18-04-2012, 05:35 PM
Την εξαγορά των εμπορικών μεταφορών του οργανισμού «Βουλγαρικοί Κρατικοί Σιδηρόδρομοι» (BDJ) στο πλαίσιο της επικείμενης αποκρατικοποίησης του, διεκδικεί ο κρατικός οργανισμός σιδηροδρόμων της Ρωσίας.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα του βουλγαρικού Τύπου ο ρωσικός οργανισμός Βσεροσσίισκιε Ζελέζνιε Ντορόγι «έχει βάλει στο μάτι» τον αντίστοιχο βουλγαρικό οργανισμό στο πλαίσιο της πρόθεσής του για συμμετοχή στην ιδιωτικοποίηση του ελληνικού ΟΣΕ.
«Η απόκτηση της μεταφορικής εταιρείας της Βουλγαρίας έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για όλους όσοι ενδιαφέρονται για τη σιδηροδρομική μεταφορά των φορτίων του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, επειδή είναι ανάμεσα στους βασικούς ευρωπαϊκούς προορισμούς για τα εμπορεύματα της Κίνας» αναφέρεται χαρακτηριστικά στη εφημερίδα «Τρουντ».
Άλλος «μνηστήρας» για τον BDJ είναι ο κρατικός οργανισμός σιδηρόδρομων της Τουρκίας, ο οποίος θέλει να επωφεληθεί από την αναμενόμενη σημαντική αύξηση των μεταφορών μεταξύ της Ασίας και της Ευρώπης έπειτα από την ολοκλήρωση της σήραγγας κάτω από το βυθό του Βοσπόρου, του χρόνου.
Η Άγκυρα ήδη επενδύει τεράστια ποσά στην κατασκευή σιδηροδρομικής υποδομής υψηλής ταχύτητας, παρόλο που δεν έχει φιλελευθεροποιήσει την αγορά της, σημειώνεται στο δημοσίευμα. «Η διαδικασία της ιδιωτικοποίησης του -BDJ - Εμπορικές μεταφορές- αναμένεται να ξεκινήσει τον ερχόμενο Μάιο. Τώρα, η εταιρεία μεταφέρει δέκα εκατομμύρια τόνους φορτία το χρόνο, αλλά καταγράφει απώλειες της τάξεως των δέκα εκατομμυρίων λέβα.
Τα βαγόνια και οι ατμομηχανές του οργανισμού είναι παλιά και σε άθλια τεχνική κατάσταση και τα χρέη του ανέρχονται σε 104 εκατ. λέβα (περίπου 52 εκατ. ευρώ). Παρ' όλα αυτά, η διοίκηση του οργανισμού ελπίζει να λάβει τουλάχιστον διακόσια εκατ. λέβα για τις εμπορικές μεταφορές» καταλήγει το δημοσίευμα.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα του βουλγαρικού Τύπου ο ρωσικός οργανισμός Βσεροσσίισκιε Ζελέζνιε Ντορόγι «έχει βάλει στο μάτι» τον αντίστοιχο βουλγαρικό οργανισμό στο πλαίσιο της πρόθεσής του για συμμετοχή στην ιδιωτικοποίηση του ελληνικού ΟΣΕ.
«Η απόκτηση της μεταφορικής εταιρείας της Βουλγαρίας έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για όλους όσοι ενδιαφέρονται για τη σιδηροδρομική μεταφορά των φορτίων του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, επειδή είναι ανάμεσα στους βασικούς ευρωπαϊκούς προορισμούς για τα εμπορεύματα της Κίνας» αναφέρεται χαρακτηριστικά στη εφημερίδα «Τρουντ».
Άλλος «μνηστήρας» για τον BDJ είναι ο κρατικός οργανισμός σιδηρόδρομων της Τουρκίας, ο οποίος θέλει να επωφεληθεί από την αναμενόμενη σημαντική αύξηση των μεταφορών μεταξύ της Ασίας και της Ευρώπης έπειτα από την ολοκλήρωση της σήραγγας κάτω από το βυθό του Βοσπόρου, του χρόνου.
Η Άγκυρα ήδη επενδύει τεράστια ποσά στην κατασκευή σιδηροδρομικής υποδομής υψηλής ταχύτητας, παρόλο που δεν έχει φιλελευθεροποιήσει την αγορά της, σημειώνεται στο δημοσίευμα. «Η διαδικασία της ιδιωτικοποίησης του -BDJ - Εμπορικές μεταφορές- αναμένεται να ξεκινήσει τον ερχόμενο Μάιο. Τώρα, η εταιρεία μεταφέρει δέκα εκατομμύρια τόνους φορτία το χρόνο, αλλά καταγράφει απώλειες της τάξεως των δέκα εκατομμυρίων λέβα.
Τα βαγόνια και οι ατμομηχανές του οργανισμού είναι παλιά και σε άθλια τεχνική κατάσταση και τα χρέη του ανέρχονται σε 104 εκατ. λέβα (περίπου 52 εκατ. ευρώ). Παρ' όλα αυτά, η διοίκηση του οργανισμού ελπίζει να λάβει τουλάχιστον διακόσια εκατ. λέβα για τις εμπορικές μεταφορές» καταλήγει το δημοσίευμα.