Αξιολόγηση Θέματος:
  • 1 Ψήφοι - 5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Παλιές λεωφορειακές γραμμές - Διαδρομές, συχνότητες κλπ
#64
(09-12-2015, 01:32 AM)Desiro Έγραψε: Ναι, αυτά. Για ποιό λόγο όμως; Από Αεροπαγίτου γυρνούσανε?

Κοίτα γενικά οι γραμμές προς τα πιο μακρινά προάστια δεν ξεκινούσαν από το κέντρο για κάποιο λόγο. Οι γραμμές προς Βουλιαγμένη/Βάρη/Βάρκιζα πχ είχαν από ιδρύσεώς τους αφετηρία στη Βασ.Όλγας. Φυσικά αργότερα πήγαν κι άλλες γραμμές εκεί (Γλυφάδα, Αργυρούπολη κτλ) αλλά αυτό ήταν κυρίως σε μια απόπειρα να αποσυμφορηθεί η Ακαδημία από τις αφετηρίες. Οι γραμμές προς τα Μεσόγεια είχαν αρχικά αφετηρία στην Πλατ.Μοναστηρακίου κι έβγαιναν στη Βασ.Σοφίας μέσω Ερμού/Πλ.Συντάγματος. Τότε βέβαια (μιλάμε για τη δεκαετία του '30) το Μοναστηράκι ήταν απείρως πιο "κέντρο" απ' ό,τι η Ακαδημία ή το Σύνταγμα, λόγω της αγοράς κτλ. Γύρω στα 1950 και λόγω του κυκλοφοριακού "χάους" στο Μοναστηράκι (σκέψου ότι τότε υπήρχε παράλληλη κυκλοφορία τραμ/λεωφορείων/ΙΧ/φορτηγών/κάρων/αλόγων κτλ χωρίς φωτεινούς σηματοδότες και σε συνδυασμό με το παζάρι η κατάσταση ήταν τραγική) η αφετηρία μεταφέρθηκε στην Πλατ.Ασωμάτων και τα οχήματα ξεκίνησαν να διέρχονται από Απ.Παύλου, Διον.Αεροπαγίτου, Συγγρού, Βασ.Όλγας, Βασ.Κωνσταντίνου και Ηρ.Αττικού/Ρηγίλλης. Η Βασ.Κωνσταντίνου δεν είχε διανοιχτεί ακόμα βόρεια της Ερατοσθένους (ήταν ακόμα ποτάμι), κάτι που συνέβη στις αρχές της δεκαετίας του '60, οπότε και τα λεωφορεία ξεκίνησαν να διέρχονται απο εκεί. Η δε Πλατ.Ασωμάτων ήταν αρκετά κοντά στο Μοναστηράκι, ώστε να θεωρείται "κέντρο" και ο περισσότερος κόσμος τα έπαιρνε από εκεί, άρα η μη διέλευσή τους από το Σύνταγμα δεν ήταν και τόσο τραγική για τα δεδομένα της εποχής.

Λίγα χρόνια μετά και λόγω της έλλειψης χώρου στην Πλατ.Ασωμάτων, η αφετηρία μεταφέρθηκε απέναντι, στην Επταχάλκου, όπου και παρέμεινε μέχρι το 1995 όπου οι γραμμές έγιναν τοπικές στην Αγ.Παρασκευή. Εξαίρεση αποτελούν οι γραμμές προς Ανθούσα/Παλλήνη/Γέρακα, αφού αρχικά ξεκινούσαν από την Ακαδημία. Οι γραμμές αυτές εξελίχθηκαν από την πρώτη γραμμή της Μεσογείων Ακαδημία-Αγ.Παρασκευή, που ιδρύθηκε τη δεκατία του '20 κι ενώ αρχικά τερμάτιζε στην Πλατ.Αγ.Παρασκευής με τα χρόνια επεκτάθηκε και "τριχοτομήθηκε" στις γραμμές προς Γέρακα, Παλλήνη και Ανθούσα. Οι αφετηρίες αυτές παρέμειναν εκεί μέχρι το 1970, όταν η Δικτατορία με το σύστημα της "Περιμετρικής" επιχείρησε για ακόμη μια φορά να απομακρύνει τις αφετηρίες από την Ακαδημία, δημιουργώντας "αφετηριακούς σταθμούς" εκτός Κέντρου και ιδρύοντας την κυκλική γραμμή "Π:Περιμετρικη" που με το ίδιο εισητήριο σε μετέφερε από τον "αφετηριακό σταθμό" στο Κέντρο και αντίστροφα. Όλες οι γραμμές της Μεσογείων (Χολαργός/Αγ.Παρασκευή/Παπάγου κτλ) έφυγαν από την Ακαδημίας και πήγαν στη Ρηγίλλης, κάτι που όμως κράτησε ελάχιστα λόγω "όχλησης της Λέσχης Αξιωματικών" και σε λιγότερο από μήνα οι αφετηρίες επανήλθαν στην Ακαδημία. Οι γραμμές όμως προς Γέρακα/Παλλήνη/Ανθούσα ως πιο "υπεραστικές" σε χαρακτήρα αποφασίστηκε να πάνε κι αυτές στο Θησείο μαζί με τις υπόλοιπες των Μεσογείων ακολουθώντας φυσικά την ίδια διαδρομή. (Διον.Αεροπαγίτου, Βασ.Όλγας κτλ)
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
RE: Παλιές λεωφορειακές γραμμές - Διαδρομές, συχνότητες κλπ - από pvuccino - 09-12-2015, 06:07 AM
RE: Γραμμή 873 - από kostaslinardos - 13-10-2013, 01:45 AM
RE: Γραμμή 873 - από pvuccino - 13-10-2013, 12:12 PM
ΓΡΑΜΜΗ 857 - από magirus deutz - 07-11-2013, 03:45 PM
RE: ΓΡΑΜΜΗ 857 - από pvuccino - 10-11-2013, 05:12 PM
RE: ΓΡΑΜΜΗ 857 - από magirus deutz - 10-11-2013, 05:16 PM
RE: ΓΡΑΜΜΗ 857 - από pvuccino - 10-11-2013, 06:38 PM

Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  Λεωφορειακές Γραμμές ανα ΣΕΠ aliance 4 13.745 01-06-2017, 05:34 PM
Τελευταία Δημοσίευση: pvuccino
  Λεωφορειακές Γραμμές ΚΤΕΛ ns_ 45 65.434 11-01-2015, 06:37 PM
Τελευταία Δημοσίευση: mercedes1988
  Λεωφορειακές γραμμές Ηλιούπολης marios.ilioupoli 2 7.460 02-07-2013, 01:48 PM
Τελευταία Δημοσίευση: marios.ilioupoli

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 3 Επισκέπτης (ες)