24-01-2012, 06:22 PM
Περικοπές στις μετακινήσεις λόγω κρίσης
Στροφή προς τις δημόσιες συγκοινωνίες -αστικά και υπεραστικά λεωφορεία- κάνουν οι Έλληνες εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, ενώ μεγάλη πέραση έχουν και οι οικολογικοί τρόποι μεταφοράς όπως το ποδήλατο, ακόμα και τα πόδια!
Ωστόσο κρίνουν ότι το κόμιστρο που καταβάλλουν ακριβό και σε ορισμένες περιπτώσεις ζητούν την επέκταση των παρεχόμενων υπηρεσιών, όπως για παράδειγμα τη λειτουργία νυχτερινών δρομολογίων.
Σύμφωνα με έρευνες που πραγματοποίησαν ομάδες φοιτητών του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ από την αρχή του έτους παρατηρήθηκε αύξηση κατά 7% του επιβατικού κοινού του ΟΑΣΘ. Η αύξηση αυτή μπορεί να είναι ακόμη μεγαλύτερη, καθώς οι καταμετρήσεις γίνονται με βάση τα ακυρωθέντα εισιτήρια και τις κάρτες, την ώρα που εκτιμάται ότι δεκάδες χιλιάδες είναι αυτοί που μπαίνουν παράνομα στα λεωφορεία.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ , από τους ελέγχους που γίνονται σε ποσοστό 7% των δρομολογίων προκύπτουν ετησίως 25.000 - 30.000 περιστατικά ατόμων που δεν έχουν ή δεν ακυρώνουν εισιτήρια. Παλαιότερα, αυτοί που δεν είχαν εισιτήριο πλήρωναν επί τόπου το πρόστιμο, σε ποσοστό 70%, και οι υπόλοιπο επί πιστώσει, ενώ σήμερα τα ποσοστά αυτά έχουν αντιστραφεί.
Οι άνδρες επιλέγουν συχνότερα τα λεωφορεία απ' ότι οι γυναίκες, ενώ οι λόγοι οφείλονται κυρίως στην άνοδο των τιμών των καυσίμων. Οι άνδρες εμφανίζονται πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν για τις μεταμεσονύκτιες μετακινήσεις τους κάποιες γραμμές που θα λειτουργούν εκείνες τις ώρες με αυξημένο αντίτιμο εισιτηρίου σε σχέση με το κανονικό.
Οι κάτοχοι Ι.Χ. έχουν μειώσει τις μετακινήσεις τους κατά 80% και έχουν στραφεί στην χρήση των ΚΤΕΛ, καθώς περίπου το 85% την θεωρεί ως οικονομικά σύμφορη λύση. Παρ’ ότι η πλειοψηφία των ερωτηθέντων -πάνω από το 50%-, θεωρεί το εισιτήριο των ΚΤΕΛ ακριβό, και μόνο το 1% φθηνό, ο κυριότερος λόγος προτίμησης των ΚΤΕΛ εξακολουθεί να είναι το κόστος, σε ποσοστό 45%. Επιπλέον, ένα ποσοστό 64% θεωρεί οικονομικά σύμφορη την χρήση των ΚΤΕΛ σε σχέση με τα άλλα μέσα.
Αλλαγές σημειώθηκαν και στις συνήθειες των φοιτητών ως προς την χρήση του ΟΑΣΘ, η οποία διπλασιάστηκε, ενώ μειώθηκε σημαντικά η χρήση του ταξί και αυξήθηκε αυτή του ποδηλάτου κατά 17%. Για τις υπεραστικές τους μετακινήσεις, ωστόσο, οι φοιτητές προτιμούν το ΙΧ - σε πληρότητα - και αποφεύγουν το ΚΤΕΛ, για πρακτικούς κυρίως λόγους. Και σε αυτή την περίπτωση των «καταναλωτών» οι λόγοι είναι οικονομικοί και ελάχιστα σχετίζονται με την περιβαλλοντική συνείδηση.
Αλλαγή παρατηρείται και στη στάση των ταξιδιωτών που επιθυμούν να κάνουν τουρισμό. Περίπου το 60% προτιμά να αγοράσει τα ταξιδιωτικά του εισιτήρια μέσω του ίντερνετ, ενώ το 40% παραμένει πιστό στα ταξιδιωτικά γραφεία.
Το 55% αυτών επιλέγει ένα ταξίδι στο εξωτερικό, εξαιτίας του συνολικά χαμηλότερου κόστους (διαμονή, κόστος ζωής, μετακίνηση κ.α.), ενώ παρατηρείται μείωση 15% των ταξιδιών γενικά, λόγω της οικονομικής κρίσης, και μείωση της χρήσης του ΙΧ (περίπου 50%) για την μεταφορά των τουριστών στον προορισμό τους.
Στροφή προς τις δημόσιες συγκοινωνίες -αστικά και υπεραστικά λεωφορεία- κάνουν οι Έλληνες εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, ενώ μεγάλη πέραση έχουν και οι οικολογικοί τρόποι μεταφοράς όπως το ποδήλατο, ακόμα και τα πόδια!
Ωστόσο κρίνουν ότι το κόμιστρο που καταβάλλουν ακριβό και σε ορισμένες περιπτώσεις ζητούν την επέκταση των παρεχόμενων υπηρεσιών, όπως για παράδειγμα τη λειτουργία νυχτερινών δρομολογίων.
Σύμφωνα με έρευνες που πραγματοποίησαν ομάδες φοιτητών του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ από την αρχή του έτους παρατηρήθηκε αύξηση κατά 7% του επιβατικού κοινού του ΟΑΣΘ. Η αύξηση αυτή μπορεί να είναι ακόμη μεγαλύτερη, καθώς οι καταμετρήσεις γίνονται με βάση τα ακυρωθέντα εισιτήρια και τις κάρτες, την ώρα που εκτιμάται ότι δεκάδες χιλιάδες είναι αυτοί που μπαίνουν παράνομα στα λεωφορεία.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ , από τους ελέγχους που γίνονται σε ποσοστό 7% των δρομολογίων προκύπτουν ετησίως 25.000 - 30.000 περιστατικά ατόμων που δεν έχουν ή δεν ακυρώνουν εισιτήρια. Παλαιότερα, αυτοί που δεν είχαν εισιτήριο πλήρωναν επί τόπου το πρόστιμο, σε ποσοστό 70%, και οι υπόλοιπο επί πιστώσει, ενώ σήμερα τα ποσοστά αυτά έχουν αντιστραφεί.
Οι άνδρες επιλέγουν συχνότερα τα λεωφορεία απ' ότι οι γυναίκες, ενώ οι λόγοι οφείλονται κυρίως στην άνοδο των τιμών των καυσίμων. Οι άνδρες εμφανίζονται πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν για τις μεταμεσονύκτιες μετακινήσεις τους κάποιες γραμμές που θα λειτουργούν εκείνες τις ώρες με αυξημένο αντίτιμο εισιτηρίου σε σχέση με το κανονικό.
Οι κάτοχοι Ι.Χ. έχουν μειώσει τις μετακινήσεις τους κατά 80% και έχουν στραφεί στην χρήση των ΚΤΕΛ, καθώς περίπου το 85% την θεωρεί ως οικονομικά σύμφορη λύση. Παρ’ ότι η πλειοψηφία των ερωτηθέντων -πάνω από το 50%-, θεωρεί το εισιτήριο των ΚΤΕΛ ακριβό, και μόνο το 1% φθηνό, ο κυριότερος λόγος προτίμησης των ΚΤΕΛ εξακολουθεί να είναι το κόστος, σε ποσοστό 45%. Επιπλέον, ένα ποσοστό 64% θεωρεί οικονομικά σύμφορη την χρήση των ΚΤΕΛ σε σχέση με τα άλλα μέσα.
Αλλαγές σημειώθηκαν και στις συνήθειες των φοιτητών ως προς την χρήση του ΟΑΣΘ, η οποία διπλασιάστηκε, ενώ μειώθηκε σημαντικά η χρήση του ταξί και αυξήθηκε αυτή του ποδηλάτου κατά 17%. Για τις υπεραστικές τους μετακινήσεις, ωστόσο, οι φοιτητές προτιμούν το ΙΧ - σε πληρότητα - και αποφεύγουν το ΚΤΕΛ, για πρακτικούς κυρίως λόγους. Και σε αυτή την περίπτωση των «καταναλωτών» οι λόγοι είναι οικονομικοί και ελάχιστα σχετίζονται με την περιβαλλοντική συνείδηση.
Αλλαγή παρατηρείται και στη στάση των ταξιδιωτών που επιθυμούν να κάνουν τουρισμό. Περίπου το 60% προτιμά να αγοράσει τα ταξιδιωτικά του εισιτήρια μέσω του ίντερνετ, ενώ το 40% παραμένει πιστό στα ταξιδιωτικά γραφεία.
Το 55% αυτών επιλέγει ένα ταξίδι στο εξωτερικό, εξαιτίας του συνολικά χαμηλότερου κόστους (διαμονή, κόστος ζωής, μετακίνηση κ.α.), ενώ παρατηρείται μείωση 15% των ταξιδιών γενικά, λόγω της οικονομικής κρίσης, και μείωση της χρήσης του ΙΧ (περίπου 50%) για την μεταφορά των τουριστών στον προορισμό τους.