Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Agelioforos.gr] Θεσσαλονίκη: «Στον αέρα» οι αεροπορικές συνδέσεις
#1
ΤΗΣ ΝΤΕΠΥΣ ΧΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ

Σαν ντόμινο καταρρέει το πτητικό πρόγραμμα των αεροπορικών εταιριών που συνδέουν τον αερολιμένα «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης –της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της χώρας- με διεθνείς πρωτεύουσες και προορισμούς. Αιτία, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, ο σκληρός ανταγωνισμός από αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους, καθώς και η οικονομική κρίση που μαστίζει ολόκληρη την Ευρώπη.

Εδώ και χρόνια, κάθε πρωί, στις πέντε παρά δέκα τα ξημερώματα το αεροσκάφος του ελβετικού αερομεταφορέα αναχωρεί από τη Θεσσαλονίκη και προσγειώνεται στη Ζυρίχη στις έξι και δέκα το πρωί (τοπική ώρα). Μια πτήση καθημερινή -και μια από τις βασικότερες του «Μακεδονία»-, η οποία όμως με την έναρξη του χειμερινού προγράμματος δρομολογίων (τέλη Οκτωβρίου) διακόπτει οριστικά την ανταπόκρισή της από το συγκεκριμένο αεροδρόμιο.

«Η τελευταία πτήση από Ζυρίχη θα πραγματοποιηθεί στις 27 Οκτωβρίου 2012 και από Θεσσαλονίκη στις 28 Οκτωβρίου 2012. Οι οικονομικές δυσκολίες της συγκεκριμένης πτήσης σε συνδυασμό με τη γενικότερη αναδιάρθρωση των δρομολογίων ήταν οι λόγοι που οδήγησαν σ' αυτήν την απόφαση», λέει η λιτή ανακοίνωση της εταιρίας προς τους ταξιδιωτικούς πράκτορες της Βόρειας Ελλάδας.

«Δουλεύω στη συγκεκριμένη εταιρία εδώ και 25 χρόνια. Οι επιβάτες είναι πλέον φίλοι μας και το πλήγμα που δεχόμαστε πολύ δυνατό», αναφέρει στον «Α» στέλεχος της αεροπορικής εταιρίας που εργάζεται στο σταθμό τα 25 από τα 30 συνολικά χρόνια που υφίσταται η απευθείας αεροπορική σύνδεση ανάμεσα στη Θεσσαλονίκη και την Ελβετία.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο όμιλος Lufthansa, κάτω από την ομπρέλα του οποίου βρίσκονται και οι Swiss International, Austrian Airlines, Germanwings κ.ά., αποφάσισε λόγω των οικονομικών δυσχερειών και της γενικότερης οικονομικής κρίσης να συρρικνώσει το δίκτυό του διεθνώς κατά 20%.

Αντίδραση από ΕΕΘ

Τη θλίψη του για τη συγκεκριμένη απόφαση της διοίκησης της ελβετικής εταιρίας εκφράζει και το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ), ζητώντας την επανεξέταση και την αναθεώρησή της. «Ακόμη και στη δύσκολη αυτή οικονομικά περίοδο για την Ελλάδα, η Θεσσαλονίκη και η ευρύτερη περιοχή εξακολουθούν να διαθέτουν επιχειρηματική και τουριστική δυναμική», τονίζει το ΕΕΘ και καλεί «τις αρμόδιες αρχές της χώρας και της πόλης, που κόπτονται για την εξωστρέφεια και τον τουρισμό, να παρέμβουν για να πείσουν τη διοίκηση της SWISS να διατηρήσει τη σύνδεση Θεσσαλονίκη - Ζυρίχη».

Σύμφωνα με το ΕΕΘ, σε κάθε περίπτωση «το νέο είναι κακό για τη Θεσσαλονίκη και το αεροδρόμιό της. Η οικονομική κρίση και η ύφεση που τη συνοδεύει ''χτυπάει'', πλέον, οτιδήποτε είχε ''κατακτήσει'' η πόλη τα προηγούμενα χρόνια χάρη στην οικονομική ανάπτυξη και την πρόοδο των επιχειρήσεων και των πολιτών της. Για πολλά χρόνια το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Ζυρίχη - Θεσσαλονίκη είναι από τα πιο βασικά του αεροδρομίου ''Μακεδονία'', αφού συνδέει τη Β. Ελλάδα με ένα από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια της Ευρώπης και από εκεί με ολόκληρο τον κόσμο. Μάλιστα, το συγκεκριμένο δρομολόγιο δεν είχε διαταραχθεί ούτε όταν πριν από μερικά χρόνια η ελβετική εταιρία είχε σοβαρά προβλήματα οικονομικής επιβίωσης. Επιπροσθέτως, το συγκεκριμένο δρομολόγιο εξυπηρετούσε σε πολλές περιπτώσεις τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης και ειδικότερα το συνεδριακό κομμάτι του, που τόσο ενδιαφέρει τους επαγγελματίες της πόλης».

Ο ανταγωνισμός

Μια από τις βασικότερες αιτίες που οδηγούν πολλές αεροπορικές εταιρίες στην απόφαση για διακοπή των πτήσεών τους από και προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» είναι και ο υπέρμετρος ανταγωνισμός που δέχονται από εταιρίες χαμηλού κόστους (low cost). «Εφόσον η γραμμή δεν είναι βιώσιμη, οι αεροπορικές εταιρίες θα αναγκαστούν να διακόψουν τη συγκεκριμένη σύνδεση», επισημαίνει στον «Α» ο τουριστικός πράκτορας και μέλος του δ.σ. της Ενωσης Ταξιδιωτικών Γραφείων Μακεδονίας-Θράκης, Δημήτρης Μαντούσης. Οπως ο ίδιος υποστηρίζει, όταν η πόλη βασίζεται σε εταιρίες χαμηλού κόστους, «οι οποίες μάλιστα επιδοτούνται εις βάρος των υπόλοιπων αεροπορικών εταιριών, τότε το πλήγμα είναι μεγάλο και εμείς ως τουριστικοί πράκτορες δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι».

Η απόφαση της Swiss να εγκαταλείψει τη Θεσσαλονίκη -με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους κατοίκους και κυρίως για τους επιχειρηματίες της Βόρειας Ελλάδας- έρχεται να προστεθεί σε αντίστοιχες κινήσεις και άλλων αεροπορικών εταιριών που βγάζουν από το πτητικό τους πρόγραμμα το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και οδηγούν τη Θεσσαλονίκη σε σταδιακή αεροπορική απομόνωση.

Ειδικότερα, ο ιταλικός αερομεταφορέας Alitalia, ο οποίος συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τη Ρώμη από το 1998, σχεδιάζει να διακόψει τις πτήσεις από το φθινόπωρο και να τις επαναφέρει το Μάρτιο του 2013. Σήμερα πετάει καθημερινά με δύο πτήσεις την ημέρα και αυτά τα δρομολόγια θα συνεχιστούν μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου ή αρχές Οκτωβρίου.

Ο αυστριακός αερομεταφορέας Austrian Airlines, με μια παρουσία τουλάχιστον 40 χρόνων στην πόλη της Θεσσαλονίκης, έως τα τέλη Οκτωβρίου 2012 πετάει καθημερινά για Βιέννη, ενώ το χειμώνα, σύμφωνα με τους υπευθύνους, θα πετάει τρεις φορές την εβδομάδα, «παρά τις δυσκολίες και την οικονομική ύφεση».

Τη Θεσσαλονίκη εγκαταλείπει και η βρετανική British Airways, που διακόπτει τη σύνδεση Θεσσαλονίκη - Λονδίνο από τις 4 Νοεμβρίου 2012, ενώ έχουν ήδη διακόψει τις πτήσεις τους οι τσεχικές αερογραμμές CSA και η ουγγρική Malev, η οποία κήρυξε πτώχευση.

Τα καλά νέα...

Τα καλά νέα για το αεροδρόμιο «Μακεδονία» έρχονται μάλλον από τη γειτονική Τουρκία και τον εθνικό της αερομεταφορέα Turkish Airlines, ο οποίος αυτήν τη στιγμή πραγματοποιεί έξι πτήσεις την εβδομάδα (εκτός Πέμπτης) από/ προς Κωνσταντινούπολη, ενώ στα άμεσα σχέδιά της είναι οι πτήσεις, έως τέλος του έτους, να γίνουν επτά, και από τις αρχές του νέου έτους δύο την ημέρα. Και μέσω της Κωνσταντινούπολης πραγματοποιεί ανταποκρίσεις σ' όλο τον κόσμο.

Η δε Aegean συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τη Μόσχα έξι φορές την εβδομάδα και δυο φορές τη χειμερινή περίοδο καθώς και με την Αγ. Πετρούπολη και με το Παρίσι δυο φορές την εβδομάδα, μονάχα για το καλοκαίρι. Επίσης, συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τέσσερις πόλεις της Γερμανίας (Φρανκφούρτη, Στουτγάρδη, Μόναχο, Ντίσελντορφ). Με Λάρνακα, υπάρχει σύνδεση τόσο με την Aegean όσο και με την Cyprus Airways, ενώ η Astra έχει πτήσεις εποχιακά προς Ουκρανία, Γερμανία και προς Ρωσία.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Εικόνα: Mercedes_Amg_Logo_4.jpg]

Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)