17-08-2011, 03:41 PM
Μέσα στην εβδομάδα υπογράφεται η ΚΥΑ για τη λειτουργία των τεσσάρων νέων σταθμών διοδίων κατά μήκος της Εγνατίας Οδού
του Αλέξανδρου Μητάκη
Στις αρχές Σεπτεμβρίου, με καθυστέρηση που ξεπερνά τον ένα μήνα αναμένεται να ξεκινήσει η λειτουργία των τεσσάρων νέων σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό στην Ανάληψη του δήμου Λαγκαδά Θεσσαλονίκης, τον Ίασμο Κομοτηνής, το Μαλακάσι και τα Τύρια Ιωαννίνων. Οι σταθμοί είναι έτοιμοι για λειτουργία εδώ και περίπου δύο εβδομάδες, ωστόσο δεν έχει προχωρήσει ακόμη η έκδοση της απαραίτητης Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) των υπουργείων Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Οικονομικών.
Η διοίκηση του αυτοκινητοδρόμου έχει ολοκληρώσει όλους τους διαγωνισμούς και έχει παραδώσει τους τέσσερις σταθμούς ήδη από τα τέλη του προηγούμενου μήνα. Την λειτουργία των σταθμών διοδίων έχει αναλάβει η εταιρεία “Αττικές Διαδρομές”, ενώ το λογισμικό σύστημα παρέχει η εταιρεία “Bee Tech”. «Εμείς έχουμε ετοιμάσει τα διόδια και περιμένουμε την επίσημη έγκριση από τα αρμόδια υπουργεία. Είναι πλέον στο χέρι της κυβέρνησης να ξεκινήσει η λειτουργία τους», τονίζει στη Voria.gr ο αντιπρόεδρος της Εγνατίας Οδού, Γιάννης Τσακλίδης.
Όπως αναφέρει στη Voria.gr ο υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης, η απόφαση για την λειτουργία των νέων διοδίων πιθανότατα θα υπογραφεί μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα και αναμένεται η δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, προκειμένου να τεθεί σε ισχύ από τις αρχές του επόμενου μήνα.
Σε κάθε περίπτωση η λειτουργία των διοδίων κατά μήκος του οδικού άξονα το συντομότερο δυνατόν αποτελεί μονόδρομο τόσο για τη βιωσιμότητα του αυτοκινητοδρόμου, καθώς αποτελούν τα μοναδικά του έσοδα, όσο και για τη μείωση των χρημάτων που δαπανά το ελληνικό Δημόσιο για τη συντήρηση των 670 χιλιομέτρων της Εγνατίας Οδού. Σύμφωνα με τον κ. Τσακλίδη, το κόστος που επωμίζεται το Δημόσιο για τη συντήρηση της Εγνατίας ανέρχονται περίπου στα 3-4 εκατ. ευρώ το μήνα. Μάλιστα κατά την τελευταία πενταετία, οι συνολικές δαπάνες αγγίζουν τα 500 εκατ. ευρώ, ενώ η εταιρεία υπολογίζει ετήσια έσοδα της τάξης των 120 – 160 εκατ. ευρώ, μόλις τεθούν σε λειτουργία και οι έξι προγραμματισμένοι σταθμοί διοδίων.
Εξάλλου, ισχυρές είναι οι πιέσεις που δέχεται η χώρα μας από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία τα τελευταία δύο χρόνια ζητεί επιτακτικά τη λειτουργία διοδίων κατά μήκος της Εγνατίας Οδού, απειλώντας να πάρει πίσω τα 3 δισ. ευρώ της κοινοτικής χορηγίας για την κατασκευή του δρόμου.
του Αλέξανδρου Μητάκη
Στις αρχές Σεπτεμβρίου, με καθυστέρηση που ξεπερνά τον ένα μήνα αναμένεται να ξεκινήσει η λειτουργία των τεσσάρων νέων σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό στην Ανάληψη του δήμου Λαγκαδά Θεσσαλονίκης, τον Ίασμο Κομοτηνής, το Μαλακάσι και τα Τύρια Ιωαννίνων. Οι σταθμοί είναι έτοιμοι για λειτουργία εδώ και περίπου δύο εβδομάδες, ωστόσο δεν έχει προχωρήσει ακόμη η έκδοση της απαραίτητης Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) των υπουργείων Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Οικονομικών.
Η διοίκηση του αυτοκινητοδρόμου έχει ολοκληρώσει όλους τους διαγωνισμούς και έχει παραδώσει τους τέσσερις σταθμούς ήδη από τα τέλη του προηγούμενου μήνα. Την λειτουργία των σταθμών διοδίων έχει αναλάβει η εταιρεία “Αττικές Διαδρομές”, ενώ το λογισμικό σύστημα παρέχει η εταιρεία “Bee Tech”. «Εμείς έχουμε ετοιμάσει τα διόδια και περιμένουμε την επίσημη έγκριση από τα αρμόδια υπουργεία. Είναι πλέον στο χέρι της κυβέρνησης να ξεκινήσει η λειτουργία τους», τονίζει στη Voria.gr ο αντιπρόεδρος της Εγνατίας Οδού, Γιάννης Τσακλίδης.
Όπως αναφέρει στη Voria.gr ο υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης, η απόφαση για την λειτουργία των νέων διοδίων πιθανότατα θα υπογραφεί μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα και αναμένεται η δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, προκειμένου να τεθεί σε ισχύ από τις αρχές του επόμενου μήνα.
Σε κάθε περίπτωση η λειτουργία των διοδίων κατά μήκος του οδικού άξονα το συντομότερο δυνατόν αποτελεί μονόδρομο τόσο για τη βιωσιμότητα του αυτοκινητοδρόμου, καθώς αποτελούν τα μοναδικά του έσοδα, όσο και για τη μείωση των χρημάτων που δαπανά το ελληνικό Δημόσιο για τη συντήρηση των 670 χιλιομέτρων της Εγνατίας Οδού. Σύμφωνα με τον κ. Τσακλίδη, το κόστος που επωμίζεται το Δημόσιο για τη συντήρηση της Εγνατίας ανέρχονται περίπου στα 3-4 εκατ. ευρώ το μήνα. Μάλιστα κατά την τελευταία πενταετία, οι συνολικές δαπάνες αγγίζουν τα 500 εκατ. ευρώ, ενώ η εταιρεία υπολογίζει ετήσια έσοδα της τάξης των 120 – 160 εκατ. ευρώ, μόλις τεθούν σε λειτουργία και οι έξι προγραμματισμένοι σταθμοί διοδίων.
Εξάλλου, ισχυρές είναι οι πιέσεις που δέχεται η χώρα μας από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία τα τελευταία δύο χρόνια ζητεί επιτακτικά τη λειτουργία διοδίων κατά μήκος της Εγνατίας Οδού, απειλώντας να πάρει πίσω τα 3 δισ. ευρώ της κοινοτικής χορηγίας για την κατασκευή του δρόμου.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''
Stephen Hawking.
Stephen Hawking.