18-08-2011, 10:57 PM
Ζητά αποζημιώσεις για τις καθυστερήσεις που έχουν παρατηρηθεί
Στην αντεπίθεση περνά το ελληνικό Δημόσιο το οποίο ζητά αποζημιώσεις από τις κατασκευάστριες εταιρείες για τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στα μεγάλα οδικά έργα, όπως είναι και η Ολυμπία Οδός. Η αρχή έγινε με την κατασκευάστρια κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» από την οποία ζητείται αποζημίωση ύψους 50 εκατ. ευρώ για υπέρβαση (εκ μέρους της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου») της 2ης αποκλειστικής προθεσμίας που περιλαμβάνει και τα μέτρα καθαρισμού και προστασίας από τις βραχοπτώσεις στα Τέμπη.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» ανάλογες αποζημιώσεις προτίθεται να ζητήσει το Ελληνικό Δημόσιο και από τις κατασκευάστριες εταιρίες των υπόλοιπων οδικών αξόνων όπως είναι ο Ε-65, ο αυτοκινητόδρομος Κορίνθου – Πάτρας - Πύργου (Ολυμπία Οδός), η Ιόνια Οδός (Αντίρριο - Γιάννενα).
Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που το Δημόσιο ενεργοποιεί τις ποινικές ρήτρες που προβλέπονται από τις συμβάσεις παραχώρησης του 2007.
Παράλληλα, το Δημόσιο, σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η εφημερίδα ζητεί :
-Από τις κατασκευάστριες εταιρίες να αποδείξουν ότι νομίμως συνεχίζουν να εισπράττουν διόδια, παρόλο που στην ουσία έχουν σταματήσει την κατασκευή των έργων. Οι κοινοπραξίες υποστηρίζουν ότι οι εισπράξεις από τα διόδια διατίθενται για την κάλυψη των δαπανών συντήρησης των δρόμων.
-Από τις 43 τράπεζες (11 ελληνικές και 32 ξένες) που χρηματοδοτούν τα έργα να καταθέσουν το μοντέλο βάσει του οποίου χαρακτηρίζονται «μη βιώσιμα» και έχουν σταματήσει τη χορήγηση δανείων από το φθινόπωρο του 2010.
Ως τώρα το μοντέλο αυτό δεν έχει γίνει γνωστό με το επιχείρημα ότι πρόκειται για συμφωνία μεταξύ ιδιωτών. Το Δημόσιο το αμφισβητεί και επικαλείται ότι οι συμβάσεις μεταξύ τραπεζών – κατασκευαστών περιλαμβάνονται στις συμφωνίες που ψήφισε η Βουλή.
Από το υπουργείο Υποδομών, τα «μοντέλα» που είχαν εκπονήσει οι τράπεζες πριν φυσικά την υπογραφή των συμβάσεων «άντεχαν» μείωση κυκλοφορίας έως και 27%. Σήμερα, οι κατασκευαστές υποστηρίζουν ότι η μείωση της κυκλοφορίας λόγω της κακής οικονομικής κατάστασης υπολογίζεται σε 10-20%.
Η σκλήρυνση της στάσης από την πλευρά του Δημοσίου συμπίπτει με την πιο κρίσιμη καμπή στις διαπραγματεύσεις του με τις τράπεζες και τις κατασκευάστριες εταιρίες. Τα έργα έχουν επί της ουσίας σταματήσει, εκατοντάδες εργαζόμενοι βρίσκονται χωρίς δουλειά, τα διόδια παραμένουν τσουχτερά παρά την προεκλογική εξαγγελία του ΠΑΣΟΚ περί μείωσής τους, ενώ παρά το κλίμα αισιοδοξίας που είχε διαμορφώσει η κυβέρνηση πριν το Πάσχα, η συμφωνία με τράπεζες και κατασκευάστριες εταιρείες για τη συνέχιση των έργων δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμη κι ενώ το καλοκαίρι οδεύει προς το τέλος του.
Η εμπλοκή στη συμφωνία οφείλεται κυρίως στις τράπεζες που ζητούν περισσότερες διασφαλίσεις και υψηλότερα επιτόκια για να ανοίξουν ξανά την κάνουλα της χρηματοδότησης στους εργολάβους καθώς μάλιστα τα επιτόκια που συμφωνήθηκαν (υπό άλλες οικονομικές συνθήκες) το 2007 κρίνονται (από τους τραπεζίτες) πολύ χαμηλά.
Στην αντεπίθεση περνά το ελληνικό Δημόσιο το οποίο ζητά αποζημιώσεις από τις κατασκευάστριες εταιρείες για τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στα μεγάλα οδικά έργα, όπως είναι και η Ολυμπία Οδός. Η αρχή έγινε με την κατασκευάστρια κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» από την οποία ζητείται αποζημίωση ύψους 50 εκατ. ευρώ για υπέρβαση (εκ μέρους της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου») της 2ης αποκλειστικής προθεσμίας που περιλαμβάνει και τα μέτρα καθαρισμού και προστασίας από τις βραχοπτώσεις στα Τέμπη.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» ανάλογες αποζημιώσεις προτίθεται να ζητήσει το Ελληνικό Δημόσιο και από τις κατασκευάστριες εταιρίες των υπόλοιπων οδικών αξόνων όπως είναι ο Ε-65, ο αυτοκινητόδρομος Κορίνθου – Πάτρας - Πύργου (Ολυμπία Οδός), η Ιόνια Οδός (Αντίρριο - Γιάννενα).
Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που το Δημόσιο ενεργοποιεί τις ποινικές ρήτρες που προβλέπονται από τις συμβάσεις παραχώρησης του 2007.
Παράλληλα, το Δημόσιο, σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η εφημερίδα ζητεί :
-Από τις κατασκευάστριες εταιρίες να αποδείξουν ότι νομίμως συνεχίζουν να εισπράττουν διόδια, παρόλο που στην ουσία έχουν σταματήσει την κατασκευή των έργων. Οι κοινοπραξίες υποστηρίζουν ότι οι εισπράξεις από τα διόδια διατίθενται για την κάλυψη των δαπανών συντήρησης των δρόμων.
-Από τις 43 τράπεζες (11 ελληνικές και 32 ξένες) που χρηματοδοτούν τα έργα να καταθέσουν το μοντέλο βάσει του οποίου χαρακτηρίζονται «μη βιώσιμα» και έχουν σταματήσει τη χορήγηση δανείων από το φθινόπωρο του 2010.
Ως τώρα το μοντέλο αυτό δεν έχει γίνει γνωστό με το επιχείρημα ότι πρόκειται για συμφωνία μεταξύ ιδιωτών. Το Δημόσιο το αμφισβητεί και επικαλείται ότι οι συμβάσεις μεταξύ τραπεζών – κατασκευαστών περιλαμβάνονται στις συμφωνίες που ψήφισε η Βουλή.
Από το υπουργείο Υποδομών, τα «μοντέλα» που είχαν εκπονήσει οι τράπεζες πριν φυσικά την υπογραφή των συμβάσεων «άντεχαν» μείωση κυκλοφορίας έως και 27%. Σήμερα, οι κατασκευαστές υποστηρίζουν ότι η μείωση της κυκλοφορίας λόγω της κακής οικονομικής κατάστασης υπολογίζεται σε 10-20%.
Η σκλήρυνση της στάσης από την πλευρά του Δημοσίου συμπίπτει με την πιο κρίσιμη καμπή στις διαπραγματεύσεις του με τις τράπεζες και τις κατασκευάστριες εταιρίες. Τα έργα έχουν επί της ουσίας σταματήσει, εκατοντάδες εργαζόμενοι βρίσκονται χωρίς δουλειά, τα διόδια παραμένουν τσουχτερά παρά την προεκλογική εξαγγελία του ΠΑΣΟΚ περί μείωσής τους, ενώ παρά το κλίμα αισιοδοξίας που είχε διαμορφώσει η κυβέρνηση πριν το Πάσχα, η συμφωνία με τράπεζες και κατασκευάστριες εταιρείες για τη συνέχιση των έργων δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμη κι ενώ το καλοκαίρι οδεύει προς το τέλος του.
Η εμπλοκή στη συμφωνία οφείλεται κυρίως στις τράπεζες που ζητούν περισσότερες διασφαλίσεις και υψηλότερα επιτόκια για να ανοίξουν ξανά την κάνουλα της χρηματοδότησης στους εργολάβους καθώς μάλιστα τα επιτόκια που συμφωνήθηκαν (υπό άλλες οικονομικές συνθήκες) το 2007 κρίνονται (από τους τραπεζίτες) πολύ χαμηλά.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''
Stephen Hawking.
Stephen Hawking.