Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Δρομολόγηση στους Κεντρικούς Άξονες
#1
Ανοίγω εδώ ένα καινούριο θέμα για να μην πλατιάζουμε άλλο στα ήδη υπάρχοντα. Γνωρίζετε καλά τις απόψεις μου για τη δρομολόγηση στους κεντρικούς άξονες. Ότι δηλαδή είναι πολύ καλύτερα να έχουμε μία γραμμή με πολύ καλές συχνότητες, παρά πολλές με «ικανοποιητικές» οι οποίες όμως δε μπορούν να συντονιστούν μεταξύ τους. Όμως επειδή κι εγώ ακόμα το ψάχνω, θέλω να σας κάνω μια ερώτηση: Πιστεύετε πως αν μπορούσαμε να έχουμε σταθερή αιχμή στο 5λεπτο με 18μετρα στους κεντρικούς άξονες θα καλυπτόταν επαρκώς η επιβατική κίνηση; (όταν λέω κεντρικούς άξονες εννοώ την Πατησίων, την Κηφισίας, τη Λεωφ.Αλεξάνδρας, τη Μεσογείων, τη Συγγρού, τη Βασ.Σοφίας, τη Λιοσίων, την Παραλιακή, τη Βουλιαγμένης, τη Θησέως, την Καβάλας και λιγότερο τις Αχαρνών/Λένορμαν/Π.Ράλλη/Ιερά Οδό που έχει πέσει αρκετά η κίνηση τελευταία) Σήμερα διέρχονται πολύ περισσότερα οχήματα, αλλά: ΚΑΝΕΝΑ δεν έχει στην αιχμή 5λεπτο (εκτός του 608 που όμως έρχεται ΗΔΗ γεμάτο από Γαλάτσι και Ζωγράφου/και του Α13 που έχει 6λεπτο) με αποτέλεσμα οι επιβάτες να περιμένουν πολύ παραπάνω από 5 λεπτά και να στοιβάζονται στο πρώτο λεωφορείο/τρόλλεϋ που θα περάσει! (ενώ από πίσω ακολουθούν άλλα 3-4 άδεια) Θα ήταν όμως αρκετή η (σταθερή) διέλευση ενός αρθρωτού ανα 5λεπτο ή θα γινόταν το αδιαχώρητο;
Απάντηση
#2
Τουλάχιστον στη Βουλιαγμένης πιστεύω ότι αυτό μπορεί να εφαρμοστεί άνετα και ειδικά από τον Ιούλιο που θα ανοίξουν οι νέοι σταθμοί.
Με την παρούσα κατάσταση, ακόμα και στην αιχμή μπορεί να τύχει να περάσουν όλα μαζί και μετά για 15' να υπάρχει ένα κενό. Το αποτέλεσμα; Απίστευτος συνωστισμός στις στάσεις και το πρώτο που έρχεται να γεμίζει ασφυκτικά!
Τι θα μπορούσε να γίνει; Α3/Β3 να ενοποιηθούν και να απαλλαγούν οι κορμοί από περιττούς κύκλους και με ενίσχυση των δρομολογίων τους σε συνδυασμό με τοπικοποίηση του Α4 στο στ. Ηλιούπολης και την περικοπή του 154 στο στ. Αλίμου, να εξασφαλίσει οχήματα ώστε να ρίξει τη συχνότητα κάτω από τα 10' και να υπάρχει άψογη εξυπηρέτηση.
Βέβαια, απ' αυτά που γνωρίζουμε μέχρι στιγμής, τίποτα από τα παραπάνω δεν πρόκειται να εφαρμοστεί. Εκτός αν πιέσουμε εμείς προς αυτή την κατεύθυνση...

ΥΓ: Και τα 220/221 έχουν 5-6/λεπτη συχνότητα στην αιχμή. Wink
Απάντηση
#3
Για τις λεωφόρους χωρίς μετρό πιστεύω πως η καλύτερη είναι η Αθηνών. Δηλαδή 2 γραμμές με άριστη συχνότητα και χωρίς αρθρωτά (Α15, Β15) και μάι μέτρια (Γ16) και μία με χάλια (Β16). Κάθε πέντε λεπτά βλέπεις λεωφορείο. Ακόμα και τη Κυριακή παλεύονται τα πράγματα. Κάποια στιγμή συναντάνε τα 845, 750, 731 και πάνε το καθένα στον προορισμό του χωρίς να στοιβαχτεί κανείς πουθενά. Ενώ δεν χρειάζονται αρθρωτά.

Για τις λεωφόρους με μετρό θεωρώ πως η Λένορμαν είναι πολύ καλή. Α13 και 12 είναι αρκετά και κάνουν άψογη δουλειά και πάλι δεν χρειάζονται αρθρωτά. Από τότε που κόπηκαν οι ακτινικές και οι πολλοί κορμοί (Β13, Α14, Β14, 730, 821, 840) όλα πάνε μια χαρά και η Α13 δεν σπαταλάει αρθρωτά πλέον.

Παράδειγμα προς αποφυγή η Βουλιαγμένης. Πολλές ασυντόνιστες γραμμές με μέτρια συχνότητα που περνάνε μαζί ενώ θέλουν και αρθρωτά πολλά.

Καλή φάση και η Κηφισίας που εξυπηρετείται αρκετά καλά (Α7, 550) ακόμα και τη νύχτα.

Άλλη χάλια περίπτωση η Θηβών που ουσιαστικά το 703 παλεύει μόνο του. Στοίβαγμα, κίνηση, καθυστέρηση κάθε μέρα όλη μέρα.

Γενικά θεωρώ πως μια δύο γραμμές με καλή συχνότητα και χωρίς αρθρωτά είναι προτιμότερες από πολλές με μέτριες συχνότητες ή ακόμα χειρότερα μία με μέτρια συχνότητα.
Απάντηση
#4
(09-06-2013, 09:16 PM)marios.ilioupoli Έγραψε: Τουλάχιστον στη Βουλιαγμένης πιστεύω ότι αυτό μπορεί να εφαρμοστεί άνετα και ειδικά από τον Ιούλιο που θα ανοίξουν οι νέοι σταθμοί.

Καλά για τη Βουλιαγμένης κι εγώ είμαι σίγουρος πως δε θα 'χει πρόβλημα, άλλωστε (θα) έχει και το μετρό. Για άλλες ανησυχώ...

(09-06-2013, 09:16 PM)marios.ilioupoli Έγραψε: ΥΓ: Και τα 220/221 έχουν 5-6/λεπτη συχνότητα στην αιχμή. Wink

Ναι όντως, έχεις δίκιο!
Απάντηση
#5
(09-06-2013, 09:52 PM)pvuccino Έγραψε: Καλά για τη Βουλιαγμένης κι εγώ είμαι σίγουρος πως δε θα 'χει πρόβλημα, άλλωστε (θα) έχει και το μετρό. Για άλλες ανησυχώ...

Το ότι θα έχει το Μετρό, δε σημαίνει ότι δεν πρέπει να έχει και κάποια καλή επίγεια σύνδεση. Άλλωστε και σήμερα υπάρχει πολύς κόσμος που προτιμά τα Α3/Β3 και Α4 για κέντρο αντί για το Μετρό και ειδικά λόγω φθηνότερου εισιτηρίου και μηνιαίας κάρτας.
Απάντηση
#6
(09-06-2013, 09:22 PM)ecoj Έγραψε: Για τις λεωφόρους χωρίς μετρό πιστεύω πως η καλύτερη είναι η Αθηνών. Δηλαδή 2 γραμμές με άριστη συχνότητα και χωρίς αρθρωτά (Α15, Β15) και μάι μέτρια (Γ16) και μία με χάλια (Β16). Κάθε πέντε λεπτά βλέπεις λεωφορείο. Ακόμα και τη Κυριακή παλεύονται τα πράγματα. Κάποια στιγμή συναντάνε τα 845, 750, 731 και πάνε το καθένα στον προορισμό του χωρίς να στοιβαχτεί κανείς πουθενά. Ενώ δεν χρειάζονται αρθρωτά.

Ναι όμως και πάλι όλες αυτές είναι ασυντόνιστες μεταξύ τους. Αν μπορούσες να 'χεις αρθρωτό για Ελευσίνα και Ασπρόπυργο πχ που να είχαν 5λεπτο στην αιχμή και όοολα τα υπόλοιπα να φεύγανε ή να γινόντουσαν τοπικά (πχ του Δάσους στο Στ.Χαϊδάρι, αλλά με γερές συχνότητες) θα την πάλευε η Καβάλας; Μήπως θα την πάλευε και με 12μετρο ανα 5λεπτο; Κατάλαβες, δεν εννοώ για την τοπική κίνηση που μπορεί να φέρει η κάθε μία από τις γραμμές που αναφέρεις(που μπορεί να διοχευτεί και στο μετρό), αλλά για την κίνηση της ίδιας της Λεωφ.Καβάλας!

(09-06-2013, 09:22 PM)ecoj Έγραψε: Για τις λεωφόρους με μετρό θεωρώ πως η Λένορμαν είναι πολύ καλή. Α13 και 12 είναι αρκετά και κάνουν άψογη δουλειά και πάλι δεν χρειάζονται αρθρωτά. Από τότε που κόπηκαν οι ακτινικές και οι πολλοί κορμοί όλα πάνε μια χαρά και η Α13 δεν σπαταλάει αρθρωτά πλέον.

Κι εδώ ισχύει το ίδιο. Απουσία συντονισμού. Αν ήταν μία η γραμμή της Λένορμαν στο 5λεπτο θα ήθελε αρθρωτά ή 12μετρα;

(09-06-2013, 09:22 PM)ecoj Έγραψε: Καλή φάση και η Κηφισίας που εξυπηρετείται αρκετά καλά (Α7, 550) ακόμα και τη νύχτα.

Εδώ είναι η πρώτη ανησυχία μου. Η Κηφισίας έχει το Α7 στο 8λεπτο και το 550 επίσης. Συνδυαστικά πηγαίνει στο 4λεπτο (αν και βέβαια κι αυτά περνάνε ασυντόνιστα) και έχει φυσικά και όλα τα υπόλοιπα που ψιλοβοηθάνε (10/18/19/602/610 κτλ) αλλά επίσης περνάνε όποτε λάχει. Εδώ αν έφευγαν όοοοοολα αυτά κι έμενε ένα αρθρωτό ανα 5λεπτο θα την πάλευε;

(09-06-2013, 09:22 PM)ecoj Έγραψε: Άλλη χάλια περίπτωση η Θηβών που ουσιαστικά το 703 παλεύει μόνο του. Στοίβαγμα, κίνηση, καθυστέρηση κάθε μέρα όλη μέρα.

Τη Θηβών όπως είδες δεν την ανέφερα, τη θεωρώ "ειδική περίπτωση!" Big Grin Αλλά πλην πύκνωσης του 703 δε μπορεί να γίνει κάτι άλλο.

Αυτό που με απασχολεί ιδιαίτερα είναι η Λεωφ.Αλεξάνδρας και η Πατησίων που έχουν πολλές διελεύσεις και πολύ κίνηση. Εκεί δεν ξέρω κατά πόσο ένα 18μετρο στο 5λεπτο θα ταν αρκετό.

(09-06-2013, 09:59 PM)marios.ilioupoli Έγραψε: Το ότι θα έχει το Μετρό, δε σημαίνει ότι δεν πρέπει να έχει και κάποια καλή επίγεια σύνδεση. Άλλωστε και σήμερα υπάρχει πολύς κόσμος που προτιμά τα Α3/Β3 και Α4 για κέντρο αντί για το Μετρό και ειδικά λόγω φθηνότερου εισιτηρίου και μηνιαίας κάρτας.

Ναι έχεις δίκιο, δεν το έθεσα σωστά. Όλα αυτά που γράφω παίρνουν σα δεδομένο ότι θα εξισωθεί (προς τα κάτω) το εισητήριο του μετρό με τα λεωφορεία και θα είναι ενιαίο, όπως ήταν παλιότερα! Και η τοπική κίνηση (όπου είναι δυνατόν) θα διοχετεύεται στο μετρό! Μ' αυτό το σκεπτικό αναρωτιέμαι για τις κεντρικές λεωφόρους.
Απάντηση
#7
Αθηνών = Περίεργο άλλα δεν είναι ασυντόνιστα τα Α15 και Β15. Φεύγουν ένα ένα. Ασυντόνιστα τελείως είναι με τα Γ16 και Β16. Πάντως αν θες μόνο για την κίνηση της ίδιας της Αθηνών τότε και το Β15 μόνο του χωρίς αρθρωτά με την τωρινή συχνότητα μια χαρά τα πήγαινε.

Λένορμαν = Τι να συντονίσεις; Αφού βγαίνουν κάθε 6 -7 λεπτά οχήματα από Ζάππειο και Ζήνωνος λογικό να φτάνουν το ένα πίσω από το άλλο. Αν αφήσεις μόνο μία γραμμή (λεωφορείο ή τρόλεϊ) τότε αρθρωτά απαραίτητα.

Κηφισίας = Όχι νομίζω μόνο μία γραμμή μόνο. Μην ξεχνάς ότι και τώρα αρθρωτά έχουν. Δεν είναι πάντα ασυντόνιστα 550 και Α7. Ο ρόλος της 550 δεν είναι ο ίδιος με την Α7.

Πατησίσων = Ξέχνα το Α8 που κανείς δεν προτιμάει μιας και πάει στο μουσείο. Τα τρόλεϊ κάνουν καλή δουλειά όχι άψογη μιας και είναι ασυντόνιστα.

Θηβών = Το 703 μπορούσε να πυκνώσει με 12μετρα. Μένουν ως έχουν τα αρθρωτά και μπαίνουν τέσσερα 12μετρα.

Βουλιαγμένης = Αν δεν εννωθούν τα Α3 και Β3 τίποτα δεν φτιάχνει.
Απάντηση
#8
(09-06-2013, 10:35 PM)ecoj Έγραψε: Περίεργο άλλα δεν είναι ασυντόνιστα τα Α15 και Β15. Φεύγουν ένα ένα.

Το ξέρω, αλλά όπως είπες είναι ασυντόνιστα με τα υπόλοιπα!

(09-06-2013, 10:35 PM)ecoj Έγραψε: Ο ρόλος της 550 δεν είναι ο ίδιος με την Α7.

Το ξέρω, αλλά εγώ μιλάω για την κίνηση και των δύο συνολικά ως κορμοί Κηφισίας-Κέντρου. Άλλωστε κι απο κει που περνάει το 550 κέντρο είναι πια! Φαντάζομαι πολλοί θα το παίρνουν (αν περάσει πριν το Α7) και θα κατεβαίνουν Βασ.Σοφίας ή για μετρό ή για μετεπιβίβαση σε 3/13/Α5 κτλ. Άσε που το Α7 πλέον σε πάει... στο πέρα πουθενά!

(09-06-2013, 10:35 PM)ecoj Έγραψε: Τα τρόλεϊ κάνουν καλή δουλειά όχι άψογη μιας και είναι ασυντόνιστα.

Καλή δουλειά κάνουν, αλλά είναι σπατάλη οχημάτων ένα κάρο γραμμές και παραπάνω απ' τα μισά να είναι ψιλοάδεια! Επίσης το ότι είναι ασυντόνιστα δεν ενοχλεί τόσο στην Πατησίων, όσο στα άλλα τους άκρα. (Παγκράτι, Κηφισίας, Καλλιθέα)
Απάντηση
#9
Μόνες τους οι Α15 και οι Β15 είναι υπεράριστες. Τα άλλα δύο και ειδικά το Β16 πάνε μισοάδεια. Από Σεπτέμβριο με το σταθμό στην Αγία Μαρίνα το βλέπω delete το Β16.

Τώρα στην Πατησίων ο κόσμος εξυπηρετείται καλά άλλα ότι πολλά οχήματα πάνε μισοάδεια είναι και αυτό αλήθεια. Πάντως υπάρχει σχέδιο να φτάσει τραμ εκεί. Αν γίνει αυτό τα βλέπω όλα μαζί να καταργούνται.

Η 550 είναι σαφώς καλύτερη της Α7 πλέον. Άλλα μία γραμμή μόνη της πιστεύω όχι. Κατάργηση του Α7 και μετατροπή του Χ14 σε 24ωρο με συχνότητα στα 10 λεπτά την μέρα θα πρότεινα. 550 ως έχει.
Απάντηση
#10
(09-06-2013, 11:03 PM)ecoj Έγραψε: Μόνες τους οι Α15 και οι Β15 είναι υπεράριστες. Τα άλλα δύο και ειδικά το Β16 πάνε μισοάδεια. Από Σεπτέμβριο με το σταθμό στην Αγία Μαρίνα το βλέπω delete το Β16.
Βασικά αν γίνουν αυτά που λένε με τα ΚΤΕΛ τα Β16/Γ16 κλπ. κορμοί και τοπικά Ελευσίνας/Ασπροπύργου πάνε στα ΚΤΕΛ.

(09-06-2013, 11:03 PM)ecoj Έγραψε: Η 550 είναι σαφώς καλύτερη της Α7 πλέον. Άλλα μία γραμμή μόνη της πιστεύω όχι. Κατάργηση του Α7 και μετατροπή του Χ14 σε 24ωρο με συχνότητα στα 10 λεπτά την μέρα θα πρότεινα. 550 ως έχει.

Μισό άλλος ο ρόλος της Α7 άλλος της 550. Η Α7 είναι κορμός της Κηφισίας με το κέντρο ενώ το 550 συνδέει τα Νότια Προάστια/Παραλιακή με Κηφισίας. Επίσης, ανά 10' είναι πολύ λίγη συχνότητα για ένα τόσο φορτωμένο δρόμο χωρίς μετρό.

Γενικά θέλω να καταλήξω ότι δεν μπορούμε να βάζουμε στο ίδιο "τσουβάλι" δρόμους που έχουν μετρό με αυτούς που δεν έχουν. Π.χ. Η Βουλιαγμένης τι να το κάνει το 5λεπτο ακόμη και με 12μετρα ενώ μπορεί να καλύφθει άνετα από ένα Α3 ανά 10' με αρθρωτά. Επίσης, είναι διαφορετικές οι ανάγκες ανά άξονα και δεν μπορείς να πεις ότι βάζω μια γραμμή ανά 5' και καλύφθηκε π.χ. στην Παραλιακή δεν γίνεται να κοπούν τα Α1, Α2, Β2, 140 κτλ. γιατί το καθένα εξυπηρετεί διαφορετικές συνδέσεις που χρειάζονται χώρια ότι πρέπει να υπάρχουν γραμμές που πρέπει να τροφοδοτούν και τα τοπικά.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 2 Επισκέπτης (ες)