Σμύρνης - Αγ. Δημητρίου (η συμβολή Ευξείνου Πόντου - Καλαμών είναι Μπραχάμι, η στάση Καλαμών είναι Ν. Σμύρνη). Όμως, η αρχική επέκταση το 1965 προς Καλογήρους είδαμε ότι είχε ως εξής: "Τα λεωφορεία της γραμμής Λουτρών επεξετάθησαν από τις οδούς Πέτρας, Διγενή Ακρίτα και Αιγαίου" (προφανώς Πέτρας και Διγενή Ακρίτα ήταν τότε διπλής, ή μονής προς την άλλη κατεύθυνση...)

* Η Παπαναστασίου από Καλογήρους μέχρι και Αλκινόου είναι σύνορα Αγ. Δημητρίου - Δάφνης. Βέβαια (α) δεν ήταν αυτή η αρχική χάραξη (πήγαινε από Μεγ. Αλεξάνδρου, Πλ. Ηρώων κ.λπ.) και (β) το ρεύμα της Παπαναστασίου από Καλογήρους προς Αλκινόου είναι Δάφνη.

Αν τώρα, θεωρώντας ότι η διασταύρωση Πέτρας και Διγενή Ακρίτα στα Λουτρά, ούσα μόλις 1 οικοδομικό τετράγωνο από τα σύνορα του Δήμου Αγ. Δημητρίου, μπορεί να θεωρηθεί ως "Μπράχαμι" υπό την ευρεία έννοια του όρου... (καθώς η αντίστοιχη της Καλαμών τότε στάση επί της Διγενή Ακρίτα εξυπηρετούσε προφανώς τους κατοίκους Μπραχαμίου στην περιοχή κάτω από την Ευξείνου Πόντου και μέχρι τα Νεκροταφεία Δάφνης/Αγ. Δημητρίου)... Τι να πω...

Εκτός βέβαια εάν από το 1965 που επεκτάθηκε η γραμμή από Λουτρά προς Καλογήρους, και μέχρι το 1969 που αναφέρεται η γραμμή ως "Ηλεκτρικού Σταθμού - Μπραχαμίου - πλατείας Κύπρου" είχε γίνει κάποια τροποποίηση με περιπορεία στο Μπραχάμι... Χρήζει διερευνήσεως αυτό!
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
RE: Λεωφορειακές Γραμμές ΚΤΕΛ - από ns_ - 04-12-2013, 01:53 AM

Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  Παλιές λεωφορειακές γραμμές - Διαδρομές, συχνότητες κλπ magirus deutz 227 189.688 09-02-2024, 07:38 AM
Τελευταία Δημοσίευση: pvuccino
  Λεωφορειακές Γραμμές ανα ΣΕΠ aliance 4 13.790 01-06-2017, 05:34 PM
Τελευταία Δημοσίευση: pvuccino
  Λεωφορειακές γραμμές Ηλιούπολης marios.ilioupoli 2 7.484 02-07-2013, 01:48 PM
Τελευταία Δημοσίευση: marios.ilioupoli

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)