13-07-2012, 12:14 PM
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΙΜΟΣ ΦΑΚΑΛΗΣ
Δεμένο στους κάβους του Περάματος θα παραμείνει όλο το καλοκαίρι το πλοίο «Αλκυόνη», που επρόκειτο να συνδέσει τη Θεσσαλονίκη με τα νησιά των Σποράδων τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Η πλοιοκτήτρια εταιρία ΝΕΛ ανέκρουσε πρύμναν χτες και αποφάσισε, μεσούσης της τουριστικής περιόδου, να ανακαλέσει τη δρομολόγησή του που ήταν προγραμματισμένη για αύριο 14 Ιουλίου.
Οπως εξήγησε στον «Α» ο υπεύθυνος εμπορικής διεύθυνσης της NEL Line, Φίλιππος Σιμενάκης, δεν τέλειωσαν οι επισκευές στο πλοίο, με αποτέλεσμα να μην καταστεί αξιόπλοο. Σύμφωνα μάλιστα με τον ίδιο, στην απόφαση της εταιρίας συνέβαλε και η τρομακτική μείωση της επιβατικής κίνησης που παρατηρείται από τις αρχές του καλοκαιριού.
Τριάντα με τριάντα πέντε χιλιάδες έξτρα επιβάτες θα μετακινούνταν από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, εάν εκτελούνταν κανονικά η ακτοπλοϊκή σύνδεση με Σκιάθο, Σκόπελο και Αλόννησο, τονίζει ο υπεύθυνος Ναυτολογίας του ΟΛΘ, Γιώργος Βαγγέλας.
Πλήγμα
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Ενωσης Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας-Θράκης, Βύρων Θεολογίδης, χαρακτηρίζει την ακύρωση του «Αλκυόνη» πλήγμα για την πόλη που ουσιαστικά οδηγεί στον ακτοπλοϊκό αποκλεισμό της. «Τόσο εμείς όσο και ο δήμος μαζί με τους άλλους φορείς της πόλης φωνάξαμε πολύ αλλά δεν εισακουστήκαμε τελικά», είπε. Οπως εξηγεί μάλιστα ο ίδιος, οι πλοιοκτήτες θεωρούν ότι δεν μπορούν να βγάλουν χρήματα καθώς η τουριστική περίοδος των Βορειοελλαδιτών είναι μικρή, αφού εκτείνεται από τις 15 Ιουλίου μέχρι τις 15 Αυγούστου. Μετά η κίνηση πέφτει κατακόρυφα. Ετσι οι πλοιοκτήτες προτιμούν να βάλουν τα πλοία τους στον Αργοσαρωνικό.
Με 30 χρόνια πλεύσης
Πάντως, μετά την απόσυρση του «Αλκυόνη» από την ακτοπλοϊκή γραμμή Θεσσαλονίκη-Σκιάθος-Σκόπελος-Αλόννησος, καμία ναυτιλιακή εταιρία δεν εκδήλωσε και φέτος ενδιαφέρον για τη δρομολόγηση συμβατικού πλοίου με προορισμό την Κρήτη, τα Δωδεκάνησα και τις Κυκλάδες. Από τη νύμφη του Θερμαϊκού «μπαρκάρουν» αυτήν την περίοδο κάθε βδομάδα δύο μόλις επιβατηγά καράβια με προορισμό το βορειοανατολικό Αιγαίο. Πρόκειται για τα πλοία «Θεόφιλος» και «European Express» που μετρούν πάνω από 30 χρόνια πλεύσης στις ελληνικές θάλασσες.
Οδύσσεια περιμένει τους επιβάτες που θα ταξιδέψουν με το πλοίο «Θεόφιλος», καθώς θα χρειαστεί να περάσουν 31 ώρες για να δέσει στον τελικό προορισμό του, την Ικαρία. Το «Θεόφιλος» «μπαρκάρει» μια φορά τη βδομάδα, κάθε Παρασκευή, προσεγγίζοντας τη Λήμνο, τη Μυτιλήνη, τη Χίο, τη Σάμο και την Ικαρία. Από την άλλη, το «European Express» μπαρκάρει κάθε Κυριακή στη 1:30 τα ξημερώματα και πιάνει Λήμνο, Μυτιλήνη και Χίο μετά από 20 ώρες στις 10 το βράδυ της Δευτέρας.
Σε ό,τι αφορά τις τιμές, και για τα δύο πλοία είναι ίδιες. Ξεκινούν από 25 ευρώ το άτομο και 64 ευρώ το αυτοκίνητο για τη Λήμνο, 38 ευρώ το άτομο και 120 για ΙΧ για Μυτιλήνη, Χίο. Ενώ 43 ευρώ στοιχίζει για Σάμο, Ικαρία και 133 το ΙΧ.
Η επιβατική κίνηση
Στα ίδια επίπεδα με πέρσι κινείται μέχρι στιγμής η επιβατική κίνηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, όπως δείχνουν τα πρώτα στοιχεία.
Το Μάιο και τον Ιούνιο του 2011 μετακινήθηκαν 53.200 επιβάτες ενώ αντίστοιχος αριθμός ταξίδεψε και φέτος. Η κίνηση θα ανέβαινε στις 80.000 αν δρομολογούνταν και το «Αλκυόνη», τονίζει ο Γιώργος Βαγγέλας. Αντίστοιχα ελάχιστες διαφορές εμφανίζουν και τα πρώτα στοιχεία της κρουαζιέρας. Μέχρι τις 20 Οκτωβρίου αναμένεται να δέσουν στη Θεσσαλονίκη 18 κρουαζιερόπλοια μεταφέροντας 12.000 επιβάτες.
Στην Καβάλα
Μείωση Ελλήνων ταξιδιωτών και αύξηση ξένων τουριστών καταγράφει στις αρχές του φετινού καλοκαιριού το λιμάνι της Καβάλας.
Γύρω στο 8% υπολογίζεται η μείωση από την Κεραμωτή προς τη Θάσο. Το Μάιο και τον Ιούνιο του 2012 μετακινήθηκαν 240.246 επιβάτες έναντι 260.812 πέρσι ενώ στα ίδια επίπεδα κινήθηκε η ακτοπλοϊκή γραμμή Καβάλας-Πρίνου.
Κάμψη σε ποσοστό 11% εμφανίζει και η κίνηση προς τα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου. Το πλοίο «Ταξιάρχης» πιάνει Λήμνο, Αγιο Ευστράτιο, και Λαύριο 4 φορές τη βδομάδα, ενώ δύο δρομολόγια εκτελεί το επιβατικό πλοίο «Μυτιλήνη» προς Λήμνο, Μυτιλήνη, Χίο, Βαθύ, Καρλόβασι, Εύδηλο και Πειραιά. Συνολικά και στις δύο γραμμές ταξίδεψαν πέρσι 16.299 επιβάτες έναντι 14.556 φέτος.
Αντίθετα, αύξηση 70% παρουσιάζει η κίνηση των ξένων τουριστών που καταφτάνουν στη μακεδονική πόλη με κρουαζιερόπλοια. Το Μάιο και τον Ιούνιο του 2011 έκαναν στάση στο λιμάνι της Καβάλας 529 τουρίστες ενώ φέτος μέχρι στιγμής πέρασαν από την πόλη 1.756 Αμερικανοί επισκέπτες.
Στην Αλεξανδρούπολη
Πτωτική πορεία ακολουθεί και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Καθημερινά πραγματοποιείται ένα δρομολόγιο από το επιβατηγό πλοίο «SAOS 2» προς Σαμοθράκη. Ενδεικτικά φέτος τον Ιούνιο ταξίδεψαν 11.519 επιβάτες έναντι 13.540 πέρσι. Σημειώνεται ότι κανένα κρουαζιερόπλοιο δεν προσεγγίζει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ενώ από το 2006 έχουν διακοπεί τα δρομολόγια που εκτελούσαν ιπτάμενα δελφίνια.
Δεμένο στους κάβους του Περάματος θα παραμείνει όλο το καλοκαίρι το πλοίο «Αλκυόνη», που επρόκειτο να συνδέσει τη Θεσσαλονίκη με τα νησιά των Σποράδων τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Η πλοιοκτήτρια εταιρία ΝΕΛ ανέκρουσε πρύμναν χτες και αποφάσισε, μεσούσης της τουριστικής περιόδου, να ανακαλέσει τη δρομολόγησή του που ήταν προγραμματισμένη για αύριο 14 Ιουλίου.
Οπως εξήγησε στον «Α» ο υπεύθυνος εμπορικής διεύθυνσης της NEL Line, Φίλιππος Σιμενάκης, δεν τέλειωσαν οι επισκευές στο πλοίο, με αποτέλεσμα να μην καταστεί αξιόπλοο. Σύμφωνα μάλιστα με τον ίδιο, στην απόφαση της εταιρίας συνέβαλε και η τρομακτική μείωση της επιβατικής κίνησης που παρατηρείται από τις αρχές του καλοκαιριού.
Τριάντα με τριάντα πέντε χιλιάδες έξτρα επιβάτες θα μετακινούνταν από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, εάν εκτελούνταν κανονικά η ακτοπλοϊκή σύνδεση με Σκιάθο, Σκόπελο και Αλόννησο, τονίζει ο υπεύθυνος Ναυτολογίας του ΟΛΘ, Γιώργος Βαγγέλας.
Πλήγμα
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Ενωσης Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας-Θράκης, Βύρων Θεολογίδης, χαρακτηρίζει την ακύρωση του «Αλκυόνη» πλήγμα για την πόλη που ουσιαστικά οδηγεί στον ακτοπλοϊκό αποκλεισμό της. «Τόσο εμείς όσο και ο δήμος μαζί με τους άλλους φορείς της πόλης φωνάξαμε πολύ αλλά δεν εισακουστήκαμε τελικά», είπε. Οπως εξηγεί μάλιστα ο ίδιος, οι πλοιοκτήτες θεωρούν ότι δεν μπορούν να βγάλουν χρήματα καθώς η τουριστική περίοδος των Βορειοελλαδιτών είναι μικρή, αφού εκτείνεται από τις 15 Ιουλίου μέχρι τις 15 Αυγούστου. Μετά η κίνηση πέφτει κατακόρυφα. Ετσι οι πλοιοκτήτες προτιμούν να βάλουν τα πλοία τους στον Αργοσαρωνικό.
Με 30 χρόνια πλεύσης
Πάντως, μετά την απόσυρση του «Αλκυόνη» από την ακτοπλοϊκή γραμμή Θεσσαλονίκη-Σκιάθος-Σκόπελος-Αλόννησος, καμία ναυτιλιακή εταιρία δεν εκδήλωσε και φέτος ενδιαφέρον για τη δρομολόγηση συμβατικού πλοίου με προορισμό την Κρήτη, τα Δωδεκάνησα και τις Κυκλάδες. Από τη νύμφη του Θερμαϊκού «μπαρκάρουν» αυτήν την περίοδο κάθε βδομάδα δύο μόλις επιβατηγά καράβια με προορισμό το βορειοανατολικό Αιγαίο. Πρόκειται για τα πλοία «Θεόφιλος» και «European Express» που μετρούν πάνω από 30 χρόνια πλεύσης στις ελληνικές θάλασσες.
Οδύσσεια περιμένει τους επιβάτες που θα ταξιδέψουν με το πλοίο «Θεόφιλος», καθώς θα χρειαστεί να περάσουν 31 ώρες για να δέσει στον τελικό προορισμό του, την Ικαρία. Το «Θεόφιλος» «μπαρκάρει» μια φορά τη βδομάδα, κάθε Παρασκευή, προσεγγίζοντας τη Λήμνο, τη Μυτιλήνη, τη Χίο, τη Σάμο και την Ικαρία. Από την άλλη, το «European Express» μπαρκάρει κάθε Κυριακή στη 1:30 τα ξημερώματα και πιάνει Λήμνο, Μυτιλήνη και Χίο μετά από 20 ώρες στις 10 το βράδυ της Δευτέρας.
Σε ό,τι αφορά τις τιμές, και για τα δύο πλοία είναι ίδιες. Ξεκινούν από 25 ευρώ το άτομο και 64 ευρώ το αυτοκίνητο για τη Λήμνο, 38 ευρώ το άτομο και 120 για ΙΧ για Μυτιλήνη, Χίο. Ενώ 43 ευρώ στοιχίζει για Σάμο, Ικαρία και 133 το ΙΧ.
Η επιβατική κίνηση
Στα ίδια επίπεδα με πέρσι κινείται μέχρι στιγμής η επιβατική κίνηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, όπως δείχνουν τα πρώτα στοιχεία.
Το Μάιο και τον Ιούνιο του 2011 μετακινήθηκαν 53.200 επιβάτες ενώ αντίστοιχος αριθμός ταξίδεψε και φέτος. Η κίνηση θα ανέβαινε στις 80.000 αν δρομολογούνταν και το «Αλκυόνη», τονίζει ο Γιώργος Βαγγέλας. Αντίστοιχα ελάχιστες διαφορές εμφανίζουν και τα πρώτα στοιχεία της κρουαζιέρας. Μέχρι τις 20 Οκτωβρίου αναμένεται να δέσουν στη Θεσσαλονίκη 18 κρουαζιερόπλοια μεταφέροντας 12.000 επιβάτες.
Στην Καβάλα
Μείωση Ελλήνων ταξιδιωτών και αύξηση ξένων τουριστών καταγράφει στις αρχές του φετινού καλοκαιριού το λιμάνι της Καβάλας.
Γύρω στο 8% υπολογίζεται η μείωση από την Κεραμωτή προς τη Θάσο. Το Μάιο και τον Ιούνιο του 2012 μετακινήθηκαν 240.246 επιβάτες έναντι 260.812 πέρσι ενώ στα ίδια επίπεδα κινήθηκε η ακτοπλοϊκή γραμμή Καβάλας-Πρίνου.
Κάμψη σε ποσοστό 11% εμφανίζει και η κίνηση προς τα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου. Το πλοίο «Ταξιάρχης» πιάνει Λήμνο, Αγιο Ευστράτιο, και Λαύριο 4 φορές τη βδομάδα, ενώ δύο δρομολόγια εκτελεί το επιβατικό πλοίο «Μυτιλήνη» προς Λήμνο, Μυτιλήνη, Χίο, Βαθύ, Καρλόβασι, Εύδηλο και Πειραιά. Συνολικά και στις δύο γραμμές ταξίδεψαν πέρσι 16.299 επιβάτες έναντι 14.556 φέτος.
Αντίθετα, αύξηση 70% παρουσιάζει η κίνηση των ξένων τουριστών που καταφτάνουν στη μακεδονική πόλη με κρουαζιερόπλοια. Το Μάιο και τον Ιούνιο του 2011 έκαναν στάση στο λιμάνι της Καβάλας 529 τουρίστες ενώ φέτος μέχρι στιγμής πέρασαν από την πόλη 1.756 Αμερικανοί επισκέπτες.
Στην Αλεξανδρούπολη
Πτωτική πορεία ακολουθεί και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Καθημερινά πραγματοποιείται ένα δρομολόγιο από το επιβατηγό πλοίο «SAOS 2» προς Σαμοθράκη. Ενδεικτικά φέτος τον Ιούνιο ταξίδεψαν 11.519 επιβάτες έναντι 13.540 πέρσι. Σημειώνεται ότι κανένα κρουαζιερόπλοιο δεν προσεγγίζει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ενώ από το 2006 έχουν διακοπεί τα δρομολόγια που εκτελούσαν ιπτάμενα δελφίνια.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''
Stephen Hawking.
Stephen Hawking.