Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Agelioforos.gr] ΟΑΣΘ:Ελεγχος σε καύσιμα για τους μαύρους καπνούς των αστικών
#1
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΑΣΟΣ ΤΑΣΙΟΥΛΑΣ

Οι καταγγελίες για έντονο μαύρο καπνό από τις εξατμίσεις των αστικών λεωφορείων πολλαπλασιάστηκαν τις τελευταίες μέρες, γεγονός που προβληματίζει και τη διοίκηση του ΟΑΣΘ, αλλά και τους οδηγούς των οχημάτων που γίνονται αποδέκτες παραπόνων από άλλους οδηγούς στους δρόμους.

Η διοίκηση του οργανισμού μάλιστα ήδη έχει δώσει εντολή ελέγχου του ζητήματος και αναμένεται να έχει τα αποτελέσματα μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα. Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης, τόνισε ότι «στείλαμε δείγματα του καυσίμου σε εξειδικευμένο χημικό μηχανικό, ώστε να διαπιστώσουμε τι συμβαίνει. Πιθανολογούμε ότι κάποιο πρόβλημα υπάρχει με το καύσιμο, διότι η συντήρηση των οχημάτων είναι πολύ καλή και τακτική και δεν υπάρχει τέτοιο ζήτημα. Ως το τέλος της εβδομάδας θα έχουμε το πόρισμα του ειδικού, για να διορθώσουμε την κατάσταση».

Η περιεκτικότητα
Η εξέταση αφορά τον έλεγχο του καυσίμου. Το πετρέλαιο που χρησιμοποιεί ο ΟΑΣΘ στα λεωφορεία του περιέχει και ποσοστό βιοντίζελ, προκειμένου να είναι πιο φιλικό προς το περιβάλλον. Ωστόσο, εάν η περιεκτικότητα σε βιοντίζελ ξεπεράσει τα θεσμοθετημένα όρια, τότε δημιουργείται πρόβλημα με τις εκπομπές.

Οπως εξήγησε ο δρ χημικός περιβαλλοντολόγος, Κώστας Νικολάου, «το πετρέλαιο βάσει της νομοθεσίας πρέπει να περιέχει ένα ποσοστό βιοντίζελ για λόγους περιβαλλοντικούς. Περιορίζεται έτσι η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα. Ωστόσο, εάν έχουμε υπέρβαση του ορίου του βιοντίζελ, τότε βγαίνει έντονος μαύρος καπνός και παρότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι μειωμένες, έχουμε σημαντικές εκπομπές αιωρούμενων σωματιδίων, που αποτελούν κι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα ατμοσφαιρικής ρύπανσης στη Θεσσαλονίκη. Πρέπει να ελεγχθεί το καύσιμο για να διαπιστωθεί τι συμβαίνει».

Η συντήρηση
Οι επιστήμονες δηλώνουν πως ο μαύρος καπνός είναι είτε αποτέλεσμα της κακής συντήρησης είτε της κακής ποιότητας καυσίμου. Η πρώτη παράμετρος αποκλείεται από σχεδόν όλους και ειδικά από τους υπαλλήλους του ΟΑΣΘ, που σημειώνουν ότι γίνεται τακτική και πολύ καλή συντήρηση των οχημάτων και η καύση του πετρελαίου είναι σωστή. «Η κακή συντήρηση δε συμφέρει κανέναν. Διότι σε τέτοια περίπτωση θα είχαμε αυξημένη κατανάλωση καυσίμων κάτι που σε τέτοιες εποχές είναι απαγορευτικό. Από τον έλεγχο της ποιότητας του καυσίμου θα φανεί τι τρέχει», εξήγησαν οι επιστήμονες.

Το... 72
Αυτό όμως δεν είναι το μόνο πρόβλημα του ΟΑΣΘ. Ζήτημα ανέκυψε και με μια από τις γραμμές του, που προκάλεσε πολλές διαμαρτυρίες από πολίτες. Σύμφωνα με τους καταγγέλλοντες, «η κατάσταση στα δρομολόγια της γραμμής 72 από ΙΚΕΑ προς Περαία και Ν. Μηχανιώνα, είναι επιεικώς απαράδεκτη, επειδή όλα τα λεωφορεία είναι υπό διάλυση, χωρίς κλιματισμό, σπασμένα πλαστικά και καθίσματα». Με επώνυμες καταγγελίες τους πολίτες τονίζουν μάλιστα ότι τα λεωφορεία της γραμμής καθίστανται ακόμη και «επικίνδυνα». «Πολλές φορές ακινητοποιούνται, ενώ εκτελούν το δρομολόγιο, με αποτέλεσμα να περιμένουν οι επιβάτες μέσα στη ζέστη για να έρθει άλλο λεωφορείο, να γίνει μετεπιβίβαση και στοιβαζόμαστε μέχρι και 300 άτομα στο ίδιο λεωφορείο», υπογραμμίζουν.

Το ζήτημα έχει τεθεί ξανά στον ΟΑΣΘ και η απάντηση ήταν ότι θα αποσυρθούν τα οχήματα σταδιακά. Η διοίκηση του ΟΑΣΘ είναι ενήμερη για τα προβλήματα στη γραμμή, που μάλιστα συγκεντρώνει και αισθητά περισσότερους επιβάτες το καλοκαίρι, εξυπηρετώντας ακόμη και λουόμενους. «Εχουμε ήδη επιληφθεί του θέματος. Θα δώσουμε τάχιστα λύση. Γίνεται επανεξέταση των οχημάτων και σύντομα θα αποκαταστήσουμε το πρόβλημα», δεσμεύτηκε ο κ. Στεφανίδης.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)