Αξιολόγηση Θέματος:
  • 1 Ψήφοι - 4 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
106, 126, 136, 137 & 910: Τα λεωφορεία του Στ. Συγγρού-Φιξ
#1
106 ΑΓ.ΒΑΡΒΑΡΑ - ΣΤ.ΣΥΓΓΡΟΥ-ΦΙΞ:
Η γραμμή αυτή είναι τοπική/τροφοδοτική και ξεκινάει από τα όρια Αγ.Δημητρίου και Π.Φαλήρου, στην οδό Αργολίδος και καταλήγει στο Σταθμό μετρό Φιξ. Διέρχεται μέσω της Νέας Σμύρνης. Αρχικά η περιοχή της Αγ.Βαρβάρας εξυπηρετεί το από τη γραμμή 83: Ακαδημία-Αγ.Βαρβάρα Π.Φαλήρου η οποία όμως δεν διερχόταν από Ν.Σμύρνη, αλλά έστριβε αριστερά από Παραλιακή στο ύψος της Εδέμ και πιθανότατα μέσω της οδού Πικροδάφνης έφτανε στον κόμβο Αμφιθέας και Αγ.Βαρβάρας τερματίζοντας στην ομώνυμη εκκλησία. Υπήρχε και γραμμή από Πειραιά με την ίδια διαδρομή με την ονομασία 83Α: Πειραιάς-Αγ.Βαρβάρα Π.Φαλήρου. Αρκετά πιο μετά (αρχές δεκατίας '60) δημιουργήθηκε και η γραμμή 160: Αθήνα-Κάτω Ν.Σμύρνη-Πανιώνιος που είχε ίδια διαδρομή με το σημερινό 106, αλλά έκανε τέρμα στο στάδιο του Πανιωνίου επί της οδού Αργείων (σημερινή στάση "Παλ.Τέρμα") Τη δεκαετία του '70 οι γραμμές 83 και 160 συγχωνεύτηκαν στη γραμμή 160: Αθήνα-Κάτω Ν.Σμύρνη-Πανιώνιος-Αγ.Βαρβάρα Π.Φαλήρου, ενώ η 83Α από Πειραιά συνέχισε τη λειτουργία της και επεκτάθηκε αργότερα μέχρι Αγ.Δημήτριο, όπου έγινε το σημερινό 217. Το '81 το 160 έγινε 106: Αθήνα-Αγ.Βαρβάρα με αφετηρία στη Σίνα. Το 2004 μεταφέρεται στην πλατεία Κολοκοτρώνη και το 2010 μετατρέπεται σε τροφοδοτική. Το 2009, αλλάζει και το τέρμα του από την οδό Δαιδάλου (πλησίον στην εκκλησία Αγ.Βαρβάρας) στην όδο Αργολίδος (κοινό τέρμα με την γραμμή 126).
Έχει τις καθημερινές 16'-20' ,το Σάββατο 25'-40' και την Κυριακή 45'-50'.

126 Π.ΦΑΛΗΡΟ - ΣΤ.ΣΥΓΓΡΟΥ-ΦΙΞ:
Η γραμμή αυτή είναι τοπική/τροφοδοτική και ξεκινάει από τα όρια Αγ.Δημητρίου και Π.Φαλήρου, στην οδό Αργολίδος και καταλήγει στο Σταθμό μετρό Φιξ. Διέρχεται μέσω της εκκλησίας Παναγίτσας, και επί της οδού Ζησιμοπούλου στο Π.Φάληρο. Η γραμμή δημιουργήθηκε αρχές της δεκαετίας του '60 με την ονομασία 32: Αθήνα-Αμφιθέα. Ο αριθμός 32 άνηκε μέχρι τότε στη γραμμή Ζάππειο-Πειραιάς (σημερινό 040), το οποίο πήρε τον αριθμό 165 όταν ξεκίνησε να διέρχεται από τη Λ.Θησέως. Η γραμμή τότε διερχόταν και στην άνοδο και στην κάθοδο από την οδό Ναϊάδων, οπού ήταν και το τέρμα της. (στη συμβολή με την Αμφιθέας) Το '81 έγινε 126: Αθήνα-Παλ.Φάληρο με αφετηρία στην Όθωνος επί της Πλ.Συντάγματος (μαζί με τα 132/133) και τέρμα στην οδό Χρονοπούλου. Μετά το '90 και λόγω των έργων του μετρό η αφετηρία μεταφέρθηκε στον παράδρομο της Αμαλίας (τότε ήταν άνοδος) πριν τη συμβολή με την οδό Ξενοφώντος. Το 2000, αλλάζει η αφετηρία του και μεταφέρετε στην οδό Σινά. Το 2004 μεταφέρεται στην πλατεία Κολοκοτρώνη και το 2010 μετατρέπεται σε τροφοδοτική στον σταθμό Συγγρού-Φιξ. ενώ η γραμμή επεκτάθηκε μέχρι το σημερινό της τέρμα, στην οδό Αργολίδος.
Έχει τις καθημερινές 13'-20' ,το Σάββατο 25'-40' και την Κυριακή 45'-50'.

136 ΑΝΩ Ν.ΣΜΥΡΝΗ - ΣΤ.ΣΥΓΓΡΟΥ-ΦΙΞ Β:
Η γραμμή αυτή είναι τοπική/τροφοδοτική και ξεκινάει από το Νεκροταφείο Νέας Σμύρνης, επί των οδών Ευξ.Πόντου και Σταδίου και καταλήγει στο Σταθμό μετρό Φιξ. Διέρχεται μέσω των οδών Αιγαίου και Κράτητος. Έχει τις καθημερινές 18'-25' ,το Σάββατο 25'-35' και την Κυριακή 30'-40'. Δημιουργήθηκε την δεκαετία του 80', με αρχική αφετηρία στην οδό Σινά. Το 2004 μεταφέρεται στην πλατεία Κολοκοτρώνη και το 2010 μετατρέπεται σε τροφοδοτική.

137 ΑΝΩ Ν.ΣΜΥΡΝΗ - ΣΤ.ΣΥΓΓΡΟΥ-ΦΙΞ Α: Η γραμμή αυτή είναι τοπική/τροφοδοτική και ξεκινάει από το Νεκροταφείο Νέας Σμύρνης, επί των οδών Ευξ.Πόντου και Σταδίου και καταλήγει στο Σταθμό μετρό Φιξ. Διέρχεται μέσω της οδού Αρτάκης. Έχει τις καθημερινές 18'-25' ,το Σάββατο 25'-35' και την Κυριακή 30'-40'. Δημιουργήθηκε την δεκαετία του 80', με αρχική αφετηρία στην οδό Σινά. Το 2004 μεταφέρεται στην πλατεία Κολοκοτρώνη και το 2010 μετατρέπεται σε τροφοδοτική.

Και οι 2 γραμμές (136-137):
136/137
Δημιουργήθηκαν στις αρχές τις δεκαετίας του '50 αρχικά ως τοπικά της γραμμής 31: Ακαδημία-Ν.Σμύρνη, αργότερα όμως πήραν τον αριθμό 29: Ακαδημία-Άνω Ν.Σμύρνη (μέσω Μπακνανά ή Αιγαίου) Και οι δύο διαδρομές είχαν τον ίδιο αριθμό και γι' αυτό υπήρχε χαρτάκι στο παρμπρίτζ που έγραφε "Αιγαίου" ή "Μπακανά." Η διαδρομή μέσω Αιγαίου (σημερινό 136) διερχόταν από την Αιγαίου (τότε ήταν και άνοδος και κάθοδος) μέχρι τη συμβολή της με την οδό Αρτάκης όπου και έστριβε δεξιά. (κοινώς ήταν απ' έξω όλη η διαδρομή από την 6η στάση Αιγαίου μέχρι τα Λουτρά, προφανώς γιατί δεν είχε οικοδομηθεί ακόμα η περιοχή) Τέρμα έκαναν επί της σημερινής Πλατ.Σκαντζουράκη (σημερινή στάση "Παλ.Τέρμα") ενώ αργότερα επεκτάθηκαν μέχρι την Πλ.Ηρώων Κύπρου (τότε "Πλ.Ανοίξεως") και τελικά επί ΕΑΣ στο σημερινό τους τέρμα, επί της Ευξείνου Πόντου. Το '81 πήραν τις ονομασίες 136: Αθήνα-Άνω ν.Σμύρνη Β' και 137: Αθήνα-Άνω Ν.Σμύρνη Α΄, ενώ δημιουργήθηκαν και οι παράλληλες γραμμές 134: Αθήνα-Ασύρματος Α΄ και 135: Αθήνα-Ασύρματος Β΄με λίγα δρομολόγια την ημέρα για την εξυπηρέτηση της περιοχής του Ασυρμάτου. Το 2009 καταργήθηκαν.

910 ΣΤ.ΣΥΓΓΡΟΥ-ΦΙΞ - ΤΖΙΤΖΙΦΙΕΣ
Η γραμμή αυτή είναι τοπική/τροφοδοτική και ξεκινάει από τον Σταθμό μετρό Φιξ και καταλήγει στις Τζιτζιφιές μέσω της οδού Δημοσθένους. Έχει τις καθημερινές 15'-25' ,το Σάββατο 25'-35' και την Κυριακή 35'-45'. Δημιουργήθηκε την δεκαετία του 90, με αρχική αφετηρία το Ζάππειο. Το 2000 μεταφέρεται στον Σταθμό μετρό Φιξ.

Οι δήμοι/περιοχές που εξυπηρετούν είναι:
106 / 126: ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, Π.ΦΑΛΗΡΟ, Ν.ΣΜΥΡΝΗ, ΚΕΝΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ
136: Ν.ΣΜΥΡΝΗ & ΚΕΝΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ
137: Ν.ΣΜΥΡΝΗ, Ν.ΚΟΣΜΟΣ/ΔΑΦΝΗ, ΚΕΝΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ
910: ΚΕΝΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ, ΚΑΛΛΙΘΕΑ ΚΑΙ ΤΖΙΤΖΙΦΙΕΣ

Σημεία Tips:
1) Οι γραμμές 106 και 137 εκτελουν το πρώτο τους δρομολόγιο μέχρι την Πλατεία Κολοκοτρώνη και επιστροφή.
2) Στην Αφετηρία 106/126, βρίσκεται η στάση "1Η ΚΑΛΑΜΑΚΙΟΥ" της γραμμής 141 επί της Λεωφ.Καλαμακίου, και η στάση "ΔΙΑΣΤ.ΑΓ.ΒΑΡΒΑΡΑΣ" επί της οδού Φιλ.Εταιρείας των γραμμών 217/229.
3) Στην στάση "3Η ΜΠΑΚΝΑΝΑ" της γραμμής 137, βρίσκεται ο Σταθμός Τραμ "ΜΠΑΚΝΑΝΑ" επί της οδού Ηλ.Ηλιού.
4) Η γραμμή 136 κάνει στάση στο ΑΛΣΟΣ με κατεύθυνση την Ν.Σμύρνη.
5) Η γραμμή 910 διασχίζει τις οδούς "ΑΓ.ΠΑΝΤΩΝ" και "ΔΑΒΑΚΗ" όπου διέρχονται οι γραμμές αντίστοιχα 040 και 218, 219, 232, 816.
6) Οι γραμμές που διέρχονται από τον Σταθμό μετρο Φίξ είναι οι Α2, Β2, Ε90, 040, 550 και η γραμμή τρόλεϊ 10. Ανταπόκριση με το Μετρό και το Τραμ.
Απάντηση
#2
Επίσης από το Συγγρού-ΦΙΞ διέρχεται και η γραμμή τρόλεϊ 10.
Απάντηση
#3
(11-05-2013, 06:34 PM)ecoj Έγραψε: Επίσης από το Συγγρού-ΦΙΞ διέρχεται και η γραμμή τρόλεϊ 10.

Προσωπικά αναφέρομαι στις τροφοδοτικές γραμμές! Παρολα αυτα θα αναφερω και τις άλλες!! Smile
Απάντηση
#4
Είναι αρκετές όπως τα 040, Ε22 και πάει λέγοντας
Απάντηση
#5
106
Αρχικά η περιοχή της Αγ.Βαρβάρας εξυπηρετείτο από τη γραμμή 83: Ακαδημία-Αγ.Βαρβάρα Π.Φαλήρου η οποία όμως δεν διερχόταν από Ν.Σμύρνη, αλλά έστριβε αριστερά από Παραλιακή στο ύψος της Εδέμ και πιθανότατα μέσω της οδού Πικροδάφνης έφτανε στον κόμβο Αμφιθέας και Αγ.Βαρβάρας τερματίζοντας στην ομώνυμη εκκλησία. Υπήρχε και γραμμή από Πειραιά με την ίδια διαδρομή με την ονομασία 83Α: Πειραιάς-Αγ.Βαρβάρα Π.Φαλήρου. Αρκετά πιο μετά (αρχές δεκατίας '60) δημιουργήθηκε και η γραμμή 160: Αθήνα-Κάτω Ν.Σμύρνη-Πανιώνιος που είχε ίδια διαδρομή με το σημερινό 106, αλλά έκανε τέρμα στο στάδιο του Πανιωνίου επί της οδού Αργείων (σημερινή στάση "Παλ.Τέρμα") Τη δεκαετία του '70 οι γραμμές 83 και 160 συγχωνεύτηκαν στη γραμμή 160: Αθήνα-Κάτω Ν.Σμύρνη-Πανιώνιος-Αγ.Βαρβάρα Π.Φαλήρου, ενώ η 83Α από Πειραιά συνέχισε τη λειτουργία της και επεκτάθηκε αργότερα μέχρι Αγ.Δημήτριο, όπου έγινε το σημερινό 217. Το '81 το 160 έγινε 106: Αθήνα-Αγ.Βαρβάρα με αφετηρία στη Σίνα.

126
Η γραμμή δημιουργήθηκε αρχές της δεκαετίας του '60 με την ονομασία 32: Αθήνα-Αμφιθέα. Ο αριθμός 32 άνηκε μέχρι τότε στη γραμμή Ζάππειο-Πειραιάς (σημερινό 040), το οποίο πήρε τον αριθμό 165 όταν ξεκίνησε να διέρχεται από τη Λ.Θησέως. Η γραμμή τότε διερχόταν και στην άνοδο και στην κάθοδο από την οδό Ναϊάδων, οπού ήταν και το τέρμα της. (στη συμβολή με την Αμφιθέας) Το '81 έγινε 126: Αθήνα-Παλ.Φάληρο με αφετηρία στην Όθωνος επί της Πλ.Συντάγματος (μαζί με τα 132/133) και τέρμα στην οδό Χρονοπούλου. Μετά το '90 και λόγω των έργων του μετρό η αφετηρία μεταφέρθηκε στον παράδρομο της Αμαλίας (τότε ήταν άνοδος) πριν τη συμβολή με την οδό Ξενοφώντος. Τελικά (το 2000; ) η αφετηρία πήγε στη Σίνα και μετά Πλ.Κολοκοτρώνη, ενώ η γραμμή επεκτάθηκε μέχρι το σημερινό της τέρμα, στην οδό Αργολίδος.

136/137
Δημιουργήθηκαν στις αρχές τις δεκαετίας του '50 αρχικά ως τοπικά της γραμμής 31: Ακαδημία-Ν.Σμύρνη, αργότερα όμως πήραν τον αριθμό 29: Ακαδημία-Άνω Ν.Σμύρνη (μέσω Μπακνανά ή Αιγαίου) Και οι δύο διαδρομές είχαν τον ίδιο αριθμό και γι' αυτό υπήρχε χαρτάκι στο παρμπρίτζ που έγραφε "Αιγαίου" ή "Μπακανά." Η διαδρομή μέσω Αιγαίου (σημερινό 136) διερχόταν από την Αιγαίου (τότε ήταν και άνοδος και κάθοδος) μέχρι τη συμβολή της με την οδό Αρτάκης όπου και έστριβε δεξιά. (κοινώς ήταν απ' έξω όλη η διαδρομή από την 6η στάση Αιγαίου μέχρι τα Λουτρά, προφανώς γιατί δεν είχε οικοδομηθεί ακόμα η περιοχή) Τέρμα έκαναν επί της σημερινής Πλατ.Σκαντζουράκη (σημερινή στάση "Παλ.Τέρμα") ενώ αργότερα επεκτάθηκαν μέχρι την Πλ.Ηρώων Κύπρου (τότε "Πλ.Ανοίξεως") και τελικά επί ΕΑΣ στο σημερινό τους τέρμα, επί της Ευξείνου Πόντου. Το '81 πήραν τις ονομασίες 136: Αθήνα-Άνω ν.Σμύρνη Β' και 137: Αθήνα-Άνω Ν.Σμύρνη Α΄, ενώ δημιουργήθηκαν και οι παράλληλες γραμμές 134: Αθήνα-Ασύρματος Α΄ και 135: Αθήνα-Ασύρματος Β΄με λίγα δρομολόγια την ημέρα για την εξυπηρέτηση της περιοχής του Ασυρμάτου.

910
Η γραμμή πρωτοϊδρύθηκε στις αρχές της δεκαετίας του '60 και πήρε τον αριθμό 14: Ακαδημία-Καλλιθέα-Τζιτζιφιές. Αξιοπερίεργο παραμένει το γεγονός ότι πήρε τόσο μικρό αύξοντα αριθμό, αν και δεν ήταν από τις πρώτες γραμμές στην Αθήνα. Πιθανότατα να υπήρχε παλαιότερη γραμμή με τον αριθμό 14, η οποία καταργήθηκε αφήνοντας έτσι τον αριθμό "ελεύθερο" για τις νεότερες, αλλά δεν έχω σχετική πληροφόρηση. Αφετηρία είχε επί της οδού Κοραή στην κάθοδο και τέρμα στην Πλ.Πεισιστράτου. Το '81 γίνεται 910: Αθήνα-Τζιτζιφιές, ενω στα μέσα της δεκαετίας του '80 με την πεζοδρόμηση της Κοραή, η αφετηρία μεταφέρεται στην Ομήρου. Μετά το '95 (δε θυμάμαι ακριβώς πότε) γίνεται κυκλική με αφετηρία στις Τζιτζιφιές και κεντρική στάση στην οδό Ακαδημίας, ενώ με την έλευση του μετρό το 2001 γίνεται τοπική στο Στ.Συγγρού-Φιξ και η αφετηρία της μεταφέρεται (μαζί με του 550) στο Π.Φάληρο. Με την έναρξη λειτουργείας του σταθμού μετεπιβίβασης στο Συγγρου-Φιξ, η γραμμή παραμένει κυκλική, αλλά με αφετηρία στο Συγγρου-Φιξ αυτή τη φορά, ενώ το τμήμα προς Π.Φάληρο καταργείται, κάνοντας το 910 να αναστρέφει και πάλι στις Τζιτζιφιές.
Απάντηση
#6
136/137

Εκείνη την εποχή, γύρω στο 1977-78 η γραμμή απο Μπακνανά είχε χαρτάκι ΠΑΛΑΙΟ.
Απάντηση
#7
(19-05-2013, 03:36 PM)notis Έγραψε: 136/137

Εκείνη την εποχή, γύρω στο 1977-78 η γραμμή απο Μπακνανά είχε χαρτάκι ΠΑΛΑΙΟ.

Aλήθεια; Αυτό σημαίνει πως η διαδρομή από Μπακνανά προηγήθηκε αυτής από Αιγαίου! Ωραία πληροφορία, thanks! Smile
Απάντηση
#8
Επειδή το έχω απορία ο άνθρωπος, αυτές οι 136 και 137 γιατί πήραν η πρώτη το "Β" και η δεύτερη το "Α" και όχι το αντίστροφο, όπως είναι το πιο λογικό;
Απάντηση
#9
Και το 910 γιατί πήρε τέτοια αρίθμηση; Δεν έπρεπε να ξεκινάει από 1;
Απάντηση
#10
(30-10-2013, 03:45 AM)georgio Έγραψε: Και το 910 γιατί πήρε τέτοια αρίθμηση; Δεν έπρεπε να ξεκινάει από 1;

Νορμάλ είναι το 910. Εξυπηρετεί Καλλιθέα, άρα τομέας 9.

Ο ορισμός του παραλόγου είναι η 300. Το σύνολο της διαδρομής εντός του Δήμου Πειραιά (τομέας 9), αλλά αρίθμηση 3xx!
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)