27-03-2012, 07:21 PM
Στις ελεύθερες δρομολογήσεις 2012 - 2013, όπου δεν χρειάζεται αδειοδότηση, οι Μινωικές δήλωσαν το «Ευρώπη Παλάς» για τη γραμμή των Χανίων
Επιμένουν οι Μινωικές Γραμμές να κάνουν την είσοδό τους στην αγορά των Χανιών, όπου σήμερα, μετά την αποχώρηση της Blue Star Ferries, παραμένει μόνη εταιρεία η ΑΝΕΚ. Αφού η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης - Ναυτιλίας, μέχρι και χθες τουλάχιστον, δεν είχε απαντήσει στο αίτημα των Μινωικών Γραμμών να δρομολογήσουν δύο πλοία τους στη γραμμή Πειραιάς - Χανιά, από την 1η Απριλίου 2012, δηλαδή με έκτακτη δρομολόγηση, η εταιρεία επανέρχεται στα τακτικά δρομολόγια της επόμενης περιόδου (1/11/2012 - 31/10/2013).
Δήλωση
Στις ελεύθερες δρομολογήσεις 2012 - 2013 οι Μινωικές δήλωσαν τη δρομολόγηση του επιβατηγού - οχηματαγωγού «Ευρώπη Παλάς» για τη γραμμή των Χανιών. Στην περίπτωση αυτή δεν τίθεται θέμα έγκρισης ή μη της δρομολόγησης από τις αρμόδιες αρχές και εφόσον η εταιρεία επιμείνει έως τότε στη δήλωση του πλοίου της τότε η αγορά των Χανιών θα βρεθεί και πάλι στο πεδίο του έντονου ανταγωνισμού. Θα είναι η τρίτη φορά τα τελευταία χρόνια που η ΑΝΕΚ θα κληθεί να αντιμετωπίσει μία άλλη εταιρεία μέσα στην κύρια αγορά της. Τις δύο προηγούμενες, σε διαφορετικές χρονικές περιόδους, είχε να αντιμετωπίσει την Βlue Star Ferries, που στη συνέχεια αποχωρούσε καθώς αναγκαζόταν να «γράψει» σημαντικές ζημίες.
Πάντως, ο όμιλος Grimaldi, που είναι πλέον ο ιδιοκτήτης των Μινωικών Γραμμών, τουλάχιστον στην αγορά της Αδριατικής ασκεί μία αρκετά επιθετική εμπορική πολιτική, ποντάροντας στα πλοία με μεγάλες χωρητικότητες τόσο σε φορτηγά αλλά και σε επιβάτες.
Παράλληλα, Grimaldi - ANEK έχουν ανοικτούς λογαριασμούς σε σχέση με το μετοχικό κεφάλαιο της Hellenic SeaWays, οι οποίοι ανέρχονται στο ποσό των περίπου 40 εκατ. ευρώ που είχε δώσει η ΑΝΕΚ ως προκαταβολή για την εξαγορά του ποσοστού που διατηρούν οι Μινωικές Γραμμές στην HSW. Τελικά, όμως, η ΑΝΕΚ δεν προχώρησε στην ολοκλήρωση της συμφωνίας λόγω αδυναμίας να εξασφαλίσει το υπόλοιπο του τιμήματος.
Νέα γραμμή
Εν τω μεταξύ, ο όμιλος Grimaldi επεκτείνει την παρουσία του στην αγορά Ελλάδας - Ιταλίας.
Από τις 11 Απριλίου δρομολογεί το πλοίο του Sorrento, κατασκευής 2003, στη γραμμή Μπρίντιζι - Ηγουμενίτσα - Πάτρα. Το πλοίο θα πραγματοποιεί τρεις αναχωρήσεις την εβδομάδα, ενώ τη θερινή περίοδο θα προσεγγίζει και το λιμάνι της Κέρκυρας.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Εmanuelle Grimaldi δήλωσε ότι η έναρξη της νέας γραμμής επιβεβαιώνει το όραμά του για την ενίσχυση των θαλάσσιων δρόμων στο χώρο της Μεσογείου. Το Sorrento έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 800 επιβάτες, 170 Ι.Χ. και να εκτελεί μεταφορικό έργο 2.250 γραμμικά μέτρα για φορτηγά.
Επιμένουν οι Μινωικές Γραμμές να κάνουν την είσοδό τους στην αγορά των Χανιών, όπου σήμερα, μετά την αποχώρηση της Blue Star Ferries, παραμένει μόνη εταιρεία η ΑΝΕΚ. Αφού η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης - Ναυτιλίας, μέχρι και χθες τουλάχιστον, δεν είχε απαντήσει στο αίτημα των Μινωικών Γραμμών να δρομολογήσουν δύο πλοία τους στη γραμμή Πειραιάς - Χανιά, από την 1η Απριλίου 2012, δηλαδή με έκτακτη δρομολόγηση, η εταιρεία επανέρχεται στα τακτικά δρομολόγια της επόμενης περιόδου (1/11/2012 - 31/10/2013).
Δήλωση
Στις ελεύθερες δρομολογήσεις 2012 - 2013 οι Μινωικές δήλωσαν τη δρομολόγηση του επιβατηγού - οχηματαγωγού «Ευρώπη Παλάς» για τη γραμμή των Χανιών. Στην περίπτωση αυτή δεν τίθεται θέμα έγκρισης ή μη της δρομολόγησης από τις αρμόδιες αρχές και εφόσον η εταιρεία επιμείνει έως τότε στη δήλωση του πλοίου της τότε η αγορά των Χανιών θα βρεθεί και πάλι στο πεδίο του έντονου ανταγωνισμού. Θα είναι η τρίτη φορά τα τελευταία χρόνια που η ΑΝΕΚ θα κληθεί να αντιμετωπίσει μία άλλη εταιρεία μέσα στην κύρια αγορά της. Τις δύο προηγούμενες, σε διαφορετικές χρονικές περιόδους, είχε να αντιμετωπίσει την Βlue Star Ferries, που στη συνέχεια αποχωρούσε καθώς αναγκαζόταν να «γράψει» σημαντικές ζημίες.
Πάντως, ο όμιλος Grimaldi, που είναι πλέον ο ιδιοκτήτης των Μινωικών Γραμμών, τουλάχιστον στην αγορά της Αδριατικής ασκεί μία αρκετά επιθετική εμπορική πολιτική, ποντάροντας στα πλοία με μεγάλες χωρητικότητες τόσο σε φορτηγά αλλά και σε επιβάτες.
Παράλληλα, Grimaldi - ANEK έχουν ανοικτούς λογαριασμούς σε σχέση με το μετοχικό κεφάλαιο της Hellenic SeaWays, οι οποίοι ανέρχονται στο ποσό των περίπου 40 εκατ. ευρώ που είχε δώσει η ΑΝΕΚ ως προκαταβολή για την εξαγορά του ποσοστού που διατηρούν οι Μινωικές Γραμμές στην HSW. Τελικά, όμως, η ΑΝΕΚ δεν προχώρησε στην ολοκλήρωση της συμφωνίας λόγω αδυναμίας να εξασφαλίσει το υπόλοιπο του τιμήματος.
Νέα γραμμή
Εν τω μεταξύ, ο όμιλος Grimaldi επεκτείνει την παρουσία του στην αγορά Ελλάδας - Ιταλίας.
Από τις 11 Απριλίου δρομολογεί το πλοίο του Sorrento, κατασκευής 2003, στη γραμμή Μπρίντιζι - Ηγουμενίτσα - Πάτρα. Το πλοίο θα πραγματοποιεί τρεις αναχωρήσεις την εβδομάδα, ενώ τη θερινή περίοδο θα προσεγγίζει και το λιμάνι της Κέρκυρας.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Εmanuelle Grimaldi δήλωσε ότι η έναρξη της νέας γραμμής επιβεβαιώνει το όραμά του για την ενίσχυση των θαλάσσιων δρόμων στο χώρο της Μεσογείου. Το Sorrento έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 800 επιβάτες, 170 Ι.Χ. και να εκτελεί μεταφορικό έργο 2.250 γραμμικά μέτρα για φορτηγά.