Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Καθημερινή] Σταθερή στην ποιότητα της «Λευκής Λίστας» η ελληνική ναυτική σημαία
#1
Του Νικου Μπαρδουνια

Στην κατηγορία της «ποιοτικής ναυτιλίας» («Λευκή Λίστα») του διεθνούς Οργανισμού Paris MOU βρίσκονται, με βελτιωμένες επιδόσεις, τα εμπορικά σκάφη που φέρουν την ελληνική σημαία, σύμφωνα με τα αποτελέσματα ελέγχων (Port State Control) που διενεργήθηκαν σε διάφορα λιμάνια του κόσμου από τις Αρχές του Paris MOU κατά την περίοδο του 2011. Η ελληνική σημαία, βάσει των ελέγχων που πραγματοποιήθηκαν, καταλαμβάνει τη 10η θέση της «Λευκής Λίστας», η οποία αριθμεί συνολικά 43 σημαίες, έχοντας 19 κρατήσεις πλοίων που επιθεωρήθηκαν. Στην προηγούμενη καταγραφή των ελέγχων του Paris MOU, για το 2010, η ελληνική σημαία βρισκόταν στη 12η θέση με 22 κρατήσεις, γεγονός που καταδεικνύει τις περαιτέρω προσπάθειες ποιοτικής αναβάθμισης του υπό ελληνική σημαία στόλου εκ μέρους των ναυτιλιακών εταιρειών. Πρώτη στη «Λευκή Λίστα» έρχεται η Γερμανία και ακολουθούν η Σουηδία, η Δανία, η Ολλανδία και η Μ. Βρετανία. Να σημειωθεί ότι τα τελευταία έτη έχουν «μπει» στην κατηγορία της «Λευκής Λίστας» και τα πλοία που φέρουν σημαίες των Νησιών Φερόες (Δανία), της Λεττονίας και του Ιράν που βρίσκονται, όμως, στην τελευταία πεντάδα της «Λευκής Λίστας», μαζί με τη σημαία της Ιαπωνίας. Η ελληνική σημαία βρίσκεται σταθερή στη «Λευκή Λίστα», δηλαδή στη σημαία που διαθέτει πλοία τα οποία πληρούν όλα τα κριτήρια που έχουν ορισθεί για να χαρακτηρισθεί ένα πλοίο «ποιοτικό», ανέφεραν στην «Κ» κύκλοι του Λιμενικού Σώματος. Σημειώνεται ότι ο υπό ελληνική σημαία εμπορικός στόλος αριθμεί 2.014 πλοία συνολικής χωρητικότητας 43.395.583 εκατ. gt και μέσο όρο ηλικίας τα 10,5 έτη, όταν ο αντίστοιχος μέσος όρος ηλικίας σε διεθνές επίπεδο είναι στα 12,5 έτη.

Στην «Γκρι Λίστα» του Paris MOU, δηλαδή με μέτριες επιδόσεις σχετικά με τα κριτήρια που χαρακτηρίζουν την ποιοτική ναυτιλία, βρίσκονται συνολικά 20 σημαίες. Τις καλύτερες επιδόσεις στη λίστα αυτή έχουν το Καζαχστάν και ακολουθούν οι ΗΠΑ, η Σαουδική Αραβία, η Μαλαισία, η Ταϊλάνδη, ενώ στις τελευταίες θέσεις της «Γκρι Λίστας» βρίσκονται οι σημαίες των χωρών Αγ. Βικέντιος και Γρενανδίνες με 126 κρατήσεις πλοίων έκαστη, με τον άμεσο κίνδυνο να υποβαθμισθούν στη «Μαύρη Λίστα» εάν δεν βελτιώσουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των πλοίων που είναι εγγεγραμμένα στο νηολόγιό τους.

Στη «Μαύρη Λίστα» βρίσκονται 17 συνολικά σημαίες. Το «προνόμιο» των πρώτων θέσεων έχουν πλοία που φέρουν σημαίες Ονδούρας, Ντομίνικα, Συρίας, Λιβάνου, Αζερμπαϊτζάν, Ουκρανίας και Γεωργίας και χαρακτηρίζονται ως «μετρίου κινδύνου» πάντα για την κατηγορία τους. Ακολουθούν οι σημαίες των χωρών Καμπότζη, Κομόρες και Μολδαβίας που χαρακτηρίζονται ως «μετρίου προς υψηλού ρίσκου». Επίσης ως «υψηλού ρίσκου» χαρακτηρίζονται και οι σημαίες της Αλβανίας, της Τανζανίας και της Σιέρα Λεόνε και ως «πολύ υψηλού κινδύνου» του Τόγκο, της Βολιβίας και της Λιβύης.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Εικόνα: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 2 Επισκέπτης (ες)