14-05-2012, 10:53 AM
Όπως έγινε γνωστό στην «Η» εξετάζεται η επέκταση κατά 300 μέτρα μέσα στη θάλασσα, στο Θερμαϊκό Κόλπο, σε συνδυασμό με την εκβάθυνση του πυθμένα σε βάθος άνω των 12 μέτρων
Τη δρομολόγηση μιας νέας επένδυσης στο χώρο του συμβατικού λιμένα φέρεται να σχεδιάζει η ΟΛΘ Α.Ε., ώστε να μπορεί να προσελκύσει μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίων, αυξάνοντας έτσι τον κύκλο εργασιών της, αλλά και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, που διατηρεί έναντι άλλων γειτονικών λιμένων της περιοχής.
Το πλάνο που εκπονείται αφορά στην επέκταση του υφιστάμενου κρηπιδώματος 24 του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και άρχισε να «ζυμώνεται» ύστερα από αιτήματα που διατυπώθηκαν προς τη διοίκηση της εισηγμένης από -υπάρχοντες, αλλά και δυνάμει- πελάτες, οι οποίοι έχουν κάθε ενδιαφέρον να εξυπηρετούν τις ανάγκες τους με πλοία άνω των 50.000 τόνων, για να περιοριστεί το μοναδιαίο μεταφορικό κόστος τους.
Λαμβάνοντας υπόψη τα συγκεκριμένα μηνύματα, αλλά και τη σημαντική αύξηση της κίνησης στο χύδην φορτίο, τόσο κατά τα τελευταία χρόνια όσο και κυρίως μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2012, το management της ΟΛΘ Α.Ε. προχώρησε στην υποβολή της οριστικής μελέτης για τη νέα επένδυση. Η τελευταία έχει αρχικό προϋπολογισμό δαπάνης 50 εκατ. ευρώ, χωρίς μάλιστα στο ποσό αυτό να συμπεριλαμβάνεται το κόστος κτήσης του εξοπλισμού, που θα απαιτηθεί για να καταστεί η επένδυση λειτουργική.
Η μελέτη
Στη μελέτη, όπως έγινε γνωστό στην «Η» εξετάζεται η επέκταση του κρηπιδώματος 24 κατά 300 μέτρα μέσα στη θάλασσα, στο Θερμαϊκό κόλπο, σε συνδυασμό με την εκβάθυνση του πυθμένα σε βάθος άνω των 12 μέτρων, ώστε το συμβατικό λιμάνι να είναι σε θέση να υποδέχεται πλοία με χωρητικότητα μεγαλύτερη των 50.000 τόνων, που μπορεί και εξυπηρετεί έως τώρα. Το αμέσως επόμενο βήμα προβλέπει μετατροπή της υπάρχουσας τεχνικής μελέτης της επένδυσης και σε οικονομικούς όρους, προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος για τη διαδικασία δημοπράτησης του έργου, αλλά και την επιλογή του αναδόχου που θα αναλάβει την εκτέλεσή της. Στη διοίκηση της ΟΛΘ έχουν αντιληφθεί τη σημασία μιας τέτοιας υποδομής -αν και δεν έχει προσδιοριστεί ακόμη το χρονοδιάγραμμα με το οποίο θα υλοποιηθεί- πολύ περισσότερο δε, που το λιμάνι του Μπαρ, στο Μαυροβούνιο, έχοντας βυθίσματα 16 μέτρων, φαίνεται να αποτελεί δέλεαρ για τους διακινητές χύδην φορτίων.
Όσον αφορά σε άλλες επενδύσεις που έχει σε εξέλιξη το λιμάνι Θεσσαλονίκης, εκτός από την επέκταση του 6ου προβλήτα, ένα έργο προϋπολογισμού 186 εκατ. ευρώ, μαζί με το ΦΠΑ, που έχει εισέλθει στην τελική ευθεία (σ.σ. η ΟΛΘ Α.Ε. κάλεσε το δεύτερο προσωρινό μειοδότη, μετά την αδυναμία του πρώτου να φέρει εγγυητική επιστολή και προχωρεί τη διαδικασία), «τρέχουν» παράλληλα διαγωνισμοί και για εξοπλισμό.
Απόφαση από ΣτΕ
Στο πλαίσιο αυτό είναι στο ΣτΕ, λόγω ενστάσεων, και αναμένεται η απόφαση για την προμήθεια 1+1 ηλεκτροκίνητων γερανών, προϋπολογισμού δαπάνης 3,6 εκατ. ευρώ (σ.σ. τον διεκδικούν τέσσερις προμηθευτές), καθώς και η προμήθεια άλλων 3 φορτωτών 5 κυβικών μέτρων, προϋπολογισμού 900 χιλ. ευρώ, τον οποίο διεκδικούν 6 εταιρείες και είναι επίσης στο ΣτΕ, λόγω ενστάσεων.
Τη δρομολόγηση μιας νέας επένδυσης στο χώρο του συμβατικού λιμένα φέρεται να σχεδιάζει η ΟΛΘ Α.Ε., ώστε να μπορεί να προσελκύσει μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίων, αυξάνοντας έτσι τον κύκλο εργασιών της, αλλά και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, που διατηρεί έναντι άλλων γειτονικών λιμένων της περιοχής.
Το πλάνο που εκπονείται αφορά στην επέκταση του υφιστάμενου κρηπιδώματος 24 του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και άρχισε να «ζυμώνεται» ύστερα από αιτήματα που διατυπώθηκαν προς τη διοίκηση της εισηγμένης από -υπάρχοντες, αλλά και δυνάμει- πελάτες, οι οποίοι έχουν κάθε ενδιαφέρον να εξυπηρετούν τις ανάγκες τους με πλοία άνω των 50.000 τόνων, για να περιοριστεί το μοναδιαίο μεταφορικό κόστος τους.
Λαμβάνοντας υπόψη τα συγκεκριμένα μηνύματα, αλλά και τη σημαντική αύξηση της κίνησης στο χύδην φορτίο, τόσο κατά τα τελευταία χρόνια όσο και κυρίως μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2012, το management της ΟΛΘ Α.Ε. προχώρησε στην υποβολή της οριστικής μελέτης για τη νέα επένδυση. Η τελευταία έχει αρχικό προϋπολογισμό δαπάνης 50 εκατ. ευρώ, χωρίς μάλιστα στο ποσό αυτό να συμπεριλαμβάνεται το κόστος κτήσης του εξοπλισμού, που θα απαιτηθεί για να καταστεί η επένδυση λειτουργική.
Η μελέτη
Στη μελέτη, όπως έγινε γνωστό στην «Η» εξετάζεται η επέκταση του κρηπιδώματος 24 κατά 300 μέτρα μέσα στη θάλασσα, στο Θερμαϊκό κόλπο, σε συνδυασμό με την εκβάθυνση του πυθμένα σε βάθος άνω των 12 μέτρων, ώστε το συμβατικό λιμάνι να είναι σε θέση να υποδέχεται πλοία με χωρητικότητα μεγαλύτερη των 50.000 τόνων, που μπορεί και εξυπηρετεί έως τώρα. Το αμέσως επόμενο βήμα προβλέπει μετατροπή της υπάρχουσας τεχνικής μελέτης της επένδυσης και σε οικονομικούς όρους, προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος για τη διαδικασία δημοπράτησης του έργου, αλλά και την επιλογή του αναδόχου που θα αναλάβει την εκτέλεσή της. Στη διοίκηση της ΟΛΘ έχουν αντιληφθεί τη σημασία μιας τέτοιας υποδομής -αν και δεν έχει προσδιοριστεί ακόμη το χρονοδιάγραμμα με το οποίο θα υλοποιηθεί- πολύ περισσότερο δε, που το λιμάνι του Μπαρ, στο Μαυροβούνιο, έχοντας βυθίσματα 16 μέτρων, φαίνεται να αποτελεί δέλεαρ για τους διακινητές χύδην φορτίων.
Όσον αφορά σε άλλες επενδύσεις που έχει σε εξέλιξη το λιμάνι Θεσσαλονίκης, εκτός από την επέκταση του 6ου προβλήτα, ένα έργο προϋπολογισμού 186 εκατ. ευρώ, μαζί με το ΦΠΑ, που έχει εισέλθει στην τελική ευθεία (σ.σ. η ΟΛΘ Α.Ε. κάλεσε το δεύτερο προσωρινό μειοδότη, μετά την αδυναμία του πρώτου να φέρει εγγυητική επιστολή και προχωρεί τη διαδικασία), «τρέχουν» παράλληλα διαγωνισμοί και για εξοπλισμό.
Απόφαση από ΣτΕ
Στο πλαίσιο αυτό είναι στο ΣτΕ, λόγω ενστάσεων, και αναμένεται η απόφαση για την προμήθεια 1+1 ηλεκτροκίνητων γερανών, προϋπολογισμού δαπάνης 3,6 εκατ. ευρώ (σ.σ. τον διεκδικούν τέσσερις προμηθευτές), καθώς και η προμήθεια άλλων 3 φορτωτών 5 κυβικών μέτρων, προϋπολογισμού 900 χιλ. ευρώ, τον οποίο διεκδικούν 6 εταιρείες και είναι επίσης στο ΣτΕ, λόγω ενστάσεων.