Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[EgnatiaPost.gr] Παραδόθηκε στο Δ. Θεσσαλονίκης η αποθήκη των τραμ στο Ντεπό
#1
Το κτίριο και οι εγκαταστάσεις της Αποθήκης των Τραμ, στο Ντεπώ (συνοικία που πήρε το όνομά της από τις αποθήκες), στα οποία επί περίπου έξι δεκαετίες στεγαζόταν η Υποδιεύθυνση Τεχνικών Εφαρμογών Βορείου Ελλάδος της Ελληνικής Αστυνομίας, αποδόθηκαν την Πέμπτη στο Δήμο Θεσσαλονίκης.

Στην τελετή παράδοσης – παραλαβής ήταν παρόντες ο Ανδρέας Κουράκης, αντιδήμαρχος Αστικού Περιβάλλοντος Θεσσαλονίκης, ο Ιωάννης Καγκελίδης, διευθυντής της Υποδιεύθυνσης Τεχνικών Εφαρμογών Βορείου Ελλάδος της Ελληνικής Αστυνομίας και ο Δημήτρης Κορμπάκης, αστυνομικός διευθυντής της Διεύθυνσης Τεχνικών Εφαρμογών της ΕΛΑΣ.

Με την οριστική απομάκρυνση της συγκεκριμένης υπηρεσίας από τον χώρο -όπου είχε εγκατασταθεί μεταπολεμικά μετά το ξήλωμα του δικτύου των τραμ- αποδίδονται στον Δήμο Θεσσαλονίκης συνολικά 10.000 τ.μ. Επιπλέον ικανοποιείται ένα πάγιο αίτημα των κατοίκων, καθώς σφραγίζονται οι αποθήκες καυσίμων της υπηρεσίας της ΕΛΑΣ που λειτουργούσαν.

Ήδη στο ένα τρίτο του ιστορικού συγκροτήματος, το οποίο έχει χαρακτηρισθεί διατηρητέο από το Υπουργείο Πολιτισμού από το 1994 και έχει ορισθεί ως χώρος σχολείου από το 1985, λειτουργούν από τη δεκαετία του 1960 σχολικά συγκροτήματα της Θεσσαλονίκης, ενώ σήμερα στεγάζονται το 14ο Γυμνάσιο και Λύκειο Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με τον κ. Κουράκη, η απόδοση του χώρου στην πόλη δίνει τη δυνατότητα να προχωρήσουν οι ενέργειες ολοκλήρωσης των σχετικών μελετών, ώστε σε σύντομο χρονικό διάστημα η Θεσσαλονίκη να εντάξει στις λειτουργίες της έναν πρότυπο χώρο, ο οποίος θα συνδυάζει χρήσεις εκπαίδευσης αλλά και πολιτισμού.

«Ο χρόνος στον οποίο συμβαίνει η ευτυχής αυτή κατάληξη των ενεργειών του Δήμου Θεσσαλονίκης συμπίπτει με τη συμπλήρωση εκατόν εικοσιπέντε χρόνων από την έναρξη της πρώτης λειτουργίας του τραμ στη Θεσσαλονίκη. Στις έξι δεκαετίες της λειτουργίας του κατάφερε να γίνει ένα μέσο μεταφοράς συνδεδεμένο με την ιστορία της πόλης, συνδέοντας παλιές και σύγχρονες γειτονιές, μεταφέροντας τους κατοίκους από τις περιοχές κατοικίας στις περιοχές εργασίας και σε χώρους αναψυχής. Εξήντα χρόνια μετά την παύση λειτουργίας των τραμ, η δρομολογούμενη αποκατάσταση των κτιρίων του παλιού Ντεπώ θα χαρίσει στην πόλη ακόμη ένα σημαντικό μνημείο της νεώτερης ιστορίας της στον ιστορικό άξονα της οδού Βασιλίσσης Όλγας», είπε ο κ. Κουράκης.

Σημειώνεται ότι τον Ιούνιο του 1888 ξεκίνησε η λειτουργία του ιππήλατου λεωφορείου και 20 χρόνια αργότερα, στις 14 Ιουνίου του 1908, λειτούργησε το ηλεκτροκίνητο τραμ, κάνοντας τη διαδρομή ΝΤΕΠΩ – Πλατεία Ελευθερίας».

Πηγή
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)