Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[iefimerida.gr] Στη τελική ευθεία οι αποφάσεις για τον νέο δακτύλιο
#1
Τις τελικές προτάσεις του παρουσιάζει σήμερα στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου, αλλάζοντας τα δεδομένα για την κίνηση των οχημάτων εντός του δακτυλίου.

Η Κοινή Υπουργική Απόφαση για τον "Πράσινο Δακτύλιο" είναι έτοιμη και βρίσκεται στα χέρια του συναρμόδιου υπουργού Μεταφορών, Μάκη Βορίδη, ενώ η έναρξη εφαρμογής του νέου μέτρου προσδιορίζεται για την 1ηΜαίου.

Βάσει των νέων μέτρων του, θα επιτρέπεται η κυκλοφορία όλων των οχημάτων έως 2,2 τόνους στο Μικρό Δακτύλιο, εφόσον πληρούν την οδηγία ρύπων Euro5 ή μεταγενέστερης και εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 γρ./χλμ. Ελεύθερα θα κινούνται τα υβριδικά και ηλεκτρικά Ι.Χ.

Σύμφωνα με την ΚΥΑ του υπουργείου, θα ισχύει απαγόρευση της κυκλοφορίας εντός μικρού Δακτυλίου στα οχήματα με ημερομηνία 1ης Αδειας Κυκλοφορίας πριν από το 1990 από Δευτέρα έως Πέμπτη, από τις 7 το πρωί έως τις 8 το βράδυ, ενώ για την Παρασκευή από τις 7 έως τις 3 το μεσημέρι. Δηλαδή, θα κυκλοφορούν μόνο το βράδυ και τα Σαββατοκύριακα. Τα υπόλοιπα ΙΧ, δηλαδή όσα έχουν άδεια από το 1990 και μετά και ανήκουν στην κατηγορία Euro 4, θα κυκλοφορούν στο μικρό Δακτύλιο με το σημερινό εκ περιτροπής σύστημα των μονών-ζυγών.

Τα οχήματα, που θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν ελεύθερα, θα λαμβάνουν ειδικό πράσινο σήμα.

Τα νέα μέτρα είναι συμπληρωματικά της απελευθέρωσης της πετρελαιοκίνησης, η οποία έχει εφαρμοστεί από τα μέσα Νοεμβρίου. Ο υπουργός Περιβάλλοντος περιμένει να ακούσει τις παρατηρήσεις της Επιτροπής της Βουλής και η σχετική ΚΥΑ θα υπογραφεί πριν το τέλος του έτους. "Η πρόταση ισχύος είναι για την 1η Μαΐου, αλλά και σε αυτό θα ακούσουμε τη Βουλή", σημείωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος, αναφερόμενος στο θέμα και υπογραμμίζοντας ότι σε πρώτη φάση δεν προβλέπεται να υπάρξει αλλαγή των ορίων του Δακτυλίου.
Απάντηση
#2
Σημαντικές αλλαγές στην κυκλοφορία των οχημάτων σε σχέση με τα μέχρι σήμερα ισχύοντα φέρνει η εφαρμογή του «πράσινου» δακτυλίου στην πρωτεύουσα

Την απαγόρευση εισόδου στο κέντρο της Αθήνας από την 1η Μαΐου 2012 στο 10% των οχημάτων ΙΧ που κυκλοφορούν σήμερα στην Αττική, στο 1/3 των φορτηγών κάτω των 12 τόνων και στο 1/3 του συνολικού στόλου των λεωφορείων συνεπάγεται ο «πράσινος δακτύλιος», όπως ανακοίνωσε χθες στη Βουλή ο υπουργός Περιβάλλοντος, ενημερώνοντας την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή.

Ο Γ. Παπακωνσταντίνου τόνισε ότι το μέτρο του Πράσινου Δακτυλίου θα τεθεί σε ισχύ πρώτα στην Περιφέρεια της Αττικής, καθώς αποτελεί την πρώτη σε πληθυσμό και πιο πυκνοκατοικημένη περιφέρεια της Ελλάδας, ενώ σημείωσε ότι στον μικρό «πράσινο δακτύλιο», τα όρια του οποίου αναμένεται να καθοριστούν, θα μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα όλα τα οχήματα νέας τεχνολογίας EURO 5 ή μεταγενέστερης, με άδεια όμως πρώτης κυκλοφορίας από 1.1.2011 και μετά και εφόσον αυτά εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Θα κυκλοφορούν επίσης υβριδικά EURO 4 ή νεότερα με αντίστοιχες εκπομπές αερίων. Αντίθετα τα αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας προ του 1990 δεν θα μπορούν να εισέρχονται στον πράσινο δακτύλιο παρά μόνον τις ημέρες που δεν θα ισχύει.

Ολα τα υπόλοιπα οχήματα, δηλαδή όσα έχουν άδεια κυκλοφορίας ανάμεσα στο 1990 και το 2011 θα επιτρέπεται να κινούνται εντός του πράσινου δακτυλίου με το σημερινό εκ περιτροπής σύστημα μονών-ζυγών.

Οσον αφορά τον μεγάλο δακτύλιο, θα απαγορεύεται πλήρως η κυκλοφορία φορτηγών και λεωφορείων από 2,2 έως 12 τόνους και ημερομηνίας κατασκευής πριν από την 1.1.1990. Ολοσχερής απαγόρευση εισόδου θα ισχύει και για τα πολύ μεγάλα φορτηγά άνω των 12 τόνων.

Νωρίτερα ο υπουργός είχε εμφανιστεί ικανοποιημένος από την ανταπόκριση των πολιτών στη ρύθμιση για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων. Τη χαρακτήρισε μάλιστα μεγαλύτερη από εκείνη για τους ημιυπαίθριους χώρους.

«Είμαστε περίπου στις 7.000 αιτήσεις ημερησίως παρά το γεγονός ότι τα νοικοκυριά βρίσκονται σε μια δύσκολη οικονομικά συγκυρία» ανέφερε. Εκτίμησε μάλιστα ότι τα έσοδα για το Δημόσιο από τις ήδη κατατεθειμένες αιτήσεις θα φτάσουν το 1 δισ. ευρώ.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)